Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
"After the Future Went Away"- The Dystopianism and Current Trends in Modern Speculative British Fiction
Šedivá, Barbora ; Clark, Colin Steele (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
Cílem této práce je nalézt a pojmenovat tradiční témata v antiutopické literatuře, zejména pak v dílech Aldouse Huxleyho - Konec civilizace, a George Orwella - 1984, a následně prozkoumat, jakým způsobem se daná témata proměnila v současné britské literární sféře, popřípadě jaké nové motivy tento časový posun vyvolal. K těmto účelům slouží výběr z tvorby následujících britských autorů: Iain Banks, Ken MacLeod, Adam Roberts, Charles Stross a Chris Beckett, a prostřednictvím jejich románů je nahlíženo na aktuální trendy v science fiction a příbuzných žánrech. Mimo jiné, tato studie nabízí čtenářům důkladnou definici antiutopie jakožto literárního žánru, a zároveň stručný přehled jeho historického vývoje a rozbor konkrétních vyobrazení v dílech výše uvedených autorů. Za nejvýznamnější a často se vyskytující témata v antiutopické literatuře, tradiční i současné, se zde považuje manipulace skrz jazyk a média, ztráta svobody a soukromí jednotlivců, a zneužívání moci vyššími vrstvami. Tyto motivy nabývají na významu především v kontextu dnešní doby a na pozadí našeho sociálně-politického smýšlení. Text sestává ze tří kapitol, z nichž první slouží jako teoretický úvod, zatímco zbylé dvě přenáší tyto znalosti do praxe. Za pomoci sekundární literatury od významných kritiků, jako je například Tom Moylan, L....
Formování identity prostřednictvím dějepisu Obraz česko-slovenských vazeb od středověku do současnosti na stránkách učebnic 20. století
Šedivá, Barbora ; Šedivá Koldinská, Marie (vedoucí práce) ; Rychlík, Jan (oponent)
Tato práce je věnovaná analýze českých učebnic dějepisu používaných v Československu v letech 1918-1939 a v letech 1945-1989. Vybraný vzorek učebnic je zkoumán zejména z pohledu zastoupení česko-slovenské problematiky a vlivu čechoslovakismu na tvorbu dějepisných textů. Práce vychází z předpokladu, že školní dějepis má výraznou identitotvornou funkci. V první části práce jsou popisována teoretická východiska, v druhé potom konkrétní závěry a příklady z analýzy pramenů. Pozornost je věnována teorii čechoslovakismu, jejímu historickému vývoji a reflexi v historické vědě. Hlavní témata analytické části představují husitství, národní obrození a vznik Československa.
Archivy a dokumentace performance art: hledání cesty mezi historií a mýtem.
Písaříková, Jana ; Šedivá, Barbora (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Horáková, Jana (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá rolí archivů a jejich využitím v kurátorské a umělecké praxi s důrazem na oblast performance art. U vybraných (převážně) mezinárodních osobních a institucionálních archivů analyzuje proces jejich vzniku, metodologii a obsah. Cílem dizertace je nalézt odpovědi na následující otázky: jakým způsobem je definována dokumentace performance art a jak se s ní pracuje v rámci archivní praxe? Jak se prostřednictvím těchto archivů, umělecké a kurátorské praxe konstituuje a interpretuje historie performance art? Do jaké míry jsme schopni na základě často fragmentární dokumentace rekonstruovat uměleckou disciplínu, která je ze své ideologické povahy efemérního charakteru? Ponechávají archivy prostor pro dezinterpretaci a utváření osobní mytologie autora? Jakým způsobem je historie performance art vnímána samotnými autory a veřejností? Práce také popisuje proces návrhu a realizace projektu MAP: media archive presents ve vztahu k historii a současnosti media archivu Fakulty výtvarných umění při Vysokém učení technickém v Brně.
www.dějiny umění
Kopecká, Martina ; Šedivá, Barbora (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Zdanlivý odklon od témy a zadania diplomovej práce www.dejinyumenia na tému s názvom samotného videa inside and outside the window pre mňa nadobudol špecifický význam v hľadaní si vlastnej cesty poznania, životného zmyslu a vymedzenia sa v priestore a spoločnosti. Pojem dejín umenia sa pre mňa stáva jeden zo symbolov poznania pri učení a pochopení určitého oboru a systému jeho hodnôt. Dejiny umenia sú najskôr predkladané ako jediný celistvý príbeh, ktorý je potrebný a povinný sa naučiť, prijať a uveriť mu ako jedinej pravde. V určitom období sa však rozpadá a som donútená pochybovať o práve naučených a prijatých hodnotách. To čo sa na začiatku zdalo ako pozorovanie, a bezprostredné prijímanie je spochybnené nielen dejinnou, ale aj vlastnou sebareflexiou, odmietnutím naučených hodnôt a hľadaním si nových vlastných hodnôt. Sama sa však stávam súčasťou toho dejinného vývoja a už nepozorujem, ale som pozorovaná a začínam si uvedomovať, že nadobudnuté nové hodnoty sú len prehodnoteným a znovuobjavením tých dávno naučených.
EX NIHILO NIHIL FIT ( z ničeho nic nevzniká)
Hort, Leoš ; Šedivá, Barbora (oponent) ; Guštar,, Milan (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou dekonstrukce a fraktalizace tištěné hudební informace. Cílem práce je nalezení nových uměleckých východisek kombinováním faktických prvků objevujících se ve zpracovávání hudebního média statickou formou na papíře i technologií jejího následného převedení na odpad. Výsledkem je kompoziční koncept a pracovní postup, které poskytují obrazový materiál a obsaženou informaci v notaci pro sólovou klavírní skladbu.
Standuino
Merta, Ondřej ; Boleslavsky, Andrej (oponent) ; Šedivá, Barbora (vedoucí práce)
Projekt Standuino reflektuje a naplňuje nejnovější trendy na poli mediálního umění, experimentální hudby i artistic research. Testuje limity DIY designu, lokální výroby i distribuce takovýchto produktů. Zároveň je Standuino nomádská intervenční forma vzdělávání umělců na poli mediálních a hudebních realizací. Projekt Standuino zahrnuje širokou škálu tvůrčích, edukačních, technických a sociálních činností, od realizace výstav, podpory jiných uměleckých projektů, přes organizaci workshopů, happeningů, koncertů volně improvizované hudby, přes dokumentování (v rámci akademické spolupráce s jinými fakultami) a mapování fenoménu tzv. „bastlení“ (lokální DIY), až po vývoj a design progresivních experimentálních hudebních nástrojů. Samotná platforma Standuino je elektronické opensourcové zařízení pro kreativní využití, zejména přizpůsobené pro potřeby umělců a muzikantů ve střední a východní evropě.
Finanční analýza firmy Techkon, s.r.o.
Šedivá, Barbora ; Filipová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Drozen, František (oponent)
Má bakalářská práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol- teoretická část je věnována postupu při finanční analýze, popisu základních finančních výkazů (rozvahy, výkazu zisku a ztráty, cash flow), výpočtu poměrových ukazatelů a ukazatele EVA. V neposlední řadě tato část zahrnuje výpočet ukazatele CAGR (Compoud Annual Growth Rate) a jeho význam pro finanční plánování, které na finanční analýzu v praxi běžně navazuje. V praktické části aplikuji probranou teorii na firmě Techkon s.r.o., včetně výpočtu poměrových ukazatelů a ukazatele CAGR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 Šedivá, Barbora
1 Šedivá, Blanka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.