Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 401 záznamů.  začátekpředchozí160 - 169dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inkluzivní vzdělávání v lesních mateřských školách
Kadlecová, Barbora ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce "Inkluzivní vzdělávání v lesních mateřských školách" se zabývá ověřením kvality inkluzivního vzdělávání v lesních mateřských školách dle principů a metodiky inkluzivní pedagogiky. Hlavním cílem práce je zjistit v kolika lesních mateřských školách mají zkušenosti s inkluzivním vzděláváním a zda toto vzdělávání odpovídá principům inkluzivní pedagogiky. Teoretická část práce se zabývá vymezením pojmů lesní mateřská škola a inkluzivní vzděláváním. V praktické části jsou uvedeny cíle, metody a výsledky šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Lesní mateřské školy - přírodní prostředí inkluzivní vzdělávání - -
Podpora inkluzivního prostředí prostřednictvím literárního příběhu
Ciarkowska, Agnieszka ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Bakalářská práce se zabývá literárním příběhem jako jedním z nástrojů, jak podpořit inkluzivní prostředí. Teoretická část je věnována inkluzivnímu prostředí a jeho důležitým principům a zásadám, dále čtenářství, čtenářským klubům a programu RWCT - "Čtením a psaním ke kritickému myšlení". Praktická část zkoumá žákovy prekoncepty a jejich posun po realizování čtenářské lekce, ve které žáci četli příběh o klukovi s Treacher-Collinsovým syndromem. Tato část popisuje přípravu a realizaci čtenářské lekce a data z ní analyzuje. Je zde uplatněn kvalitativní přístup. Na základě potrojných deníků, které si žáci během čtenářské lekce vedli, byly jednotlivé výpovědi analyzovány technikou otevřeného kódování. Cílem praktické části bylo zjistit, jaké mají žáci prekoncepty ohledně člověka s viditelným postižením, který by se měl stát jejich potencionálním spolužákem a jak se jejich myšlení proměnilo po proběhnutí čtenářské lekce. Důraz je kladen na individuální poznání a vlastní uvědomění si zkušeností. Analýza jednotlivých komentářů z výzkumného šetření ukázala, že nejvíce žáků by mělo pocity jako strach, lítost a cítili by potřebu posmívat se, rovněž by je zajímal původ postižení, ve velké míře byly však zastoupeny i běžné otázky. U čtvrtiny žáků byl zaznamenán posun v přemýšlení, často se jednalo o žáky, kteří...
Hipoterapie jako podpůrná metoda léčby u dětí s Joubertovým a jiným hypotonickým syndromem
Martínková, Dominika ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
1 Předmětem práce je hipoterapie jako podpůrná metoda léčby u dětí s Joubertovým a jiným hypotonickým syndromem. é části je popsán Joubertův syndrom v souvislosti se vzděláváním žáků se speciálními potřebami, včetně legislativy. V návaznosti na edukaci dítěte s postižením je dále popsána terapie a základní terapeutické přístupy, které se s hipoterapií souběžně často využívají. Další část práce je zaměřena na Joubertův syndrom z hlediska původu, příčiny, symptomů a diagnostiky onemocnění. S ohledem na výzkumné šetření v empirické části práce jsou dále popsány konkrétní vzdělávací přístupy jedince s Joubertovým a jiným hypotonickým syndromem. Teoretická část dále zahrnuje bližší charakteristiku hipoterapie, jakožto možnou podpůrnou metodu léčby, a to z hlediska legislativního, zdravotního i společenského. V empirické části bylo v rámci kvalitativního výzkumu využito několika technik sběru dat, a to analýza prostudované literatury, zúčastněné pozorování, případová studie, analýza dokumentů, narativní rozhovor s rodičem, rozhovor s terapeutem vedoucí hipoterapie a dotazník předložený rodičům dětí navštěvujících hipoterapii. Klíčová slova: hipoterapie, Joubertův sydrom, hypotonie, intervence, edukace, terapie
Volební právo u osob s mentálním postižením
Havelková, Zuzana ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce je uplatnění volebního práva u osob s mentálním postižením. Cílem práce je uceleně představit problematiku volebního práva osob s mentálním postižením v rámci české i mezinárodní legislativy a na základě kvalitativního výzkumu pak prozkoumat oblast vnímání voleb a volebního práva osobami s mentálním postižením. V teoretické části práce je čtenář seznámen s tématy voleb, volebního práva, specifik osob s mentálním postižením a s dostupností podpory v oblasti volebního práva. Důležitou součástí práce je také přehled české i mezinárodní legislativy ukotvující volební právo osob s postižením. Výzkumná část je zaměřena na problematiku vnímání voleb a volebního práva osobami s mentálním postižením. Dílčími cíli výzkumné části práce je pak zjistit, jak hodnotí lidé s mentálním postižením důležitost voleb a jaké faktory mají vliv na jejich politickou volbu, jaké povědomí mají lidé s mentálním postižením o problematice omezení svéprávnosti ve vztahu k volebnímu právu a také jak hodnotí lidé s mentálním postižením dostupnost informací a podpory při výkonu volebního práva. Data byla získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s lidmi s mentálním postižením. Na základě výzkumu bylo zjištěno, že klíčovou roli při získávání informací o volbách, či při výběru vhodného politického...
Inkluze v systému předškolního vzdělávání
Vlachová, Jana ; Hájková, Vanda (oponent)
Rigorózní práce se zabývá inkluzivním vzděláváním v mateřských školách v České republice. Vychází ze studia odborné literatury, legislativních změn ve školství a dlouholeté praxe její autorky, speciální pedagožky mateřské školy. Práce je rozdělena do tří částí. První, teoretická část definuje základní pojmy a východiska inkluze i její hlavní aktéry z hlediska pozitivních i negativních dopadů, které na ně inkluzivní vzdělávání může mít. Přináší rovněž stručný pohled na systém inkluzivního předškolního vzdělávání ve Velké Británii, Švédsku, Norsku a Finsku. Druhá část obsahuje přehled systému inkluzivního předškolního vzdělávání v rámci současného českého školství a přináší rovněž poznatky a zkušenosti z praxe. Zahrnuty jsou i autorčiny osobní zkušenosti z návštěv mateřských škol ve Švédsku, Finsku a Moldávii. Třetí část rigorózní práce obsahuje výsledky kvantitativního výzkumu, zaměřeného na zjišťování postojů odborníků a laické veřejnosti k inkluzi v běžných mateřských školách. Zkoumá názory pedagogů a rodičů na podmínky mateřských škol ve fázi implementace inkluzivního vzdělávání. Poskytuje pohled rodičů a pedagogických pracovníků na připravenost účastníků inkluzivního vzdělávání v mateřských školách. Přináší zjištění, že proces inkluzivního vzdělávání, který vychází z práva dítěte na rovné...
Postoj učitelů 1. stupně ZŠ k inkluzivnímu vzdělávání
Hájková, Zuzana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem inkluzivního vzdělávání z pohledu učitelů 1. stupně ZŠ. Cílem práce je zhodnotit postoj učitelů k této problematice, odhalit jejich potřeby a navrhnout opatření, kterými by bylo možné je uspokojit. Práce obsahuje dvě stěžejní části: teoretickou a praktickou. Teoretická část uvádí čtenáře do oblasti postavení osob s postižením v minulé i současné době a představuje způsob ukotvení základních práv těchto osob v mezinárodních smlouvách i legislativních opatřeních. Dále jsou v této části definovány základní pojmy související s inkluzivním vzděláváním a jedna kapitola je věnována samotnému učiteli a postojům, které si v rámci třídy vytváří. Výzkumná část na úvod seznamuje čtenáře s již provedenými výzkumy na podobné téma, dále podává popis použité metodologie v šetření a představuje data, která byla získána prostřednictvím rozhovorů s učiteli 1. stupně běžných základních škol. Výsledky výzkumu upozorňují na nedostatky ve způsobu vzdělávání učitelů 1. stupně, odhalují zejména absenci propojení oborů učitelství a speciální pedagogiky. Poukazují také na potřebu učitelů sdílet své zkušenosti a konzultovat je s kolegy, případně v rámci supervize s nestranným odborníkem. V neposlední řadě přináší doporučení na širší osvětu laické i odborné veřejnosti k tématu inkluzivního...
Kvalita života osob s endokrinologickými chorobami
Kršková, Vladimíra ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent) ; Vítková, Marie (oponent)
Cushingův syndrom je vzácné onemocnění způsobené nadměrnou sekrecí kortizolu, které je spojené s významně zvýšenou morbiditou a mortalitou. Kromě somatických příznaků též výrazně zhoršuje kvalitu života osob. Cílem práce bylo zjistit, jak Cushingův syndrom ovlivňuje kvalitu života v České republice. Bylo vyšetřeno 24 osob s aktivním Cushingovým syndromem (18 žen, 6 mužů) ve věku 39,6±13,9 let a 75 zdravých jedinců kontrolní skupiny (64 žen, 11 mužů) ve věku 39,4±14,12 let. Osoby byly vyšetřeny pomocí specifických dotazníků kvality života (Cushing QoL) Odpovědi byly statisticky analyzovány pomocí Mannova-Whitneyho testu. Údaje z dotazníkového šetření byly doplněny pomocí narativních a strukturovaných rozhovorů. Při analýze těchto dat jsme postupovali pomocí metody tzv. "Zakotvené teorie". Výsledky prokázaly zhoršenou kvalitu života jedinců s Cushingovým syndromem a to jak v oblasti somatických, tak v oblasti psychosociálních dopadů. Kvalitu života osob s Cushingovým syndromem nejvíce ovlivňuje změna tělesného vzhledu, porušená sebekoncepce, porušení kognitivních funkcí, porucha emocí, změny sociálních rolí, únava, bolest, znalosti o nemoci a léčbě. Tyto faktory se navzájem prolínají. Hodnocení kvality života osob s Cushingovým syndromem má význam pro identifikaci a následné odstraňování překážek,...
Edukace žáků v Jedličkově ústavu a školách
Peřinová, Klára ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce "Edukace žáků v Jedličkově ústavu a školách" obsahuje informace o vzdělávání žáků s tělesným postižením. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké jsou potřeby a metody vzdělávání žáků s tělesným postižením. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaké vyučovací metody, didaktické pomůcky, kompenzační pomůcky a další postupy a přístupy k žákům jsou využívané pedagogy na základní škole. Diplomová práce obsahuje analýzu přínosu Jedličkova ústavu a škol. Výzkum pracuje s následujícími metodami: strukturované rozhovory s pedagogy, zúčastněné pozorování na základní škole. Teoretická část práce obsahuje druhy tělesného postižení, souběžného postižení více vadami, Jedličkův ústav a školy a informace o vzdělávání žáků s tělesným postižením a se souběžným postižením více vadami. Praktická část práce se zabývá interakcí mezi žáky a pedagogy, mozkovou obrnou, vyučovacími metodami a potřebami žáků. Žáci potřebují bezbariérové prostředí, kompenzační pomůcky, podpůrná opatření, podporu jejich motivace a soběstačnosti. Učitelé učivo často vysvětlují a pokládají otázky. Žáci mají individuální vzdělávací plány, slovní hodnocení, klasifikaci, testy, zkoušení, exkurze a další školní kurzy. Pedagog volí vyučovací metody podle potřeb žáků. Informace o vzdělávacích a dalších potřebách jsou velmi důležité pro...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 401 záznamů.   začátekpředchozí160 - 169dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
13 HÁJKOVÁ, Veronika
13 Hájková, Veronika
1 Hájková, Václava
6 Hájková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.