Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klinická využitelnost testu QUEST v ergoterapii pro hodnocení funkce horních končetin u dětí s mozkovou obrnou. Podtitul: QUEST - Quality of Upper Extremity Skills Test
Hodboďová, Kateřina ; Krulová, Anna (vedoucí práce) ; Krivošíková, Mária (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno: Bc. Kateřina Hodboďová Vedoucí práce: Mgr. Anna Krulová Oponent práce: ………………….………………….… Název diplomové práce: Klinická využitelnost testu QUEST v ergoterapii pro hodnocení funkce horních končetin u dětí mozkovou obrnou Podtitul: QUEST - Quality of Upper Extremity Skills Test Abstrakt diplomové práce: Tato diplomová práce se zabývá popisem problematiky testu QUEST (Quality of Upper Extremity Skills Test) a jeho praktického přínosu do ergoterapeutické praxe. Hlavním cílem práce je prokázat využitelnost testu QUEST jako hodnocení funkčních schopností horních končetin u dětí s mozkovou obrnou v české ergoterapeutické praxi. Teoretická část poskytuje základní informace o mozkové obrně u dětí, o možnostech ergoterapeutické intervence zaměřené na horní končetiny, o významu hodnocení v ergoterapii, přičemž je kladen důraz na využití standardizovaných hodnotících nástrojů v ergoterapii. Výrazná část je věnována také charakteristice zahraničního testu QUEST. Součástí jsou informace o vzniku testu, psychometrických vlastnostech a normativních datech. Zahrnuto je též představení položek testu, způsobu administrace a vyhodnocování, jako interpretace výsledků. Není opomenuta ani klinická využitelnost testu u diagnózy mozková obrna. V praktické části diplomové práce bylo hodnoceno deset...
Stimulace osob s tělesným a kombinovaným postižením - využití metody TheraSuit
Krejčová, Ivana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce s názvem "Stimulace osob s tělesným a kombinovaným postižením - využití metody TheraSuit" je zaměřena na využití různých stimulačních metod v oblasti péče o osoby s tělesným a kombinovaným postižením a je zacílena zejména na zmiňovanou metodu TheraSuit a její modifikace (Klim-Therapy), jejichž hlavním prvkem je speciální podpůrný oblek. V České republice je tato metoda využívána poměrně krátkou dobu, je málo rozšířená, a to zejména kvůli její finanční náročnosti, kdy si klienti terapii z velké části hradí sami. Proto si práce klade za cíl shromáždit co nejvíce dostupných informací o metodách využívajících speciální podpůrný oblek. Dalším záměrem je získat pomocí kvantitativního výzkumného šetření přehled o informovanosti a postojích dospělých klientů vybraných zařízení určených osobám s tělesným a kombinovaným postižením, zákonných zástupců dětí s tělesným a kombinovaným postižením a také pracovníků, kteří s těmito osobami pracují, ke zkoumané metodě a k novým stimulačním metodám vůbec. Dále se práce zaměřuje na ostatní stimulační metody využívané ve vybraných zařízeních poskytujících služby osobám s tělesným a kombinovaným postižením.
Využití systémů alternativní a augmentativní komunikace v rámci logopedické intervence u jedinců s kombinovaným postižením
Saláková, Kateřina ; Klenková, Jiřina (oponent)
Shrnutí Rigorózní práce nabízí podrobný rozbor logopedické intervence se zaměřením na systémy alternativní a augmentativní komunikace u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami (kombinované postižení) různého věku (19, 12, 8 let). V teoretické části předkládáme obecnou charakteristiku komunikační schopnosti jako součásti sdělovacího procesu, jejího možného narušení v souvislosti s kombinovaným postižením respondentů i vlastní logopedickou intervenci, kdy poukazujeme na posun terapeutických přístupů orientovaných od zvukové stránky řeči k obsahové. Popis kombinovaného postižení prezentujeme z pohledu časté kombinace mozkové obrny a mentální retardace včetně symptomatologie a diagnostiky. Poslední kapitola profiluje jednotlivé systémy alternativní a augmentativní komunikace i kritéria uplatňovaná v průběhu jejich volby. Výzkumná část podává detailní přehled logopedické intervence v jednotlivých vývojových etapách respondentů. Následné zhodnocení jednotlivých terapeutických přístupů předkládá závěry nekoordinované a nesystematické logopedické intervence, která je i přes včasnou diagnostiku realizována ve věku čtyř let jedinců. Současná podpora všech složek, tj. primárních funkcí, řeči a komunikace představuje u respondentů různorodou subvenci. Systémy alternativní i augmentativní komunikace jsou u jedinců...
Vývoj dítěte se zrakovým postižením
Kravcová, Jitka ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Tématem bakalářské práce je vývoj dítěte se zrakovým postižením. Práce se skládá z teoretické a praktické části a příloh. Teoretická část je zaměřena na vývoj dítěte a to, jak do něj může zasahovat zrakové postižení. Dále jsou v práci stručně charakterizovány nejčastější oční diagnózy u dětí. Jedna z kapitol se zaměřuje na mozkovu obrnou, jako jedno z nejčastějších typů postižení, které může doprovázet i postižení zrakové. Prostor je věnován i rané péči zaměřené na děti se zrakovým a kombinovaným postižením. Praktickou část práce tvoří dvě případové studie, první o chlapci se zrakovým a kombinovaným postižením a druhá o chlapci s čistě zrakovým potižením. V závěru jsou obě studie porovnány z hlediska využitých metod práce s oběma chlapci a z hlediska poskytování služeb rané péče. V příloze jsou fotografie pomůcek, které se využívají ke stimulaci zraku a zrakovému tréninku. Klíčová slova: vývoj dítěte, zrakové postižení, mozková obrna, raná péče, vyšetření zrakových funkcí, stimulace zraku, zrakový trénink
Masáž jako kompenzační prostředek grafomotorického výkonu u dětí s mozkovou obrnou
Fojtová, Jana ; Nováková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název práce: Masáž jako kompenzační prostředek grafomotorického výkonu u dětí s mozkovou obrnou. Cíle práce: Cílem diplomového výzkumu je ověřit pozitivní účinek uvolňující masáže u dětí s mozkovou obrnou ve vztahu k aktuálnímu grafomotorickému výkonu. Metody: Práce je koncipována jako vnitroskupinový experimentální výzkum. Pretest a posttest je proveden pomocí vybrané položky Ozeretzkého testu a pomocí nestandardizovaného Testu kroužků a Testu vln. Výsledek: Pomocí použitých metod nebyl prokázán pozitivní efekt uvolňující masáže na aktuální grafomotorický výkon dětí s mozkovou obrnou. Klíčová slova: grafomotorika, mozková obrna, uvolňující masáž, účinky masáže

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.