Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ježíš Kristus v Tomášově evangeliu ve srovnání s kanonickými evangelii
Peřinová, Klára ; Heryán, Ladislav (vedoucí práce) ; Roskovec, Jan (oponent)
Názvem mé bakalářské práce je Ježíš Kristus v Tomášově evangeliu ve srovnání s kanonickými evangelii. Tomášovo evangelium není obsažené v Bibli (v Novém zákoně). Toto evangelium je jedním z apokryfních textů, které nejsou napsané v Bibli. Má gnostické prvky. Obecně byly apokryfní texty napsané v dalších kodexech, nebo samostatně. V této práci srovnávám rozdíly mezi tímto konkrétním evangeliem s dalšími evangelii, které jsou napsané v Bibli. Mojí specializací je zejména srovnání Tomášova evangelia s Janovým evangeliem. Najdete zde mnoho rozdílů, ale také i několik podobností. Je zajímavé, že tento text nebyl zahrnut do Nového zákona. Hledám důvod, proč tento text nebyl zahrnut do Bible. Práce vysvětluje odborná slova: kanonická evangelia, apokryfní texty a gnosi. Pro tuto práci je také typické srovnání s historickým kontextem. Tomášovo evangelium může být užitečné a inspirativní pro člověka, přestože není součástí Bible. Může být prospěšné sociálním pracovníkům, aby vykonávali svoji práci lépe. V dnešní době lidé znají zejména texty z Bible. Apokryfní texty jsou rovněž důležité pro porozumění vzniku kanonických evangelií. Společně s Biblí jsou také základem naší kultury. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Edukace žáků v Jedličkově ústavu a školách
Peřinová, Klára ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce "Edukace žáků v Jedličkově ústavu a školách" obsahuje informace o vzdělávání žáků s tělesným postižením. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké jsou potřeby a metody vzdělávání žáků s tělesným postižením. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaké vyučovací metody, didaktické pomůcky, kompenzační pomůcky a další postupy a přístupy k žákům jsou využívané pedagogy na základní škole. Diplomová práce obsahuje analýzu přínosu Jedličkova ústavu a škol. Výzkum pracuje s následujícími metodami: strukturované rozhovory s pedagogy, zúčastněné pozorování na základní škole. Teoretická část práce obsahuje druhy tělesného postižení, souběžného postižení více vadami, Jedličkův ústav a školy a informace o vzdělávání žáků s tělesným postižením a se souběžným postižením více vadami. Praktická část práce se zabývá interakcí mezi žáky a pedagogy, mozkovou obrnou, vyučovacími metodami a potřebami žáků. Žáci potřebují bezbariérové prostředí, kompenzační pomůcky, podpůrná opatření, podporu jejich motivace a soběstačnosti. Učitelé učivo často vysvětlují a pokládají otázky. Žáci mají individuální vzdělávací plány, slovní hodnocení, klasifikaci, testy, zkoušení, exkurze a další školní kurzy. Pedagog volí vyučovací metody podle potřeb žáků. Informace o vzdělávacích a dalších potřebách jsou velmi důležité pro...
Ježíš Kristus v Tomášově evangeliu ve srovnání s kanonickými evangelii
Peřinová, Klára ; Heryán, Ladislav (vedoucí práce) ; Roskovec, Jan (oponent)
Názvem mé bakalářské práce je Ježíš Kristus v Tomášově evangeliu ve srovnání s kanonickými evangelii. Tomášovo evangelium není obsažené v Bibli (v Novém zákoně). Toto evangelium je jedním z apokryfních textů, které nejsou napsané v Bibli. Má gnostické prvky. Obecně byly apokryfní texty napsané v dalších kodexech, nebo samostatně. V této práci srovnávám rozdíly mezi tímto konkrétním evangeliem s dalšími evangelii, které jsou napsané v Bibli. Mojí specializací je zejména srovnání Tomášova evangelia s Janovým evangeliem. Najdete zde mnoho rozdílů, ale také i několik podobností. Je zajímavé, že tento text nebyl zahrnut do Nového zákona. Hledám důvod, proč tento text nebyl zahrnut do Bible. Práce vysvětluje odborná slova: kanonická evangelia, apokryfní texty a gnosi. Pro tuto práci je také typické srovnání s historickým kontextem. Tomášovo evangelium může být užitečné a inspirativní pro člověka, přestože není součástí Bible. Může být prospěšné sociálním pracovníkům, aby vykonávali svoji práci lépe. V dnešní době lidé znají zejména texty z Bible. Apokryfní texty jsou rovněž důležité pro porozumění vzniku kanonických evangelií. Společně s Biblí jsou také základem naší kultury. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Viz též: podobná jména autorů
4 Peřinová, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.