Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnímaná akademická účinnost u žáků s problematickým chováním v ústavní výchově
Matějková, Veronika ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu vnímané akademické účinnosti u žáků, kterým byla z důvodu výrazného problematického chování soudem uložena ochranná či ústavní výchova, a kteří se z tohoto důvody stali klienty dětských domovů se školou. Nejprve je představen koncept vnímané osobní účinnost a z ní vycházející koncept vnímané akademické účinnosti. Jsou uvedeny zdroje, a také témata sociálního prostředí a genderových rozdílů ve vztahu k vnímané akademické účinnosti. Navazuje kapitola popisující téma problematického chování a poruch chování. Třetí kapitola je věnována ochranné a ústavní výchově. V poslední kapitole je popsáno téma vnímané akademické účinnosti u žáků s problematickým chováním. Empirická část obsahuje výzkum realizovaný v dětských domovech se školou u žáků vykazující výrazné problematické chování, ke kterému byly použity dotazníky Myself As a Learner Scale a Children's Self-Efficacy Scale. Byl zjištěn významný rozdíl mez úrovní vnímané akademické účinnosti mezi souborem žáků z dětských domovů se školou a mezi souborem žáků z běžných základních škol. Pouze částečně byl prokázán vztah mezi studijním průměrem a úrovní vnímané akademické účinnosti. Nebyl prokázán rozdíl v úrovni vnímané akademické účinnosti mezi oběma pohlavími. Stejně tak u žáků, kteří opakovali ročník, a mezi žáky, kteří...
Trofická specializace škůdců javorů (Acer spp.) v arboretu Mendelovy univerzity v Brně
Matejková, Veronika
Sledovanie škodcov javorov prebiehalo v arboréte Mendelovej univerzity v Brne v roku 2015. Bolo kontrolovaných 25 druhov javorov. Tri druhy sú u nás pôvodné (A. campestre, A. platanoides, A. pseudoplatanus), štyri druhy pochádzajú zo Severnej Ameriky (A. circinatum, A. negundo, A. saccharinum, A. saccharum), tri druhy sú mediteránne až predoázijské (A. monspessulanum, A. tataricum a A. cappadocicum) a pätnásť druhov má ázijský pôvod. Najviac druhov škodcov hostili u nás pôvodné druhy javorov, z amerických druhov zas A. saccharum. Bolo zistených osem monofágov a jeden polyfágny druh. Všetky druhy dosiahli nízku početnosť. Polyfágna piadivka jesenná napadla 19 druhov javorov, 4 pôvodné, 2 americké, 13 ázijských. Stigmella aceris poškodil päť druhov javorov, z našich A. campestre, A. platanoides a tri ázijské javory. Voška Drepanosiphum platanoidis, brvnatka Periphyllus aceris boli zistené na dvoch druhoch javorov. Aceria macrochela, Periphyllus californiensis, P. testudinaceus, Phyllonorycter joannisi a Drisina glutinosa sa vyvíjali na jedinom druhu javoru.
Podpora žáků s problematickým chováním v systému ústavní a poradenské péče v ČR
Matějková, Veronika ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje podpoře žáků s problematickým chováním v systému ústavní a poradenské péče v České republice. Práce je zpracována jako přehledová studie sestavená z odborných pramenů, zdrojů a výzkumů. Teoretická část se zabývá problematikou poruch chování, jejich samotným vymezením, jejich klasifikací a také příčinami jejich vzniku. Pozornost je pak věnována jednotlivým orgánům poradenské a ústavní péče a také některým metodám kognitivně-behaviorální terapie, kterých se v obou péčích využívá. Součástí práce je návrh výzkumu, který je koncipován jako longitudinální. Zabývá se tím, jak klienti vnímají účinnost některých metod kognitivně-behaviorální terapie v ústavní a poradenské péči. Klíčová slova: poruchy chování, ústavní péče, poradenská péče, techniky kognitivně-behaviorální terapie
Katecheze dospělých v Církvi československé husitské jako otevřená cesta Slova Božího do současné společnosti
Matějková, Veronika ; Kolář, Pavel (vedoucí práce) ; Tonzarová, Hana (oponent)
Resumé Cílem této diplomové práce bylo nastínit současný stav katechetiky v Církvi československé husitské a zároveň základní zákonitosti andragogické disciplíny jako vědy o vzdělávání dospělých. Tyto poznatky jsme zasadili do kontextu života dospělého člověka, který se pohybuje v postmoderní době a sekularizované společnosti. První kapitola se zabývala specifiky současného života a potřebami postmoderního člověka žijícího v sekularizovaném světě. Ve druhé kapitole jsme vstoupili na cestu Božího Slova. Interpretovali jsme Slovo Boží v teologii Církve československé husitské a zdůraznili personalistický rozměr vztahu člověka a Boha. Ve třetí kapitole jsme představili katechetiku jako teologickou disciplínu. Zachytili jsme její poslání, důrazy z teoretického i praktického pohledu. Navázali jsme čtvrtou kapitolou a konkrétním pojetím katechetiky v Církvi československé husitské. Zaměřili jsme se na její vývoj, legislativní zakotvení a především metody katecheze. Pátá kapitola popisuje andragogiku jako vědeckou disciplínu. Zajímal nás proces vzdělávání dospělých, prvky, které do něho vstupují. Pokusili jsme se také ukázat proces základní metodologické přípravy na vzdělávací činnost. Popisem psychologických a sociálních aspektů vstupujících do života člověka v dospělém jsme se zabývali v šesté kapitole. Tato...
Jak vybrat střední školu pro žáka se specifickými poruchami učení
Matějková, Veronika ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Jak vybrat střední školu pro žáka se specifickými poruchami učení Východiskem pro koncepci mé diplomové práce bylo nastínit současný stav výběru střední školy pro žáka se specifickými poruchami učení a tím otevřít diskuzi k této problematice. Práce je psána jako přehledová studie s vyústěním ve výzkumnou sondu. Na základě výzkumné sondy specifikuji fáze výběru střední školy a navrhuji konkrétní doporučení pro postup při tomto výběru pro žáka se specifickými poruchami učení. V teoretické části diplomové práce vymezuji na základě prostudované odborné literatury základní pojmy: specifické poruchy učení, sebepojetí jedince a kariérní poradenství. Dále popisuji projevy specifických poruch učení, které mají návaznost na volbu strategie při výběru střední školy pro tyto žáky. V praktické části uskutečňuji výzkumnou sondu. Výzkumný vzorek tvoří respondenti devátých ročníků se specifickými poruchami učení ze čtyř krajů (Hlavní město Praha, Plzeňský, Ústecký a Moravskoslezský kraj). Výzkumná sonda je provedena formou nestandardizovaného dotazníkového šetření, jehož výsledky nabývají kvantitativních a kvalitativních hodnot. V závěru práce shrnuji soubor doporučení a postupů, které se v optice výsledků výzkumného šetření jeví jako nosné pro výběr střední školy pro žáka se specifickými poruchami učení. Také...
Vliv sociálního klimatu ve třídě na sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení
Matějková, Veronika ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Počtová, Lenka (oponent)
Vliv sociálního klimatu ve třídě na sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení. Východiskem pro koncepci mé diplomové práce bylo nastínit problematiku sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení v sociálním klimatu školní třídy. Práce má charakter přehledové studie s vyústěním ve výzkumnou sondu k dané problematice. V teoretické části diplomové práce vymezuji na základě prostudované odborné literatury základní pojmy: specifické poruchy učení, sebepojetí a sociální klima ve třídě. Dále popisuji projevy specifických poruch učení a jejich vliv na sebepojetí žáků v kontextu sociálního klimatu třídy. V praktické části uskutečňuji výzkumnou sondu. Výzkumný vzorek tvoří celkem sedm 7. a 8. tříd ze dvou Středočeských a tří Pražských základních škol. Výzkumná sonda je provedena formou nestandardizovaného dotazníkového šetření. V závěru práce formuluji doporučení o nutnosti dalšího výzkumu v této oblasti. Klíčová slova Specifické poruchy učení, sebepojetí jedince, sociální klima třídy, školní sebepojetí
Komparativní přístupy Karla Krejčího v jeho pojetí české a polské literatury
Matějková, Veronika ; Janoušek, Pavel (vedoucí práce) ; Svatoň, Vladimír (oponent) ; Trávníček, Jiří (oponent)
Dizertační práce zachycuje a interpretuje střety mezi literárněvědnými dobovými diskurzy na jedné straně a jednotlivcem v postavě bohemisty, slavisty a komparatisty Karla Krejčího (1904- 1979) na straně druhé. Na základě autorových literárněhistorických a komparatistických studií i jeho účasti v soudobých metodologických diskusích dizertace analyzuje, jak se tyto střety promítaly do jeho pojetí literárněvědné metody i práce literárního historika a komparatisty obecně. Vychází přitom z rozporuplné recepce Krejčího vědecké tvorby: zatímco je uznáván jako veličina slavistických studií, tak v celkovém kontextu české literární vědy zaujímá marginální pozici "outsidera". Dizertace sleduje, jak autor stál se svými metodologickými stanovisky v opozici vůči převládajícímu trendu. Jako adept slavistiky kritizoval její tzv. vlivologii a pozitivistické metody; v meziválečném období se přiklonil k sociologii literatury, přestože si nezískala popularitu; přes zaujetí fenomenologií i formalismem hájil svou "historicko-sociologickou" pozici vůči prosazujícímu se strukturalismu; v padesátých letech napsal "marxistické dějiny polské literatury", nikdy se ovšem s marxistickou vědou zcela neztotožnil; tvořil komparatistické studie v době, kdy byla komparatistika ještě odsuzována jako "kosmopolitní vlivologie"....
Sebepojetí jedince se specifickými poruchami učení v období adolescence
Matějková, Veronika ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Sebepojetí jedince se specifickými poruchami učení v období adolescence Cílem mé bakalářské práce je získání vhledu do problematiky sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení v období adolescence. Na základě prostudované odborné literatury vymezuji v bakalářské práci základní pojmy: specifické poruchy učení a sebepojetí. Práce má charakter přehledové studie, která se zaměřuje na jedince se specifickými poruchami učení. Dále zkoumá projevy specifických poruch učení a jejich vliv na sebepojetí jedinců v období adolescence. Následně uskutečňuji výzkumnou sondu. Vzorek respondentů se skládá z tří chlapců a dvou dívek. Všichni respondenti jsou v období adolescence a byly u nich diagnostikovány specifické poruchy učení. V závěru práce formuluji doporučení o nutnosti dalšího výzkumu v této oblasti. Klíčová slova Specifické poruchy učení, sebepojetí jedince, adolescenční období
Návrh mediálního konceptu České streetballové federace pro rok 2011
Matějková, Veronika ; Malecha, Petr (vedoucí práce) ; Křivda, Tomáš (oponent)
k diplomové práci Diplomová práce se zabývá komunikací České streetballové federace, o. s. s veřejností a médii. Cílem je analyzovat, jak organizace pracuje s veřejností a jak přistupuje k médiím, jakou volí strategii, aby byla prezentace organizace efektivní. Záměrem je vytvořit prospěšný mediální koncept pro rok 2011. Abstract The diploma thesis is considering communication of Czech Streetball Federation with public and media. The goal is to analyze how the organization works with public and what is its approach to media, what is the strategy of being the most effective. To create useful media concept for 2001 is the main object.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 MATĚJKOVÁ, Vendula
23 MATĚJKOVÁ, Veronika
23 Matejková, Veronika
3 Matějková, Vendula
2 Matějková, Vladimíra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.