Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 312 záznamů.  začátekpředchozí200 - 209dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Činnost Speciálně pedagogického centra pro žáky s poruchami autistického spektra
Habartová, Iva ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na činnost Speciálně pedagogického centra, poskytovanou rodičům dětí a žáků s poruchou autistického spektra ve městě Chebu a v blízkém okolí. Teoretická část práce shrnuje pomocí dostupné odborné literatury základní poznatky o problematice autismu, komplexní diagnostice, speciálně pedagogické péči. Specifikuje formy poradenských služeb v České republice a konkretizuje služby speciálně pedagogického centra, především pro žáky s poruchami autistického spektra. Výzkumná část diplomové práce obsahuje charakteristiku zkoumaného souboru a pomocí dotazníkového šetření zjišťuje spokojenost rodičů žáků s poruchami autistického spektra s nabídkou poskytovaných služeb speciálně pedagogického centra, analyzuje míru využití jednotlivých strategií a mapuje možnosti, jak nabídku speciálně pedagogické péče rozšířit.
Dětská psychiatrická léčebna v proměnách času
Slouka, Pavel ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Diplomová práce se věnuje zpracování historie Dětské psychiatrické léčebny, která byla založena v jihočeských Opařanech v roce 1887, jako pobočka Pražského ústavu pro choromyslné. Pro hlubší pochopení tématu se práce více věnuje významu a docenění vybraných osobností, které se věnovali osobám s mentálním postižením a psychickými poruchami. V úvodních částech se práce zaměřuje na představení oboru psychopedie a jednotlivým vybraným pojmům, které kvalifikovaně komentuje pomocí příslušných slovníků. Dále se věnuje biografii vybraných představitelů oboru, kteří se zasloužili o rozvoj paradigmatu psychopedické péče. Zvláště je probírána současná nabídka opařanské léčebny a její možnosti, přičemž je zdůrazněna komprehenzivní složka - zvláště s důrazem na vybrané terapeutické metody ve speciální pedagogice - arteterapie, muzikoterapie, ergoterapie. Práce se snaží o komplexní pohled na historii opařanského ústavu a s tím spojených témat v oblasti psychopedické péče. Klíčová slova Dětská psychiatrická léčebna Opařany Duševní porucha Historie oboru speciální pedagogika Mentální retardace Psychopedie Terapie
Logopedická intervence u dětí z vícejazyčného prostředí
Jehličková, Hana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
1 ABSTRAKT Předložená práce se zabývá vývojem řeči dítěte vychovávaného ve vícejazyčném prostředí, resp. dětským bilingvismem, a případnými obtížemi, které mohou tento vývoj doprovázet. Cílem této práce je prozkoumat vliv působení více jazyků při osvojování řeči dítětem a možnosti logopedické intervence u více-lingválních dětí. Teoretický základ vychází z analýzy odborné literatury na dané téma. Zahrnuje vymezení základních pojmů, sleduje vývoj řeči dítěte v souvislosti s vícejazyčným prostředím, typem a způsobem osvojování dalšího jazyka. Zabývá se dále potížemi těchto dětí v oblasti řeči, specifiky a možnými postupy nápravy v rámci logopedické intervence. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkum ve formě kazuistik, za použití metody rozhovoru, pozorování a rozboru výsledků činnosti. KLÍČOVÁ SLOVA vícejazyčné prostředí, logopedická intervence, bilingvní, multilingvní, vývoj řeči
Analýza tvorby hmatových knih pro děti s těžkým zrakovým postižením v kontextu výuky českého jazyka
Čechová, Magdalena ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
První ást práce se v nuje specifik m (vývojovým i eduka ním) žáka se zrakovým postižením. Definuje hmat jako hlavní kompenza ní smysl nevidomých, popisuje zásady a formy správné haptizace a navrhuje innosti pro rozvoj hmatového vnímání. P es základní tyflografické postupy a formy se text dostává k úst ednímu tématu práce, hmatovým knihám. tená i jsou hmatové knihy p edstaveny, stejn jako možnosti, kde knihy v p ípad zájmu zap j it i zakoupit. Analýzou a komparací dostupných odborných materiál shrnuje práce metodické postupy pro tvorbu hmatových u ebnic, využitelných pro d ti se zrakovým postižením za len né v b žných t ídách v hodinách eského jazyka na základních školách. KLÍ OVÁ SLOVA: hmat, hmatové vnímání, hmatové knihy, žáci se zrakovým postižením, tyflografika
Analýza nejen speciálně pedagogických potřeb rodiny s dítětem se zdravotním postižením
Velasová, Petra ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem analýzy potřeb rodin s dítětem se zdravotním postižením. Zahrnuje problematiku rodiny, jejího pojetí a funkcí, které rodina ve společnosti plní. Podává základní obraz o pojmech zdravotní postižení, možnostech ucelené rehabilitace, formách sociálních služeb, které mohou děti s postižením a jejich rodiče využívat. Uvedeny jsou zde možnosti speciálně pedagogické podpory těchto rodin. Cílem výzkumné práce je zanalyzovat potřeby rodin pečujících o dítě se zdravotním postižením a zjistit, v jaké míře jsou tyto potřeby rodin uspokojovány. Klíčová slova: rodina, rodinná resilience, zdravotní postižení, ucelená rehabilitace, potřeby rodin, speciální vzdělávání, sociální péče
Kompetence asistenta pedagoga
Němec, Zbyněk ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent) ; Vítková, Marie (oponent)
Dizertační práce s názvem Kompetence asistenta pedagoga reaguje na vzrůstající počet pedagogických asistentů ve školství a současně reflektuje i dosud přetrvávající nejasnosti ohledně vymezení požadavků na asistenty a jejich činnost. Cílem práce je na základě empirických poznatků vymezit základní kompetence asistenta pedagoga s působností v běžné základní škole. Teoretickými východisky práce jsou jak legislativně dané normy pro práci asistenta pedagoga, tak i relevantní výzkumy z ČR a ze zahraničí. Výzkumná část je založena na kvalitativně orientované metodologii a pracuje s daty z osmdesáti rozhovorů realizovaných s asistenty, učiteli, řediteli i žáky se speciálními vzdělávacími potřebami z dvaceti základních škol hlavního vzdělávacího proudu. Data ve výzkumu byla zpracována prostřednictvím klasifikace, kódování a schematizace za využití metody rámcové analýzy. Na základě výsledků výzkumu je v závěru práce formulován návrh modelu kompetencí pro profesní standard asistenta pedagoga. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti ucelené podpory vysokoškolských studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v podmínkách inkluzívního vzdělávání
Kužílková, Šárka ; Květoňová, Lea (oponent) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Práce se zabývala podporou vysokoškolských studentů se speciálními vzdělávacími potřebami na českých vysokých školách. Práce zhodnotila systémy podpory při studiu pro studenty se speciálními vzdělávacími potřebami na českých vysokých školách, shrnula hlavní problémy při poskytování této podpory a ukázala možnosti lepšího nastavení systému podpory v podmínkách inkluzivního vzdělávání. V praktické části práce byla na základě dotazníkového šetření zjištěna míra informovanosti mezi studenty českých vysokých škol o možnostech podpory pro studenty se speciálními vzdělávacími potřebami na vysokých školách a byly zjištěny jejich postoje k podpoře studentů se speciálními vzdělávacími potřebami při vysokoškolském studiu. Práce zjistila odlišnosti v informovanosti a postojích k podpoře studentů se speciálními vzdělávacími potřebami na českých vysokých školách mezi skupinou intaktních studentů a skupinou studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. Výstupem práce byla praktická zjištění pro zlepšení podpory při vysokoškolském studiu pro studenty se speciálními vzdělávacími potřebami. Práce pojednala o problematice, která je na vysokých školách aktuálně velmi řešena a její nastavení se v posledních letech proměňuje spolu s přerodem terciárního školství na cestě k inkluzivnímu vzdělávání. Klíčová slova:...
Slovní zásoba u dětí mladšího školního věku se specificky narušeným vývojem řeči
Pilská, Helena ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (oponent)
Předkládaná práce se zabývá slovní zásobou, tedy lexikálně - sémantickou jazykovou rovinou, a to u dětí mladšího školního věku se specificky narušeným vývojem řeči. Zaměřuje se na aktivní i pasivní slovní zásobu. V první části rigorózní práce je nastíněn teoretický základ. Kapitoly zaměřující se na samotné šetření popisují testování pomocí výkonového nestandardizovaného testu inspirovaného diagnostickým testem The Comprehensive Receptive and Expressive Vocabulary Test - Second Edition (CREVT - 2). Tento test určený k hodnocení slovní zásoby je standardizovaný pro populaci Spojených států amerických. Testování bylo prováděno u respondentů se specificky narušeným vývojem řeči a pro porovnání u stejně velké kontrolní skupiny dětí stejného věku bez diagnostikovaného vývojového opoždění řeči. Klíčová slova: mladší školní věk, specificky narušený vývoj řeči, aktivní slovní zásoba, pasivní slovní zásoba
Mateřství žen s těžkým zrakovým postižením
Viktorová, Šárka ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Ve své práci se zabývám mateřstvím žen s těžkým zrakovým postižením z pohledu nevidomých maminek. Zaměřila jsem se hlavně na plánování rodičovství, na období těhotenství, dále na porod a pobyt v porodnici a na specifika péče o dítě od narození do tří let. Zajímalo mě především, zda se nevidomé maminky setkávají s předsudky ze strany vidících, zda neměly strach z narození postiženého dítěte, s jakými obtížemi se těžce zrakově postižené maminky nejčastěji setkávají v jednotlivých obdobích vývoje dítěte, zda a jak se z pohledu nevidomých maminek liší výchova dětí nevidomých rodičů od výchovy dětí vidících rodičů, a také zda je dítě nevidomých rodičů v nějakém směru ochuzeno nebo zda naopak může být skutečnost, že dítě vyrůstá v rodině, kde je alespoň jeden z rodičů těžce zrakově postižený, pro dítě v něčem přínosná. Cílem mé diplomové práce je co nejpodrobněji zmapovat různé aspekty života nevidomých matek s malými dětmi a to přímo z pohledu těchto žen. Tohoto cíle jsem se snažila dosáhnout pomocí výzkumu kvalitativní metodou, konkrétně formou strukturovaného rozhovoru s šesti nevidomými matkami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 312 záznamů.   začátekpředchozí200 - 209dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.