Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka motorických činností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na SOU
Čechová, Olga ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Krejčová, Kristýna (oponent)
Práce je zaměřena na výběr metod a výukových strategií při vyučování motorických činností žáků SOU se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část je věnována specifikaci praktického vyučování, používaných výukových metod a vlivu diverzity na výběr vhodných metod a strategií při praktickém vyučování. Empirická část je mnohonásobnou případovou studií založenou na sledování určité skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami při praktickém vyučování. Výzkum byl zaměřen na konkrétní aplikaci výukových metod v praxi s přihlédnutím na individuální potřeby žáků.
,,Připravenost dítěte na školní vzdělávání - způsoby zjišťování školní zralosti"
Nová, Jana ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
V této bakalářské práci, Připravenost dítěte na školní vzdělávání - způsoby zjišťování školní zralosti, se zabývám tématem školní zralosti a školní připravenosti s důrazem na připravenost dítěte na školní vzdělávání. Je tematicky rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části se zaměřuji na popis a vymezení pojmů školní zralosti a připravenosti a na vývoj předškolního dítěte. Dále zmiňuji možné metody přípravy dítěte na vzdělávání, nastiňuji legislativní rámec tématu a následně diagnostiku neboli zjišťování školní připravenosti. Cílem praktické části je zjistit, zda má smysl porovnávat rodičovský pohled s posuzovanými dovednostmi dítěte, otestovat fungování nového detekčního nástroje a na základě jeho pilotního testování nalézt případná hlediska pro vylepšení nástroje a jeho efektivnější uživatelské využívání. V rámci případové studie se zabývám testováním školní připravenosti skupiny šesti předškolních dětí z konkrétní mateřské školy a následně porovnávám zjištěné informace s rodičovským pohledem na posuzované dovednosti jejich dětí pomocí rodičovského dotazníku. V rámci tohoto testování u skupiny šesti předškolních dětí provádím i pilotní testování nového detekčního nástroje s tím, že kromě otestování fungování tohoto nového detekčního nástroje se zaměřuji na nalezení...
OSV jako jedna z možností realizování primární prevence
Říhová, Ivana ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na možnost využití Osobnostní a sociální výchovy při realizování efektivní primární prevence na základních školách. Po teoretickém rozpracování primární prevence a Osobnostní a sociální výchovy v první části práce je v druhé části představen a rozebrán návrh modelu dlouhodobé nespecifické primární prevence, který je založen zejména na činnosti školního metodika prevence. V této části práce jsou také rozebrány požadavky na činnost školního metodika prevence i úskalí představovaného návrhu modelu primární prevence. Poslední kapitola představuje podpůrný výzkum, který probíhal na čtyřech pražských základních školách. Na nich bylo provedeno pozorování výuky Osobnostní a sociální výchovy, rozhovor s jejím vyučujícím a analýza Minimálního preventivního programu dané školy.
Asistent pedagoga v inkluzivní škole jako příležitost k efektivnímu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Komárková, Ivana ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
KOMÁRKOVÁ Ivana. Asistent pedagoga v inkluzivní škole jako příležitost k efektivnímu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Praha: Filozofická fakulta Karlovy Univerzity, 2019. x ss. Diplomová práce. Diplomová práce se zabývá problematikou pozice asistenta pedagoga a jeho působením při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole. Inkluzivní škola ustanovuje možnost další personální podpory ve třídě v podobě souběžného působení učitele a asistenta pedagoga. Společné vzdělávání tímto představuje zcela novou pedagogickou situaci a zároveň otevírá novou příležitost ve výchovně vzdělávacím působení na žáky. Vyžaduje důslednou spolupráci obou pedagogů, neboť svými postoji nastavují kooperativní klima v rámci třídní, posléze školní komunity. Cílem diplomové práce je zmapovat aktuální problematiku asistenta pedagoga v souvislosti s naplňováním obsahů inkluzivního vzdělávání na základní škole. Problematika je zaměřena na spolupráci asistenta pedagoga s ostatními aktéry a na zmapování jejich potřeb pro efektivní naplňování cílů inkluzivního vzdělávání. V teoretické části se zaměřuji na problematiku inkluzivního vzdělávání, podpůrných opatření, dále zde popisuji legislativní zakotvení pozice asistenta pedagoga a jeho pracovní náplň. V poslední kapitole teoretické...
Psychická deprivace a její vliv na školní úspěšnost
Libichová, Nicola ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou, jak moc ovlivňuje prožitá nepříznivá zkušenost v podobě deprivace dítě ve školním věku. Pozornost je nejprve upřena na teoretickou část související s tématem psychická deprivace, jsou zde objasněny potřeby dítěte nezbytné ke zdravému vývoji a také následky, které deprivace přináší. Definuji projevy deprivace v jednotlivých oblastech vývoje dítěte. Práce dále zdůrazňuje vliv rodinného prostředí a ústavní péče na vznik traumatu u dětí předškolního věku. Dále je definován pojem školní úspěšnosti ve vztahu k dítěti školního věku. Práce se zabývá příčinami neúspěšnosti a faktory podílejícími se na neúspěšnosti. Dovolila jsem si zahrnout do své práce odborníkovo pojetí školní neúspěšnosti a jeho metody práce s traumatizovanými dětmi. Analytická část představuje konkrétní případy deprivace, převzaté z odborné literatury a její projevy u vybraného vzorku jedinců. Klíčová slova: psychická deprivace, děti, rodina, náhradní péče, význam rodiny, ústavní výchova, důsledky deprivace, problémy ve škole, strach, školní úspěšnost, školní neúspěšnost
Jedinec s diagnózou Aspergerův syndrom a jeho vzdělávání
Matoušková, Eva ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Základní myšlenkou práce je seznámení s projevy poruchy zvané Aspergerův syndrom, hledání pomoci jedincům s tímto postižením, jejich zapojení do společnosti, zároveň pomoci pedagogům předcházet a řešit vzniklé konflikty. Po krátkém představení pervazivních vývojových poruch jsem se soustředila na Aspergerův syndrom. Zaměřila jsem se na otázku komunikace, na její odchylky, pojetí komunikace v případě postižených jedinců i její způsoby. Současně jsem se pokusila naznačit možné cesty jejich vzdělávání. Součástí práce je pohled na inkluzi, její podmínky a způsoby formou případových studií. V závěru naznačuji možnosti organizace vzdělávání, a dále zmapování vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti pervazivních vývojových poruch. Empirická část se zabývá zjištěním povědomí pedagogů o postižení, popisem vzdělávání jedince s Aspergerovým syndromem v praxi a předložením návrhů způsobů organizace výuky jedinců s Aspergerovým syndromem. KLÍČOVÁ SLOVA: Autismus, Aspergerův syndrom, kognice, jazyk, řeč, paměť, motivace, zájmy, rituály, hra, triáda příznaků, sociální vztahy, představivost, inkluze
Míra individuálního přístupu k dětem v různých typech předškolních zařízení
Slejšková, Eliška ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Pálenská, Jana (oponent)
Bakalářská práce popisuje typy předškolních zařízení a individuální přístup k dětem v každém z nich. Cílem celé práce je zjištění a vyhodnocení pohledu rodičů na tuto problematiku. Pro průkaznější šetření bude předložen ještě výzkum metodou mého vlastního pozorování v jednotlivých zařízeních. Teoretická část seznámí s obecnými definicemi předškolního vzdělávání a představí jednotlivé typy a možnosti volby. Praktická část bude rozdělena na dotazníkové šetření a pozorování.
Vliv Mindfulness terapie na psychiku dítěte s Duální vyjímečností
Tichavová, Denisa ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce popisuje míru vlivu mindfulness terapie na psychiku dítěte s duální výjimečností. Cílem mé práce je prokázání pozitivního vlivu mindfulness terapie na nadanou dívku se syndromem ADD. Teoretická část seznamuje s problematikou nadání z historického, neurologického, kognitivního a sociálního hlediska, společně s možnostmi identifikace, způsobů vzdělávání a typologiemi nadaných. Druhá část se zabývá principy a vlivem mindfulness terapie na zdraví člověka. Praktická část je pojata formou případové studie, popisující psychický stav dívky po dobu tří let před terapií. Dále pak obsahuje podrobnou analýzu osmitýdenní terapie. Poslední část studie se zabývá dvouměsíčním pozorováním duševních stavů v období po ukončení terapie, a primárně se zaměřuje na snížení úzkostných stavů a zlepšení koncentrace.
,,Připravenost dítěte na školní vzdělávání - způsoby zjišťování školní zralosti"
Nová, Jana ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
V této bakalářské práci, Připravenost dítěte na školní vzdělávání - způsoby zjišťování školní zralosti, se zabývám tématem školní zralosti a školní připravenosti s důrazem na připravenost dítěte na školní vzdělávání. Je tematicky rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části se zaměřuji na popis a vymezení pojmů školní zralosti a připravenosti a na vývoj předškolního dítěte. Dále zmiňuji možné metody přípravy dítěte na vzdělávání, nastiňuji legislativní rámec tématu a následně diagnostiku neboli zjišťování školní připravenosti. Cílem praktické části je zjistit, zda má smysl porovnávat rodičovský pohled s posuzovanými dovednostmi dítěte, otestovat fungování nového detekčního nástroje a na základě jeho pilotního testování nalézt případná hlediska pro vylepšení nástroje a jeho efektivnější uživatelské využívání. V rámci případové studie se zabývám testováním školní připravenosti skupiny šesti předškolních dětí z konkrétní mateřské školy a následně porovnávám zjištěné informace s rodičovským pohledem na posuzované dovednosti jejich dětí pomocí rodičovského dotazníku. V rámci tohoto testování u skupiny šesti předškolních dětí provádím i pilotní testování nového detekčního nástroje s tím, že kromě otestování fungování tohoto nového detekčního nástroje se zaměřuji na nalezení...
Role asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání na základní škole
Mazánková, Eva ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Bakalářská práce na téma "Role asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání na základní škole" má za cíl přiblížit roli asistenta pedagoga v kontextu současné legislativy a zjistit, zda je jeho role ve vybrané škole skutečně potřeba. Sekundárně očekávaný přínos výzkumu by měl přiblížit, jaká úskalí vznikají při zavádění role asistenta pedagoga do třídy. Práce se dělí na dvě části. První část je teoretická se zaměřením na charakteristiky inkluzivního vzdělávání obecně a roli asistenta pedagoga z historického i současného hlediska. Důraz je kladen zejména na současnou legislativu a změny v zákonech. Druhou částí práce je výzkum, jehož cílem je zjistit, zda potřebujeme roli asistent pedagoga v inkluzivním vzdělávání a jestli vznikají nějaká úskalí při jeho integraci do třídy. Klíčová slova: inkluze, inkluzivní vzdělávání, asistent pedagoga, žák, škola, učitel, výuka

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 ŠVANDOVÁ, Marie
2 ŠVANDOVÁ, Markéta
2 Švandová, Marcela
2 Švandová, Markéta
6 Švandová, Michaela
2 Švandová, Miriam
1 Švandová, Miroslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.