|
"After the Future Went Away"- The Dystopianism and Current Trends in Modern Speculative British Fiction
Šedivá, Barbora ; Clark, Colin Steele (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
Cílem této práce je nalézt a pojmenovat tradiční témata v antiutopické literatuře, zejména pak v dílech Aldouse Huxleyho - Konec civilizace, a George Orwella - 1984, a následně prozkoumat, jakým způsobem se daná témata proměnila v současné britské literární sféře, popřípadě jaké nové motivy tento časový posun vyvolal. K těmto účelům slouží výběr z tvorby následujících britských autorů: Iain Banks, Ken MacLeod, Adam Roberts, Charles Stross a Chris Beckett, a prostřednictvím jejich románů je nahlíženo na aktuální trendy v science fiction a příbuzných žánrech. Mimo jiné, tato studie nabízí čtenářům důkladnou definici antiutopie jakožto literárního žánru, a zároveň stručný přehled jeho historického vývoje a rozbor konkrétních vyobrazení v dílech výše uvedených autorů. Za nejvýznamnější a často se vyskytující témata v antiutopické literatuře, tradiční i současné, se zde považuje manipulace skrz jazyk a média, ztráta svobody a soukromí jednotlivců, a zneužívání moci vyššími vrstvami. Tyto motivy nabývají na významu především v kontextu dnešní doby a na pozadí našeho sociálně-politického smýšlení. Text sestává ze tří kapitol, z nichž první slouží jako teoretický úvod, zatímco zbylé dvě přenáší tyto znalosti do praxe. Za pomoci sekundární literatury od významných kritiků, jako je například Tom Moylan, L....
|
| |
| |
|
Archivy a dokumentace performance art: hledání cesty mezi historií a mýtem.
Písaříková, Jana ; Šedivá, Barbora (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Horáková, Jana (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá rolí archivů a jejich využitím v kurátorské a umělecké praxi s důrazem na oblast performance art. U vybraných (převážně) mezinárodních osobních a institucionálních archivů analyzuje proces jejich vzniku, metodologii a obsah. Cílem dizertace je nalézt odpovědi na následující otázky: jakým způsobem je definována dokumentace performance art a jak se s ní pracuje v rámci archivní praxe? Jak se prostřednictvím těchto archivů, umělecké a kurátorské praxe konstituuje a interpretuje historie performance art? Do jaké míry jsme schopni na základě často fragmentární dokumentace rekonstruovat uměleckou disciplínu, která je ze své ideologické povahy efemérního charakteru? Ponechávají archivy prostor pro dezinterpretaci a utváření osobní mytologie autora? Jakým způsobem je historie performance art vnímána samotnými autory a veřejností? Práce také popisuje proces návrhu a realizace projektu MAP: media archive presents ve vztahu k historii a současnosti media archivu Fakulty výtvarných umění při Vysokém učení technickém v Brně.
|
| |
|
www.dějiny umění
Kopecká, Martina ; Šedivá, Barbora (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Zdanlivý odklon od témy a zadania diplomovej práce www.dejinyumenia na tému s názvom samotného videa inside and outside the window pre mňa nadobudol špecifický význam v hľadaní si vlastnej cesty poznania, životného zmyslu a vymedzenia sa v priestore a spoločnosti. Pojem dejín umenia sa pre mňa stáva jeden zo symbolov poznania pri učení a pochopení určitého oboru a systému jeho hodnôt. Dejiny umenia sú najskôr predkladané ako jediný celistvý príbeh, ktorý je potrebný a povinný sa naučiť, prijať a uveriť mu ako jedinej pravde. V určitom období sa však rozpadá a som donútená pochybovať o práve naučených a prijatých hodnotách. To čo sa na začiatku zdalo ako pozorovanie, a bezprostredné prijímanie je spochybnené nielen dejinnou, ale aj vlastnou sebareflexiou, odmietnutím naučených hodnôt a hľadaním si nových vlastných hodnôt. Sama sa však stávam súčasťou toho dejinného vývoja a už nepozorujem, ale som pozorovaná a začínam si uvedomovať, že nadobudnuté nové hodnoty sú len prehodnoteným a znovuobjavením tých dávno naučených.
|
|
EX NIHILO NIHIL FIT ( z ničeho nic nevzniká)
Hort, Leoš ; Šedivá, Barbora (oponent) ; Guštar,, Milan (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou dekonstrukce a fraktalizace tištěné hudební informace. Cílem práce je nalezení nových uměleckých východisek kombinováním faktických prvků objevujících se ve zpracovávání hudebního média statickou formou na papíře i technologií jejího následného převedení na odpad. Výsledkem je kompoziční koncept a pracovní postup, které poskytují obrazový materiál a obsaženou informaci v notaci pro sólovou klavírní skladbu.
|
|
Standuino
Merta, Ondřej ; Boleslavsky, Andrej (oponent) ; Šedivá, Barbora (vedoucí práce)
Projekt Standuino reflektuje a naplňuje nejnovější trendy na poli mediálního umění, experimentální hudby i artistic research. Testuje limity DIY designu, lokální výroby i distribuce takovýchto produktů. Zároveň je Standuino nomádská intervenční forma vzdělávání umělců na poli mediálních a hudebních realizací. Projekt Standuino zahrnuje širokou škálu tvůrčích, edukačních, technických a sociálních činností, od realizace výstav, podpory jiných uměleckých projektů, přes organizaci workshopů, happeningů, koncertů volně improvizované hudby, přes dokumentování (v rámci akademické spolupráce s jinými fakultami) a mapování fenoménu tzv. „bastlení“ (lokální DIY), až po vývoj a design progresivních experimentálních hudebních nástrojů. Samotná platforma Standuino je elektronické opensourcové zařízení pro kreativní využití, zejména přizpůsobené pro potřeby umělců a muzikantů ve střední a východní evropě.
|
| |
|
Finanční analýza firmy Techkon, s.r.o.
Šedivá, Barbora ; Filipová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Drozen, František (oponent)
Má bakalářská práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol- teoretická část je věnována postupu při finanční analýze, popisu základních finančních výkazů (rozvahy, výkazu zisku a ztráty, cash flow), výpočtu poměrových ukazatelů a ukazatele EVA. V neposlední řadě tato část zahrnuje výpočet ukazatele CAGR (Compoud Annual Growth Rate) a jeho význam pro finanční plánování, které na finanční analýzu v praxi běžně navazuje. V praktické části aplikuji probranou teorii na firmě Techkon s.r.o., včetně výpočtu poměrových ukazatelů a ukazatele CAGR.
|