Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Funkce hlubokého stabilizačního systému trupu v kraulové technice
Kohoutová, Eva ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo popsat důležitost funkce hlubokého stabilizačního systému trupu při plaveckém způsobu kraul. Teoretická část je rozdělena na dvě témata. Prvním tématem byl plavecký způsob kraul, kdy byla popsána modelová technika a následně nejčastější chyby u tohoto plaveckého způsobu. U modelové techniky plaveckého způsobu kraul je detailně popsaná polohy hlavy a těla, pohyby horních i dolních končetin, kraulové dýchání a koordinace pohybů. Druhé téma se zabývá hlubokým stabilizačním systémem a podrobným vysvětlením, co je hluboký stabilizační systém. Detailně jsou rovněž popsány svaly hlubokého stabilizačního systému a jejich jednotlivé funkce. Zmíněné je i dýchání a jeho spojení s hlubokým stabilizačním systémem, svalové dysbalance a následný vertebrogenní algický syndrom. V teoretické části jsou rovněž popsány metody vyšetření hlubokého stabilizačního systému a spojitost tohoto systému v oblasti trupu s plaveckou lokomocí. Praktická část se zabývá sledováním osoby, která plavala způsobem kraul trať 800 m. U sledované osoby proběhlo vyšetření dostatečnosti jejího hlubokého stabilizačního systému a následně po rozplavání (200 m) byla plavkyně pomocí dvou kamer GoPro natáčena při trati 800 m. Následně proběhla analýza videozáznamů a byly diagnostikovány chyby, kterých se sledovaná...
ÚROVEŇ ZNALOSTÍ PRVNÍ POMOCI U UČITELŮ TĚLESNÉ VÝCHOVY A ZPŮSOBY JEJÍHO POSKYTNUTÍ
Paulusová, Barbora ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Poskytnutí první pomoci by mělo patřit mezi základní dovednosti všech občanů. Důležitou roli v této oblasti pak hrají zejména učitelé, neboť právě děti školního věku jim svěřené patří, pokud jde o úrazy a nehody, do výrazně rizikové skupiny. Zřetelné je to zejména v hodinách tělesné výchovy, v nichž se tyto nebezpečné faktory objevují častěji a mohou být i primární příčinou dětských úmrtí. Učitelé jsou i podstatnou součástí realizace preventivních opatření, směřujících ke snížení, nejlépe až k úplné eliminaci úrazů a zranění. Nezastupitelní jsou pak, jako osoby nehodám dětí fyzicky bezprostředně přítomné, v poskytování první pomoci. V této práci se proto věnuji situacím, v nichž se učitelé nejčastěji setkávají s nutností poskytnout první pomoc, a to s přednostním zaměřením na hodiny tělesné výchovy. Zajímám se rovněž o to, zda jsou učitelé v těchto událostech schopni včas a správně reagovat. Klíčová slova: první pomoc, úrazy, děti, učitelé, tělesná výchova, druhý stupeň základní školy Abstract: First aid should be an elementary skill of all citizens. Teachers play an important part in this field because especially school-age children, who are entrusted to them, belong to the high risk group with regard to accidents and injuries. It can be seen mostly in Physical Education classes where where these...
Effect of length of stretching on the strength and flexibility of kickboxers.
Nižníková, Alexandra ; Kainová, Lucie (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
NÁZEV: Vliv délky strečinku na silové schopnosti a flexibilitu kickboxerov AUTOR: Bc. Alexandra Nižníková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lucie Kainová ABSTRAKT: Hlavním cílem mojí diplomové práce bylo zjistit, jaký je vliv délky strečinku na silové schopnosti a flexibilitu kickboxerů. Náš výzkum trval 12 týdnů a byl proveden ve dvou výzkumných souborech. Účastníci ve výzkumných souborech ve věku 19-40 let trénovali kickbox třikrát týdně. Experimentální soubor tvořilo 25 kickboxerů, kteří dělali strečink 15 minut před a 30 minut po tréninku. Kontrolní soubor tvořilo také 25 kickboxerů, ti však dělali strečink pouze 5 minut před a 5 minut po tréninku. Ve výzkumu jsme použili námi vytvoření protahovací program, který jsme realizovali před a po tréninku. Na základě výsledků jsme zaznamenali zlepšení v rámci experimentálního souboru ve všech testech. V kontrolním souboru nastalo zlepšení v silových testech, ale naopak při testech flexibility bylo zaznamenáno zhoršení. KLÍČOVÁ SLOVA: strečink, flexibilita, kickbox, silové schopnosti
Sledování vztahu mezi pohybovou aktivitou rodičů a pohybovou aktivitou dětí
Slabá, Klára ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sledováním vztahu mezi pohybovou aktivitou rodičů a pohybovou aktivitou dětí. Jako hlavní cíl jsem si zvolila zjistit vztah mezi pohybovou aktivitou rodičů a jejich dětí. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část charakterizuje vývoj dětí předškolního věku. Definuje pojmy motorický vývoj a hrubá motorika. Shrnuje poznatky o pohybu, pohybové aktivitě, sportu a zdravém životním stylu. Popisuje výchovu i podněcování dětí k pohybovým činnostem a společný volný čas. Praktická část je zaměřena na sledování vztahu mezi pohybovou aktivitou rodičů a jejich dětí pomocí internetového dotazníku, který jsem vypracovala. Zjišťuje, jestli existuje souvislost mezi pohybovou aktivitou rodičů a jejich dětí. Na základě zjištěných poznatků konstatuji, že se potvrdila tatosouvislost. Když rodiče nesportují, děti také ne, anebo se věnují maximálně dvěma organizovaným pohybovým aktivitám, na které je rodiče přihlásili. Děti sportujících rodičů mají značně větší objem a různorodost pohybových aktivit. Aby se objem aktivit u dětí nesportujících rodičů zvýšil, je vhodné začít působit v tomto směru na rodiče. V budoucím zaměstnání učitelky v mateřské škole se budu moci podílet na pozitivních změnách právě v této oblasti. Klíčová slova: děti v předškolním věku,...
Pohybové schopnosti dětí mladšího školního věku
Pelikánová, Michaela ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit a následně porovnat úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku navštěvujících taneční obor na základní umělecké škole a následně ji porovnat s úrovní pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se sportu pouze v rámci tělesné výchovy. Testování probíhalo na Základní umělecké škole v Chotěboři a na Základní škole Smetanova v Chotěboři a použila jsem k němu testovou baterii Unifittest (6-60), kterou jsem ještě doplnila celostním motorickým testem tzv. Jacíkovým testem. Dále jsem zjišťovala pomocí dotazníku, jakým dalším sportovním aktivitám se žáci tanečního oboru věnují. Výzkumná část práce dokládá, že žáci tanečního oboru dosáhli průměrně lepších výsledků než žáci základní školy věnující se sportu pouze v rámci tělesné výchovy. Největší rozdíl byl mezi testovanými skupinami v testu leh-sed opakovaně, kdy si žáci tanečního oboru počínali lépe téměř o 30 %. Dotazníkovým šetřením jsem zjistila, že 9 ze 14 žáků tanečního oboru navštěvuje mimo taneční obor minimálně ještě jeden další sportovní kroužek. KLÍČOVÁ SLOVA pohybové schopnosti, mladší školní věk, základní umělecká škola, taneční obor, UNIFITTEST (6-60)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.