Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 255 záznamů.  začátekpředchozí246 - 255  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kulturologický pohled na vývoj vizuálních a audiovizuálních reprezentací domorodých kultur
Porybná, Tereza ; Matějů, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Václav (oponent) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato disertace usiluje především o přehledné zasazení tématu audiovizuálních reprezentací původních národů do kontextu kulturologie. Právě kulturologický přístup je se svým mezioborovým přesahem vhodný k pochopení komplexního významu audiovizuálních kulturních reprezentací, které jsou jak kulturními artefakty, tak kulturními interpretacemi a mají dopad stejně tak umělecký, jako vědecký a politický. První část práce popisuje způsob audiovizuálních reprezentací domorodých kultur především v etnografických fotografiích a filmech, které vznikaly v severoamerickém a evropském kontextu. Zobrazování "exotických druhých" se zintenzivnilo s prvními novověkými zámořskými objevy, nejprve prostřednictvím exhibic živých domorodců, ilustrací a figurín, později formou fotografií, filmů a videí. Tyto reprezentace byly do značné míry ovlivněny sociokulturními podmínkami, v nichž vznikaly. Ještě na přelomu 19. a 20. století převládalo přesvědčení o schopnosti fotografie a filmu podat objektivní záznam reality. Tyto technologie byly proto využívány jako nástroj záznamu a klasifikace fyzických a kulturních odlišností. Rozšířené přijetí doktríny kulturního relativismu však evolucionistická schémata zpochybnilo, což se odrazilo i v mnohem bohatším spektru zobrazování "druhého". Zásadní přelom nastal v 60. letech 20....
Publicistické prvky v dokumentárním cyklu České televize 13. komnata.
Štefánková, Aneta ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je vymezení a charakteristika publicistických prvků uplatňovaných v dokumentárním cyklu České televize 13. komnata. Na analýze dílů z prvních pěti let vysílání tohoto týdeníku (2006-2011) dokazuji, že pořad vykazuje více znaků televizní publicistiky, než televizního dokumentu, za který je svými tvůrci pokládán. Projekt je typickým příkladem terminologické a žánrové nejasnosti veřejnoprávní televize. V teoretické části vymezuji pojmy televizní publicistiky, televizního dokumentu, televizního formátu a uvádím rozdíly mezi televizním cyklem a seriálem. Pro uvedení tématu do souvislostí se věnuji také koncepci a struktuře pořadu, principu výroby, výběru námětů jednotlivých dílů, okruhu respondentů a autorům, kteří se na přípravách a natáčení podílejí. Součástí je i praktická část, tedy analýza konkrétních dílů, kde podrobně rozebírám předem vymezené publicistické prvky. Těmito prvky jsou zejména závazně daná struktura, přítomnost novináře, promluvy odborníků, užívání komentáře a interview jako základní postup. Na pořad pohlížím i z hlediska sledovanosti, míry zábavnosti a bulvárnosti. Jako zdroje používám vedle odborné literatury také on-line archiv České televize iVysílání a čerpám z rozhovorů, které jsem osobně nebo elektronickou formou vedla s tvůrci pořadu.
Nástup normalizace v Československé televizi
Slunečková, Karin ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá nástupem tzv. normalizace v Československé televizi v letech 1969-1975. Autorka nejprve uvádí čtenáře do historického kontextu a mapuje dramatické proměny, kterými Československá televize v tomto období prošla. Práce dále pojednává o jednom z hlavních představitelů normalizace ve sdělovacích prostředcích, ústředním řediteli Janu Zelenkovi, který funkci zastával v letech 1969-1989. Autorka čerpá ve své práci nejen z publikovaných pramenů, ale také z interních dokumentů a databází Československé televize a z dokumentů Národního archivu. V analytické části autorka popisuje funkci a strukturu Ideově tematických plánů, které tvořily základní programový rámec a směrnici vysílání Československé televize. Na příkladu Ideově tematického plánu pro rok 1973 čtenáři přibližuje jejich obsah. V závěrečné části autorka detailně analyzuje tři pořady z Ideově tematického plánu pro rok 1973. Jedná se o pořady různých žánrů - o publicistický pořad pro mládež Mladýma očima, devítidílný seriál Matka a hraný celovečerní film …a pozdravuji vlaštovky. Analýzou primárních zdrojů autorka dokládá, jak důležitou roli sehrála Československá televize jako ideologický nástroj Komunistické strany Československa v průběhu normalizace.
Manipulace s dějinami v historických filmech Otakara Vávry se zaměřením na trilogii Dny zrady, Sokolovo a Osvobození Prahy
Hodura, Pavel ; Knapík, Jiří (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá manipulací s dějinami v historické filmové trilogii Dny zrady, Sokolovo a Osvobození Prahy režiséra Otakara Vávry. Míru zkreslení historie v těchto snímcích se práce snaží vytyčit na základě komparace historiografických děl komunistického a moderního dějepisectví. Normalizační režim se snažil revidovat historické poznání z druhé poloviny 60. let a navázat na tendence komunistického režimu z přelomu 40. a 50. let a pokoušel se vytvořit mýtus vnímání národních moderních dějin, ve kterém byl zdůrazněn pozitivní vliv Komunistické strany Československa na dění ve 30. a 40. letech. Tento mýtus vnímání dějin měl navíc za cíl zdiskreditovat pro režim nepohodlné osobnosti a zdůraznit přátelství se Sovětským svazem. Filmy a televizní seriály byly vhodným prostředkem, jehož pomocí mohlo být vnímání dějin mezi obyvateli formováno.
Bedtime story and sleep! Regulating the use of television in raising children under 6 years of age
Švecová, Martina ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent) ; Štoll, Martin (oponent)
Rigorózna práca: "Večerníček a do postele! Regulácia užívania televízie vo výchove dieťaťa do šiestich rokov" popisuje spôsob a intenzitu, akými rodičia regulujú detské pozeranie televíznych programov. Nakoľko však televízor (ako vec) už dávno nie je v našich domácnostiach jediným zobrazovacím zariadením a televízia (ako inštitúcia) jediným vysielateľom televíznych obsahov, práca zahŕňa aj pozeranie programov na ostatných zobrazovacích zariadeniach ako počítač, tablet, notebook a smartphone, ktoré sú pripojiteľné k internetu. Cieľová skupina, na ktorú sa v práci zameriavam, sú deti od 0 do 6 rokov. Vychádzam z dvoch hypotéz. Prvá je, že rodičia majú tendenciu deti "odkladať" pred televíziu a to z rôznych dôvodov. Druhá hypotéza predpokladá, že rodičia nevenujú pozornosť času a typom programov, ktoré dieťa pozerá. A to už v jeho rannom veku, kedy je najzraniteľnejšie. Teoretická časť sa skladá z dvoch kapitol. Prvá popisuje aké miesto a význam má televízor (ako vec), televízia (ako inštitúcia) a televízne programy (ako sledované audiovizuálne obsahy) v našich domácnostiach a venuje sa vplyvom televízie na socializáciu dieťaťa v rodine. Druhá kapitola popisuje pozitívne aj negatívne vplyvy médií (televíznych programov) na deti v skúmanej vekovej kategórií. Zaoberá sa tiež špecifickými vlastnosťami...
Úprava obrazu a zvuku ve zpravodajství s cílem znesnadnění identifikace osob (na příkladu hlavních zpravodajských relací České televize, TV Nova a FTV Prima)
Sváček, Martin ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se ve své teoretické části zabývá situacemi v televizním zpravodajství, u kterých by měl být před odvysíláním upraven audiovizuální obsah tak, aby došlo k znesnadnění identifikace zobrazovaných osob. Určujícím faktorem jsou etické kodexy analyzovaných televizních stanic a nad rámec i poznatky z odborné literatury, příruček, zákonů a vyhlášek. Úprava obrazu a zvuku je vyžadována zpravidla u obětí trestných činů (především těch násilných či v oblasti sexuálních deliktů) a jejich rodinných příslušníků, dále u dětí, u kterých není oprávněný důvod úpravu nepodstoupit, také u údajných viníků, u kterých naopak existuje oprávněný důvod úpravu podstoupit, a jejich rodinných příslušníků, dále u anonymních zdrojů, některých zasahujících kriminalistů nebo dalších zranitelných osob. Praktická část diplomové práce s ohledem na analyzované období ukazuje, jak Česká televize, TV Nova a FTV Prima zvládají výše zmíněné náležitosti v praxi. Ukazuje rozdílné zpracování stejných situací, dokonce i rozdílný přístup v úpravě stejných zobrazovaných aktérů. Praktická část také odhaluje některé eticky sporné momenty. Vybrané reportáže jsou blíže podrobeny analýze a doplněny o komentáře samotných autorů.
Analýza českých televizních motoristických magazínů
Bureš, David ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce Analýza českých televizních motoristických pořadů je bližší charakteristika televizního formátu motoristický (či automobilový) magazín. Práce definuje základní pojmy typické pro danou problematiku, popisuje historii motoristických pořadů v českém prostředí a pomocí obsahové analýzy zjišťuje, co je obsahem dnešních motoristických magazínů vysílaných v českém prostředí. Výsledky obsahové analýzy jsou následně vysvětleny pomocí analýzy historických dokumentů a rozhovoru s jedním z autorů televizního motoristického magazínu. Obsah sledovaných magazínů (Auto Moto Revue, Autosalon a Garáž) je rovněž srovnán s britskou motoristickou show Top Gear a původní podobou Auto Moto Revue, která patří mezi vůbec nejstarší televizní motoristické magazíny na světě.
Střelba v Uherském Brodě a její zpravodajské pokrytí ve vysílání ČT24
Brendlová, Ellen ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Práce se věnuje fenoménu tzv. breaking news v kontinuálním vysílání zpravodajských stanic. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je představit specifika televizního zpravodajství a jejich proměnu se zavedením nepřetržitého vysílání. V této souvislosti budou v kontextu české mediální praxe detailně popsány technické prostředky, prostřednictvím nichž jediná celoplošná tuzemská zpravodajská stanice nabízí divákům zprávy v přímém přenosu, včetně novinek posledních let. Další poznatky získané z odborné literatury, elektronických zdrojů a prostřednictvím rozhovorů s kompetentními osobami, se budou týkat pouze ČT24. Cílem praktické části je popsat zmíněný fenomén na příkladu střelby v Uherském Brodě z února 2015. V rámci kvantitativního výzkumu bude pozorováno, jakým způsobem se ČT24 této tragické události věnovala. Hlavní pozornost bude zaměřena na kontinuální vysílání ze dne 24. 2. 2015. Cílem výzkumu je získat relevantní výsledky, z nichž bude patrné, jakým podílem byly informace o střelbě ve vysílání zastoupeny a jakým způsobem (zda šlo o živé vstupy, telefonické rozhovory apod.). V návaznosti na stanovené výzkumné otázky dojde k analýze dostupných dat a prostřednictvím grafického znázornění následně prezentována v závěrečné části práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mediální obraz filmového režiséra Karla Zemana v letech 1945-1989 v českých médiích
Veselá, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje tvorbě Karla Zemana, významného československého filmového režiséra druhé poloviny 20. století, a jeho mediálnímu obrazu v dobových českých médiích. Karel Zeman patří ke klíčovým osobnostem poválečné kinematografie, konkrétně pak jedné její větve - animovaného filmu. Proslavil se především svými celovečerními filmy kombinujícími hranou a animovanou složku - Cesta do pravěku, Vynález zkázy či Baron Prášil. Jeho tvorba je přitom tak specifická a natolik vázaná přímo na režisérovu osobnost, že se po jeho smrti nenašel žádný pokračovatel. Diplomová práce popisuje chronologicky Zemanovu tvorbu, od prvních krátkých animovaných filmů přes nejslavnější celovečerní kombinované filmy po celovečerní animované pohádky pro děti. Pro pochopení kontextu stručně přibližuje počátky animované tvorby ve světě i u nás a průběžně se dotýká některých zásadních změn československé kinematografie, které Zemanovu tvorbu přímo ovlivnily (poválečná situace, zestátnění kinematografie). Zabývá se i Zemanovým osobním životem. Základem práce je však podrobný popis jednotlivých filmů - stručný popis děje, umělecké zpracování (výtvarné pojetí, herecká složka, hudba apod.), premiéra a další významná uvedení filmu u nás i v zahraničí, ocenění udělená filmu, ohlas kritiky i veřejnosti. To vše průběžně...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 255 záznamů.   začátekpředchozí246 - 255  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.