Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9,638 záznamů.  začátekpředchozí9619 - 9628další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.56 vteřin. 

Postavení příslušníků romského etnika na trhu práce
Kopecká, Ráchel ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Szabová, Lucia (oponent)
V diplomové práci se věnuji postavení příslušníků romského etnika ve společnosti, ve vzdělávacím systému a na trhu práce. Ústředním tématem práce je především vzdělávání romských dětí a jejich začleňování do vzdělávacího systému. Diplomová práce je zaměřena zejména na začleňování romských dětí do vzdělávacího systému potažmo do majoritní společnosti od útlého věku. V současné době již některé z nich navštěvují přípravné ročníky a mateřské školy. V diplomové práci popisuji způsoby, jak zvýšit účast romských dětí v předškolním vzdělávání a hledám alternativní možnosti jejich začlenění.

Výuka specifických kompetencí u žáka se zrakovým postižením v hlavním vzdělávacím proudu v průběhu primárního vzdělávání se zaměřením na prostorovou orientaci a samostaný pohyb.
MRÁZKOVÁ, Miroslava
Práce se zabývá výuce specifických kompetencí u žáka se zrakovým postižením v hlavním vzdělávacím proudu v průběhu primárního vzdělávání se zaměřením na prostorovou orientaci a samostatný pohyb. Cílem této práce bylo zjistit, zdali se vyučuje prostorová orientace a samostatný pohyb na běžných základních školách, do kterých jsou integrované děti se zrakovým postižením. Toho jsem docílila pomocí dotazování s odbornými pracovníky na základních školách, kterým bylo položeno 6 otevřených otázek.

Možnosti ovlivnění projevu dětí v mateřské škole pomocí psychomotorických aktivit
Špalková, Markéta ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Agresivní projevy lze zaznamenat již u dětí předškolního věku. Cílem práce bylo zjistit, jaké agresivní projevy jsou nejčastější, které faktory ovlivňují jejich výskyt, jak působí na vzájemné vztahy dětí a možnost jejich omezení pomocí záměrných psychomotorických aktivit. K dosažení cíle byly použity tyto metody: dotazník pro učitelky, rozhovor s učitelkami, rozhovor s dětmi, pozorování a experiment. Při využití těchto metod bylo dosaženo následujících výsledků. Nejčastějšími agresivními projevy v chování předškolních dětí jsou nadávky, kousání, bití druhých, kopání, strkání do druhých a hádky o postavení ve skupině a kamarádství. Jedním z faktorů, které ovlivňují jejich výskyt je velký počet dětí ve třídě a dojdeli k omezení potřeby pohybu dítěte. Dítě, u kterého se často objevovaly fyzické agresivní projevy bylo ve skupině méně oblíbené, na rozdíl od dítěte, které se projevovalo převážně slovní agresí. Možnost omezení agresivních projevů pomocí záměrných psychomotorických aktivit se nepodařilo jednoznačně prokázat.

Pohybová aktivita učitelů vedoucí ke zdraví
Blahutková, M. ; Řehulka, Evžen ; Cacek, J.
Příspěvek se zabývá rozborem poznatků a zkušeností z oblasti péče o duševní hygienu a zdraví učitelů na základních a středních školách. Vychází z Výzkumného záměru MŠMT Učitelé a zdraví, jehož řešitelem je Pedagogická fakulta MU v Brně. Přestože péče o duševní zdraví žáků patří do základních zásad učitelské veřejnosti, péči o svoje duševní zdraví zcela opomíjeli. Všichni učitelé přitom uváděli potíže s regulací napětí a uvolnění v průběhu celého roku.

Měření pohybové aktivity studentů UK FTVS a Palestry pomocí dotazníku IPAQ
Hronková, Ilona ; Flemr, Libor (vedoucí práce) ; Honsová, Šárka (oponent)
Název práce: Měření pohybové aktivity studentů UK FTVS a Palestry pomocí dotazníku IPAQ Cíle práce: - zjistit, v jakém rozmezí vykonávají studenti zmiňovaných škol pohybovou aktivitu - porovnat výsledky mezi sebou a potom s jinými výzkumy - potvrzení nebo vyvrácení hypotéz - stanovení závěrů Metody: dotazníkové šetření Výsledky: - studenti obou zmiňovaných škol dosahují vysoké úrovně pohybové aktivity (v porovnání s běžnou populací) - studenti UK FTVS ve všech pohybových aktivitách jak ve volném čase tak v rámci školy převyšují studenty Palestry - studenti UK FTVS tráví nejvíce času intenzivní PA v rámci školní výuky, studenti Palestry zase intenzivní PA vykonanou ve volném čase - ženy na UK FTVS vykonávají více PA než muži Klíčová slova: intenzivní pohybová aktivita, středně zatěžující pohybová aktivita, mezinárodní dotazník k pohybové aktivitě IPAQ, MET hodnoty, volný čas, mladí dospělí

Pohybové aktivity dětí v předškolním věku
Kochanová, Šárka ; Kolčiterová, Jana (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
SOUHRN Název diplomové práce: Pohybové aktivity dětí v předškolním věku Zpracovala: Šárka Kochanová Vedoucí diplomové práce: PaedDr. Jana Kolčiterová Cíle práce: 1, Sledování podmínek pro realizování pohybových aktivit dětí předškolního věku ve vybraných mateřských školách a začleňování jednotlivých atletických cvičení do cvičení dětí 2, Zjištění zájmu rodičů o pohybovou aktivitu dětí 3, Pozorování a zaznamenání rozdílů v pohybové úrovni dětí stejného věku ve městě a na vesnici Metodika práce: Po získání vědomostí důkladným studiem odborné literatury týkající se zvolené problematiky a seznámením se s prostředím ve vybraných mateřských školách následoval monitoring pohybových aktivit dětí se zjištěním zařazování atletických cvičení s možností jejich zařazení. Budou provedeny jednoduché atletické hrátky, kterými získáme informace pro zjištění rozdílů pohybové úrovně dětí stejného věku. Budeme sledovat rozdíly v pohybových aktivitách u dětí žijících ve městě a na vesnici. Pomocí nestandardizovaného dotazníku získáme informace o vztahu dětí a rodičů k vlastnímu hodnocení vnímání svých pohybových aktivit. Výsledky práce: 1. Podmínky pro pohybové aktivity v námi sledovaných mateřských školách situovaných ve městech a na vesnici se od sebe liší. Mateřská škola na vesnici nedosahuje kvantitativně ani kvalitativně...

Zjištění názoru dětí mladšího školního věku na zdraví, pohyb a sport
MAREČKOVÁ, Kamila
Cílem diplomové práce je zjistit, jaké představy mají děti o zdraví, pohybu a sportu. Práce odpovídá na to, co si dítě představuje pod těmito pojmy. Dále zkoumá, jaký vliv na utváření těchto představ má rodina, škola, televize a okolí. Výzkum byl prováděn se 115 žáky třetích tříd základních škol, tedy dětí ve věku 8-9 let. V práci bylo použito dotazníkového šetření. Výsledkem je zjištění, že žáci třetích tříd mají poměrně správný názor na zdraví, pohyb a sport. Také vyplynulo, že se většina dětí tohoto věku věnuje ve svém volném čase nějakému sportu. Práce odhalila nedostatky ve stravování těchto dětí.

Charakteristika aktivního životního stylu školní mládeže
Hojdarová, Hana ; Jansa, Petr (vedoucí práce) ; Kocourek, Jan (oponent)
Název: Charakteristika aktivního životního stylu školní mládeže Cíl: Poskytnout informace o aktivním životním stylu dnešní mládeže, ukázat správné a nesprávné faktory, zjistit a zhodnotit aktivní životní styl vybraných žáků. Metody: Za formu výzkumu jsme zvolili anonymní dotazník. Vyplnili jej žáci II. stupně základních škol ze dvou jihočeských měst, z Tábora a Českých Budějovic. Výsledky a interpretace jsou uváděny v tabulkách a znázorněny v grafech. Výsledky: Dotazovaní žáci II. stupně základních škol mají z velké části kladný vztah k tělesné výchově a sportu samotnému, více jak polovina respondentů navštěvuje pravidelně sportovní oddíl. Klíčová slova: mládež, životní styl, pohybová aktivita, výživa, rizikové faktory

Nadváha a obezita a aktivní životní styl u školní mládeže
Cais, Martin ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Mahrová, Andrea (oponent)
Název práce: Nadváha a obezita a aktivní životní styl u školní mládeže Cíle práce: Zhodnocení životního stylu školní mládeže, zhodnocení pohybové aktivity a stravovacích návyků u dětí s nadváhou nebo obezitou. Metodika práce: U 124 dětí ve věku 11 a 12 let (z toho bylo 66 chlapců - 53,2 % a 58 dívek - 46,8 %) byly zjišťovány informace o životním stylu, pohybové aktivitě a stravovacích návycích metodou písemného dotazování, konkrétně Dotazníkem 6. CAV 2001 pro děti a mládež, který byl modifikován pro mou diplomovou práci. Výsledky: Z výzkumného souboru spadá 8,1 % dětí do kategorie podváhy, 71,8 % do kategorie normální tělesné hmotnosti, 18,5 % má nadváhu a 1,6 % je obézní. 39,5 % dětí tráví čas sportováním 0 až 2 hodiny týdně, 36,3 % 3 až 5 hodin týdně, 16,9 % 6 až 7 hodin týdně, 7,3 % 7 a více hodin týdně. 75, 8 % dětí ze zkoumaného souboru ráno snídá, 95,2 % ve škole svačí, 87,9 % ve škole obědvá teplé jídlo, 66,9 % odpoledne svačí a 79,0 % pravidelně jí ovoce a zeleninu. U dětí s nadváhou nebo obezitou má nevhodné stravovací návyky 76,0 %. Nedostatečnou pohybovou aktivitu má 88,0 % dětí. Dostatečná pohybová aktivita a současně vhodné stravovací návyky byly zjištěny u 12,0 % dětí. Nedostatečná pohybová aktivita a vhodné stravovací návyky byly zjištěny také u 12,0 % dětí. Dostatečná pohybová...

Ověřování programů rytmické gymnastiky v učebních osnovách TV ZŠ speciálních
Smolová, Gita ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Holá, Iveta (oponent)
Název: Ověřování programů rytmické gymnastiky v učebních osnovách TV ZŠ speciálních Verification of rhythmic gymnastics' programmes in classes of psychical education at special eleiJlantary schools Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo vytvořit a aplikovat modelové jednotky v hodinách tělesné výchovy s postiženými žáky. Metoda: Pro vypracování diplomové práce bylo použito metody pozorování. Na základě této metody jsme získali písemný materiál sestavený ze zjištěných poznatků vypozorovaných průběžným sledováním respondentů při průzkumu pohybových dovedností při cvičení s náčiním a při aplikaci modelových jednotek. Dále bylo použito metody srovnávání pohybových dovedností na začátku sledovaného období a na konci sledovaného období. Posledním úkolem bylo vypracovat anketu, kterou bude zjištěn zájem respondentů o rytmickou gymnastiku v hodinách TV. Výsledky: Výsledkem diplomové práce bylo zařazení pohybových cvičení s náčiním a hudebním doprovodem do hodin TV. Hudba tvořila funkci motivační a regulační. Náčiní zde přispívalo, nejen k pestrosti cvičení, ale také k podněcování a zlepšování motorických dovedností. Z vyhodnocení ankety je patrné, že všech 12 respondentů cvičilo při hodinách TV rytmickou gymnastiku velmi rádo a u všech došlo k posílení zájmu o hodiny TV. Klíčová slova: pohybová aktivita,...