Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Contribution of Coaching to Adult Learning
Kapustová, Katarína ; Fonville, Alexandra (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Práce se zabývá problematikou koučování v kontextu učení (se) dospělých. Cílem práce je identifikovat potenciální přínosy koučovacích sezení s profesionálním koučem pro učení se koučovaného klienta v podobě změn v oblasti jeho osobnostních a sociálních kompetencí. Pozornost je věnována představení teoretického rámce koučování a jeho hlavních principů. Práce se dále zabývá charakteristikou kouče a koučovaného jako účastníků koučovacího procesu a jejich vztahem; následně je pozornost zaměřena na fenomén učení se specifickým zaměřením na učení (se) dospělých. Text se zabývá také koučováním v kontextu učení (se) dospělých a rozebírá klíčové myšlenky a principy vybraných teorií učení dospělých, které jsou relevantní jak pro praxi, tak pro teoretický základ koučování. Tato práce zahrnuje kvalitativní empirické šetření zaměřené na objasnění přínosu účasti klienta v individuálním koučování pro jeho učení z pohledu koučovaných a koučů z České republiky a Slovenska, přičemž se specificky jedná o kouče akreditované ICF, EMCC nebo SAKo a klienty, kteří absolvovali koučování s profesionálním koučem akreditovaným některou z těchto organizací. Klíčová slova koučink, koučování, kouč, koučovaný, přínos koučinku, učení dospělých, učení ze zkušenosti, reflexe, teorie učení
Komparace výskytu projevů vyhoření u středoškolských vyučujících v tradičním a alternativním školství
Kuchařová, Josefína ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na srovnání výskytu projevů vyhoření u vyučujících na tradičních a alternativních středních školách a identifikaci možných souvislostí případných odlišností. Je představeno téma pracovního stresu a syndromu vyhoření, včetně strategií zvládání stresu a sebepéče a specifik syndromu vyhoření u vyučujících. Poté jsou vymezeny tradiční a alternativní školy a představeny vybrané alternativní koncepce existující v české republice na úrovni středních škol. Na základě podobností mezi jednotlivými alternativními směry jsou následně v práci identifikována specifika práce vyučujících na alternativních školách vůči školám tradičním. Práce se pak v kontextu odlišností alternativních škol od tradičních vrací k tématu vyhoření u vyučujících a zabývá se aktuálními výzkumy. V práci je obsaženo empirické šetření, jehož cílem je porovnat výskyt projevů vyhoření u vyučujících působících na tradičních a alternativních středních školách. Projevy vyhoření byly u vyučujících zjišťovány pomocí dotazníku Copenhagen burnout inventory (CBI). Sledovány byly také stresové faktory vnímané vyučujícími jako nejvýraznější a metody sebepéče, které vyučující využívají. Klíčová slova: pracovní stres, vyhoření, syndrom vyhoření, tradiční školy, alternativní školy, vyučující
Organizační kultura jako významný faktor budování silné značky zaměstnavatele a zvyšování pracovní výkonnosti zaměstnanců
Salačová Svobodová, Hana ; Fonville, Alexandra (oponent)
Cílem rigorózní práce je analyzovat vztah mezi organizační kulturou, budováním silné značky zaměstnavatele a zvyšováním pracovní výkonnosti zaměstnanců. S využitím nástroje Employee Value Proposition (EVP, tzv. hodnotové nabídky pro zaměstnance) jsou v práci definovány předpoklady pro organizační kulturu, v níž pracovníci kontinuálně prožívají pocity smysluplnosti a duševní pohody, což má pozitivní dopad na jejich angažovanost a vyšší výkonnost. Využití nástroje EVP je zdůrazněno i v souvislosti s budováním značky zaměstnavatele, má-li být snaha organizace získávat věrnost těch nejlepších stávajících i budoucích zaměstnanců co nejúčinnější. Cílem kvalitativního šetření je za pomoci nástroje EVP analyzovat organizační kulturu osmi malých a středně velkých středočeských organizací se zaměřením na faktory zvyšování pracovní výkonnosti a budování silné značky zaměstnavatele. Šetření je realizováno formou polostrukturovaných rozhovorů s ředitelkami a řediteli těchto organizací. Rozhovory jsou doplněny a obohaceny dotazníkovým šetřením. Klíčová slova Angažovanost, celková duševní pohoda (Well-Being), hodnotová nabídka pro zaměstnance (Employee Value Proposition, EVP), organizační kultura, pracovní výkonnost, smysluplnost, značka zaměstnavatele.
Personální marketing neziskových organizací
Borovcová, Markéta ; Běhounková, Olga (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Bakalářská práce rozpracovává problematiku personálního marketingu a jeho aplikaci v praxi nestátních neziskových organizací. Cílem bakalářské práce je analyzovat personální marketing v nestátních neziskových organizacích se zaměřením na procesy získávání a stabilizace zaměstnanců. Práce je zaměřena na základní znaky, účel a typologii neziskových organizací a popisuje jejich personální řízení a marketing. Pozornost je věnována personálnímu marketingu a jeho charakteristice, vývoji, významu a souvislosti se značkou zaměstnavatele. Popsána je aplikace marketingového mixu do personálního řízení, dále externí a interní personální marketing nestátních neziskových organizací, včetně popisu realizovaných personálních činností a využívaných nástrojů. Cílem kvalitativního šetření realizovaného formou rozhovorů s respondenty z nestátních neziskových organizací je analyzovat aktivity a nástroje personálního marketingu se zaměřením na procesy získávání a stabilizace zaměstnanců. Součástí šetření je interpretace získaných dat a diskuse, ve které jsou popsány způsoby realizace personálního marketingu, které mohou za současných podmínek nestátní neziskové organizace poskytující služby v oblasti primární prevence začlenit do své praxe s cílem usnadnit a zefektivnit procesy získávání a stabilizace zaměstnanců....
Psychologické faktory práce z domova
Drekslerová, Andrea ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Diplomová práce se zabývá identifikací psychologických faktorů práce z domova. Pozornost je zaměřena na alternativní pracovní úvazky, dále je zpracována problematika práce z domova, její vývoj, podoby a současná situace využívání v České republice. Současně je pozornost zaměřena na pozitiva a negativa alternativních pracovních úvazků, zejména práce z domova. Diplomová práce identifikuje individuální, pracovní a rodinné a domácí psychologické faktory práce z domova. Dále se diplomová práce zabývá specifiky jednotlivých generací zaměstnanců ve vztahu k psychologickým faktorům práce z domova. Cílem empirického šetření je identifikovat vliv psychologických faktorů na práci z domova zástupců všech generací zaměstnanců vykonávajících převážně administrativní činnost v malých, středně velkých a velkých organizacích v Praze. Respondenty byly zástupci všech generací, které se v současné době vyskytují na trhu práce. Klíčová slova: alternativní pracovní úvazky, generace, osobnostní rysy, pracovní prostředí, práce z domova, psychologické faktory
Podpora duševního zdraví zaměstnanců v průběhu pandemie COVID-19
Vaňková, Markéta ; Fonville, Alexandra (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza možností podpory duševního zdraví zaměstnanců v průběhu pandemie COVID-19 v České republice. Práce se zabývá vztahem duševního zdraví a práce, a to především z hlediska psychosociálních rizik, která vychází z pracovních podmínek či charakteru práce. V této souvislosti se práce zaměřuje na vliv pandemie COVID-19 na pracovní život a duševní zdraví v České republice. Pozornost je věnována skupině tzv. bílých límečků neboli administrativním, IT, odborně-specializovaným či vedoucím pracovníkům, kteří se během pandemie COVID-19 přesouvali často na home office. V práci jsou rozebrány možnosti podpory duševního zdraví zaměstnanců včetně řízení psychosociálních rizik práce. K této oblasti jsou představeny legislativní a strategické rámce České republiky i nadnárodních organizací. Dále jsou rozpracovány opatření či programy, kterými mohou organizace podporovat duševní zdraví zaměstnanců. Práce zahrnuje empirické šetření, jehož cílem je analýza poskytované podpory duševního zdraví zaměstnanců v průběhu pandemie COVID-19 ve vybraných organizacích. Šetření se zaměřuje na skupinu bílých límečků ve velkých organizacích v Praze. Klíčová slova: duševní zdraví, bezpečnost práce a ochrana zdraví, péče o zaměstnance, psychosociální rizika, pandemie, COVID-19, duševní pohoda, bílé límečky
Přínosy výcviku koučů
Hotová, Kristýna ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu koučování a výcviku koučů. Cílem práce je analyzovat přínosy koučinku a výcviku koučů. Pozornost bude zaměřena nejprve na historický vývoj koučinku, jeho hlavní cíle, principy a kompetence kouče. Následně budou vymezeny hlavní přínosy koučinku a možnosti jeho využití. Blíže budou analyzována specifika koučovacího výcviku, struktura a jeho přínosy. Součástí práce je empirické šetření, které si klade za cíl identifikovat přínosy výcviku koučů z pohledu absolventů. Analyzovány budou subjektivní pocity absolventů a vnímané změny v jejich životech způsobené vlivem absolvování výcviku koučů. Empirické šetření bude realizováno metodou polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory budou provedeny s devíti absolventy výcviku koučů po jeho úspěšném ukončení, následně znovu po půl roce od prvního kola rozhovorů. Výsledky prvních a druhých rozhovorů budou mezi sebou porovnány. Klíčová slova další vzdělávání, kvalita, kvalita vzdělávání, kvalita v dalším vzdělávání, systémy řízení kvality, certifikace, Česká republika, Dánsko, komparace z 1 1
Motivace manažerů k profesnímu vzdělávání
Odvárko, Daniel ; Langer, Tomáš (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje motivaci manažerů k profesnímu vzdělávání. Cílem je zjistit, co je motivací účastnit se vzdělávacích aktivit v organizacích. Práce je strukturovaná do šesti kapitol. První tři kapitoly se zabývají teoretickými východisky managementu, kompetencemi manažera, specificky pak manažera personálního oddělení, dále vzděláváním dospělých, konkrétně podnikovým vzděláváním, motivací a bariérami ve vzdělávání v organizaci a motivací manažerů vzdělávat se v organizaci. Další tři kapitoly jsou věnovány vlastnímu výzkumnému šetření, jehož cílem je zjistit, jaká je motivace manažerů personálního oddělení organizace Novartis vzdělávat se. Klíčová slova: motivace, motivace ke vzdělávání, pracovní motivace, vzdělávání, profesní vzdělávání, podnikové vzdělávání, manažer
Vliv kariérního poradenství na nové profesní uplatnění profesionálních sportovců po ukončení sportovní kariéry
Šuráňová, Daniela ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Cílem bakalářské práce bude zjistit, jak kariérní poradenství ovlivňuje průběh kariérního přechodu profesionálních sportovců po ukončení sportovní kariéry a zda lze tento nástroj považovat za účinnou formu pomoci při hledání nového profesního uplatnění. Pro účely bakalářské práce budou nejdříve vymezena kritéria profesionálního sportovce. Dále bude věnována pozornost souvisejícím tématům, jako je kariérní poradenství, kariérní přechod a sportovní kariéra. Poté bude nastíněn průběh sportovní kariéry, průběh jejího ukončování a důvody ukončení sportovní kariéry a také faktory, které proces ukončování sportovní kariéry ovlivňují. Představeny budou také programy kariérního poradenství a nástroje, které mohou sportovcům ulehčit kariérní přechod. Dále budou zmíněny možnosti uplatnění profesionálního sportovce v pracovním životě po ukončení aktivní sportovní kariéry. Kvalitativní empirické šetření bude realizováno metodou polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovorů se zúčastní deset aktivních i bývalých vrcholových sportovců, kteří během své sportovní kariéry či při jejím ukončování využili nějakou formu kariérního poradenství nebo služby programu Duální kariéra. Cílem výzkumného šetření bude analyzovat kariéru sportovců a zjistit jejich postoj ke kariérnímu poradenství. Šetření bude rovněž sledovat...
Development of psychosocial dynamics of teams in isolation
Davidová, Lucie ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřená na psychosociální dynamiku týmů v izolaci její vývoj v čase. Literárně přehledová část shrnuje různé psychosociální a psychologické aspekty koexistence lidí v extrémních podmínkách. Tato část obsahuje rizika a psychologická protiopatření, popis stresorů a dalších těžkostí, problémy uvnitř skupiny a jejich vývoj v čase. Současně klade důraz na vymezení nejnáročnějších částí misí a snaží se identifikovat opakující se strukturu jejich výskytu. Dále je popsán vztah mezi posádkou a kontrolním střediskem. Po literárně přehledové části následuje popis studie zaměřené na vývoj interakcí uvnitř skupiny a vztah posádky a kontrolního střediska ve dvou analogických misích: Lunar Expedition-0 a Lunar Expedition-1. Výzkumný design sestával z dotazníku, rozhovoru s celou posádkou a individuálních rozhovorů se všemi jednotlivými astronauty. Součástí tohoto výzkumu byla také nová metoda vizualizace Dotty Overview of Team Interactions1 (DOTI), která byla popsána a použita k vizualizaci dat týkajících se vzájemných interakcí mezi členy posádky. Výsledky byly prezentovány, popsány a diskutovány. Klíčová slova: dynamika týmu, posádka, analogické vesmírné mise, interakce, vztah mezi posádkou a řídícím střediskem 1 Dotty Overview of Team Interactions lze přeložit jako Přehled týmových...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.