Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role školního asistenta v mateřské a základní škole
Srchová, Marie ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce je zaměřená na roli školních asistentů na vybrané mateřské a základní škole. Školní asistenti nejsou na rozdíl od asistentů pedagoga pedagogickými pracovníky školy. Hlavním cílem práce je zjistit, zda školní asistenti vykonávají požadovanou pracovní pozici danou projektovým programem. Dále zjišťuji, zda školní asistenti na vybraných školách mají stejnou práci a stejné podmínky jako asistenti pedagoga. Prostřednictvím poslední výzkumné otázky se snažím nalézt řešení, jak zlepšit současnou roli školních asistentů v mateřských a základních školách, aby byla jejich role efektivnější. V teoretické části se věnuji vedle pracovní pozice školního asistenta i jiným pracovním pozicím asistentů a pojmům, které souvisí s dnešním inkluzivním vzděláváním. Zabývám se speciálními vzdělávacími potřebami, podpůrnými opatřeními, poradenskými službami, ale také metodickým vedením asistentů a klimatem třídy. V praktické části zjišťuji skutečnou roli školních asistentů v porovnání s náplní činností vymezenou operačním programem a také práci porovnávám s asistenty pedagoga na vybraných školách. V diskuzi navrhuji, jak by bylo možné zlepšit práci školního asistenta, aby jeho pracovní pozice lépe podporovala zejména děti a žáky ohrožené školním neúspěchem. V empirické části jsem zvolila kvalitativní...
Znalosti učitelů výchovy ke zdraví na základních školách o antikoncepci
Burešová, Karolína ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce Znalosti učitelů výchovy ke zdraví na základních školách o antikoncepci se v teoretické části zabývá oborem Výchovy ke zdraví na vysokých školách v České republice se zaměřením na realizaci předmětu se sexuálně reprodukční tematikou a zařazením tématu antikoncepce. Praktická část je tvořena výsledky dotazníkového elektronického šetření zjišťující znalosti učitelů v tématu antikoncepce. Hlavním cílem je zjistit znalosti učitelů výchovy ke zdraví vyučující na druhém stupni základních škol v tématu antikoncepce pomocí počtu správných odpovědí. Prvním dílčím cílem je porovnat znalosti dotazovaných učitelů s aprobací předmětu výchovy ke zdraví a bez aprobace předmětu výchovy ke zdraví. Druhým dílčím cílem je porovnat znalosti začínajících učitelů (pedagogická praxe do 5 let) a učitelů s pedagogickou praxí nad 5 let. Třetí dílčí cíl je zjistit odbornou kvalifikovanost a aprobovanost učitelů výchovy ke zdraví. Posledním dílčím cílem je vytvořit edukační materiál o antikoncepci pro učitele. Z dotazníkového šetření vyšlo, že nadpoloviční většina, 65 %, odpovědí, bylo správných. Aprobovaní učitelé mají vyšší znalosti v tématu antikoncepce než učitelé neaprobovaní. Učitelé s kratší pedagogickou praxí měli lepší výsledky než učitelé s pedagogickou praxí nad 5 let. Z celého vzorku respondentů...
Vliv vzdělávání na (ne)úpěšnou životní dráhu Romů
Beranová, Kamila ; Beňák, David (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem a úrovní vzdělání na budoucí pracovní zařazení a související životní kariéru v rámci romského etnika. Je rozdělena do teoretické části, kde jsem představila historii romské kultury, problematiku romství a nastínila obraz integrace Romů do společnosti. Jako stěžejní téma jsem zvolila vliv socioekonomického statusu na úroveň vzdělávání romských dětí, pokusila se definovat roli státu v otázce společenského postavení tohoto etnika a přiblížit postavení Romů ve společnosti a na trhu práce, s čímž souvisí i mé nastínění pohledu samotných Romů na fenomén vzdělání a jeho uplatnění v pracovním procesu. Závěrem teoretické části jsem představila známou osobnost, která věnovala Romům veškerý svůj čas z hlediska pedagogiky, výchovy a vzdělávání. V praktické části jsem se formou rozhovorů s romskými občany věnovala výzkumu, kde jsem chtěla zjistit, jak úroveň dosaženého vzdělání následně ovlivnila jejich životy, do jaké míry hrála v této otázce roli rodinná výchova, sociální prostředí a romský původ. Klíčová slova integrace, inkluze, úroveň, úspěch, motivace, potřeba, sociální kapitál, vzdělání, vzdělávání Romů, kultura, hodnoty, tradice, společnost, výchova, prostředí
Školní pedagogické týmy a jejich realizace preventivní strategie školy
Patočková, Nadja ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
ČJ Hlavním cílem práce bylo poukázat na důležitost primární prevence a její včasný začátek. Tento cíl přirozeně vyplynul z celého textu teoretické části a byl splněn. Dále v práci bylo zjišťováno a popsáno, co konkrétně pedagogičtí pracovníci zahrnují do svých činností, aby prevenci podpořili, zda se na primární prevenci nějak podílejí, zda mají zájem se na ní podílet, popřípadě jakým způsobem. Pedagogové v tomto ohledu před ostatními metodami upřednostňují upřímnou komunikaci, naslouchání a vytvoření důvěry mezi účastníky. Další nedílnou součástí cílů této práce bylo zjišťování konkrétních možností spolupráce pedagogických pracovníků s rodiči, poradnami, ostatními poradenskými zařízeními a odvětvími zabývající se tímto tématem. Použitou výzkumnou metodou byly semistrukturované rozhovory. Rozhovory byly kódované a kategorizované. Z rozhovorů vyplynulo, že pedagogičtí pracovníci mají možnosti spolupráce se širokou sítí odborníků a bylo zjištěno, že jsou s touto spoluprací velmi spokojeni. Dotazovaní pedagogičtí pracovníci považují metody za dostatečné a mají zájem aktivně se podílet na neustálém zlepšování svých dovedností v oblasti preventivního působení na děti. Tato práce splnila všechny vymezené cíle a poskytla mi další témata, kterým by bylo vhodné se dále věnovat. Jedná se například o metody...
Účelnost projektu inkluze v základních školách v Novém Boru
Hřebřinová, Kateřina ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Diplomová práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části vymezuji pojmy související s problematikou daného tématu, kterými jsou inkluze, integrace, exkluze a segregace. Jsou zde představeny možné přínosy a bariéry inkluzivní pedagogiky. V další části práce je popsán projekt inkluze s názvem S rodinou k inkluzi, který je veden neziskovou organizací Rodina v centru, z.ú., v Novém Boru. Diplomová práce popisuje jednotlivé aktivity projektu, které jsou v rámci inkluze implementovány do základních škol v Novém Boru. Praktická část diplomové práce předkládá analýzu a výsledky smíšeného výzkumu, dotazníkového šetření a obsahové analýzy. Cílem práce je zjistit, zda jsou aktivity projektu týkající se inkluze ve školách účelné a které aktivity je vhodné ve školách podporovat i po skončení projektu.
Vliv sociálních sítí na poruchy příjmu potravy studentů středních škol
Kopáčková, Kateřina ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Vliv sociálních sítí na poruchy příjmu potravy studentů středních škol vliv sociálních sítí na poruchy příjmu potravy u studentů středních škol, vnímání vlastního těla a co přebírají a aplikují do svého života. Teoretická část práce se v první kapitole zaměřuje na období adolescence z utváření vlastní identity a vztahu ke stravě. Druhá kapitola se věnuje poruchám příjmu potravy Primárně práce zaměřuje na mentální anorexii a mentální bulimii. Ve třetí kapitole je pojednání o faktorech ovlivňujících vznik a rozvoj poruch příjmu potravy. Čtvrtá kapitola teoretické části popisuje sociální sítě, které nejčastěji adolescenti využívají. Cílem empirické části práce je prostřednictvím kvantitativního šetření zjistit vliv sociálních sítí na studenty středních škol a v jaké míře se setkávají s poruchami příjmu po životě. ě ý ých dat byl proveden náhodným stratifikovaným výběrem ř í é íku. Výzkumného šetření se celkem zúčastnilo respondentů z České republiky, kteří svým počtem zvyšují validitu a relia Klíčová slova Poruchy příjmu potravy, ociální sítě,
Proces resocializace vězněných osob s diagnostikovanými poruchami s cílem jejich reintegrace do společnosti
Sádek, Petr ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
SÁDEK, Petr. Proces resocializace vězněných osob s diagnostikovanými poruchami s cílem jejich reintegrace do společnosti Praha: Filozofická fakulta, Univerzita Karlova. Diplomová práce. Diplomová práce se zabývá resocializačním procesem ve vězeňském prostředí, kterým prochází osoby ve výkonu trestu odnětí svobody. Mapuje sociální prostředí konkrétního specializovaného oddílu ve věznici se zvýšenou ostrahou, kde jsou umístěny osoby s charakteristikami duševních poruch, poruch chování a poruchou osobnosti vlivem návykových látek. Tato práce přináší vhled do problematiky speciálních výchovně terapeutických přístupů aplikovaných v současném vězeňství v prostředí konkrétní věznice. Jejím cílem je zjistit účelnost a funkčnost užívaných přístupů resocializačního procesu, vytvořených jako nástroj pro opětovnou reintegraci vězněných osob zpět do společnosti. Teoretická část se zabývá specifikacemi jednotlivých determinantů působících na resocializační proces. Jedná se o popis vězeňského přístupového systému současnosti, profesní popis odborných zaměstnanců zde působících a popis vězněných osob zařazených do programů ve specializovaném oddíle, popis výchovně terapeutických postupů užívaných k samotné resocializaci vězněné osob Praktická část diplomové práce využívá kvalitativní metodologické triangulace. Cílem...
Hodnoty dětí a mládeže ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí (výzkumná sonda na ZŠ Chanov)
Fichtnerová, Miroslava ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Předložená diplomová práce pojednává o hodnotách dětí a mládeže v kontextu sociokulturně znevýhodňujícího prostředí. Práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část se zabývá vymezením základní terminologie a východisek týkající se hodnot a hodnotové orientace, morálního vývoje dětí, sociálního vyloučení. Text poskytuje detailní popis romské populace zahrnující její historii a současný stav, možné příčiny problémů a teoretická východiska psychosociálních odlišností. Praktická část práce přináší data týkající se sociálně vyloučené romské lokality Chanov a zejména místní základní školy. Výzkumná studie předkládá výklad, jaké životní hodnoty vnímají romské děti jako důležité a jaký postoj k jejich hodnotové orientaci mají učitelé základní školy Chanov. Výsledky rozhovorů a dotazníkového šetření jsou porovnány se závěry výzkumů uvedených v teoretické části práce.
Specifika institucí náhradní rodinné péče
Čepičková, Pavla ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
diplomové práce: Název práce: Specifika institucí náhradní rodinné péče Jméno a příjmení: Pavla Čepičková Katedra: Katedra pedagogiky Filozofické fakulty UK v Praze Obor: Pedagogika Vedoucí diplomové práce: Doc. PhDr. Jaroslav Koťa Počet stran: 79 Rok obhajoby: 2015 Klíčová slova: Náhradní rodinná péče Adopce Pěstounská péče Ústavní výchova Dětský domov Šance pro budoucnost Resumé: Smyslem této diplomové práce je popsat jednotlivá specifika institucí náhradní rodinné péče. Teoretická část přiblíží historii adopce a pěstounské péče. Dále popíše její jednotlivé formy - adopci, pěstounskou péči, poručenství, ústavní výchovu či zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Praktická část se zabývá dětskými domovy. Konkrétně popisuje Dětský domov Horšovský Týn. Dále řeší možné následky ústavní výchovy a vliv projektu Šance pro budoucnost na uplatnění dětí z dětských domovů v reálném životě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dopady chudoby a sociálního vyloučení na vzdělávání a výchovu dětí a dospívajících
Felgrová, Alžběta ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce pojednává v teoreticko-empirické rovině o chudobě a sociálním vyloučení v kontextu vzdělávání. Teoretická část práce se zabývá teoretickým shrnutím chudoby a sociálního vyloučení. Vymezuje základní definice, koncepty a příčiny jejich vzniku. Práce dále pojednává o rizicích v kontextu vzdělávání, věnuje se vládní strategii, vzdělávací politice a institucím v České republice. Popisuje situaci na území České republiky a zaměřuje detailní pohled na demografický vývoj okresu Praha-západ. Cílem práce je zjistit, jak sociální pracovníci Městského Úřadu Černošice reflektují chudobu a sociální vyloučení a zdali má chudoba a sociální vyloučení vliv na školní výsledky. V rámci empirické části byl realizován kvalitativní výzkum založený na rozhovorech se sociálními pracovníky. Obsah rozhovorů vychází z obsahové analýzy témat v teoretické části práce. Klíčová slova: chudoba, sociální vyloučení, ochrana dětí, rovný přístup ke vzdělávání, rizikové chování, vzdělávací politika okres Praha-západ

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 BUREŠOVÁ, Kateřina
1 BUREŠOVÁ, Kristýna
5 Burešová, Kamila
10 Burešová, Kateřina
8 Burešová, Klára
1 Burešová, Kristina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.