Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  začátekpředchozí96 - 105  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Japonské kulturní standardy
Matsakyan, Naira ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce)
Cílem dané diplomové práce je identifikace japonských kulturních standardů z české perspektivy. Tyto kulturní standardy nám pomáhají odhalit a pochopit hlavní specifické rysy, normy chování, myšlení a cítění příslušníků japonského národa. V kontextu současné globalizace a narůstajícího významu meznárodní spolupráce je znalost japonských kulturních standardů nezbytným předpokladem pro úspěšnou komunikaci s japonskými partnery. Diplomová práce je rozdělena do tří částí. První část je teoretickým úvodem do problematiky kultury a modelů kulturních dimenzí a standardů. Druhá část pojednává o japonské kultuře, jejich charakteristických rysech a specifikách mentality jejich představitelů. Závěrečná část diplomové práce, která je založena na empirickém výzkumu, si klade za cíl charakterizovat japonské kulturní standardy z pohledu příslušníků českého národa a odhalit hlavní rozdíly mezi oběma kulturami.
Španělské kulturní standardy
Broulíková, Věra ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Turnerová, Lenka (oponent)
Tyto španělsko-české kulturní standardy by mohly sloužit jako užitečná součást interkulturálních tréninků připravovaných pro české manažery a pracovníky, kteří se připravují na pobyt ve Španělsku nebo na jakýkoliv kontakt se Španěly. První část je teoretická a zabývá se zejména vysvětlováním nejrůznějších pojmů, které je třeba pro správné využívání těchto standardů pochopit. Jde zejména o pojmy sociální interakce, komunikace a interkulturální komunikace. V Praktické část rozebírám základní charakteristiky a údaje o zemi, politický a ekonomický systém, obchodní jednání a diplomatický protokol. Jádrem celé práce je však kapitola Česko-španělské kulturní standardy, kde rozebírám základní odlišnosti těchto dvou kultur, které jsem na základě uskutečněných rozhovorů odhalila.
Kulturní šok: Rusové v ČR
Půža, Daniel ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Kratochvíl, Zdeněk (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza, interpretace a popis kulturního šoku studentů ruské národnosti studujících na fakultách Vysoké školy ekonomické v Praze. V teoretické části je vysvětlen a zanalyzován termín interkulturní management, je zde podán důkaz o jeho významu na řízení lidských zdrojů, podnikové kultury a jeho vlivu na vzájemnou komunikaci. Analýza vzájemných hospodářských, diplomatických a politických rusko-českých vztahů, nalezení řešení pro vzájemné rusko-české kulturní rozdíly, podání důkazu o důležitosti ruské historie a jejího vlivu na vývoj národní kultury a typologie, stejně jako její rozdílnost v kontextu české kultury se stávají teoretickým podkladem pro praktickou část.
Firemní kultura multikulturní společnosti - SAP AG
Svoboda, Milan ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Práce se zabývá problematikou firemní kultury v prostředí nadnárodní společnosti. V teoretické části se čtenáři seznámí s pojmy jako kultura, národní a firemní kultura. Důraz je zde kladen především na různá pojetí konceptu kulturních dimenzí, kde je vyzdvihnuto dílo Geerta Hofstedeho. Praktická část aplikuje získané znalosti na příkladu německé společnosti SAP AG a jejího administrativního centra SAP BSCE Prague. Tato část je obohacena aktuálním průzkumem mezi spolupracovníky na téma firemní kultura.
Jednotná firemní kultura jako nástroj pro efektivní spolupráci více kultur
Šafránková, Nikola ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Francová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá jednotnou firemní kulturou a jejími efekty v mezinárodní společnosti T.P.C.A. s.r.o., v níž dochází ke střetávání příslušníků tří různých národností a kultur. V teoretické části je představen koncept kultury a dopodrobna popsán koncept národní kultury společně s kulturními standardy a dimenzemi. V neposlední řadě je v práci definována podniková kultura, jsou popsány její prvky a představeny základní typologie. Praktická část zkoumá specifika firemní kultury společnosti T.P.C.A. s ohledem především na způsob komunikace a vizualizace v rámci automobilky. Poslední kapitola se zabývá expatriací a působením dané mezinárodní společnosti na cestovní ruch.
Vliv kulturních faktorů na marketingovou komunikaci
Výtisková, Michaela ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Dušková, Dagmar (oponent)
Cílem této práce bylo analyzovat společné a rozdílné prvky dvou kultur a zjistit, do jaké míry lze shody, případně rozdíly využít v marketingové komunikaci italsko české společnosti. Došlo v ní k aplikaci Tompenaarseho a Hofstedeho poznatků kulturních dimenzí z oblasti marketingové komunikace a pomocí nich srovnána česká a italská kultura. Byly využity informace získané z marketingového oddělení UniCredit banky a zkoumáno, do jaké míry se musí marketingová komunikace nové banky podřizovat politice a strategii UniCredit Group, zda italské vedení marketingu zasahuje do tvorby reklamních kampaní v česku a jestli se objevují v marketingové komunikaci české banky prvky typické pro italskou kulturu.
Inovační proces v podmínkách české a německé kultury
Sládková, Petra ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Nový, Ivan (oponent)
Život existuje ve změnách. Buď se vše pozitivně vyvíjí nebo pro neschopnost realizace změny zaniká. Proto je změna podnětem pro vznik nových cest, nově realizovaných projektů v podnikové oblasti. Podniky hledající nové a efektivnější způsoby řízení, jejichž výsledky přinesou subjektu vyšší zisky, se zaměřují na inovaci zejména podnikových procesů a portfolia výrobků. Jedním z nejzásadnějších, ale zároveň nejnáročnějších úkolů managementu podniku, je změna způsobu práce zaměstnanců podniku a jejich přístupu k projektům s cílem zvýšit výkonnost podniku jako celku. Výsledky práce lidí jsou ovlivněny mnohokráte potvrzeným rčením Tomáše Bati: ?Největší zlepšení v produktivitě není dosaženo změnou technologie a organizace. Skutečné skoky v produktivitě je možné dosáhnout jen v hlavách a srdcích lidí?
Interkulturní spolupraáce v multinárodních týmech
Cramer, Tobias ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Kleibl, Jiří (oponent) ; Novák, Ján (oponent)
The overall goal of the dissertation is to understand cross-cultural cooperation in multinational teams and to find ways to help improve such ciiperation.For this, the study of matters was theoretically analysed first,secondly a model of influencing factors for successful multicultural teams was presented, and finally ,the derived hypotheses were tested in a field study.
Vliv kulturních prvků na marketing
Svatošová, Michaela ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Šindelář, Václav (oponent)
Práce popisuje jednotlivé kulturní prvky, které ovlivňují marketing. Uvádí také vliv kulturních dimenzí. Práce se zabývá reklamou, ve které se popsané kulturní prvky či dimenze mohou vyskytovat. Jsou zde uvedeny národní styly reklamy v rámci Evropské unie. V práci je uveden výzkum, který se věnuje vybraným kulturním prvkům. Konkrétně se jedná o jazyk v reklamních textech a o barvy, které vyjadřují obor podnikání. V závěru práce je zhodnocení reklamní kampaně společnosti Philips z hlediska kulturních dimenzí.
Spolupráce soukromého a neziskového sektoru v Brazílii a jak je ovlivněna kulturou
Domínová, Kateřina ; Sztogrynová, Miroslava (vedoucí práce) ; Krogman, Michal (oponent)
Práce si klade za cíl seznámit čtenáře s brazilskou národní kulturou, a to jak z hlediska historických a etnických aspektů, tak z pohledu organizační kultury, kulturních dimenzí G. Hofstedeho či typických vlastností průměrného Brazilce. Zjištěné charakteristické rysy brazilské národní kultury jsou aplikovány na vysvětlení současné sociálně-ekonomické situace obyvatel Brazílie a na analýzu spolupráce soukromého a neziskového sektoru, jakožto prostředku pozitivně ovlivňujícího daný egativní stav brazilské společnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   začátekpředchozí96 - 105  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.