Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  začátekpředchozí122 - 131  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komplexní evaluace soukromého předškolního zařízení s akreditací MŠMT
Vodová, Veronika ; Šimek, Dušan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tato práce se zabývá komplexní evaluací soukromé mateřské školy zařazené do rejstříku školských právnických osob. Hlavním výzkumným problémem jevymezení předškolního zařízení s akreditací Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen MŠMT) v oblasti vzdělávání na základě jeho komplexní evaluace. Cílem práce je kompletně zanalyzovat vybranou předškolní instituci s akreditací MŠMT a následně ji vymezit v oblasti vzdělávání s ohledem na výzkumné předpoklady založené na zákonech, vyhláškách, školských vládních dokumentech a na dokumentech vybrané instituce. Objektem této práce bude soukromá mateřská škola s akreditací MŠMT a předmětem bude evaluace jejího fungování, tedy evaluace organizace, kontroly, personálního zajištění, obsahu a formy vzdělávání, edukačního prostředí a spokojenosti zaměstnanců školy. Analyzovat budeme v práci i prostředky a postupy, kterých musí být dosaženo, aby daná organizace akreditaci získala. Následně na základě dotazníku zjistíme, jak zaměstnancům organizace vyhovuje tento systém působení nebo se vůči němu v určitých oblastech vymezují. Z důvodu objektivního a komplexního pohledu využijeme následné SWOT analýzy, díky které bude stanovena strategie organizace. Závěrem této práce se budeme snažit postihnout fungování soukromé mateřské školy s akreditací MŠMT z...
Vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků v zájmovém vzdělávání
Dostálková, Dana ; Šimek, Dušan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tématem diplomové práce je identifikace vzdělávacích potřeb pedagogů volného času v zájmovém vzdělávání. Teoretická část se zabývá identifikací a analýzou vzdělávacích potřeb. Dále se zaměřuje na vzdělávání zaměstnanců, jejich kompetence a využití kompetenčního přístupu k jejich vzdělávání. Teoretickou část uzavírá kapitola o zájmovém vzdělávání a působení pedagoga volného času. Cílem výzkumné části je identifikace vzdělávacích potřeb uvedených pracovníků a specifikace jejich kompetencí. Výzkumná část zahrnuje šetření realizované technikou nestrukturovaných písemných rozhovorů. Na základě analýzy získaných informací jsou specifikovány kompetence pedagoga volného času a je vytvořen jeho kompetenční model, který lze využít pro výběr, hodnocení, odměňování a další vzdělávání zaměstnanců působících v zájmovém vzdělávání. Identifikace vzdělávacích potřeb nabízí pedagogům volného času oblasti, témata a náměty pro jejich další profesní vzdělávání.
Řídící struktura vysokých škol
Obergruber, Petr ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Název diplomové práce: Řídící struktura vysokých škol Abstrakt: Diplomová práce "Řídící struktura vysokých škol" mapuje klíčové organizační prvky vysokých škol v České republice, a to jak z pohledu vnitřního ze samotné školy, tak z pohledu vnějšího z různých institucí, které jsou navázány na vysoké školy, kontrolují je, nebo jsou jinak svázané s jejich existencí. Tyto organizační prvky jsou také porovnány s běžnou praxí managementu a jsou ukázány klíčové momenty, kde se praxe obchodních organizací liší od praxe vysokých škol. V rámci seznámení se s organizační strukturou byla provedena analýza počtu vedoucích pracovníků a to jak v absolutních číslech, tak i vzhledem k počtu studentů na vybraných vysokých školách. Nakonec byly provedeny rozhovory s řídícími pracovníky z těchto vysokých škol a porovnány jejich zkušenosti z vysokoškolského života. Klíčová slova: Vysoká škola, Akreditační komise, management, rektor, děkan, prorektor, proděkan, financování, organizační struktura, zákon o vysokých školách
Kompetence lektora měkkých dovedností působícího v soukromém sektoru
Vlasáková, Adéla ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá kompetenčním modelem lektora měkkých dovedností, který působí v soukromém sektoru. Zabývá se specifiky ve vzdělávání dospělých s důrazem na představení bariér při vzdělávání dospělého člověka. Pojednává dále o specifikách vzdělávání dospělých, přičemž se zaměřuje na rozdíly od vzdělávání dětí a mládeže. Práce se zaměřuje na formulaci požadavků na osobnostní předpoklady lektora, jeho kompetence a prezentuje očekávání, která se k lektorovi vztahují. Na základě představené teorie a provedeného výzkumného šetření je sestaven kompetenční model lektora měkkých dovedností. Výzkumné šetření je zaměřeno na tři skupiny účastníků vzdělávacího procesu, a to zástupců vzdělávací organizace z pozice zaměstnavatele lektora, zadavatele vzdělávací akce z pozice zákazníka lektora a zástupců lektorů samotných.
Profesní autonomie učitelů a ředitelů škol v současné Číně
Wagenknechtová, Radana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Profesní autonomie učitelů a ředitelů škol v současné Číně Mgr. Radana Wagenknechtová 2015 ABSTRAKT Diplomová práce představuje současný čínský vzdělávací systém nejenom jako celek, ale současně analyzuje i jednotlivé stupně řízení, s cílenou orientací na profesní autonomii ředitelů a učitelů školských zařízení. Stručně jsou představeny čínské školské reformy po roce 1976. Následuje podrobný rozbor principů současného školského systému, s orientací na jednotlivé stupně řízení a jejich řídící i rozhodovací pravomoci a plánované reformní změny. Pomocí odborné elaborace pojmů, studia klíčových dokumentů čínského vzdělávacího systému, školské politiky Číny a další cizojazyčné literatury, jsou ozřejměny legislativní procesy a dokumenty, kterými se současné čínské školské instituce řídí. Následně je posouzena shoda oficiální školské politiky, deklarovaná v příslušných dokumentech, s reálnou situací. Na základě nashromážděných aktuálních informací je popsána míra autonomie v řízení čínského školství a zhodnoceno postavení učitelů a ředitelů v současné Číně i možnosti jejich autonomního rozhodování
Důsledky zvyšování počtu absolventů VŠ v ČR
Fusek, Dalibor ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Práce se zabývá problematikou značně zvýšeného počtu studentů vysokoškolského studia v posledních letech. To s sebou nese některé problematické jevy, jako je uplatnitelnost těchto absolventů na trhu práce anebo snížená kvalita příslušného typu studia. Zkoumaným regionem pak není pouze Česká republika, ale i další vybrané státy, které řeší obdobnou situaci. Práce svým způsobem, navazuje na obdobnou práci pánů Jana Kellera a Lubora Tvrdého s názvem "Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna". Pro doplnění, příslušná práce je respektovanou sondou do dané problematiky, a to především v odborných kruzích. V samotné práci je využit jak klasický statistický průzkum, tak dotazníkové šetření, které se nám na spoustu problematických otázek vážících se stanovené téma pokoušejí odpovědět.
Elektronická komunikace v organizacích
Cejthamr, Václav ; Kabele, Jiří (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent) ; Nový, Ivan (oponent)
Práce zkoumá teoretické poznatky o působení elektronické komunikace na fungování pracovního týmu na důvěru, členskou spokojenost, sebehodnocení výkonu pomocí empowermentu a kohezi. Pro ověření zjištěných poznatků byla zpracována explorativní studie v přirozeném prostředí pracovních týmů, intenzivně používajících elektronickou komunikaci. Hlavní metodou je analýza teorií o elektronické komunikaci a fungování pracovních týmů v tomto prostředí. Pro explorativní studii byla použita metoda pozorování, nestrukturované rozhovory a dotazník. Po zpracování současných teoretických poznatků a vymezení hlavních teoretických směrů se práce zaměřuje na zkoumání prostředí pracovního týmu s vyšší úrovní virtualizace. Vedle několika teorií racionální volby v elektronické komunikaci a vlivu technologií byl pro vysvětlení poznatků získaných v explorativní studii použit i koncept Human relations, jehož zaměření na sociální vztahy bylo rozhodujícím vysvětlujícím aparátem. Hlavním zjištěním byla dominance sociálních vztahů v komunikaci, která převážila racionální teorie i technologický determinismus. Vedlejším zjištěním bylo zjištění vlivu kontextové situace na výběr komunikačních prostředků a způsob komunikace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   začátekpředchozí122 - 131  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 ŠAFRÁNKOVÁ, Jitka
5 Šafránková, Jana
1 Šafránková, Johana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.