Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika nádorů ledvin u nemocných v terminální fázi ledvinneho selhání
Ürge, Tomáš ; Hora, Milan (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent) ; Zachoval, Roman (oponent) ; Morávek, Petr (oponent)
SOUHRN Úvod: Riziko karcinomu ledviny je u nemocných v terminální fázi ledvinného selhání (end stage kidney disease - ESKD) minimáln_ 10 x vyšší. Nicmén_ existuje pouze málo informací o morfologických a chromozomálních zm_nách renálních tubul_, ze kterých vzniká karcinom a o jeho patogenezi, která se zdá být odlišná od karcinomu u b_žné populace. Cíl práce: V klinické _ásti pomocí statistických metod zjistit charakteristické znaky renálního karcinomu u ESKD. V experimentální _ásti analýzou vybraných chromozomálních aberací objasnit patogenezi vzniku t_chto karcinom_. Soubor metodika: V letech 2000 - 2007 bylo v pé_i transplanta_ního centra a nefrologické ambulance FN Plze_ 184 pacient_ v kone_ném stádiu selhání ledvin. U 15 z nich byl zjišt_n renální karcinom. Byly hodnoceny následující prom_nné: v_k, pohlaví, primární p_í_ina ledvinného selhání, délka trvání dialýzy. Prom_nné v_k, pohlaví a bun__ný typ nádoru byly srovnány se souborem pacient_ se sporadicky se vyskytujícím nádorem ledvin. V experimentální _ásti práce sledujeme po_etní aberace chromozóm_ 7, 17 a Y tubulárního epitelu nemocných s ESKD, který zatím nevykazuje nádorové zm_ny pomocí fluorescen_ní hybridizace in situ (FISH). Výsledky: Bylo hodnoceno celkem 15 pacient_ s renálním karcinomem p_i ESKD. Pr_m_rný v_k nemocných 55,7 ± 11,5 let, délka...
Prevence posturálních vad v populaci
Langmajerová, Jana ; Müllerová, Dana (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent) ; Dlouhý, Pavel (oponent)
Disertační práce je zaměřena na ověření metodiky somatografického hodnocení tvaru a statiky páteře. Potenciál ověřované metodiky spočívá ve zvýšení objektivity hodnocení držení těla ve stoji, a tím v přispění ke specifikaci prevence posturálních vad a jejich důsledků. Neinvazivní somatografickou metodou (diagnostickým systémem určeným pro diagnostiku tvaru páteře, typ DTP-3) byly v rámci průřezové pilotní studie vyšetřeny vybrané biomechanické parametry (křivky a statika páteře v sagitální rovině ve stoji) celkem u 508 probandů. Z toho bylo 326 dětí ve školním věku a 182 dospělých. Hlavní sledované parametry byly: parametr Cl (hloubka krční lordózy); parametr Ll (hloubka bederní lordózy); index sagitální rovnováhy páteře Cl/Ll a parametr Vthk (vzdálenost vrcholu hrudní kyfózy od ideální vertikály IV). Pomocí dotazníkového šetření byla vyhodnocena úroveň pohybové aktivity probandů a souvislost výskytu bolestivých stavů zad a hlavy s naměřenými biomechanickými parametry i pohybovou aktivitou. Celkem u 81,3 % dětí a 94,5 % dospělých byly naměřeny odchylky od biomechanicky ideálního modelu držení těla signalizující posturální vadu. Statisticky významně se liší hodnota parametru Cl (p < 0,001), indexu Cl/Ll (p < 0,001) a poloha vrcholu hrudní kyfózy VThk (p < 0,05) dětí oproti dospělým, nebyly však...
Gamifikace a její využití v online výuce
Potoček, Marek ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na pojem gamifikace a jeho použití v online vzdělávání. V teoretické části definuje pojmy "gamifikace", "hry", "online výuka" a stručně popisuje jejich základní prvky, historii a využití. V praktické části se práce zaměřuje na mapovaní nejvýznamnějších webů a portálů, ze kterých následně vybírá vhodné aplikace pro využití dnešní online výuce.
Rozvoj algoritmického myšlení žáků základních škol
Vais, Jan ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Předložená diplomová práce zkoumá možnosti rozvoje algoritmického myšlení u žáků základní školy. Algoritmické myšlení představuje nezbytný nástroj k účelné analýze problému a vytvoření postupu k jeho následnému opakovatelnému řešení. Hlavním výzkumným tématem této práce je nalézt efektivní způsoby rozvoje algoritmického myšlení, zejména jak formulovat problém a jak provádět rozvoj algoritmického myšlení s co největším efektem v edukačním procesu. V práci jsou shrnuty různé způsoby rozvoje algoritmického myšlení a přístupu k jeho výuce. Jsou definovány a analyzovány pojmy informatické myšlení, algoritmické myšlení, algoritmus a algoritmizace. Dále jsou specifikovány soudobé prostředky rozvoje algoritmického myšlení popsané v literatuře. Ty jsou kriticky zhodnoceny a v závěru teoretické části je vybrán nejvhodnější soubor prostředků a navržen způsob jejich aplikace. Akční výzkum byl realizován v kroužku informatiky na základní škole v Praze. Ověření účinnosti vybraných nástrojů proběhlo v patnácti šedesátiminutových hodinách. Těžiště tohoto výzkumu spočívá ve zvýšení kvality pedagogické praxe vyučujícího, v rozvoji jeho didaktického myšlení i dovedností. Na druhé straně je výsledkem lepší vzdělávání žáků a zdokonalení kvality poskytovaného vzdělávání. V práci je rozebráno šestnáct lekcí, jsou uvedeny jejich...
Podpora mezigeneračního dialogu a kulturní participace seniorů jako nástrojů přenosu a sdílení kulturních hodnot na lokální a regionální úrovni: Metodika NAKI II
Bargel, Robert ; Bednářová, Hana ; Černá Lucie ; Gregoriniová, Jindřiška ; Lössl, Jiří ; Klementová, Kateřina ; Perlín, Radim ; Novák, Jaroslav ; Zborníková, Andrea ; Kocianová, Renata ; Baumgartner, František ; Kopecký, Martin ; Richter, Eva ; Šerák, Michal ; Národní informační a poradenské středisko pro kuluturu NIPOS ; Katedra andragogiky a personálního řízení FF UK
Základním cílem předkládaného projektu je podpořit kulturní participaci seniorů a souběžný pozitivní mezigenerační dopad kulturních akcí a aktivit na lokální a regionální úrovni. Projekt poskytuje veřejné správě komplexní metodiku k systematické podpoře mezigeneračního transferu a sdílení kulturních hodnot formou dialogu v oblasti kultury na místní a regionální úrovni, aby veřejné politiky v této oblasti mohly významně přispět k mezigeneračnímu soužití. Projekt umožňuje porozumět, jak fungují mechanismy mezigeneračního dialogu spojeného s učením a kulturního přenosu v rámci lokálních a regionálních kulturních akcí a iniciativ. Odkrývá možnosti a kompetence (lokální veřejné správy), které je potřeba posilovat, aby tyto dialogové mechanismy dobře fungovaly. Praktickým cílem projektu je poskytnout veřejné správě návod, jak proces mezigeneračního dialogu podporovat a vytvářet prostor pro jeho realizaci ve veřejném prostoru obcí a regionů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Zefektivnění postupu stanovení variability půdních vlastností pro precizní zemědělství
Novák, Jaroslav
Tato disertační práce se zabývala studiem variability půdy a půdních vlastností prostřednictvím přímých a nepřímých metod. Cílem této práce bylo ověřit, zda kombinace dat, zjištěných přímými a nepřímými metodami mapování umožní identifikovat variabilitu, která bude využitelná k přesnější diferenciaci pěstebních opatření. V rámci práce vznikl též model hodnocení variability holé půdy z dat DPZ vymezené bloky orné půdy ze systému LPIS prostřednictvím Analýzy hlavních komponent (PCA) a Variačního koeficientu (Vk). Model byl ověřován dvěma sadami atmosféricky korigovaných dat a zjištěné hodnoty porovnávány s výsledky Agrochemického zkoušení půd (AZZP). Shoda se projevila především u bloků s výměrou větší než 100 ha, kdy je hodnoceno větší množství vzorků / pixelů. Pro ověření využití kombinace dat přímého a nepřímého mapování variability byly použity dva pozemky o výměře 53 a 38 ha. Na obou lokalitách bylo provedeno půdní vzorkování, měřena elektrická vodivost půdy (ECa) a získána data Digitálního modelu reliéfu (DMR) a z něj odvozeného Topografického indexu (TWI), která následně sloužila k optimalizaci. Vznikly tři typy návrhů pro každý zdroj nepřímého mapování využívající regresní analýzu, variabilitu dat nepřímého mapování a kombinaci výsledků AZZP z předchozích návrhů s daty nepřímých metod. Porovnání výsledných vzorkovacích schémat ukázalo, že kombinace přímých a nepřímých metod zpřesňuje variabilitu půdních vlastností. Důležitá je však existence vazby mezi vstupními daty přímých a nepřímých metod mapování. Je také patrné, že samotné návrhy vzorkování vytvořené na podkladu dat nepřímých měření poskytují přesnější informace o variabilitě sledovaných půdních vlastností.
Třicet let v služeb objektů kulturního dědictví ve světle statistických dat
Novák, Jaroslav
Pohled na ekonomické postavení tradiční (netržní) části kulturního dědictví zahrnující mimo jiné údaj o velmi nízkém stupni soběstačnosti (v roce 2017 jen necelých 26 %) zvýrazňuje potřebu veřejných výdajů, které pro ni – i přes poměrně příznivé výsledky dosažené v předcházejícím třicetiletém období – mají bez nadsázky existenční význam.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Dítě a rodič v náruči digitálních technologií
Zemanová, Helena ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou digitálních technologií ve vztahu k dětem předškolního věku, analýzou odlišností ve výchově a přístupu jejich rodičů. Teoretická část vymezuje pojmy, jako jsou digitální gramotnost, digitální technologie, rodič, dítě a další, které s tématem úzce souvisí, zmiňuje jejich stručnou charakteristiku a navozuje souvislosti mezi nimi. Seznamuje čtenáře s vývojovými specifiky dítěte batolecího věku a uvádí odlišné styly přístupů rodičů a výchovných pracovníků k současné povaze digitálních médií a následné dopady na zvolenou věkovou skupinu. Na základě komparace použité literatury a hlubšího zkoumání tématu dochází v práci k potvrzení zvolené hypotézy, která je východiskem pro praktický úkol. Praktickou částí je aplikačně didakticky zaměřená práce, kde nalezneme seznam vhodných doporučení, dostupných programů a aplikací, jenž jsou vodítkem pro rodiče a výchovné pracovníky, kteří se ne zcela orientují v rizikách a důsledcích užívání současných digitálních technologií a to především cílovou skupinou dětí ve fázi před vstupem do předškolního vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
74 NOVÁK, Jakub
111 NOVÁK, Jan
10 NOVÁK, Jaromír
27 NOVÁK, Jaroslav
13 NOVÁK, Jindřich
106 NOVÁK, Jiří
53 NOVÁK, Josef
111 Novak, Jan
53 Novak, Josef
2 Novák, J.
74 Novák, Jakub
1 Novák, Jakub Štěpán
111 Novák, Jan
10 Novák, Jaromír
13 Novák, Jindřich
106 Novák, Jiří
39 Novák, Jiří Karel
2 Novák, Jiří,
53 Novák, Josef
111 Novák, Ján
106 Novák, Jíří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.