Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 401 záznamů.  začátekpředchozí148 - 157dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje rodičů a učitelů při vzdělávání žáka s chronickým onemocněním na 1. stupni běžné základní školy
Vopatová, Kristina ; Zulić, Marija (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji rodičů a učitelů žáků s chronickým onemocněním během povinné školní docházky na 1. stupni běžné základní školy. Cílem práce je identifikovat problémy, se kterými se rodiče a učitelé chronicky nemocných žáků během výchovně- vzdělávacího procesu setkávají a také nalézt východiska pro co nejlepší spolupráci rodičů a učitelů. V teoretické části jsou představena jednotlivá chronická onemocnění - astma, cystická fibróza, dětská onkologická onemocnění, diabetes mellitus 1. typu a epilepsie, legislativní rámec vzdělávání žáků s těmito onemocněními, metodika práce s žáky s chronickým onemocněním a rešerše domácích i zahraničních výzkumů provedených na obdobné téma. Metodologická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu, jehož hlavním cílem je zjistit postoje učitelů a rodičů k výchovně-vzdělávacímu procesu žáků trpících výše uvedenými onemocněními. Pomocí dotazníkového šetření a polostrukturovaného rozhovoru zjišťuje, jaké jsou postoje rodičů a učitelů ke vzdělávání žáků s výše uvedenými typy chronického onemocnění na běžné základní škole. Dotazníkové šetření má za úkol určit základní informace o respondentech a jejich zkušenostech se vzděláváním žáků s chronickým onemocněním. Rozhovor pak zjišťuje detailnější informace o této problematice. Závěr výzkum ukazuje, že se učitelé...
Jemná motorika a lateralita u dětí předškolního věku s mozkovou obrnou
Stibůrková, Monika ; Zulić, Marija (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zabývá jemnou motorikou a lateralitou u dětí předškolního věku s mozkovou obrnou. Na základě dosavadních výzkumů bylo zjištěno, že mozková obrna omezuje jemnou motoriku. Tato práce si klade za cíl zjistit, zda je rozdíl v jemné motorice u předškolních dětí intaktních a s mozkovou obrnou a jaké konkrétní rozdíly to jsou. Zabývá se také lateralitou a otázkou vyhraněnosti laterality v předškolním věku. Teoretická část popisuje vývoj dítěte v předškolním věku, vymezuje jemnou motoriku a lateralitu, zabývá se podrobněji mozkovou obrnou a popisuje jemnou motoriku u dětí s mozkovou obrnou včetně dosavadních výzkumů. Výzkumná část vymezuje cíl, výzkumné otázky, metody výzkumu a testovací aktivity. Prostor je dán také výběru respondentů a jejich charakteristice. Hlavní část obsahuje výsledky vyšetření respondentů, analýzu výsledků a diskusi. Výzkum probíhal pomocí rozhovoru a dotazníku pro rodiče a následně testováním jemné motoriky respondentů, které mělo tři části - vyšetření laterality, úchopů a celkové jemné motoriky. Ve výsledcích je popsán existující rozdíl v jemné motorice mezi dětmi předškolního věku intaktními a s mozkovou obrnou, který se projevuje zhoršenou cíleností a koordinací pohybů, nižší úrovní obratnosti, pomalejším tempem, omezeným prováděním úchopů, častějším výskytem...
Distanční vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
Haplová, Miroslava ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce Distanční vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním Distance education of pupils with the need for support due to different cultural and living conditions Miroslava Haplová ABSTRAKT Uzavření škol a přechod na distanční výuku na jaře roku 2020 přinesly novou zkušenost do českého školství a celé společnosti. Tato situace znamenala významné zatížení zejména pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), žáky se SVP z důvodu sociálního znevýhodnění nevyjímaje. Na základě kvalitativního výzkumu, za využití strukturovaných a polostrukturovaných rozhovorů s rodinami dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí a s pracovníky vzdělávacích služeb, budou objasněny s ohledem na žáky se sociálním znevýhodněním vstupní předpoklady pro distanční výuku a její překážky, dále pak strategie škol, role speciálního pedagoga a potenciál spolupráce škol a dalších aktérů v době distanční výuky. Výsledky předkládané práce ukazují, že pro adekvátní podporu žáků se sociálním znevýhodněním během distanční výuky je nutné, aby škola znala jejich rodinné podmínky a podle nich nastavila vhodný způsob vzdělávání. Sociální znevýhodnění má oproti běžné prezenční výuce znatelnější projevy a vytváří ve vzdělávání významné bariéry. Absence participace žáků na distanční výuce vede k prohloubení nerovností. Zásadní překážkou...
Speciálně pedagogická podpora v oblasti pracovní přípravy osob s kombinovaným postižením
Nováková, Kateřina ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce na téma Speciálně pedagogická podpora v oblasti pracovní přípravy osob s kombinovaným postižením si klade za cíl, objasnit problematiku pracovní přípravy studentů Praktické školy jednoleté a Praktické školy dvouleté a jejich následné pracovní uplatnění. Práce je rozdělena na několik částí, teoretická část je zaměřena na informace z odborných publikací i elektronických zdrojů, kde jsou popsány základy této problematiky, které neodmyslitelně k tématu patří. Dále teoretická práce odkrývá vymezením pojmu osoba se zdravotním postižením, specifikaci kombinovaného postižení a s tím souvisejícími pojmy jako edukace osob s kombinovaným postižením, profesní přípravou a pracovním uplatněním. Jsou zde také popsány možnosti propojení sociálních služeb se školstvím, sociální služby, které mohou studenti v rámci Centra Arpida využívat. Praktická část této diplomové práce byla rozdělena do dvou částí. V první části bylo zjišťováno za pomoci polostandardizovaného rozhovoru s otevřenými otázkami, jak zaměstnanci, kteří pracují se studenty Praktické školy jednoleté a Praktické školy dvouleté při Centru Arpida pomáhají se začleněním na otevřený trh práce. Ve druhé části byly zpracovány případové studie, které souvisejí se začleněním studenta/uživatele do Integračního programu. Výzkumný soubor tvořili...
Bariéry při vzdělávání vietnamských žáků ve vybrané základní škole
Troušková, Ivanka ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje tématu Bariéry při vzdělávání vietnamských žáků ve vybrané základní škole. V teoretické rovině práce pojednává o vyučovacím procesu a jeho činitelích. Věnuje se též bariérám ve vyučovacím procesu. Cílem práce je zjistit, zda učitelé vybrané školy vnímají při výuce vietnamských žáků nějaké bariéry, a navrhnout opatření, která by zjištěné bariéry v praxi pomohla minimalizovat nebo dokonce eliminovat. Cíle práce bylo dosaženo v praktické části práce na základě kvalitativního výzkumného šetření, v rámci kterého byli osloveni pedagogové vybrané základní školy, kteří mají zkušenosti se vzděláváním vietnamských žáků. Bylo zjištěno, že mezi nejčastěji zmiňovanou bariérou při výuce vietnamských žáků byla bariéra jazyková. Mezi kulturními bariérami zmiňují učitelé neverbální projevy žáků. Těm mohou být mylně přisuzovány nesprávné významy. Kulturní bariéry učitelé zároveň neoznačují za tolik markantní, jako bariéru jazykovou. Jako bariéry v začleňování vietnamských žáků do kolektivu třídy byly označeny neznalost českého jazyka a některá specifika v jejich kultuře a chování. Se zákonnými podpůrnými opatřeními při vyučování vietnamských žáků učitelé vybrané školy nemají žádné zkušenosti, nevyužívají je, ale využívají metody obecně doporučované pro práci s žáky se...
Hiporehabilitace jako prostředek pro (re)socializaci osob s míšní lézí
Pospíšilová, Johana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zulić, Marija (oponent)
Diplomová práce se zabývá hiporehabilitací a jejím vlivem na (re)socializaci osob s míšní lézí v dospělém věku. Teoretická část pojednává o tělesném postižení a následně definuje míšní lézi a její následky promítající se v životě jedince a jednotlivé sociální aspekty, do kterých se postižení promítá. Dále se věnujeme hiporehabilitaci a jejímu rozdělení na jednotlivé kategorie a jejich cíle působení. Hiporehabilitace je představena jako možný způsob pro resocializaci osob s míšní lézí. V této práci uvedeme jednotlivé složky hiporehabilitace a představíme způsoby práce s klienty v jednotlivých oblastech. Každá oblast je zaměřena na rozvoj jiného aspektu lidské osobnosti. Ve všech oblastech zdůrazníme a vztáhneme ke vlivu na tělesné postižení a rysům osobnosti, které utváří specificky míšní léze. U každého druhu hiporehabilitace uvedeme její cíl působení. Tyto cíle a kategorie se navzájem prolínají, přičemž je v kapitolách zdůrazněn vliv na tělesné postižení a resocializaci. Na základě rozhovorů byly popsány životní změny člověka se získaným postižením v důsledku míšní léze. Při analýze jednotlivých rozhovorů jsme se soustředili na jejich změny jednání, chování a hodnot, na náhled na tělesné schéma a změny v sociálních vztazích....Dále jsme zkoumali, co jim konkrétně Hiporehabilitace přinesla a zdali...
Učitelé jako spolutvůrci asistenta pedagoga
Pomahačová, Hana ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá učiteli jako spolutvůrci profese asistenta pedagoga. Profese asistenta pedagoga je u nás novou, ještě ne zcela etablovanou profesí, která je nedílnou součástí inkluzivního vzdělávání. Cílem této práce je zejména přispět k další diskusi ohledně profese asistenta pedagoga. Práce vychází z konstruktivistického paradigmatu, k profesi asistenta pedagoga je přistupováno jako k profesi sociálně konstruované a učitelé jsou nahlíženi jako jedni z aktérů - spolutvůrců tohoto konstruování, do jejichž každodenního profesního života inkluze, a tím pádem i profese asistenta pedagoga zasahuje. To znamená, že pozornost je kladená zejména na to, jak je tato profese asistenta pedagoga chápána v každodenním profesním životě a jak je na základě tohoto porozumění jednáno. V teoretické části jsou stručně vymezeny základní pojmy jako profese asistenta pedagoga, její legislativní rámec, inkluzivní vzdělávání, sociální konstruktivismus a vymezení dalších aktérů utvářející profesi asistenta pedagoga. V praktické části je pozornost zaměřena na jednoho z aktérů utváření profese asistenta pedagoga, a to na učitele prvního stupně základních škol. Na základě kvalitativního výzkumu vycházejícího z konstruktivistického pojetí zakotvené teorie a hloubkových rozhovorů s prvostupňovými učiteli práce...
Společenské a pracovní uplatnění dospělých osob s Aspergerovým syndromem
Píchová, Kateřina ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tématem této práce je "Společenské a pracovní uplatnění dospělých osob s Aspergerovým syndromem". Cílem této práce je upozornit odbornou veřejnost na specifika společenského a pracovního uplatnění dospělých osob s Aspergerovým syndromem. V teoretické části práce je čtenář seznámen s pojmem Aspergerův syndrom, s vývojem odborné terminologie, symptomy, diagnostikou a prevalencí. Poté je čtenář obeznámen se společenským uplatněním dospělých osob s tímto syndromem, konkrétně s osobou s Aspergerovým syndromem v roli přítele, partnera a rodiče. Posléze se práce věnuje pracovnímu uplatnění dospělých osob s Aspergerovým syndromem. Teoretická část dále popisuje profesní přípravu, pozitivní pracovní vlastnosti těchto osob, ale také obtíže, které mohou tito lidé mít v pracovním procesu. Na závěr teoretické části je nastíněno podporované zaměstnávání osob s Aspergerovým syndromem, chráněná pracovní místa a pracovní rehabilitace. V praktické části této práce se nachází interpretace vlastního kvantitativního výzkumu, který byl proveden prostřednictvím online dotazníkového šetření. Z výzkumu vyplynulo, že osobám s Aspergerovým syndromem činilo ve většině případů problém nalézt si zaměstnání. Nadpoloviční většina osob s Aspergerovým syndromem žije v partnerském svazku a téměř polovina z nich má děti. Jejich...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 401 záznamů.   začátekpředchozí148 - 157dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
13 HÁJKOVÁ, Veronika
13 Hájková, Veronika
1 Hájková, Václava
6 Hájková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.