Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 162 záznamů.  začátekpředchozí153 - 162  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kompetenční model EVVO koordinátora v mateřské škole
Dědinová, Jitka ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Práce se věnuje problematice kompetenčního modelu a jeho uplatnění k rozvoji EVVO koordinátorů v mateřské škole. Cílem práce je vytvořit kompetenční model EVVO koordinátora v mateřské škole. Teoretická část se zabývá rolemi, které v současné době zastává EVVO koordinátor v mateřské škole. Vymezuje pojem kompetence, identifikace a možné členění kompetencí. Dále popisuje jednotlivé fáze pro tvorbu kompetenčního modelu. V praktické části se zabývá tvorbou kompetenčního modelu pro pozici EVVO koordinátora v mateřské škole. Na základě strukturovaného dotazníku dochází k porovnání nejčastěji zastoupených kompetencí ze stran EVVO koordinátorů a ředitelů škol. Dále představuje možný návrh dalších kompetencí. Zaměřuje se na současnou úroveň kompetencí a uplatnění kompetenčního modelu EVVO koordinátora v mateřských školách. KLÍČOVÁ SLOVA Mateřská škola, environmentální výchova vzdělávání a osvěta, EVVO koordinátor, kompetence, kompetenční model
Rekvalifikační vzdělávání v České republice a jeho problémy
Vlčková, Lenka ; Veteška, Jaroslav (oponent) ; Fiala, Bohumír (oponent)
Tato prace se zabyva nekolika pohledy na fungovanf systemu rekvalifikacnfho vzdelavanf v Geske republice. Cflem prace je nejen popsat silne a slabe stranky soucasneho fungovanf systemu rekvalifikacf v GR, ale i nastfnit moznosti dalsfho vyvoje tohoto sektoru. Vychodiskem prace je rozvoj kompetencf, nebof prave rozvoj profesnfch kompetencf a zvysovanf kvalifikace pracovnfku, ktera je pri vykonu konkretnf pracovnf cinnosti nepostradatelna, je predmetem i rekvalifikacnfch kurzu. Prace podrobne popisuje institucionalnf zabezpecenf procesu udelovanf akreditacf, realizaci rekvalifikacnfch kurzu, kontroly dodrZovanf kvality poskytovanych kurzu a problemy s tfm spojene. Obsahem prace je i seznamenf s vysledky uskutecneneho setrenf poskytovanych kurzu v oblasti dalsfho vzdelavanf v roce 2009 a jejich porovnanf se zfskanymi daty z setrenf z predeslych let. Tato prace prinasf i radu navrhu na zlepsenf a zkvalitnenf systemu rekvalifikacf, ktere by mely vest k uprave systemoveho pojetf rekvalifikacf tak, aby absolventi rekvalifikacnfch kurzu byli v co nejsirsf mfre uplatnitelnf na trhu prace, ke snfzenf nezamestnanosti a ke zmfrnenf dopadu ekonomicke a hospodarske krize na spolecnost.
Vývoj konceptu kompetencí v pohledu celoživotního učení
Němec, Zbyněk ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Doba, ve které žijeme, se neustále proměňuje a s ní se mění i naše vzdělávací potřeby. Díky neustále probíhajícím změnám dochází k vzrůstajícím nárokům společnosti na jedince a obstát znamená neustále se vzdělávat a rozvíjet se. Globalizace, přechod od průmyslové ekonomiky k ekonomice zaměřené na znalosti, obrovský boom informačních technologiích sdružující sociální skupiny napříč celou společností a mnoho ostatních faktorů stojí v pozadí všech významných změn odehrávajících se v naší současné společnosti. V době označované za společnost znalostí, je třeba postavit jedince do středu procesu celoživotního učení a uspokojit jeho poptávku po dalším vzdělávání. Vše uvedené samozřejmě neklade tlak pouze na vzdělávací systém, ale i na společnost a firemní sféru, kde se odehrává převážná část vzdělávání dospělých. Firmy, jako aktivní činitelé v oblasti celoživotního vzdělávání, musí vytvořit adekvátní podmínky pro uspokojení rozvojových potřeb a kompetencí svých zaměstnanců a plně tak využít jejich potenciálu. Díky kombinaci toho všeho pak svět vzdělávání nehovoří o celoživotním vzdělávání, ale o celoživotním učení. Klíčová slova: celoživotní učení, celoživotní vzdělávání, kurikulární reforma, strategické dokumenty EU, kompetence, klíčové kompetence, kompetenční model, řízení lidských zdrojů
Koučování ve firemním prostředí
Grusová, Anna ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Předložená práce popisuje vzdělávání a rozvoj zaměstnanců, definuje metodu koučování, vymezuje jeho nezbytné součásti - kladení otázek, stanovení cílů, vnímání reality, ve které se koučovaný nachází, stanovení alternativních cest k cíli, výběr jedné z těchto cest, akční plán, zpětnou vazbu. Odvolává se na relevantní poznatky z odborné literatury. Předložená práce dále odlišuje koučování od jiných metod: především od mentoringu, terapie a poradenství. Popisuje jednotlivé směry v koučování, například jmenujme koučování vycházející ze sportovního prostředí a koučování inspirované jednotlivými psychologickými přístupy. Práce dále podrobněji popisuje dva vybrané přístupy, srovnává jejich shodné prvky a použitelnost ve firemním prostředí. Poslední kapitola je věnována možnostem uplatnění koučování jako metody rozvoje a přístupu k řízení zaměstnanců v prostředí organizace. Klíčová slova: koučování, rozvoj zaměstnanců
Rozvoj klíčových kompetencí pomocí počítačových her a manažerských simulací
Komín, Petr ; Tureckiová, Michaela (oponent) ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce)
Smyslem této práce bylo demonstrovat potenciál počítačových her a simulací pro splnění současných požadavků na vzdělání. Tyto požadavky jsou prezentovány v podobě klíčových kompetencí, kterými rozumíme soubor znalostí a dovedností potřebných k úspěšnému fungování v naší společnosti. Pro společnost dvacátého prvního století jsou nejcennějšími aktivy znalosti, informace a schopnost efektivního nakládání s informacemi.
Získávání a rozvoj manažerských kompetencí
Matulová, Michaela ; Froněk, Jan (oponent) ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato pnice se venuje neustaIe potfebe manazerskeho vzdelavani a rozvoJe manazerskych kompetenci. Zamerem prace je zjistit, jake postoje zaujimaji k manazerskYm kompetencim jednotlivi autori. Kompetence se uplatiiuji stale casteji pri rizeni lidi, a to v modelu flzeni podle kompetenci, 0 kterem zde take pojednavam, a zamyslim se nad tim, zda je pro praxi prinosem. Zmiiiuji se zde take 0 manazerske etice, 0 ktere si myslim, ze je jednou z dUlezitYch kompetenci manazera. Dalsi oblasti je kreativita a reseni problemu, kterymi by v dnesni dobe pIne zmen mel oply-vat snad kazdy manazer. Take se snazim upozomit na nutnost systematickeho pristupu ke vzdeIavani a rozvoji v organizacich.
Efektivita pracovního týmu založená na získávání a rozvoji kompetencí
Bréda, Jiří ; Růžanská, Hana (oponent) ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalarska prace venuje pozomost kompetencim pracovniku a jejich rozvoji na pozadi tYmove spoluprace. Poodhaluje nektere malo diskutovane, avsak pro tYmove fungovani nezastupitelne prvky, jako napriklad synergicky efekt, duveru a koherenci. Vymezuje pojem kompetence a zamysli se nad obeznamenosti siroke verejnosti s jeho vyznamem. Soucasne dava relativne velky prostor tematu vlivu kompetenci na organizaci, a to prevazne pri zavadeni podnikovYch procesu vedoucich k CBM. DalSim vYznamnym celkem je rizeni podle kompetenci z pohledu pripravenosti organizace po strance strategicke a po strance pripravenosti lidskYch zdroju. Prace se take zamysli nad rozvojem tYmovYch kompetenci a nezbytnych nastroju nutnych kjejich dosaZeni. CelkovYm vyustenim teto bakalarske prace je posun smerem k modemimu charakteru pracovnich cinnosti souvisejicich s rozvojem jednotlivcu a tYmu v organizacich se snahou zliZitkovat nejnovejsi metody fizeni vyzadujici nejen pracovniky nalezite odbome pripravene a schopne si osvojovat nove odbome znalosti a dovednosti, ale i pracovniky se zadoucimi rysy osobnosti. 5
Analýza efektivních implementací e-learningu pro vzdělávání pracovníků v malých a středních podnicích
Egerová, Dana ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent) ; Poulová, Petra (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá problematikou e-Iearningu specificky ve vzdělávání pracovníků v malých a středních podnicích se zdůrazněním andragogického pohledu. Jejím cílem je identifikovat faktory ovlivňující efektivnost e-Iearningu ve vzdělávání pracovníků v malých a středních podnicích a následně formulovat doporučení, která povedou kjeho efektivnímu využití z hlediska vzdělávání dospělých. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních pojmů souvisejících se zkoumanou problematikou. Vymezeny jsou pojmy e-Iearning, jeho formy, výhody a nevýhody. Pozornost je věnována teoretickými východiskům e-Iearningu a objasnční pojmu efektivnost e-Iearningu. Obsahem teoretické části je rovněž vymezení pojmu malý a střední podnik, charakteristika současného stavu a přístupu malých a středních podniků ke vzdělávání a deskripce současného stavu využití e-Iearningu v malých a středních podnicích. Empirická část představuje vlastní výzkumnou část disertační práce a tvoří její stěžejní část. Tato část obsahuje výzkumné Delphi šetření, deskriptivní případové studie a exploratorní případovou studii. Výzkumné Delphi šetření se zaměřuje na identifikaci faktorů, které jsou klíčové z hlediska jejich vlivu na efektivnost e-Iearningu. Prostřednictvím deskriptivních případových studií jsou popsány příklady úspěšných...
Management globální firmy a jeho vliv na lidské zdroje
Kubát, Martin ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent) ; Eger, Ludvík (oponent)
Předložená rigorózní práce vychází především z teorie znalostní společnosti, znalostního podniku a lidského kapitálu. Tyto jevy dokumentuje na situaci automobilového průmyslu ve světě, který patří mezi hlavní reprezentanty globalizačních tendencí vyvolávající velké změny. Rigorózní práce dokumentuje význam podnikové strategie a dokumentuje její součásti a vliv na podnikání na příkladu japonské nadnárodní společnosti Asahi Glass Company (AGC) se zvláštním důrazem na lidský kapitál. Blíže se věnuje problematice oblasti řízení lidských zdrojů ve společnosti, které se, v současnosti, stávají nedílnou součástí globálních procesů a na něž doléhá většina změn přicházejících v důsledku změn vyvolaných globalizací. Zvláštní důraz je kladen na některé z nosných prvků řízení lidských zdrojů, zvláště na odměňování zaměstnanců, hodnocení zaměstnanců, kvalifikační růst, ale také na spokojenost zaměstnanců a sociální programy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 162 záznamů.   začátekpředchozí153 - 162  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.