Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 341 záznamů.  začátekpředchozí233 - 242dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kompetence lektora
Svatošová, Kateřina ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá kompetencemi lektora ve vzdělávání dospělých. Reflektuje současnou situaci ve vzdělávání dospělých s důrazem na stav ověřování kvality lektorských kompetencí. Pojednává o specifikách vzdělávání dospělých, která jsou předpokladem pro cílenou formulaci lektorských kompetencí. Zaměřuje se na koncepce rolí lektora a představuje nový souhrnný model respektující specifika vzdělávání dospělých, jenž se zakládá zejména na činnostech lektora v průběhu vzdělávací akce. Následně jsou zpracována dosavadní pojetí lektorských kompetencí. V návaznosti na předložené teorie a v souladu s novým modelem rolí je vytvořena klasifikace lektorských kompetencí se zřetelem na účastníka a jeho požadavky. Průzkum lektorských kompetencí zaměřený na tři skupiny respondentů (účastníky, lektory a zadavatele vzdělávacích akcí) zjišťuje pořadí jednotlivých kompetencí představených v klasifikaci. Klíčová slova Lektorské kompetence, role lektora, specifika vzdělávání dospělých, model rolí lektora vzdělávání dospělých, klasifikace kompetencí.
Adaptace pracovníků v malé organizaci
Štěpánová, Berta ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou adaptačního procesu v malé organizaci. Pojednává o zařazení procesu adaptace do kontextu personálních činností. Jsou vymezeny jednotlivé oblasti adaptace - pracovní adaptace, sociální adaptace a adaptace na kulturu organizace. Analyzovány jsou cíle adaptačního procesu, faktory ovlivňující průběh adaptace v organizaci a plánování a řízení adaptace. Popsán je průběh adaptace a prvky a nástroje využívané v tvorbě adaptačního procesu. Součástí práce je šetření zabývající se analýzou procesu adaptace v malých organizacích a popsání zjištěných specifik.
Koncepce age managementu v organizacích v České republice
Steklíková, Eliška ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tato diplomová práce shrnuje současné pojetí koncepce age managementu, tedy řízení lidských zdrojů s ohledem na věk a schopnosti zaměstnanců, v České republice. V teoretické části se zabývá východisky tohoto konceptu, komentuje aktuální demografický vývoj, jeho důsledky v pracovní oblasti a problematiku stárnutí populace, která se odráží v potřebě přizpůsobit v současnosti aplikované strategie řízení v organizacích tomuto trendu. Jsou zmíněny některé výchozí programy, myšlenky a legislativní opatření, od kterých se odvíjejí nejnovější koncepce a strategické plány v Evropě a v České republice. Empirická část této diplomové práce se úžeji zaměřuje na specifickou úroveň organizací a obsahuje dvě dílčí šetření. Prvním je komparativní dvoupřípadová studie, pro kterou byla sbírána data ve dvou organizacích, které v nedávné minulosti zavedly opatření vycházející ze strategií age managementu. Ve výstupech jsou tato opatření konkretizována a zároveň konfrontována s výpověďmi zaměstnanců, kteří se během polostrukturovaných rozhovorů s autorkou vyjadřovali ke změnám zavedeným v rámci koncepce age managementu a k otázce diskriminace osob starších padesáti let na trhu práce. Na problematiku věkové diskriminace a na obeznámenost personalistů a personálních manažerů s konceptem age managementu a na jejich...
Koučování jako nástroj vedení lidí
Pohorská, Linda ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
2 Abstrakt Předložená diplomová práce se zaměřuje na koučování jako na styl vedení lidí. V práci jsou analyzovány základní principy a nástroje profesionálního koučování, které jsou následně vyhodnocovány z hlediska využití v manažerské praxi se všemi přínosy a možnými úskalími. Pro svou specifičnost je v práci sledována také role manažera-kouče. Vzhledem k zaměření práce jsem se zabývala nejprve vymezením koučování jako rozvojové metody bez bližší specifikace a jejím možným využitím. Tyto poznatky jsem pak využila pro vymezení manažerského koučinku v kontextu vedení lidí. V druhé kapitole jsem se orientovala na kouče a manažera-kouče jako na člověka, jeho charakteristiky a kompetence, které koučování vyžaduje. Ve třetí a čtvrté kapitole jsem se zabývala především nástroji koučování a jeho aplikováním do manažerské praxe. V závěru práce porovnává výsledky mezinárodního výzkumu s dotazníkovým šetřením autorky, a to z hlediska využití koučování v organizacích ve světě a v České republice. Klíčová slova: koučování, vedení lidí, manažerský koučink, osobní rozvoj, koučovací techniky, potenciál.
Vzdělávání zaměstnanců v organizaci s vysokou mírou fluktuace
Svobodová, Aneta ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Bakalářská práce se věnuje efektivnímu systému vzdělávání zaměstnanců v případě, že je v organizaci vysoká míra fluktuace. Zabývá se otázkou, zda má smysl v takovéto organizaci zaměstnance vzdělávat a pokud ano, tak jakým nejvhodnějším způsobem. Cílem bakalářské práce je za pomoci analýzy současné situace identifikovat nejefektivnější systém vzdělávání, který by částečně pomohl fluktuaci snížit. Jako příklad je uveden model vzdělávání v německé společnosti VG. Klíčová slova Strategické řízení lidských zdrojů, firemní kultura, systematické vzdělávání, učící se organizace, fluktuace
Vliv interkulturality na komunikaci pracovníků v organizaci
Pejková, Nikola ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Práce se zabývá problematikou interkulturality a jejího vlivu na komunikaci pracovníků v organizaci. Zaměřuje se na vliv kulturního původu a souvisejících osobnostních specifik na komunikaci mezi pracovníky a dále komunikaci manažerů s pracovníky. Pozornost je zaměřena na odlišnosti v chování pracovníků z rozdílného kulturního prostředí, na význam znalostí specifik jiných kultur pro překonávání odlišností a optimální spolupráci v interkulturním prostředí. Problematika interkulturality a jejího vlivu na komunikaci mezi pracovníky v organizaci je nahlížena především z pohledu personálního řízení a práce se dále zabývá také odlišnými přístupy k managementu z teritoriálního hlediska.
Syndrom vyhoření
Pařízková, Lenka ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření a vztahem, který k němu zaujímá sociální opora. Cílem této práce je na základě poznatků z odborné literatury a praxe klinických psychiatrů posoudit význam sociální opory pro jedince trpící syndromem vyhoření. V práci jsou nejprve vymezeny pojmy syndrom vyhoření a sociální opora. Následně jsou představeny nejdůležitější poznatky o sociální opoře, jejích složkách, funkcích a vlivu na jedince. Poté práce identifikuje hlavní příčinu syndromu vyhoření - stres. Vymezuje jeho hlavní roviny stejně jako podněty, které ho způsobují, rozebírá příznaky stresu, sleduje jeho postupný vývoj i s důsledky a analyzuje způsoby jeho zvládání. Dále je v práci popsán vývoj syndromu vyhoření, podrobně jsou charakterizovány jeho symptomy a osobnostní dispozice, které napomáhají jeho vzniku a rozvoji. Práce se zaměřuje na profese, které jsou náchylné na vznik a rozvoj syndromu vyhoření a obsahuje kazuistiku jedince postiženého syndromem vyhoření. Klíčová slova: syndrom vyhoření, sociální opora, příčiny syndromu vyhoření, stres, stresory, symptomy syndromu vyhoření, vývoj syndromu vyhoření.
Problematika diskriminace v pracovním procesu
Volná, Michaela ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Beneš, Milan (oponent)
Tématem diplomové práce je aktuální a diskutovaná problematika diskriminace v pracovním procesu. Přestože již Česká republika implementovala do svého právního řádu platné evropské legislativní požadavky a koncepce zákazu diskriminace a je z pohledu pracovního práva dostatečná, existují v praxi časté případy rozdílného zacházení a diskriminace. Práce se věnuje rovnému zacházení a diskriminaci, jak ve vybraných legislativních dokumentech České republiky, tak i v legislativě Evropského společenství. Podrobněji se zaměřuje na diskriminaci z důvodu pohlaví, která je nejčastější příčinou diskriminace, institucionální zajištění rovného zacházení v České republice, rozdíl v odměňování žen a mužů, segregaci na trhu práce, na problematiku opětovného začlenění žen a mužů do pracovního prostředí po mateřské, resp. rodičovské dovolené, zastoupení žen v řídících pozicích, diskriminaci stárnoucí generace žen a sexuálnímu obtěžování na pracovišti. Součástí diplomové práce jsou také možné přístupy k řešení této problematiky, kterými jsou slaďování pracovního a soukromého života, společenská odpovědnost firem, Diversity Management a Age Management.
Plánování a řízení vzdělávání a rozvoje pracovníků v organizaci
Matoušková, Monika ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent)
Celoživotní vzdělávání a především další profesní vzdělávání hraje v současné době stále důležitější roli klíčového nástroje zaměstnanosti a flexibility jednotlivců na pracovním trhu. Nejen pracovní trh, ale vůbec schopnost žít v tomto světě změn vede k nutnosti celoživotního vzdělávání. Téměř každá organizace si je v dnešní době již vědoma, že vzdělávání a rozvoj svých pracovníků má pro její další ziskovou činnost zásadní význam. Odpovědnost spočívá především v jejím plánování, vedení a řízení personálních činností. Řada firem se stává "učícími se organizacemi". V tomto prostředí se všichni pracovníci mohou v rámci pracovního procesu navzájem učit a rozvíjet. Zvyšování kvalifikace a rozvoj kompetencí pracovníků jsou neodmyslitelnou součástí personální strategie. K efektivnímu fungování orgamzace musí být v souladu personální strategie se strategií podnikovou. Pro plánování vzdělávání a rozvoje pracovníků je důležité strategicky založené personální plánování organizace, které musí být ve shodě se strategickými cíli organizace, její kulturou a vizí. Věnuje-li podnik vzdělávání svých pracovníků stálou pozornost a plánování jejich rozvoje je systematické a stává se trvalou součástí podnikových aktivit, pak je zajištěna je dlouhodobá prosperita. Příležitost k osobnímu růstu pracovníků a možnost dosažení vyšší...
Education as an element of improving quality of seniors life
Čížová, Zuzana ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Kocianová, Renata (oponent)
Témou tejto bakalárskej práce je vzdelávanie a jeho vplyv na kvalitu života seniorov. Práca pozostáva zo štyroch teoretických častí. Prvá kapitola zahŕňa informácie o kvalite života a o vplyvoch na ňu pôsobiacich. V druhej kapitole som sa zamerala na charakteristiku ľudského starnutia, na jeho proces, dôsledky a aspekty starnutia. Tretia kapitola poskytuje základné informácie o celoživotnom vzdelávaní a rovnako o príprave na starobu a odchod do dôchodku. Posledná, štvrtá kapitola charaktrizuje geragogiku ako vedu o vzdelávaní seniorov. Táto kapitola tiež ponúka prehľad vzdelávacích možností pre seniorov, informuje o možnostiach vzdelávania na slovenských univerzitách tretieho veku - o podmienkach prijatia na štúdium, aktivitách a poslaní univerzít tretieho veku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 341 záznamů.   začátekpředchozí233 - 242dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kociánová, R.
2 Kociánová, Radana
1 Kociánová, Radka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.