Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifické poruchy učení u žáka v maturitním ročníku střední odborné školy a jeho schopnost sebehodnocení
Pospíšilová, Lucie ; Pálenská, Jana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá charakteristikou života žáka se specifickými poruchami učení (dále už SPU) v maturitním ročníku a jeho přípravou na závěrečnou zkoušku. Práce se věnuje jeho sebehodnocení a sebepojetí, jeho vztahu k rodině, škole a k výsledkům učení. Cílem práce je porovnat učební styly žáků se SPU a žáků bez poruchy a jejich přípravu na maturitní zkoušku. Jedná se o teoreticko-empirickou práci. V teoretické části se práce zaměřuje na charakteristiku poruch SPU, diagnostiku a zejména učební styly, které jsou hlavní složkou praktické části práce. V další části se již zaměřuje na konkrétního žáka, jeho projevy, sebehodnocení a zejména školní úspěšnost. Praktická část se skládá ze dvou částí. Cílem výzkumu je zjistit pohled žáků střední odborné školy na specifické poruchy učení, učební styly a způsob přípravy studentů se SPU na maturitní zkoušku. První část je dotazníkové šetření, které je provedeno u studentů na Střední odborné škole ve Světlé nad Sázavou, ve třídě, kde se nachází 4 žáci se SPU. Třída má dohromady 22 studentů. Druhá část je rozhovor s matkou konkrétního žáka - její zkušenosti s poruchou, jak pomáhala svému synovi s učením např. v 1. třídě, její názor na učební techniky svého syna a jeho přípravu na zkoušku. Závěr výzkumu je shrnutí efektivních technik a metod, jak...
Edukace žáků v základní škole při dětské léčebně
Křenková, Sandra ; Pálenská, Jana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl popsat specifika edukace v základní škole při dětské léčebně konkrétně v Luhačovicích a následně komparovat s podobou edukace v běžné základní škole. Jedná se o teoreticko-empirickou práci. V teoretické části se popisuje škola při zdravotnickém zařízení, její charakteristika, historie a denní režim. Další část práce se zaměřuje již na konkrétní pracoviště, jedná se o Základní školu při dětské léčebně v Luhačovicích. V praktické části byla použita metoda pozorování výuky v této škole v komparaci s výukou v Základní škole v Luhačovicích. U pedagogů působících v Základní škole při dětské léčebně v Luhačovicích bylo provedeno dotazníkové šetření. Cílem této práce je ukázat jakou roli má pedagog v komplexní péči o hospitalizované dítě, která by neměla být nikdy a nikým podceňována. Klíčová slova edukace, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, škola při dětské léčebně, škola v hlavním vzdělávacím proudu, kompetence pedagoga
Míra individuálního přístupu k dětem v různých typech předškolních zařízení
Slejšková, Eliška ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Pálenská, Jana (oponent)
Bakalářská práce popisuje typy předškolních zařízení a individuální přístup k dětem v každém z nich. Cílem celé práce je zjištění a vyhodnocení pohledu rodičů na tuto problematiku. Pro průkaznější šetření bude předložen ještě výzkum metodou mého vlastního pozorování v jednotlivých zařízeních. Teoretická část seznámí s obecnými definicemi předškolního vzdělávání a představí jednotlivé typy a možnosti volby. Praktická část bude rozdělena na dotazníkové šetření a pozorování.
Fenomén volné hry u dětí předškolního věku
Cysařová, Tereza ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Pálenská, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je fenomén volné hry u dětí předškolního věku. Teoretická část se zabývá hrou a jejími souvislostmi. Důraz je kladen na postihnutí specifik pro hru předškolních dětí, její význam pro děti a dělení her dle různých hledisek. Volné hře ve vývoji předškolního dítěte je věnována celá kapitola v teoretické části. Empirická část obsahuje výzkumné šetření volné hry u dětí ve věku tří a čtyř let v mateřské škole. Cílem je popsat fenomén volné hry u dětí předškolního věku v prostředí mateřské školy. Jako výzkumné metody byly zvoleny zúčastněné přímé pozorování doplněné nestrukturovanými rozhovory s aktéry výzkumu, tedy samotnými dětmi. Byly zjištěny převládající typy her během volné hry a náměty, které děti během hry volily. Ukázalo se, jaké hračky a pomůcky děti při hře využívaly a jaký k nim zaujímaly vztah. Dále jsou popsány interakce dětí při hře a další charakteristické rysy volné hry předškolních dětí. Klíčová slova Fenomén hry, volná hra, dítě předškolního věku, mateřská škola
Problematika dětí s vývojovou dysfázií ve školním prostředí
Sobíšková, Veronika ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Pálenská, Jana (oponent)
NÁZEV PRÁCE Problematika dětí s vývojovou dysfázií ve školním prostředí ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá problematikou dětí s vývojovou dysfázií ve školním prostředí a je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se věnuje vývojové dysfázii, terminologii s ní spojenou, charakterizuje dítě mladšího školního věku, příčiny, diagnostiku a terapii vývojové dysfázie. Kapitola druhá pojednává o sociálních a komunikačních dovednostech dítěte a vlivu vývojové dysfázie na tuto oblast. Třetí kapitola charakterizuje oblast čtení, psaní a specifika vlivu vývojové dysfázie, která jsou spojena s rozvojem dalších poruch a obtíží. Čtvrtá kapitola popisuje adaptaci na školní prostředí a zohledňuje přítomnost vývojové dysfázie u dítěte. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkum, pro který byl zvolen design více případové studie a byl realizován u pěti respondentů v mladším školním věku. V této části jsou obsaženy i výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jak ovlivní vývojová dysfázie dítě ve školním prostředí. Kromě analýzy a interpretace dat je součástí empirické části i autorská brožura "Doporučení pro rodiče", jež byla vytvořena na základě výzkumných dat a vlastního pozorování. KLÍČOVÁ SLOVA vývojová dysfázie, specifická vývojová porucha řeči a jazyka,...
Rodičovské postoje k výchově dětí s poruchou autistického spektra
Kubínová, Michaela ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Pálenská, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se snaží poskytnout ucelený přehled informací o postojích rodičů k výchově dětí s poruchou autistického spektra. Cílem diplomové práce je zjistit, jak se rodiče vyrovnávají a přijímají diagnózu autismu u jejich dětí a přistupují k výchově svých dětí. Teoretická část vychází z odborné literatury, kde jsou vymezeny základní informace o poruše autistického spektra, dělení autismu, příčinách a symptomech autismu a v neposlední řadě informace o rodičích s postiženým dítětem, zaměřeno hlavně na poruchy autistického spektra. Nadále je zmíněna odborná pomoc rodinám s PAS. V empirické části je použit kvalitativní výzkum, fenomenologický přístup a polostrukturovaný rozhovor směřující k postojům rodičů dětí s poruchou autistického spektra. Výzkum poukazuje na přijetí a vyrovnávaní se s diagnózou autismu a na změny k výchově dětí s PAS. Na základě teoretických poznatků, vlastních zkušeností a výzkumných otázek je vypracována empirická část. Diplomová práce se snaží o komplexní a aktuální přehled o postojích rodičů k výchově dětí s poruchou autistického spektra. KLÍČOVÁ SLOVA Porucha autistického spektra, rodiče, děti s PAS, výchova, diagnóza, rodina, odborná pomoc
Osobní zážitek SPU jako prostředek porozumění žákovým (individuálním) projevům
Pálenská, Jana ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Diplomová práce Osobní zážitek SPU jako prostředek porozumění žákovým (individuálním) projevům je zaměřena na problematiku vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. V rámci užšího pojetí se práce zabývá vlivem specifických poruch učení na psychickou, sociální, edukační a profesní oblast života jedince. Cílem první části výzkumu bylo porozumět tomu, jak žáci se SPU vnímají jednotlivé projevy dílčích poruch učení. Získaná data byla v aplikační rovině použita pří návrhu a realizaci zážitkového semináře pro učitele základní školy s cílem pomoci zlepšit vztah učitele a žáka. Cílem druhé části výzkumu byla realizace semináře umožňujícího subjektivní zážitek specifických vývojových poruch učení a následnou sebereflexi a navržení nových didaktických a psychosociálních postupů při práci se žáky se SPU. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část práce se věnuje tématům psychosociálních aspektů specifických poruch učení z pozice žáka a z pozice jedince. V rámci empirické části práce byl realizován kvalitativní výzkum v podobě rozhovorů se žáky z 9. třídy základní školy v návaznosti na druhou část výzkumu, které řešila návrh a realizaci zážitkového semináře, jehož cílem byl osobní zážitek projevů specifických poruch učení. Z výsledků práce vyplývá, že žáci identifikují jako...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.