Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9,886 záznamů.  začátekpředchozí9880 - 9886  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.43 vteřin. 

Herectví na jevišti a před kamerou
Jansová, Eliška ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; PAVELKA, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce obecně pojednává o herectví na divadle a před kamerou. Na začátku se věnuje každému z těchto směrů individuálně a posléze shrnuje jejich rozdíly, mezi něž patří: jakou funkci má v obou směrech divák; jaké má herec možnosti pohybu; jakou stylizaci herci používají; jak se odlišuje spolupráce hereckých kolegů na jevišti a jak před kamerou. Zabývá se režijními postupy vybraných režisérů a v neposlední řadě také hereckou autostylizací a rozebráním vlivu, který má herec na svůj výkon. Kromě rozdílů je zde samozřejmě zmíněno i propojení obou směrů. Další část se zaměřuje na tvorbu postavy a porovnání některých současných, ale i minulých herců, kteří působí či působili jak ve filmu, tak na divadle. Závěrečná pasáž pak pojednává o mojí divadelní a filmové praxi. Hodnotí moji práci ve školním divadle DISK a také posuzuje posun od postupové práce.

Vliv stylu výchovy v rodině na volbu povolání studentů gymnázia
Pikhartová, Alena ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Jeliko profesní identita tvoí nedílnou souást naeho já, je volba povolání jedním z nejdleitjích krok v ivot. Proto je téma volby povolání v poradenské praxi stále aktuální. Teoretická ást práce zahrnuje krom základních charakteristik vývojového období adolescence a základních charakteristik rodiny a výchovných styl také výstupy dosavadních výzkum zabývajících se vlivem rodiny na volbu povolání adolescent. Krom toho zohleduje i specifika volby povolání u gymnazist, kteí jsou cílovou skupinou empirické ásti práce. Experimentální skupinu tvoí 62 student posledního roníku gymnázia v Jindichov Hradci ve vkovém rozmezí 18 20 let. Výsledky výzkumu neukázaly signifikantní vztah mezi stylem výchovy v rodin a volbou dalího profesního smování student gymnázia. Jediná významná korelace byla prokázána pro vztah mezi emoním vztahem otce a dítte a jejich mírou komunikace o volb vysoké koly a budoucího povolání. Dalí zjitní ukazují na ji pedchozími výzkumy odhalenou významnost vlivu oekávání rodi na volbu povolání jejich dtí a na významnost stupn vzdlání rodi. Pro poradenskou praxi je cenné zjitní, e dívky proívají o nco mení pocit jistoty s volbou vysoké koly ne chlapci. Tato míra jistoty jde ruku v ruce s komunikací v rodin (pedevím komunikací matky). Vzhledem k výzkumem odhaleným znaným nedostatkm v informovanosti...

Mateřská škola v Třebíči
Svoboda, David ; Krupica, Roman (oponent) ; Müller, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma „Mateřská škola v Třebíči“ řeší návrh novostavby mateřské školy. Objekt se nachází v Třebíči v hustě obydlené části Podklášteří. Jedná se o zděnou jednopodlažní samostatně stojící stavbu, osazenou v mírném svahu se vzrostlou zelení. Dispozičně je objekt členěn na tři oddělení a provozní část. V jednotlivých odděleních se nachází šatna, výdejna jídla, pracovna s jídelnou, herna s lehárnou, sklad hraček, sklad lehátek a lůžkovin, umývárna, WC, úklidová místnost a technická místnost pro vzduchotechnické jednotky. Oddělení jsou zastřešeny dřevěnými vazníky, které vynáší jednoplášťovou sedlovou střechu s extenzivní zelení. Nad provozní částí je řešena plochá jednoplášťová střecha. Stěnový systém je tvořen z keramických tvárnic systému Porotherm a vazníky od firmy Vazníky D.N.K.

Gender v mateřské škole
DRYEOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se snaží zmapovat, s jakými genderovými stereotypy se setkává dítě předškolního věku ze strany učitelek, a současně zjišťuje, zda se tyto stereotypy objevují i v chování dětí. Teoretická část se zaměřuje především na popis procesu genderové socializace a některých genderových stereotypů, se kterými se setkáváme v prostředí mateřské školy. Tvůrčí část je založena na použití kvalitativních metod, kterými jsou pozorování a polostrukturovaný rozhovor. Popisuje některé konkrétní situace, ke kterým došlo během šetření ve dvou mateřských školách a shrnuje výsledky rozhovorů, uskutečněných s osmnácti učitelkami mateřských škol. Současně hledá prostor pro případnou změnu v genderovém přístupu k dětem předškolního věku. Celou práci uzavírá Genderové desatero pro učitelky mateřských škol, které bylo sestaveno na základě poznatků získaných z provedeného šetření.

Využití dílny čtení pro rozvoj přemýšlivého čtenářství na 2.stupni ZŠ
Rolincová, Pavla ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Cílem této diplomové práce je ověřit funkčnost a efektivnost systému dílny čtení pro rozvoj přemýšlivého (reflektivního) čtenářství a budování kladného vztahu žáků k vlastní četbě v podmínkách literární výchovy 2. stupně běžné základní školy. Systém dílny čtení je založen na poskytnutí příležitosti žákům číst knihy dle vlastního výběru a sdílet s ostatními své postřehy a prožitky z textu, čímž se ve třídě posiluje společenství čtenářů. Jádrem práce jsou velmi praktické aplikace poznatků amerického i konkrétního českého modelu dílny čtení vycházející z mého učitelského působení, během něhož jsem tento systém realizovala ve dvou šestých a jedné sedmé třídě v upravené časové dotaci a podobě tak, aby korespondoval s ŠVP. V teoretické části práce se zabývám charakteristikou pubescentních čtenářů, která spolu s faktory pozitivně ovlivňující výsledky čtenářské gramotnosti v mezinárodních výzkumech přináší argumenty pro zavedení systému dílny čtení korespondující i s komunikačním pojetím literární výchovy. Práce shrnuje a zužitkuje odborné prameny týkající se pubescentních čtenářů a popisuje součásti a podmínky dílny čtení. S oporou o vlastní výukovou praxi popisuji nároky této formy práce na učitele a její slučitelnost s RVP. K praktické části práce mi dobře posloužila i sonda pro učitele realizovaná formou...

Mobbing na pracovišti ošetřovatelské péče
Hovadová, Renata ; Votroubková, Michaela (vedoucí práce) ; Jirkovský, Daniel (oponent) ; Pečenková, Jaroslava (oponent)
Mobbing na pracovišti ošetřovatelské péče Klíčová slova: psychický teror, konflikty, agrese, nadřízený, kolektiv sester Práce se zabývá psychickým terorizováním na pracovišti. Cílem teoretické části je ukázat možné strategie mobbingu a naznačit možnosti, jak se bránit v případě, že se staneme jeho obětí. V teoretické rovině jsou popsány nejčastější typy šikanou postižených jedinců. Při hledání příčin se práce zaměřuje již na dětský věk. V empirické části je metodou dotazníkového šetření zjištěn výskyt symptomů mobbingu a příčin jeho vzniku v sesterském kolektivu. Dalším cílem je i porovnání existence rozdílů mezi oddělením standardní a akutní ošetřovatelské péče. Tři konkrétní kazuistiky ukazují mobbing reálně v praxi mezi sestrami. Z šetření vyplývá, že na většině pracovištích existuje, jak úrodné pole pro vznik šikany, tak i jeho oběť. Práce hodnotí i přístup nadřízených, zejména staničních sester k řešení konfliktních situací na pracovišti.

Utváření kompetencí k etickému jednání sester v pregraduální přípravě
Babická, Marcela ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Ústředním tématem práce je etika v ošetřovatelství. Její teoretická část směřuje k výzkumu v oblasti přípravy sester k eticky profesionálnímu jednání prostřednictvím odborného vzdělávání. Hlavním přístupem ke zpracování tématu na obecné úrovni je vytvoření souvislostí mezi normativní etikou s jejími morálními principy a etikou aplikovanou, která podává doporučení pro realizaci principů v praxi. Pro zdůraznění významu vlivu na etiku v ošetřovatelství je uveden vývoj lékařské etiky, vývoj profesní přípravy k etickému jednání lékařů a vztah etiky k právu. Specifičnost oboru je vysvětlena prostřednictvím některých významných témat, jakými jsou utrpení, bolest, umírání, eutanazie a paliativní péče. Ošetřovatelství jako zdravotnické povolání je uvedeno do historických souvislostí prostřednictvím zakladatelky oboru a interpretace myšlenek jejího díla. Historický vývoj je dále sledován v oblastech ošetřovatelství a etiky v ošetřovatelství. . Empirická část práce se pohybuje v problémové oblasti účinnosti metod etické přípravy sester. Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou nároky vzdělávacího systému na eticky profesionální přípravu sester relevantní z hlediska účinnosti procesu vytváření jejich profesionálních postojů a způsobů jednání. Základní metodou výzkumu se stalo dotazníkové šetření. Dotazníky...