Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace výskytu projevů vyhoření u středoškolských vyučujících v tradičním a alternativním školství
Kuchařová, Josefína ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na srovnání výskytu projevů vyhoření u vyučujících na tradičních a alternativních středních školách a identifikaci možných souvislostí případných odlišností. Je představeno téma pracovního stresu a syndromu vyhoření, včetně strategií zvládání stresu a sebepéče a specifik syndromu vyhoření u vyučujících. Poté jsou vymezeny tradiční a alternativní školy a představeny vybrané alternativní koncepce existující v české republice na úrovni středních škol. Na základě podobností mezi jednotlivými alternativními směry jsou následně v práci identifikována specifika práce vyučujících na alternativních školách vůči školám tradičním. Práce se pak v kontextu odlišností alternativních škol od tradičních vrací k tématu vyhoření u vyučujících a zabývá se aktuálními výzkumy. V práci je obsaženo empirické šetření, jehož cílem je porovnat výskyt projevů vyhoření u vyučujících působících na tradičních a alternativních středních školách. Projevy vyhoření byly u vyučujících zjišťovány pomocí dotazníku Copenhagen burnout inventory (CBI). Sledovány byly také stresové faktory vnímané vyučujícími jako nejvýraznější a metody sebepéče, které vyučující využívají. Klíčová slova: pracovní stres, vyhoření, syndrom vyhoření, tradiční školy, alternativní školy, vyučující
Efektivita tréninku sociální kognice u dospělých s projevy ADHD
Kuchařová, Josefína ; Šustová, Petra (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
1 Abstrakt Tato práce se zabývá tématem sociální kognice a možností jejího tréninku u dospělých s projevy ADHD. Jsou představena specifika ADHD v dospělosti a konkrétní projevy ADHD v souvislosti s psychosociálním fungováním a emocemi. Dále navazuje téma sociální kognice ve vztahu k ADHD a jsou popsány specifické domény sociální kognice, v nichž se u osob s touto diagnózou projevují deficity. Dále práce představuje možnosti tréninku sociální kognice a existující tréninkové programy, včetně souvisejících psychosociálních intervencí, a popisuje současný stav poznání v oblasti tréninku sociální kognice u osob s ADHD. Výzkumná část práce pak obsahuje návrh programu na trénink sociální kognice pro dospělé s projevy ADHD, včetně návrhu ověřování jeho efektivity. Klíčová slova ADHD; ADHD v dospělosti; sociální kognice; trénink sociální kognice; SCIT; Teorie mysli; zpracování emocí; sociální percepce; atribuce

Viz též: podobná jména autorů
7 Kuchařová, Jana
1 Kuchařová, Jaroslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.