Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj písemného projevu u žáků od 1. do 5. ročníku základní školy
Kučerová, Olga ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent) ; Viktorová, Ida (oponent)
NÁZEV Vývoj písemného projevu u žáků od 1. do 5. ročníku základní školy Autorka: Mgr. et Mgr. Olga Kučerová Katedra (ústav): Katedra psychologie PedF UK Školitelka: Doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph. D. ABSTRAKT Tato disertační práce se zabývá problematikou vývoje psaní od 1. do 5. ročníku základní školy. Cíl této studie tkví v popisu dynamiky osvojování písařských a pisatelských dovedností ve dvou písařských vzorech, které jsou vyučovány na českých základních školách. Zaměříme se na tradiční vzor vázaného písma a nevázaný vzor Comenia Script. Výzkumný vzorek zahrnuje dvě skupiny. První tvoří písaři píšící vázaným písmem. Druhá skupina je sestavena ze žáků, kteří píší nevázaným vzorem písma Comenia Script. Disertační práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na představení teoretických konceptů spojených s vývojem psaní. Dále se věnuje detailnímu popisu obou zkoumaných písařských vzorů - tvarovým charakteristikám, okolnostem vzniku. Zároveň představíme současné české výzkumné studie, které se zabývají osvojováním si písma. Další kapitola obsahuje přehled vázaných a nevázaných písařských vzorů, kterými se učí psát žáci ve vybraných evropských státech a v Kanadě. Úvod výzkumné části představí metodologii výzkumu, který je designován jako průřezová studie....
Školní poradenské pracoviště - realita a očekávání
Chrtková, Monika ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Práce se zabývá profesí školního psychologa. Zajímá nás, zda existují nějaké důvody, které brání nebo naopak podporují zavádění psychologů do škol. V první části práce se zabýváme pojmy školní psychologie a školní psycholog ze současného i historického hlediska. Věnujeme se legislativnímu ukotvení této profese a jejím etickým normám. Rozkrýváme složitou vztahovou síť školního psychologa včetně aspektů, které se mohou na očekávání pedagogů vůči školním psychologům podílet. Druhá část práce se věnuje dotazníkovému šetření, které bylo provedeno na škole, kde již instituce školního psychologa zavedena je, a tam kde není. Analýza dat byla provedena tzv. rámcovou analýzou. Její pomocí jsme rozkryli pět oblastí zájmu respondentů, které se dotýkají očekávání učitelů. První oblast zájmu tvoří role, které školnímu psychologovi pedagogové připisují. Další se formuje kolem náplně jeho práce. Třetí oblast se věnuje představě učitelů o tzv. "ideálním" školním psychologovi. Čtvrtá pojednává o obavách učitelů a poslední se věnuje financování školních psychologů a faktorů s tímto jevem spojených. Hlavní zjištění představujeme spolu s přímými citaci respondentů. V další části nabízíme srovnání hlavních zjištění mezi jednotlivými školami, které navíc doplňujeme o diskuzi s poznatky uvedenými v odborných pramenech. V...
Problematické situace, které přináší pozice školního psychologa
Hanauerová, Zuzana ; Klimešová, Anna (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Tato bakalářská práce spadá do oboru školní psychologie a bude zaměřena na pozici školního psychologa v síti profesních vztahů na škole a problematické situace, které tato pozice může přinést. Cílem této práce je předložit s jakými problematickými situacemi se školní psychologové v praxi potýkají a jejich hledání východisek z těchto situací a způsoby jejich řešení. Obsah práce je členěn na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá poznatky vztahujícími se k práci školních psychologů - od představení odborných pojmů školní psychologie a školní psycholog, přes vymezení profese školního psychologa vedle ostatních poradenských profesí na škole, až po vztahovou síť školního psychologa, kde se mohou nacházet citlivá místa profese. V této části se práce zabývá teoretickými poznatky o problematických situacích, se kterými může být školní psycholog konfrontován ve vztahu k ostatním aktérům na škole. Praktická výzkumná část se zaměřuje na zkušenosti s prací školních psychologů v Praze. Realizované výzkumné šetření navazuje na výše uvedené teoretické poznatky. Tato část práce byla vedena formou rozhovorů se školními psychology. Kladené otázky byly primárně zaměřeny na zjištění problematických situací, kterým školní psycholog čelí a jaké jsou následně jejich způsoby hledání východisek a řešení.
Funkcionalita a problémy v psaní u žáků Comenia Script (v etapě upevněného čtení)
Kučerová, Olga ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje problematice písma Comenia Script u žáků třetích tříd základních škol. Práce je tradičně rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována škoní výuce psaní, rozdílům ve výuce v analyticko- -syntetické a genetické metodě, formování individuálního rukopisu. Značný prostor je věnován ústřednímu tématu písmu Comenia Script (okolnostem vzniku, jeho tvarovým charakteristikám, průběhu pokusného ověřování, aktuálním výzkumům). Další kapitola představuje škály určené k hodnocení písma (Matějček, Zelinková, Veverková). V praktické části představujeme námi přizpůsobenou hodnotící škálu Jany Veverkové (2011), jejímž prostřednictvím jsme hodnotili písemné projevy devadesáti žáků, kteří píší písmem Comenia Script. Zároveň byli vyučováni analyticko- -syntetickou nebo genetickou metodou výuky čtení a psaní, tudíž jsme mohli výsledky porovnat také z hlediska obou metod. Cíl této práce tkví v popisu typického písemného projevu žáka píšícího v Comenia Scriptu, přizpůsobení hodnotící škály Veverkové (2011), aby vyhovovala hodnocení písma ve třetí třídě. V neposlední řadě bychom chtěli porovnáním analýz dat popsat případné rozdíly mezi skupinami žáků vyučovaných analyticko-syntetickou a genetickou metodou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Informovanost žáků na vybraných základních školách v Českých Budějovicích o poskytování laické první pomoci
KUČEROVÁ, Olga
Diplomová práce je věnována problematice poskytování laické první pomoci. Znalosti základů první pomoci by měl mít každý člověk, jelikož povinnost poskytnout první pomoc vychází v České republice ze zákona. S výukou je tedy nutné začít co nejdříve, již u dětí školního věku. Ve své práci se zaměřuji na vědomosti žáků 8. tříd základních škol v Českých Budějovicích v první pomoci. Následující práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje základní informace z oblasti první pomoci. Novinky a změny, které přinesla celosvětová směrnice v resuscitaci Guidelines 2005. Dále jednotlivé choroby u kterých je uveden stručný popis, příčina vzniku, a také postup první pomoci. Poslední dvě kapitoly zahrnují činnost Červeného kříže a výuku první pomoci na školách. Praktická část zkoumá postoj žáků k poskytování první pomoci a jejich znalosti. V této části byly stanoveny následující 2 cíle a hypotézy. Prvním cílem je zjistit zájem dětí základních škol o proškolení v poskytování první pomoci. Dalším cílem je provést monitoring znalostí a dovedností žáků základních škol v poskytování první pomoci před a po provedení odborné instruktáže. Hypotéza č. 1 předpokládá, že žáci základních škol mají zájem o získání informací týkajících se poskytování první pomoci. Druhá hypotéza zjišťuje, zda se po provedení instruktáže o poskytování první pomoci u žáků základních škol zlepšila jejich informovanost. Ke zpracování práce byl použit kvantitativní výzkum. Pro žáky byla zajištěna i odborná instruktáž v poskytování první pomoci, kterou prováděl pracovník Červeného kříže z Českých Budějovic. Na základě pre a post testu bylo provedeno dotazníkové šetření, kdy žáci odpovídali písemně na otázky ve 2 dotaznících. První dotazník obsahoval 19 a druhý 21 otázek. Celkem bylo rozdáno 122 dotazníků. Cíle práce byly splněny a po vyhodnocení dotazníků se obě moje hypotézy potvrdily. Výzkum prokázal zájem žáků o tuto problematiku a lepší vědomosti po provedení instruktáže. V rámci zlepšení znalostí o první pomoci u žáků by bylo jistě přínosné klást větší důraz na výuku první pomoci na školách.
Chřipka a její původce - virus mnoha tváří
KUČEROVÁ, Olga
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou chřipky a ostatních respiračních infekcí. Chřipka je nejčastější infekční onemocnění, které každoročně postihne 10 % světové populace a v době pandemie dokonce 40 {--} 50 %. Často je však zaměňována s běžnými respiračními nákazami, které mají ve většině případů mírný průběh. Následující práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje historii chřipky a zmiňuje proběhlé chřipkové pandemie. Dále obsahuje epidemiologickou charakteristiku chřipky, zabývá se očkováním proti této nemoci a najdeme zde i vysvětlení pojmů, jako je epidemie, pandemie či mezipandemické období. V práci jsou objasněny hlavní rozdíly mezi chřipkou a ostatními respiračními nákazami. Poslední kapitolu teoretické části tvoří stručné informace o ptačí chřipce. V praktické části byl stanoven následující cíl a hypotézy. Cílem práce bylo zjistit informovanost obyvatel Jihomoravského kraje o rozdílech mezi chřipkou a ostatními respiračními nákazami. Stanovila jsem dvě hypotézy. První hypotéza předpokládá, že se populace zajímá o problematiku respiračních infekcí a chřipky. Druhá hypotéza zní: Populace nemá pravdivé informace o rozdílech mezi chřipkou a ostatními respiračními onemocněními. Ke zpracování práce jsem použila kvantitativní výzkum, který byl prováděn metodou dotazování pomocí dotazníků. Je to nejpoužívanější prostředek sběru dat, protože umožňuje v poměrně krátkém časovém úseku poskytnout velké množství empirických údajů. Dotazník obsahoval 18 otázek. Bylo rozdáno 130 dotazníků, ale do výzkumu bylo zařazeno celkem 109 vyplněných dotazníků. Všechny výsledky byly zpracovány do podoby grafů. Po vyhodnocení dotazníků byly obě moje hypotézy potvrzeny. První hypotézou se mi potvrdilo, že se lidé zajímají o danou problematiku. Z výsledků vyplynulo, že ženy mají větší zájem, než muži. Druhá hypotéza byla také potvrzena. Výzkum prokázal neznalost populace o rozdílech mezi chřipkou a ostatními respiračními nákazami.
Postavení Kypru v Evropské unii
Kučerová, Olga ; Hitzgerová, Gabriela (vedoucí práce) ; Konečný, Čestmír (oponent)
Kypr se v roce 2004 stal členem EU spolu s dalšími devíti státy. Přesto má s těmito státy jen málo společného. Kypr je charakteristický řadou specifik, a to geografických, politických a ekonomických, která se promítla do jeho v mnoha směrech jedinečného postavení v EU. Po obecném úvodu navazuje část, ve které hodnotím především ty skutečnosti, které v období před vstupem do EU sehrály roli ve vývoji vzájemných vztahů Kypr-EU. Hlavní část je pak věnována aktuálnímu srovnání kyperské ekonomiky s ekonomikami států rozšířené Unie, analýze ekonomických a politických aspektů členství Kypru v EU a přípravám na zevedení společné měny Euro.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kučerová, Oldřiška
11 Kučerová, Olga
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.