Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora nadaných žáků na víceletých gymnáziích
Šimáčková, Anna ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá edukací a podporou nadaných a mimořádně nadaných žáků na českých víceletých gymnáziích. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem podpora nadaných žáků na vybraných víceletých gymnáziích probíhá a jaké výukové metody učitelé při práci s těmito žáky používají. Diplomovou práci tvoří dvě části. V první části jsou shrnuty poznatky o problematice nadaných žáků s důrazem na jejich charakteristiku, identifikaci a edukaci. Ve druhé části diplomové práce je popsán průběh výzkumného šetření. Tato část obsahuje vyhodnocení výsledků analýzy výročních zpráv a školních vzdělávacích programů vybraných škol a také jsou v této části diskutovány výsledky proběhlého dotazníkového šetření. Kromě formy podpory nadaných žáků na víceletých gymnáziích byla zkoumána také souvislost mezi formou podpory nadaných a věkem, délkou praxe a aprobací pedagogů. Závěry výzkumného šetření ukazují na zatím stále nedostatečnou podporu nadaných žáků. Metody, které byly školami a učiteli uváděny nejčastěji, nejsou pro rozvoj nadání a podporu nadaných žáků příliš vhodné. KLÍČOVÁ SLOVA Nadání, talent, nadaný žák, edukace nadaných žáků, výukové metody, akcelerace, obohacování, víceletá gymnázia
Způsoby identifikace nadaného žáka s dvojí výjímečností
Wagnerová, Lucie ; Kadrnožková, Monika (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce jsou způsoby identifikace nadaného žáka s dvojí výjimečností učitelem na 1. stupni základní školy. Cílem práce je zjistit, jaké konkrétní metody využívají učitelé pro identifikaci žáků s dvojí výjimečností. Zda využívají dostupné identifikační metody pro pedagogy, nebo mají své vyzkoušené postupy pro identifikaci této skupiny nadaných žáků. Cílem je také zjistit, jak probíhá spolupráce učitelů a odborníků školního poradenského pracoviště při identifikaci dvakrát výjimečných žáků. Teoretická část obsahuje charakteristiku základních pojmů jako je nadání, dvojí výjimečnost, identifikace, metody identifikace, specifické poruchy učení. Nadání se může vyskytovat s různými druhy handicapů, tato práce se zaměřuje na kombinaci nadání se specifickými poruchami učení, která se ve školách (účastnících se výzkumu) objevuje nejčastěji. Proto jsou v teoretické části popsány specifické poruchy učení. Dále jsou představeny základní typy identifikačních pedagogických metod a některé druhy psychologických testů pro identifikaci rozumových schopností žáka. Empirická část je řešena metodou případové studie. Předmětem této studie jsou dvě základní školy, kde na prvním stupni působí učitelky, které vyučují nebo vyučovaly žáky s dvojí výjimečností. S těmito učitelkami probíhaly polostrukturované...
Využití pohádek při prevenci šikany v mateřských školách
Bürgerová, Nikola ; Koželuhová, Eva (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Cílem práce je navrhnout tematický celek vycházející ohádky zaměřený na prevenci šikany v předškolním věku. V teoretické části bude objasně šikana, její formy a možnosti její prevence s důrazem na předškolní věk. Dále bude objasněn význam pohádek v předškolním vzdělávání a možnosti práce s příběhem. praktické části bude navržen, realizován a reflektován tematický celek zaměřený na předcházení šikaně a rozvoj empatie u dětí předškolního věku. Bude využito designu akčního výzkumu, přičemž hlavní výzkumnou metodou bude polostrukturované pozorování s využitím pozorovacího archu, rozhovory s dětmi a učitelkami KLÍČOVÁ SLOVA šikana pohádky ateřská škola, předškolní vzdělávání
Využívání slovního hodnocení učiteli prvního stupně základních škol po distanční výuce
Tesařová, Martina ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním slovního hodnocení učiteli prvního stupně základních škol před distanční výukou a po ní. Je zaměřena především na zjištění, zda a jakým způsobem distanční výuka ovlivnila využívání slovního hodnocení učitele prvního stupně základní školy. Teoretická část práce se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů k tématu, zejména: hodnocení, školní hodnocení, školní hodnocení v kontextu právních norem, slovní hodnocení, podklady pro slovní hodnocení, právní úprava problematiky slovního hodnocení, distanční výuka, doporučení k distanční výuce a doporučení k hodnocení během distanční výuky. V praktické části byla provedena analýza tří výzkumných šetření, které byly realizované metodami dvou na sebe navazujících dotazníkových šetření. Jedno dotazníkové šetření bylo realizováno v roce 2020 a druhé v roce 2023. Dále bylo využito metody rozhovoru s učiteli prvního stupně základní školy. Šetření byla zaměřena na získání potřebných dat k analýze využívání slovního hodnocení učiteli prvního stupně před distanční výukou a následně po ní. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda a jakým způsobem ovlivnila distanční výuka používání slovního hodnocení učitele prvního stupně základních škol ve výuce. Šetřením bylo zjištěno, že učitelé prvního stupně nejčastěji využívají slovní...
Využití zážitkové pedagogiky ke zprostředkování zkušeností zrakového postižení intaktním dětem
Balíková, Marie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možností využití zážitkové pedagogiky ke zprostředkování zrakového postižení intaktním dětem na 1. stupni běžné ZŠ. Práce teoreticky popisuje problematiku zrakového postižení, jeho klasifikaci, funkční dopady a systém vzdělávání osob se zrakovým postižením v České republice. Dále se práce věnuje podrobné definici termínu zážitková pedagogika, vymezuje pojem inkluzivní vzdělávání a hledá odpověď na otázku, proč seznamovat intaktní žáky s problematikou (zrakového) postižení. Výzkum této práce se zaměřil na sledování proměny vnímání zrakového postižení intaktními žáky prvního stupně běžné ZŠ po programu zážitkové pedagogiky zaměřeném na problematiku zrakového postižení. K dosažení výzkumného cíle byla při sběru dat využita metoda kvalitativního rozhovoru a při následné analýze metoda otevřeného kódování. Výzkum sledoval několik dílčích oblastí vnímání zrakového postižení (oblast emocí, oblast vědomostí a oblast hypotetického příchodu spolužáka se zrakovým postižením). Na základě zodpovězení dílčích výzkumných otázek v těchto oblastech byla zodpovězena hlavní výzkumná otázka. Výsledky výzkumu ukazují proměnu vnímání zrakového postižení intaktními dětmi na prvním stupni běžné ZŠ, zejména v oblasti emoční a oblasti vnímání potřeb hypotetického spolužáka se zrakovým postižením....
Využití vývojové biblioterapie v zátěžových situacích u dětí předškolního a mladšího školního věku
Melicharová, Lucie ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím vývojové biblioterapie u dětí předškolního a mladšího školního věku v náročných životních situacích. V první kapitole je vymezena biblioterapie, zvláště pak vývojová biblioterapie. V další kapitole se práce zaměřuje na charakteristiku předškolního dítěte a mladšího školního dítěte, popisuje nejčastější náročné životní situace, se kterými se děti tohoto věku mohou setkat - rozvod rodičů, nemoc a karanténa, úmrtí blízké osoby a tolerance odlišnosti. Cílem práce je vytvoření příběhů a k nim sestavit návrhy biblioterapeutických aktivit zaměřených na pomoc dětem předškolního a mladšího školního věku ve vybraných náročných životních situacích.
Vzdělávání podle programu MENSA v MŠ Čakovice I
Hurtová, Natálie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá Nicola Tesla Center systémem učení, který rozvíjí mimořádně nadané děti. Cílem práce je zjištění, do jaké míry NTC systém učení stimuluje rozvoj nadaného žáka již v předškolním věku, a představení možností podpory mimořádně nadaného žáka v základním vzdělávání. Teoretická část práce popisuje inteligenci, nadání a samotný NTC systém učení. Empirická část je složena ze dvou etap. První etapa popisuje proces vzdělávání v mateřské škole a práci s NTC systémem učení a identifikuje v procesu rozvoje nadání u dětí s využitím systému. Metodika NTC systému učení je v mateřské škole využívána při tvorbě školního vzdělávacího programu a je prakticky realizována pomocí jednotlivých aktivit. Aktivity NTC systému učení jsou zařazovány do každodenního programu. Druhá etapa popisuje, jakým způsobem probíhalo předškolní vzdělávání u sledovaných dětí se zaměřením na projevy nadání, zda došlo k úpravám předškolního vzdělávání s ohledem na nadání. Dále popisuje, jak probíhá rozvoj mimořádně nadaného dítěte/žáka v matematické třídě a dítěte/žáka v běžné základní škole. V matematické třídě základní školy jsou upraveny očekávané výstupy v matematických předmětech a žákovi je vypracován individuální vzdělávací plán. V běžné třídě základní školy je žákovi upraveno vzdělávání na základě doporučení...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.