Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 262 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparativní analýza komentářů pod články o sexualizovaném násilí na českých zpravodajských online serverech
Vlčková, Tereza ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje komparativní analýze komentářů pod články o sexualizovaném násilí na českých zpravodajských online serverech iDNES.cz a novinky.cz. Teoretická část popisuje genderově podmíněné násilí a sexualizované násilí a zabývá se definicí samotného činu, oběti i pachatele. Věnuje se také procesu viktimizace a mýtům o sexualizovaném násilí, které detailně rozebírá na základě zvolené literatury. Dále následuje problematika nových médií, která umožňují uživatelům aktivní participaci na tvorbě obsahů, a tedy i psaní komentářů. V návaznosti je popsán fenomén online neslušného jednání, hate speach a kybernásilí. Následuje úzce související kapitola o online genderově podmíněném a sexualizovaném násilí a přehled výzkumů zaměřených na toto téma. Metodologická část popisuje zvolené metody kvantitativní a kvalitativní analýzy. Následuje popis profilů zvolených serverů iDNES.cz a novinky.cz a také největších kauz sexualizovaného násilí za rok 2021. Analytická část poté pomocí kvantitativní a kvalitativní analýzy vybraného vzorku článků vyšedších v daném roce shrnuje nejčastější trendy a diskurzy, které se v komentářích objevují.
Diváci Herbáře, pořadu popularizujícího alternativní životní styl
Gajdová, Jana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Jansa, Petra (oponent)
Tématem mé diplomové práce jsou diváci Herbáře, pořadu vysílaného Českou televizí od roku 2013 doposud, který popularizuje alternativní životní styl, vyznačující se uvědomělými spotřebitelskými taktikami. Těmito taktikami jsou např. určité formy lokálního potravinového aktivismu vycházející z myšlenek hnutí Slow food, aplikace některých DIY praktik, snaha o částečnou potravinovou soběstačnost či jedincova snaha o minimalizaci negativních dopadů svého počínání na stav životního prostředí. Pořad Herbář je lifestylový pořad, ve kterém se vyskytují prvky televizní kulinářské turistiky zaměřené na venkov a tradice. Jedná se o specifickou televizní formu eco-reality využívající emocionální ztotožnění diváka s moderátorem, ke kterému dochází díky zvolenému způsobu moderace pořadu, a dramatizace využívající obrazů idealizovaného venkova a prostého životního stylu. Čtenáře nejprve seznámím se souvisejícími tématy, abych tak svoji práci zasadila do jasného kontextu. Následně se pokusím zodpovědět, kdo jsou diváci Herbáře, jaké jsou možné divácké přístupy k pořadu a souvisejícím tématům a jak se tyto divácké postoje promítají v životním stylu jednotlivých diváků. Tyto otázky se pokusím zodpovědět pomocí simultánní triangulace kvalitativního a kvantitativního šetření. Konkrétně seznámím čtenáře s výsledky...
Ekonomie nenávisti v Reality TV
Brabencová, Lenka ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá formováním nenávisti vůči účastníkům reality TV pořadů MasterChef Česko a Svatba na první pohled. Konkrétně je kladena pozornost na to, zda mají pořady a účastníci v nich zobrazení potenciál k vyvolání této emoce mezi svými diváky. Teoretická část se zabývá vztahem mezi televizí a prostředím internetu, kde může docházet k následnému rozdmýchávání této emoce v rámci skupin na diskuzních fórech či na sociálních sítích. Dále je vymezen žánr reality TV, do něhož pořady spadají, nakonec je také definována nenávist a další emoce, které s ní úzce souvisejí. Na základě poznatků z literatury jsou posléze stanoveny znaky, jež mohou potenciálně vést k vyvolání diskutované emoce. Tyto znaky jsou stěžejní pro následné stanovení výzkumných otázek. Ve výzkumné části jsou následně vždy po jedné konkrétní sérii (obě byly vysílány během roku 2020) kvalitativně analyzovány oba pořady a zobrazení všech jejich hlavních účastníků, přičemž pozornost je soustředěna zejména na hledání vymezených znaků s potenciálem vyvolat nenávist. V závěrečné podkapitole výzkumné části je také stručně zmíněna odezva, kterou v prostředí sociálních sítí tyto konkrétní pořady, a především účastníci v nich zobrazovaní v době svého vysílání měly.
Móda a queer identita na Instagramu
Haljaková, Adriana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Témou predkladanej záverečnej práce je móda v zmysle queer identity na Instagrame. Cieľom práce je na základe rozhovorov s vybranými queer respondentami zo sféry influencerov a používateľov sociálnej siete Instagram zistiť, ako vnímajú komunikáciu módy na tejto sociálnej platforme. Práca pozostáva z dvoch častí. Teoretická časť práce zahŕňa definíciu módy, jej funkcie, symboly a významy a zaoberá sa otázkami genderového kontextu módy. Hovorí o feminite, maskulinite, androgýnnej móde a venuje sa móde na sociálnych sieťach, ako aj identite jednotlivca v online priestore. Približuje pojmy ako queer alebo kyberpriestor. V teoretickej časti predkladanej práce vychádzame z performatívnej teórie Judith Butler. Praktickou časťou práce je predstavenie si cieľu výskumu a bližší popis jeho metodológie. Napokon nasleduje samotná analýza transkriptu pološtruktúrovaných rozhovorov vedených s respondentami. Na základe poskytnutých rozhovorov tu odpovedáme na naše parciálne výskumné otázky, rovnako ako na centrálnu výskumnú otázku. Záver predkladanej práce je venovaný interpretácii zistení. Kľúčové slová móda, rod, queer, feminita, maskulinita, Instagram, influencer, používateľ, performatívny akt Názov práce Móda a queer identita na Instagrame
Internetové memy jako nástroj popkulturního občanství
Suchý, Marek ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Mňuková, Dominika (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na internetové memy jako možný prvek politické komunikace. Samotné memy jako první zkoumal R. Dawkins na konci sedmdesátých let 20. století. Tento koncept se s rozmachem internetu začal objevovat i pod pojmem "internetové memy". V práci je obsažena historie pojmu mem, a to jak ve své klasické, tak i internetové podobě, vedle toho jsou uvedeny i jejich definice, stejně jako u pojmu politická komunikace, u které nabízím různé varianty definice. Mimo to představuji i internetové domovy memů, tedy webové stránky, na kterých se internetové memy vyvíjely (a dále vyvíjí) a na kterých se šíří. Po představení základních kategorií memů se zaměřuji na představení memu "Pepe The Frog", jakožto výrazného unikátu mezi memy s ohledem na jeho historii a "životní cestu", v kontextu politické komunikace. Následně nabízím i jiné formáty memů, z jiných kategorií, které byly využity v politické komunikaci, ovšem jejich historie není tak hluboká a významná jako právě u Pepeho. Objevují se tam jak příklady světových memů, tak i memů z České republiky. Mimo internetových zdrojů jsem k práci čerpal z knih od L. Shifmanové: Memes in Digital Culture a od Briana McNaira: An Introduction to Political Communication a dokument od A. Jonese: Feels Good Man.
Analysis Of Mahua Moitra's 2020-2021 Speeches in The Lok Sabha
Padole, Priyanka Vishwas ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Zdá se, že ženy v politice byly dlouho omezovány na řešení pouze určitých témat a problémů - většinou těch, které se zaměřují na ženy. Tento pohled byl podpořen myšlenkou, že političky jakožto ženy jsou empatičtější, soucitnější, čestnější a liberálnější.Tyto vlastnosti jsou předpokladem k tomu, že političky vědí, co ženy chtějí, a jsou proto lépe vybaveny k řešení těchto problémů ve srovnání s jejich mužskými protějšky. Zastávám názor, že na političky by se mělo přestat pohlížet prizmatem tohoto omezeného rámce, a naopak by se k nim mělo přistupovat jako k zákonodárcům, kteří zastupují hlas všech lidí, nejen pouze jedné konkrétní demografické skupiny. S využitím zakotvené teorie a prostřednictvím metody výzkumné případové studie se tato práce zaměřuje na Mahuau Moitru a její politické projevy v Lok Sabha v letech 2020-2021. Prostřednictvím této analýzy má prácepředstavuje, jakým způsobem Mahua Moitra přispěla k rozvoji narativu ženské politické reprezentace v Indii. Klíčová slova: Mahua Moitra, analýza řeči, Lok Sabha, ženská politická reprezentace v Indii, poslankyně
Genderové aspekty vnímání soukromí na sociální síti Instagram
Švandová, Dominika ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Kvalitativní diplomová práce se věnuje tématu online soukromí a dosavadní poznatky v této oblasti doplňuje o genderovou perspektivu. Na základě tematické analýzy rozhovorů uskutečněných s patnácti muži a patnácti ženami přináší poznatky o genderových specifikách vnímání soukromí v prostředí sociální sítě Instagram. Sociální sítě, soukromí a s nimi spojené genderové aspekty jsou nejprve popsány z teoretického hlediska. V metodologické části jsou následně představeny postupy zvolené pro uskutečnění vlastního výzkumu. Výsledky analýzy dat vzešlých z kvalitativních rozhovorů, které prezentuje analytická část, přináší porozumění tomu, jaká témata vnímají ženy a muži jako osobní a jaké strategie volí pro ochranu a regulaci svého soukromí. Dále popisují, jak muži a ženy vnímají rizika ohrožení soukromí a publikum svých instagramových profilů. Nechybí ani poznatky o tom, co jejich postoj k těmto tématům podle nich samotných ovlivňuje. Genderová specifika byla zjištěna zejména v souvislosti se sdílením fotek sebe samých a využíváním anonymity k regulaci soukromí. Muži a ženy také vyjadřovali rozdílné obavy z narušení svého soukromí, a to mimo jiné také v souvislosti s nežádoucím sledováním ze stran autorit, které problematizovaly především ženy.
Feminismus očima divaček Disney pohádek
Šotolová, Anna ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá způsoby, jakým divačky vnímají obsahy vybraných pohádek v souvislosti s genderovou teorií a feministickou perspektivou. Vlastní výzkum se opírá o teoretický přístup kulturálníc studií, tzv. birminghamské školy, jež se zabývá vztahem mezi mediálními produkty a jejich publik ; jakožt oretická část je věnovaná klíčových po ů, jakými jsou gender, genderové role, feminismus, pohádka a její role ve formování dětské identity a přístup lturálníc studií ke vztahu médií a mediálních publi . V empirické části je popsán vlastní výzkum - skutečněno 9 polostrukturovaných rozhovorů divačkami vybraných Disney pohádek. Těmito pohádkami jsou původní animované filmů Sněhurka a sedm trpaslíků (1937), Popelka (1950), Šípková Růženka (1959), Malá mořská víla (1989), Kráska a Zvíře Z výsledků analýzy vyplývá, že aktivně pracují s obsahy vybraných Disney poháde a spoluutvářejí jejich významy na základě skupinových faktorů, jež jejich vnímání těc to obsahů ovlivňují. Na základě poznatků byly definovány 4 t přístupů k interpretaci obsahů vybraných pohádek
Vývoj kosmetické reklamy v lifestylových časopisech z pohledu diverzity
Bäumeltová, Klára ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Pojem diverzita neboli různorodost či rozmanitost je v posledních několika letech diskutovaným tématem, zvlášť ve spojení s krásou. Více značek se snaží ve své komunikaci a reklamních sděleních zobrazovat co nejširší a nejrůznorodější škálu lidí, kteří by se mohli s jejich filosofií ztotožnit. Nemění se jen obrazová stránka mediálních obsahů, ale také slovní komunikace, která je mířena k co nejširšímu publiku. Cílem této práce je zjistit, jak moc různorodé reklamní obsahy spojené s krásou se objevují v tradičních tištěných médiích, konkrétně v lifestylových časopisech Harper's Bazaar a Žena a život. Na základě provedení multimodální analýzy nabízí tato práce vhled do vývoje diverzity v kosmetických reklamách mezi lety 1994 až 2019. První část diplomové práce se věnuje teoretickým východiskům, které se vztahují k sociální a mediální konstrukci reality, reprezentaci krásy v médiích a problematice diverzity. Další část práce se zabývá výkladem metodologie výzkumu, na který navazuje prezentace výsledků provedené analýzy a jejich shrnutí. Z analýzy také vyplývají klíčová témata objevující se v reklamním obsahu obou těchto periodik. Výsledky ukazují, že ačkoliv je určitý vývoj v diverzitě patrný, tištěná média stále reprezentují spíše tradiční a stereotypní obraz společnosti. Mezi vybranými periodiky...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 262 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.