Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přehled ergoterapeutických testů s možností využití v testování dyspraxií
Holubová, Kateřina ; Demeková, Júlia (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Cílem diplomové práce bylo najít ergoterapeutické testy, nebo jejich část, které by bylo možné použít na testování jednotlivých vstupů percepční funkce CNS. Za spolupráce s dětskými a dospělými ergoterapeuty z FN Motol byly probádány různé standardizované ergoterapeutické testy určené pro testování dětí i dospělých. Poté se z nich vybraly ty testy (nebo jen jejich části), které postihují testování jednotlivých modalit senzorického systému u dospělých pacientů. Nakonec tyto testy byly aplikovány na skupinu dospělé populace a vyhodnoceny. Celá práce byla zpracována formou rešerše. Předpokládalo se, že v setech ergoterapeutických standardizovaných testů existují testy nebo jejich části, které jsou svým zaměřením schopné testovat jednotlivé modality percepční funkce CNS v rámci kortikálních funkcí.
Od Descartovy mysli ke Kantovu rozumu
Dekastello, Petr ; Hill, James (vedoucí práce) ; Palkoska, Jan (oponent)
Primárním východiskem zkoumání je dílo R. Descarta Meditace o první filosofii a zkoumání pojmu chápavosti (intellectus) a jeho postavení v rámci mysli (mens) ve vztahu k myšlení (cogitatio). K tomu je třeba tematizovat a brát v úvahu také smyslové vnímání (sentio) a představivost (imaginatio), které zprostředkovávají chápavosti "materiál" k souzení. Cílem práce je ukázat, jakou má chápavost funkci v "rozumu" a předložit interpretaci, jakým způsobem se nám může jevit struktura mysli v závislosti na rozumu (ratio), a to v pojednání R. Descarta, jeho díle a odpovědích na námitky. Postavení a funkce chápavosti bude konkrétně zkoumána náčrtem logické struktury vzájemné závislosti uvedených hlavních pojmů, které jsou zásadní pro chápání podstaty lidské mysli. V závěru bude na prozkoumaných základech ukázáno, že systém "rozumu" R. Descarta lze chápat jako východisko transcendentálního pojetí rozumu u Kanta, které vede k idealistickému pojetí světa a vychází z apriorních forem myšlení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Smyslový zážitek ve výtvarné výchově
Písařová, Zuzana ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
Diplomová práce se jmenuje Smyslový zážitek ve výtvarné výchově. Teoretická část zkoumá smyslové vnímání prostřednictvím poznatků z filozofie, psychologie a teorie umění. Obsahuje příklady z výtvarné tvorby vybraných umělců. Dále se zabývá obsahem RVP v souvislosti se smyslovým vnímáním a didaktikou výtvarné výchovy za účelem návrhu výtvarného projektu do výtvarné výchovy. Podstatou didaktické části je navržení výtvarného projektu na téma lidské smysly. Každý z úkolů se více zaměřuje na jeden ze smyslů: zrak, čich, sluch, hmat a chuť. Tento projekt je dále otestován v praxi na žácích druhého stupně základní školy a střední školy. Výsledky jsou analyzovány a vyhodnoceny. Návrh upraveného projektu je připraven pro využití učitelů výtvarné výchovy. Vybrané úkoly jsou podkladem pro autorské zpracování výtvarné práce. Ta reflektuje účinek úkolů a rozvíjí jejich další možnosti.
Využití přírodních materiálů pro praktické činnosti v základní škole speciální
Pešková, Tereza ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
5 NÁZEV: Využití přírodních materiálů pro praktické činnosti v základní škole speciální AUTOR: Tereza Pešková KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing. Jitka Vodáková CSc. ABSTRAKT Cílem bakalářské práce je ověřit si účinnost speciálně vytvořeného programu činností s přírodními materiály na rozvoj osobnosti žáků s autismem. Teoretická část popisuje specifika žáků navštěvujících základní školu speciální a jejich diagnózy, tedy mentální retardaci, kombinované postižení a zvláště pak autismus. Dále představuje přírodní materiály: jejich druhy, zpracování, zařazení prací s přírodním materiálem v Rámcovém a Školním vzdělávacím programu a zmiňuje bezpečnost při práci s přírodninami. Praktická část popisuje výzkumné šetření. Hlavní metodou bylo přímé pozorování 4 žáků s autismem při práci s přírodninami. Hodnocení kontrolních testů a výsledky 6 měsíční práce potvrdily účinnost programu. V kazuistikách žáků popisuji, v jakých oblastech činnosti s přírodninami byly přínosem. KLÍČOVÁ SLOVA Mentální retardace, autismus, porucha autistického spektra, kombinované postižení, pervazivní vývojové poruchy, triáda postižení, strukturované učení, Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program, pracovní činnosti, výtvarná výchova, jemná motorika, smyslové vnímání, komunikace,...
Fyzická akce malíře
Vejnarová, Pavlína ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Vejnarová, P.: Fyzická akce malíře [Diplomová práce] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, (Příloha: DVD - záznam realizace praktické části). Abstrakt Tématem diplomové práce "Fyzická akce malíře" je analýza gesta, těla, pohybu, smyslového vnímání, tance ve vztahu k výtvarnému umění. V teoretické části se pojednává zejména o těch umělcích akčního umění, pro něž je gesto, tanec, pohyb při tvorbě zásadní a dominantní. Didaktická část je tvořena výtvarným projektem, jehož jednotlivé výtvarné řady ("Gesto", "Pohyb", "Tělo", "Smyslové vnímání") a jejich výtvarné náměty spolu úzce souvisejí a vzájemně se prolínají. Ve výtvarném projektu jsou uvedené pojmy didakticky transformovány a většina výtvarných námětů je ověřena v pedagogické praxi. Téma je doplněno vlastní tvorbou v podobě akční malby - spojení výtvarného umění s tancem a hudbou. V práci jsou využity odborné publikace o daném tématu.
Časopis Ohníček: kvantitativní obsahová analýza vybraných pozornostních prvků časopisu v období 1950-2001
Semecký, Jiří ; Končelík, Jakub (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Bakalářská práce "Časopis Ohníček: kvantitativní obsahová analýza vybraných pozornostních prvků časopisu v období 1950-2001" pojednává o zastoupení a významové roli vizuálních pozornostních prvků v prostředí dětského tištěného periodika. Popisuje stručnou historii a kontext vydávání časopisu, a dále se pak, v souvislosti s procesem vyvolání bezděčné a záměrné pozornosti, zabývá aktem smyslového vnímání lidského organizmu, se zaměřením na vnímání vizuální. Pomocí metody kvantitativní obsahové analýzy se snaží zachytit vývoj míry plošného zastoupení zvolených, graficky výrazných prvků časopisu, především pak titulků a obrazové složky, které bezprostředně působí na vizuální vnímání příjemce, a které tak disponují největším potenciálem upoutat prostřednictvím orientačně pátracího reflexu jeho neúmyslnou pozornost. Ta se následně, na základě míry naplnění individuálních očekávání a zájmů, může změnit v pozornost záměrnou. Vnější forma jednotlivých příspěvků tak tedy svou vizuální atraktivitou přispívá ke vzbuzení zájmu o jejich obsahovou složku. Vývoj zvolených pozornostních prvků je, za pomoci časových sond, sledován v celém období vydávání uvedeného dětského časopisu.
Zvukové prostředí města
Coufalová, Jana ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (vedoucí práce) ; GUŠTAR, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce na téma zvukové prostředí města se zabývá vztahem mezi zvukem, okolím a jeho obyvateli. Zaměřuje se především na sluchové schopnosti v kontextu prostředí a na tradici sonosféry. Ve druhé části práce je vytvořena zvuková mapa centra Prahy, která nabízí alternativu ke způsobu vnímání a objevování města skrze poslouchání. Cílem práce je nabídnout obyvatelům měst jiný úhel pohledu na prostředí, ve kterém žijí. Povzbudit je k pozornému naslouchání a propojit tak mezeru mezi veřejným a osobním prostorem.
Audiovizuálne dielo ako tréningový program našej mysle
Gojdičová, Alexandra ; Mišíková, Katarína (vedoucí práce) ; DORUŠKA, Tomáš (oponent)
Východiskom tejto práce je téza, že audiovizuálne umenie je tréningovým programom našej mysle, slúžiacim na jej vlastné zdokonalenie a extenziu. Táto potreba mysle využívať stimuly vo svoj prospech sa tak odráža vo forme aj obsahu audiovizuálnych diel a predurčuje ich podobu. Ak chceme porozumieť kognícii audiovizuálneho vnímania, musíme porozumieť jej zrodu. Sprievodcom práce mi bude dvojročné dieťa a jeho prvé dotyky s pohyblivým obrazom.
Faust a Job´s
Slezáková, Kateřina ; ULLRICHOVÁ, Daria (vedoucí práce) ; SÍLOVÁ, Zuzana (oponent)
Tato práce se zabývá zkoumáním podstaty Faustovy vnitřní rozpolcenosti v souvislostech moderní doby. Snaží se postihnout základní povahové rysy vedoucí k pocitu prázdnoty. Autorka užívá komparace dramatické postavy Fausta s jeho biblickým předobrazem Jobem a s jedním z nejúspěšnějších současných podnikatelů Stevem Jobsem. Na základě srovnání se zamýšlí nad platností či mutací vyvozovaných tezí v dnešní době. Ve své druhé části autorka reflektuje vznik inscenačního projektu Faust. Vzhledem ke svému oborovému zaměření na oblast dramaturgie se věnuje zejména procesu výběru jednotlivých dramatických situací, úpravě dramatického textu a volbě vhodných inscenačních prostředků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.