|
Analýza sociální kampaně - Česko proti chudobě
Křížová, Ilona ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Procházková, Markéta (oponent)
Bakalářská práce s tématem Analýza sociální kampaně - Česko proti chudobě pojednává o účinnosti komunikace kampaně s veřejností. Teoretická část je zaměřena především na vysvětlení pojmů souvisejících se sociální kampaní, na představení problematiky chudoby a způsobu boje proti chudobě ve světě a představení kampaně Česko proti chudobě. V praktické části jsou porovnány způsoby komunikace a použité prvky některých evropských sociálních kampaní bojujících proti chudobě s komunikací a prvky kampaně Česko proti chudobě. Pomocí průzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření zároveň zjišťuje, zda existuje povědomí veřejnosti o kampani, dále prostřednictvím jakých komunikačních médií se o kampani nejčastěji dovídá, jestli se lidé nějakým způsobem zapojují do kampaně a věří v její smysl, a zároveň zda se česká společnost o samotnou problematiku chudoby zajímá.
|
|
Marketing v hotelnictví
Hřibalová, Tereza ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Cílem první části této práce je shrnout teoretická východiska pro využití marketingu v hotelnictví. V druhé části pak tyto informace slouží k analýze marketingového mixu hotelu Atlantis Bahía Real, nalezení jeho silných a slabých stránek, stejně jako příležitostí a hrozeb. Poslední část práce je zaměřena na zformulování závěrů a doporučení pro zlepšení situace hotelu.
|
|
Mobilní marketing
Švarc, Ondřej ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
První část této práce obsahuje popis vývoje mobilních služeb, sítí, samotných mobilních zařízení a celého trhu s mobilním marketingem a detailní rozebrání možností a způsobu využití mobilního marketingu. Druhá část obsahuje zkoumání mobilního marketingu z hlediska etiky, podrobné zkoumání předních společností zainteresovaných v mobilním marketingu a dotazníkové šetření veřejného mínění, včetně jeho vyhodnocení.
|
|
Analýza kampaní na úsporu energie v České republice
Rudolfová, Jana ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Bakalářská práce analyzuje kampaně na téma úspor energie, které v minulosti proběhly nebo právě probíhají na území České republiky. Práce je zaměřena jen na kampaně čtyř největších energetických společností působících v České republice, konkrétně společností ČEZ, RWE, E.ON a PRE. Cílem práce je popsat způsoby a především nástroje marketingové komunikace kampaní jednotlivých energetických společností a prostřednictvím dotazníkového šetření se dozvědět, jaký mají lidé v České republice postoj k problematice úspor energie, zda v české společnosti existuje povědomí o kampaních podporující úspory a zda mají lidé vůbec zájem o informace týkající se této problematiky a tedy i o kampaně tohoto typu. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů z marketingu a z oblasti společenské odpovědnosti firem, které souvisejí s tématem bakalářské práce a umožňují lépe pochopit následující praktickou část. Praktická část popisuje důvody vzniku kampaní, situaci na trhu s elektrickou energií a zemním plynem a analyzuje vybrané kampaně na úsporu energie. Součástí praktické části je také již zmíněné dotazníkové šetření.
|
|
Moderní trendy v internetovém marketingu - virální mrg
Novotný, Ondřej ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Blahut, Michael (oponent)
Primárním cílem této bakalářské práce je provést analýzu virálních prvků u vybraných virálních kampaní z České republiky i ze světa. Hodnocení zohledňuje získané teoretické znalosti o této problematice z první části práce. Na tomto základě je zaznamenán vývoj virálu, který v posledních letech prošel výraznými změnami. A to zejména díky velkolepému nástupu sociálních sítí, jako jednoho z nejpoužívanějších světových médií. Sekundární cíl práce je seznámit každého čtenáře s pojmem "virální marketing", jakožto s jedním z nejmodernějších trendů v oblasti internetového marketingu a rozšířit povědomí lidí o tomto nevypočitatelném, ale velmi účinném způsobu inzerce vlastní značky.
|
|
Problematika negativní reklamy
Machek, Václav ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
První kapitola této práce obsahuje souhrn informací, definic, metod, postupů, účinků, legislativních charakteristik a možností využití negativní reklamy v politických volebních kampaních, včetně popisu jejího historického vývoje v České republice a Spojených státech amerických. Druhá kapitola obsahuje hypotézy pro dotazníkové šetření veřejného mínění, včetně jeho vyhodnocení a analýzu negativních prvků voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v letech 2006 a 2010, se zaměřením na sledování vývoje využití negativní reklamy.
|
|
Marketingový význam body image se zaměřením na fitness
Součková, Eliška ; Skokanová, Dagmar (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce pojednává o body image, vývoji krásného těla napříč historií a národnostmi a popisuje pohled žen a mužů na sebe samé. Kult krásného těla je úzce propojen s kosmetickým, sportovním a lifestylovým průmyslem jako takovým, který je všude kolem nás. Jednotlivé firmy bojují o zákazníky sestavením ideální kombinace marketingového mixu. V práci je soustředěna pozornost na definování marketingové komunikace a jejích nástrojů, tvořící komunikační mix. Teoretická část je aplikována na svět fitness a přístup lidí k němu pomocí dotazníku a marketingové nástroje jsou odhaleny a popsány na světoznámém fitness centru World Class, které působí v České republice již osmým rokem. Odhalení komunikačního mixu je zakončeno SWOT analýzou s návrhy a opatřeními do budoucnosti společnosti World Class.
|
|
Marketingové využití webu 2.0
Vorel, Tomáš ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Vojtěchovská, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem internetu do dnešní podoby, platformami pro komunikaci, které se na něm vytvořily a moţnostmi pro marketing, které nabízejí. Cílem práce je popsat trendy na internetu a vystihnout změnu v přemýšlení zákazníků. Práce poukazuje na potenciál, který se skrývá mezi uţivateli internetu a nastiňuje styl, jakým je moţné s nimi komunikovat a jak je oslovit. Zpočátku autor popisuje vývoj internetu a jeho specifické vlastnosti, následně přibliţuje jednotlivé nástroje, které můţe marketér na internetu vyuţít. Dále se zabývá posunem myšlení zákazníků a strategiemi, které je nutné aplikovat pro jejich úspěšné oslovení. Vše uvedené pak autor demonstruje na případové studii společnosti Dell, která posledních pět let tyto nástroje vyuţívá, a popisuje, jaké pro ni má tento přístup důsledky. Její styl je pak konfrontován s naprosto opačným přístupem společnosti Apple.
|
|
Marketingový význam body image
Klingerová, Lenka ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na marketingový význam body image a to z hlediska spotřebního chování jedince. Vysvětluje samotný pojem body image, jeho vývoj v čase a poukazuje na faktory mající vliv na sebepojetí lidí a s tím spojené projevy nákupního chování. Teoreticky definuje základní pojmy spotřebního chování, marketingové komunikace a teoretické základny pro provedení výzkumu, který se nachází v druhé části práce. Cílem je zjistit vnímání a následný vliv body image na spotřebitele a podchytit hlavní, případně nové trendy chování v této oblasti. Jedním z výsledků práce je zjištění, že lidé začínají upřednostňovat tělo zdravé a vitální před uměle vytvořeným.
|
|
Vnímání sociálních kampaní mezi českými spotřebiteli
Bláhová, Zuzana ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sociálním marketingem a tím, jak jsou sociální kampaně vnímány mezi českými spotřebiteli. V teoretické části jsou představeny základní principy sociálního marketingu, jeho specifické rysy, vývoj, témata kampaní, také je zde vymezena sociální reklama. Dále jsou v této části zmíněny příklady tří českých sociálních kampaní, které jsou využity ve výzkumu v praktické části. Ta má za cíl zjistit povědomí a vnímání sociálního marketingu a vliv kampaní na chování mezi českými vysokoškolskými studenty. Ke splnění tohoto cíle je využita analýza primárních dat získaných internetovým dotazníkem, který zjišťuje, zda sociální kampaně ovlivňují chování obyvatel ČR.
|