Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Děti a reklama
Vlková, Michaela ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Adam, Robert (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsobem využití dětí a dětského elementu v reklamách propagujících produkty určené dětem, služby, které mohou děti využívat a také produkty sloužící k péči o ně. Za tímto účelem byl systematicky shromážděn reklamní materiál, ten je v této práci následně analyzován se zaměřením na vybrané tematické oblasti: využití kreslených (animovaných) postaviček, zvířat a hraček v reklamě, využití dítěte v reklamě, specifika jazyka reklamy a strategií v reklamních sděleních tohoto typu. Teoretická část práce nejprve krátce pojednává o reklamě z obecného hlediska, poté je však, s ohledem na cíl práce, zaměřena na dětského příjemce mediovaného sdělení jakožto specifickou cílovou skupinu. Ve druhé části práce je provedena analýza sebraného reklamního materiálu. Jsou zde podrobně identifikovány konkrétní specifické znaky a role jednotlivých účastníků, způsoby komunikace a strategie reklamních tvůrců. Veškerá tvrzení jsou přitom doložena konkrétními příklady reklam. Klíčová slova: děti, reklama, mediální výchova
Salivary proteins of sand flies and the immune aspects of Leishmania transmission
Vlková, Michaela ; Volf, Petr (vedoucí práce) ; Schwarz, Alexandra (oponent) ; Remoue, Franck (oponent)
Flebotomové jsou z medicínského hlediska významní jako přenašeči leishmaniózy. Jejich sliny obsahují antihemostatické a imunomodulační složky, které podstatně ovlivňují přenos a rozvoj leishmaniózy. Proteiny slin flebotomů jsou ale zároveň i silně immunogenní a imunita vyvolaná opakovaným sáním chrání hostitele proti přenosu leishmaniózy. Mnohé studie prokázaly, že za tento protektivní efekt je zodpovědná specifická buněčná imunita. Výsledky našich pokusů však naznačují, že protektivní imunita navozená sáním flebotomů má určité limity. U myší, které byly vystaveny sání flebotomů dlouhodobě, jsme zaznamenali tvorbu specifické imunity, nicméně tato imunita neposkytovala ochranu proti leishmanióze. Můžeme se proto domnívat, že u této skupiny myší se nám v jisté míře podařilo navodit desenzitizaci. Protektivní imunita dále nebyla dosažena u skupiny myší, které byly sice imunizovány slinami flebotomů krátkodobě, avšak mezi imunizací a následnou infekcí došlo k patnácti týdennímu prodlení. Výsledky naší studie proto naznačují, že právě tyto aspekty navození protektivní imunity by v endemických oblastech mohly rozhodovat o tom, že lidé i zvířata běžně vystaveni sání neinfikovaných flebotomů nejsou proti leishmanióze chráněni. Opakované sání flebotomů vyvolává i tvorbu humorální imunity a hladiny...
Heterologní exprese a purifikace potkaní formy cytochromu P450 1A1
Vlková, Michaela ; Černá, Věra (vedoucí práce) ; Ingr, Marek (oponent)
Cytochrom P450 1A1 patří do "superrodiny" cytochromů P450 (CYP). Je to extrahepatální enzym, který se podílí na detoxikačním metabolismu mnoha xenobiotik, ale bohužel také zároveň patří mezi nejvýznamnější zástupce CYP účastnící se aktivace prokarcinogenů. Hlavním cílem této práce bylo pomocí heterologní exprese připravit a izolovat potkaní cytochrom P450 1A1 v dostatečném množství a čistotě. V rámci této práce byly připraveny dva vektory nesoucí gen pro potkaní cytochrom P450 1A1 vložené do účinného expresního plasmidu pCW. Funkčnost připravených vektorů byla ověřena expresí CYP1A1 a měřením CO diferenčních spekter. Zjistilo se, že pouze jeden z vektorů poskytoval nativní protein. Tento vektor byl transformován do buněk bakterií E.coli kmene DH5α, DH5α s vneseným plasmidem pHg1 a DH5α s vneseným plasmidem pGRO7. Byly testovány různé podmínky produkce CYP1A1: růstová média (LB a TB médium), čas produkce (24 a 48h), koncentrace IPTG (0,5mM a 1mM) a přítomnost ALA. Nejvyšší exprese bylo dosaženo v buňkách E.coli DH5α kultivovaných v modifikovaném TB médiu po 48 hodinách exprese a při teplotě 30řC (indukce při 0,6 - 0,8 OD600 0,5mM IPTG s přídavkem 0,5mM ALA). Úspěšně se podařilo exprimovat také CYP1A1 bez ALA za pomocí plasmidu pHg1, což velmi sníží ekonomické náklady celé produkce. Membrány buněk...
Francouzská strana UMP a její vnitřní struktura
Vlková, Michaela ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Říchová, Blanka (oponent)
Oblast politologie zabývající se politickými stranami má velmi široký záběr - jak z hlediska témat, tak především přístupů ke studiu politických stran. Možnosti zkoumání jsou natolik různé, že spolu nemusí mít téměř žádné společné prvky. Strany bývají obecně studovány na základě popisu vzniku, velikosti, organizace, síly, ideologického zaměření, relevance, postavení v politickém spektru, ve stranickém systému atd. Tento úhel pohledu je bezpochyby důležitý a zajímavý a nebude úplně opomenut. Nedokáže ale postihnout rozmanitost sociopolitických procesů probíhajících uvnitř a vně strany. Politické strany bývají často redukovány na výraz společenských štěpení a pojímány jako homogenní celky, místo toho, aby na ně bylo pohlíženo jako na kolektivní uskupení ovládaná různými zájmy, vztahy a neustálými změnami. To je důvod, proč se cílem této práce stalo zkoumání konkrétní politické stranu (UMP) z hlediska její struktury, vnitřního života a vývoje, které vyžaduje pohled více zaměřený dovnitř samotné organizace a na vnitrostranické aktéry. Francouzská středopravicová strana UMP, která vznikla ve volebním roce 2002, se zdá být pro zkoumání vnitřní struktury velmi vhodným objektem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Marketingová strategie společnnosti Xella na českém trhu
Vlková, Michaela ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Král, Petr (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je vypracování marketingové strategie společnosti Xella CZ s.r.o., předního výrobce bílých pórobetonových tvárnic na českém trhu, pro zaběhlou značku YTONG a novou značku Hebel. Teoretická část se zabývá pojmem strategické marketingové plánování, popisuje jeho fáze a etapy. Vysvětluje pojmy segmentace, targeting, positioning a strategie více značek. Konec teoretické části je zaměřen na specifika marketingu ve stavebnictví. V praktické části se čtenář seznámí se společností Xella CZ a s produkty, které nabízí. Dále je zde analyzována současná situace českého stavebnictví včetně nastínění jejího možného budoucího vývoje, jsou zde definovány cílové skupiny společnosti, popsáni konkurenti, stanoveny cíle společnosti a provedena SWOT analýza. Na základě všech posbíraných dat je vytvořena marketingová strategie společnosti zahrnující marketingový mix pro obě značky.
Efektivnost věrnostního programu na příkladu vybraného předního výrobce střešních oken.
Vlková, Michaela ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza věrnostního programu společnosti Roto stavební elementy s.r.o. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá marketingovými a komerčními komunikacemi, popisuje jednotlivé formy komerčních komunikací. Druhá kapitola se detailně zaměřuje na sales promotion jako formu komerční komunikace. Nejvíce pozornosti je přitom věnováno věrnostním programům. Třetí kapitola seznamuje čtenáře se společností Roto, s portfoliem jejích výrobků a věrnostním programem. Kapitola dále obsahuje vyhodnocení efektivnosti tohoto programu na základě čtyř hlavních ukazatelů a několik návrhů na vylepšení. V závěru práce jsou shrnuty výsledky analýzy.
Vývoj přílivu přímých zahraničních investic do České republiky v letech 2000 až 2005
Vlková, Michaela ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Kopalová, Helena (oponent)
Teoretická východiska přímých zahraničních investic. Analýza vývoje přílivu přímých zahraničních investic plynoucích do České republiky v období let 2000 až 2005. Analýza odvětvové a teritoriální struktury přílivu těchto investic v jednotlivých letech a popis nejvýznamnějších zahraničních investic roku. Pro srovnání je uveden vývoj přímých zahraničních investic na Slovenksu, v Polsku a Maďarsku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.