Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Webová služba - obrazové mozaiky
Beil, Vojtěch ; Žák, Pavel (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením obrázkové mozaiky -- tedy obrázku, který je složen z~dalších tak, aby se z~dálky jevil jako obrázek jiný. Dále se práce zabývá možností přenesení takovéto programu jako webovou službu.
Rané křesťanství a jeho zobrazení trojjediného boha
Činátl, Jiří ; Lukeš, Jiří (vedoucí práce) ; Kučera, Zdeněk (oponent)
Pacovská 350/4 140 21 Praha 4 Tel. +420 222 539 203 e-mail: studijni@htf.cuni.cz Vyslovení neplatnosti součásti státní zkoušky "obhajoba diplomové práce", na základě stanoviska přezkumné komise, že obhájená práce není původní a jde o plagiát. Po provedených řízeních vydal rektor Univerzity Karlovy rozhodnutí č. j. UKRUK/10207/2018-4, že součást státní zkoušky, obhajoba diplomové práce s názvem "Rané křesťanství a jeho zobrazení trojjediného boha" konaná dne 26. 9. 2017, je neplatná. Dnem, kdy rozhodnutí nabylo účinnosti, pozbyl účastník řízení vysokoškolského vzdělání získaného studiem daného studijního oboru a akademického titulu magistr. Dále pozbyly platnosti vysokoškolský diplom a dodatek k diplomu. Declaration of the invalidity of the section of the state examination "thesis defence" based on the review committee's opinion that the defended work is not original and constitutes plagiarism. Following the proceedings, the Rector of Charles University issued a decision, ref. no. UKRUK/10207/2018-4, stating that a section of the state examination, defence of the thesis entitled "Earl christianity and vizualization trinity of Got" held on 26 September 2017, is invalid. On the day the decision became effective, the participant in the proceedings surrendered their higher education degree obtained by studying...
Sarkofág kardinála Tomáše Špidlíka na Velehradě, v širších duchovních a výtvarných souvislostech Centra Aletti v Římě.
Šefernová, Marie ; Royt, Jan (vedoucí práce) ; Oulíková, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá novodobým sarkofágem kardinála Tomáše Špidlíka SJ (1919- 2010) v bazilice Nanebevzetí Panny Marie a svatých Cyrila a Metoděje na Velehradě. Sarkofág vznikl v Ateliéru liturgického umění Centra Aletti v Římě v roce 2010. Práce má za cíl zasadit vznik a umístění díla do širších duchovních, historických a výtvarných souvislostí. Těžištěm pro představení umělecké tvorby Atelieru Centra Aletti, jsou Špidlíkovy myšlenky o výtvarném umění s teologickým podkladem. Jeho teologický směr a duchovní vedení byly východiskem pro akademického malíře a jezuitu Marka Ivana Rupnika (*1954), který je Špidlíkovým žákem a dnes působí v čele Centra Aletti v Římě. Důležitým bodem práce je část věnující se umístění sarkofágu v bazilice na Velehradě, která je významná spojením s cyrilometodějským kultem. Hlavní část práce je zaměřena z metodologického hlediska na formální analýzu díla a ikonografickou interpretaci témat vyobrazených na bocích sarkofágu. To se týká také uměleckých děl patřících k sarkofágu jako: bronzový nápis na víku, jehož autorem je sochař Otmar Oliva (*1952) a deska s mottem Tomáše Špidlíka za sarkofágem také z ateliéru Centra Aletti. Klíčová slova sarkofág, mozaika, liturgický prostor, bazilika Nanebevzetí Panny Marie a svatých Cyrila a Metoděje na Velehradě, Tomáš Špidlík,...
Molecular cytogenetic analysis of marker chromosomes and related abnormalities
Semanko, Adam ; Kočárek, Eduard (vedoucí práce) ; Holá, Dana (oponent)
Prvotné zameranie tejto diplomovej práce je na problematiku marker chromozómov a fenotypicky podobných polymorfizmov ľudského karyotypu, obzvlášť na varianty krátkych akrocentrických ramienok. Prvá polovica ponúka užitočný prehľad dosiaľ dostupnej literatúry zaoberajúcej sa rozdielnymi aspektmi sSMC a ľudských polymorfizmov ako je napr. ich chromozomálny pôvod, dedičnosť, asociovaný fenotyp, vznik a prehľad molekulárne cytogenetických metód, ktoré sú využívané v procese identifikácie spomínaných aberácií. Metodický dôraz je na metódu FISH a jej modifikácie (napr. M-FISH, acro M FISH, cen M-FISH) a na CGH. Hlavným cieľom bolo otestovať spomínané metódy a stanoviť ich limitácie a použitie. Preto v druhej polovici ponúka práca zhodnotenie bežne aplikovaných metód a predstavuje nové stratégie, ktorých implementácia by mohla zefektívniť identifikáciu prídavných chromozómov alebo translokácií satelitov. Všetky závery sú založené na analýzach 7 pacientov s sSMC a 4 pacientov s variantmi akrocentrických NOR regiónov, pričom boli výsledky preskúmania jednotlivých karyotypov porovnané s podobnými nálezmi v literatúre. V neposlednom rade sme sa pokúsili odhadnúť koreláciu medzi pozorovanými abnormalitami a typom príslušnej chromozómovej aberácie.
Technologický vývoj mozaikářského řemesla
Höferová, Jana ; Ottová, Michaela (vedoucí práce) ; Kubík, Viktor (oponent)
Mozaika má v umění napříč tisíciletími svébytné postavení. Od období antiky, kdy ovládla celé středomoří, zůstala i přes náročnost a nákladnost své tvorby aktivním uměleckým projevem až do současnosti, a to nejen v cizině, ale i na našem území. Přečkala tak období útlumu a "degradace" vlastní techniky v souvislosti s rostoucí oblibou malby v období renesance a dočkala se opětovného rozmachu v 19. stol. Diplomová práce zaznamenává geografický rozvoj umění mozaiky od jeho kořenů po moderní dobu a jeho vliv na vývoj techniky. Historická část je obsáhlejší, neboť u nás dosud nebylo toto téma podrobněji zpracováno a zcela jistě si naši pozornost zaslouží. Vždyť se na počátku 20. stol. v naší zemi podařilo díky Viktoru Foersterovi obnovit umění mozaiky, když s pomocí dvou italských pracovníků založil mozaikářskou dílnu. Ta navázala na tradici (započatou koncem 18. stol.) zakládání mozaikářských dílen v dalších státech Evropy mimo Itálii. Ač se smrtí Foerstrovy manželky dílna zanikla, dala prostor pro vznik umění české mozaiky, která u nás přetrvává dodnes. Druhá část popisuje změnu technologie tohoto starodávného uměleckého řemesla napříč staletími. Díky porovnání získaných pramenů, historických traktátů a badatelských poznatků je zde doložen vývoji technologie s důrazem na změnu technických postupů práce a na...
RAKO, Jano Koehler a křížová cesta na Svatém Hostýně
Vacková, Veronika ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Předmětem bakalářské práce bude křížová cesta na Svatém Hostýně, vytvořená firmou RAKO podle návrhu Jano Koehlera. Autorka v samostatných kapitolách nejprve představí problematiku muzivního umění obecně, závody RAKO a jejich místo v české výtvarné kultuře a osobnost a dílo Jano Koehlera, aby se pak v jádrové kapitole věnovala technologické, formální a ikonografické analýze jednotlivých zastavení křížové cesty. Zahrnuta budou i další díla v keramické řezané mozaice, která vznikla v období před svatohostýnským cyklem nebo později. Samostatně zpracuje také problematiku památkové ochrany a zkušenosti z dosavadních restaurátorských prací. Součástí práce bude obrazová příloha. Klíčová slova Křížová cesta, Svatý Hostýn, Jano Koehler, RAKO, Emil Sommerschuh, mozaika, keramika, katolická moderna
Rané křesťanství a jeho zobrazení trojjediného boha
Činátl, Jiří ; Lukeš, Jiří (vedoucí práce) ; Kučera, Zdeněk (oponent)
Přestože je trinitární ikonografie poměrně jednoduše srozumitelná, zůstává u celé řady prací z období 4. a 5. stol. n. l. nejasná a obtížně vysvětlitelná. V literatuře minulého století se tak často setkáme s myšlenkami, které byly přejaty ze starších prací a následně byly ji jen mechanicky opakovány v pracích následujících. Takovýto zažitý způsob interpretace může vést u sporných ikonografických analýz k zaměření trinitárním způsobem a ke snaze trojičním způsobem vysvětlit ikonografii "netrinitárních" artefaktů. Tato diplomová práce se pokouší otevřít obtížnou otázku problematiky vzniku, vývoje a vzájemného působení jednotlivých typů symbolů reprezentujících Trojici. Za cíl práce tak můžeme označit snahu o komplexní pohled, který se bude snažit, především u vzájemně podobných motivů a symbolů, vést k přesnějšímu výkladu a zařazení v rámci trinitární ikonografie. Hlavním cílem této diplomové práce je snaha o teologické, umělecko-historické a filosofické uchopení problematiky zobrazení Boha v prvním tisíciletí křesťanské víry. Kvůli rozsáhlosti a značné nepřehlednosti tohoto tématu je práce koncipována se zaměřením na první tisíciletí existence křesťanství. V práci je použito mnoho příkladů vyobrazení a symbolických odkazů na trojjediného Boha. Sama práce se snaží přiblížit i okolnosti vzniku...
Motives and technologies of Gallic and North African mosaics
Ozaňáková, Patrícia ; Musil, Jiří (vedoucí práce) ; Ondřejová, Iva (oponent)
V mojej práci chcem nastoliť otázku nakoľko sa severoafrické a galské mozaiky od seba líšia. Chcem poukázať na to, že i keď sú ich korene v Taliansku, vyvinuli sa každé iným smerom. Mám v úmysle zistiť čo si do repertoára priniesli a čo naopak s neochvejnosťou kopírovali. Na niektorých náboženských motívoch chcem dokázať nie len ich štylistický vývoj ale posun v myslení a chápení daného božstva, ktorý s jeho stvárnením úzko súvisí. Práca sa zaoberá najčastejšími námetmi Galských a Severoafrických mozaík a ich interpretáciou. Práca sa delí na tri kapitoly. V prvej sú načrtnuté technologické postupy súviciace s výrobou mozaík. Druhá, obsahovo najväčšia kapitola pojednáva o námetoch Severoafrických mozaík. V podkapitolách prináša rozdelenie na základe najbežnejších scén a to na: náboženské motívy, lovecké scény a scény bojov v amfiteátri.Na konci druhej kapitoly nasleduje krátke zhrnutie nadobudnutých poznatkov. Tretia kapitola pojednáva o námetoch Galských mozaík. Na jednotlivých príkladoch z kontextu prímestských víl, poukazuje na záľubu v luxuse a mytologických scénach. Pojednáva o jednotlivých dielňach v Galii. Štvrtá kapitola sa venuje sfére pôsobenia afrických a galských mozaik. Záver zhrňuje nadobudnuté poznatky a porovnáva tieto dve oblasti na základe námetov.
Technologický vývoj mozaikářského řemesla
Höferová, Jana ; Ottová, Michaela (vedoucí práce) ; Kubík, Viktor (oponent)
Mozaika má v umění napříč tisíciletími svébytné postavení. Od období antiky, kdy ovládla celé středomoří, zůstala i přes náročnost a nákladnost své tvorby aktivním uměleckým projevem až do současnosti, a to nejen v cizině, ale i na našem území. Přečkala tak období útlumu a "degradace" vlastní techniky v souvislosti s rostoucí oblibou malby v období renesance a dočkala se opětovného rozmachu v 19. stol. Diplomová práce zaznamenává geografický rozvoj umění mozaiky od jeho kořenů po moderní dobu a jeho vliv na vývoj techniky. Historická část je obsáhlejší, neboť u nás dosud nebylo toto téma podrobněji zpracováno a zcela jistě si naši pozornost zaslouží. Vždyť se na počátku 20. stol. v naší zemi podařilo díky Viktoru Foersterovi obnovit umění mozaiky, když s pomocí dvou italských pracovníků založil mozaikářskou dílnu. Ta navázala na tradici (započatou koncem 18. stol.) zakládání mozaikářských dílen v dalších státech Evropy mimo Itálii. Ač se smrtí Foerstrovy manželky dílna zanikla, dala prostor pro vznik umění české mozaiky, která u nás přetrvává dodnes. Druhá část popisuje změnu technologie tohoto starodávného uměleckého řemesla napříč staletími. Díky porovnání získaných pramenů, historických traktátů a badatelských poznatků je zde doložen vývoji technologie s důrazem na změnu technických postupů práce a na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.