Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí pomocí nástroje SMART
Mazánková, Eva ; Zábrodská, Kateřina (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku rozvoje předškolních dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí pomocí informačních technologií, specificky pak pomocí rozvojového nástroje Smart. Teoretická část práce je zaměřena na pojetí dítěte v předškolním věku z pohledu vývojové psychologie a sociální pedagogiky. Skrze tyto vědní disciplíny získáváme přehled o tom, jak by mělo být dítě optimálně připraveno na začátek školní docházky. Dále je pozornost zaměřena na jednotlivé aspekty školní zralosti a faktory ve vnějším prostředí, které školní zralost ovlivňují. Souvisejícím tématem je vliv výchovy na rozvoj dětí žijících v sociálně znevýhodněném prostředí. Následně se práce detailně věnuje informačním technologiím a konkrétně otázce, jaký mají informační technologie vliv na rozvoj dítěte. V návaznosti na to je představena vzdělávací aplikaci Smart, jež rozvíjí oblasti školní zralosti, a která je využita v empirické části diplomové práce. Na závěr teoretické části je popsán diagnostický nástroj Isophi, kterým byla prováděna diagnostika participantů výzkumu. V empirické části práce je popsán výzkum založený na vícečetné případové studii rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí pomocí vzdělávací aplikace Smart. Klíčová slova: předškolní věk, rozvoj dětí, školní zralost, vliv prostředí na dítě,...
Role asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání na základní škole
Mazánková, Eva ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Bakalářská práce na téma "Role asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání na základní škole" má za cíl přiblížit roli asistenta pedagoga v kontextu současné legislativy a zjistit, zda je jeho role ve vybrané škole skutečně potřeba. Sekundárně očekávaný přínos výzkumu by měl přiblížit, jaká úskalí vznikají při zavádění role asistenta pedagoga do třídy. Práce se dělí na dvě části. První část je teoretická se zaměřením na charakteristiky inkluzivního vzdělávání obecně a roli asistenta pedagoga z historického i současného hlediska. Důraz je kladen zejména na současnou legislativu a změny v zákonech. Druhou částí práce je výzkum, jehož cílem je zjistit, zda potřebujeme roli asistent pedagoga v inkluzivním vzdělávání a jestli vznikají nějaká úskalí při jeho integraci do třídy. Klíčová slova: inkluze, inkluzivní vzdělávání, asistent pedagoga, žák, škola, učitel, výuka

Viz též: podobná jména autorů
1 Mazánková, Ester
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.