Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 116 záznamů.  začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kurt Vonnegut and His Humor in Three Literary Works and Their Cinematic Adaptations
Samková, Jana ; Roraback, Erik Sherman (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
Tato bakalářská práce srovnává tři filmové adaptace tří různých literárních děl amerického spisovatele Kurta Vonneguta a zaměřuje se na způsob, jakým převádějí humor těchto tří literárních předloh. Jedná se o díla Mother Night (1962), přeloženo jako Matka Noc, Slaughterhouse Five (1969), přeloženo jako Jatka číslo pět a Breakfasts of Champions (1973), přeloženo jako Snídaně šampiónů. Analyzované filmové adaptace jsou Slaughterhouse Five (1972) v režii George Roye Hilla podle scénáře Stephena Gellera, Mother Night (1996) režírovaná Keithem Gordonem a natočena podle scénáře Roberta B. Weideho a konečně Breakfast of Champions (1999) podle scénáře Alana Rudolpha, který adaptaci také režíroval. Samotná analýza je rozdělena do čtyř kapitol. Kapitola 2 představuje Kurta Vonneguta jakožto autora i jako osobnost. Zároveň obsahuje několik stěžejních teorií o humoru, především teorie Paula Lewise, Daniela Wickberga a Sarah Blacher Cohenové. Tato kapitola také představuje fenomén filmové adaptace a tento teoretický základ se opírá o práce Timothyho Corrigana, Briana McFarlanea a Seymoura Chatmana. Kapitola 3 se zabývá dílem Slaughterhouse Five a jeho adaptací a zaměřuje se na strukturu, témata, postavy, časový rámec a humor. Kapitola 4 rozebírá úspěšnost adaptace Mother Night Keithe Gordona a míru, v jaké do...
TV Sitcom Friends: Analysis of character humor strategies based on the violation of Grice's Conversational maxims
Šmilauerová, Anna ; Pípalová, Renata (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jakub (oponent)
Anna Šmilauerová: TV Sitcom Přátelé: analýza způsobu tvoření humoru na základě porušování Griceových konverzačních maxim Abstrakt Smyslem této diplomové práce je analýza způsobu tvoření humoru u postav Phoebe a Chandlera v televizním sitkomu Přátelé (Friends). Zjištěné převládající způsoby byly poté porovnány s osobnostmi těchto tvou postav. Analyzovaná data tvořily přepisy dialogů u pěti vzorových dílů ze série 1, 3, 5, 7, a 9, které byly posouzeny podle Griceova kooperačního principu. Ze všech výroků byly brány v úvahu pouze ty, které u diváků vyvolaly smích a zároveň porušily jednu nebo více konverzačních maxim (kvality, kvantity, relevance a vhodného způsobu). Bylo zjištěno, že postava Phoebe porušuje nejčastěji maximu relevance, a že její nejzábavnější vlastností je její nekonvenční povaha a nevěcnost. Jak její osobnost dospívá a vyvíjí se, na číslech četnosti tohoto způsobu humoru zaznamenáváme pokles. Naproti tomu Chandler je většinu času ironický, čímž a porušuje maximu kvality. Jeho osobnost se také postupně mění, ale jak dokazuje stabilní frekvence takových případů, jeho smysl pro humor u něj zůstává nezměměný po celou dobu seriálu. Klíčová slova: humor, kooperační princip, konverzační maximy kvality, kvantity, relevance a vhodného způsobu, konverzační implikatura
Humor v díle Karla Poláčka
Moutvicová, Natálija ; Holý, Jiří (vedoucí práce) ; Bischofová, Jana (oponent)
diplomové práce Natálija Moutvicová Humor v díle Karla Poláčka V této své práci jsem se zaměřila na humor v díle jednoho z nejvýznamnějších a nejoblíbenějších českých humoristických spisovatelů dvacátého století Karla Poláčka. Nejprve se zabývám důležitými momenty jeho osobního a uměleckého života, jenž byl zakončen tragickou smrtí. Zvláště se věnuji těm momentům, které posloužili jako inspirace nebo námět k jeho literárním dílům. Rozsáhlejší kapitolu věnuji celé šíři uměleckého díla Karla Poláčka na pozadí jeho života. Autorovo dílo přitom rozděluji na práce žurnalistické, literární a práce pro film a divadlo. Hlavní část mé práce se zaměřuje na rozbor humoru jako specifického druhu komiky v Poláčkově díle. Vycházím přitom z teoretických definic pojmu humoru a z vymezení vzájemného vztahu mezi komikou a humorem, k čemuž využívám teoretických prací Henriho Bergsona, Vladimíra Boreckého a dalších. V praktické části rozboru humoru se zabývám Poláčkovou rannou povídkovou tvorbou a vrcholnými humoristickými romány. Přitom vzájemně srovnávám tato dvě autorova tvůrčí období a sleduji vývoj jeho humoru od počátečních satiričtějších prací až po vrcholné humoristické romány. Zaměřuji se přitom na témata, motivy, charakteristické postavy i styl a umělecké postupy autora. Hlavní přínos jeho humoru vidím v...
Pomocí ničeho chceme změnit svět
Lacina, Štěpán ; Holý, Jiří (vedoucí práce) ; Heczková, Libuše (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem dadaismu a jeho projevy v české literatuře především ve dvacátých letech dvacátého století, ale také projevy pozdějšími. Zaměřuje se také na hlavní znaky dadaismu, jako jsou odpor k technice, mystičnost a rituálnost, destrukce, univerzálnost, dada jazyk či humor. Bez vymezení těchto znaků by aplikace do českého prostředí byla téměř nemožná. V českém kontextu se práce zabývá skutečnými nebo potenciálními dadaistickými projevy a teoretickou recepcí dadaismu, která je reprezentována Karlem Teigem na straně odpůrců a brněnským okruhem Devětsilu na straně příznivců. Poslední kapitola je věnována vztahu dadaismu a karnevalu na základě Bachtinovy teorie. Sleduje především shodné znaky a prvky. Klíčová slova Dadaismus, karneval, humor, destrukce, manifest.
Humour during the French classes
Hanzlíková, Dana ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
česky : Název diplomové práce : Humor při výuce francouzského jazyka Klíčová slova : Komično, ironie, humor, smích, Henri Bergson, Louis Cazamian, gélotologie, géloterapie, smysl pro humor, francouzština jako cizí jazyk, školní třída, slovní hříčka, vtip, hádanka, jazykolam, didaktický list. Abstrakt : Diplomová práce má za cíl podat ucelený popis možností využití humoru při výuce francouzského jazyka. V teoretické části definuje humor jako jednu z forem komična, zabývá se vlivem humoru a smíchu na zdraví člověka a popisuje výhody a úskalí začleňování humoru do školní výuky. V praktické části analyzuje humor v učebnicích francouzštiny, uvádí typologii humoru ve výukových materiálech a následně navrhuje didaktické listy pro výuku francouzštiny na všech jazykových úrovních. Tato cvičení a aktivity se věnují všem řečovým dovednostem i jazykovým prostředkům. Jsou zaměřena na různá témata tak, aby zaujala cílenou věkovou kategoii a splňovala přepoklad, že budou pro žáky zábavná. Práce má být pomůckou a inspirací učiteli, který se rozhodne začlenít humor a smích do výuky francouzského jazyka.
Stereotypy v díle Járy Cimrmana
Bulejová, Hana ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Činátlová, Blanka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dramatickým dílem Járy Cimrmana, jehož vznik zajistila dvojice autorů Zdeněk Svěrák a Ladislav Smoljak. Po úvodních kapitolách pojednávajících o genezi mystifikační legendy jménem Jára Cimrman, o cestě této osobnosti z rozhlasu na divadelní prkna a o samotném cimrmanovském kultu, se zaměříme na poetiku Divadla Járy Cimrmana. Styčné rysy divadelního souboru, mezi které patří specifické herectví, fenomén semináře a imaginativní humor, vedou potom přímo k vytyčení opakujících se stereotypů v dramatické produkci divadla. V dalším zkoumání se budeme zabývat žánrovým vymezením her i jejich obsahovým, tematickým a motivickým rámcem. Cílem práce je vysledovat tyto motivy, pokusit se je interpretovat a nastínit jejich postupný progres jak v rámci samotných her, tak v rámci dobové společenské atmosféry.
New internet humours
Tomášová, Lucia ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Práca sa zaoberá javom nového digitálneho sveta - internetovým mémom. Ide o koncepty šíriace sa od užívateľa k užívateľovi prostredníctvom nových médií. Ako zdroj mémov slúžil klub Nové internetové humory z diskusného fóra nyx, na pár vybraných príkladoch uvádzame, v čom sa líšia od tradičného poňatia humoru, prípadne komunikácie vo všeobecnosti.
Jazykový humor v reklamě
Čimingová, Radka ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Název práce: Jazykový humor v reklamě Autor: Radka Čimingová Katedra (ústav): Katedra českého jazyka a literatury Vedoucí diplomové práce: PhDr. Radka Holanová, Ph.D. Abstrakt: Předkládaná práce se zabývá lingvistickou analýzou prostředků koncipujících humor v tištěné reklamě. Analýza jazykového humoru vychází z vybraného reklamního vzorku, v němž byly vyhledávány, kategorizovány a blíže specifikovány dílčí jazykové prostředky. Humor je pojímán jako hra s jazykem, která je vystavěna na aktualizaci, změně, záměrném porušování zavedených pravidel, nesourodosti i na vztahu jazyka k mimojazykové skutečnosti. Tato hra ústící v komické vyznění sdělení se týká významu i grafické podoby dílčích jazykových prostředků, využití různých variet slovní zásoby, mezitextového navazování i vztahu slova a obrazu. Práce postihuje všechny tyto aspekty jazykové hry, stejně jako teoreticky vymezuje kontext, v němž k této hře dochází, respektive specifikuje základní pojmy vážící se k tématu, tj. reklamu a humor. Klíčová slova: reklama, humor, jazyk
Comic Discourse in Laurence Sterne's Life and Opinions of Tristram Shandy, Gentleman
Taubrová, Eva ; Procházka, Martin (vedoucí práce) ; Nováková, Soňa (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá komickým diskursem v románu Život a názory blahodárného pana, Tristrama Shandyho. Ukazuje, jak jsou v tomto románu naplňovány teorie komiky Henriho Bergsona a Sigmunda Freuda. Tyto principy jsou v tomto románu naplňovány přímo strukturou textu, samotným procesem vyprávění. Komika je v Tristramu Shandym také podpořena tím, že obvykle statické a neměnné aspekty vyprávění (například povaha vypravěčského hlasu) nabývají v tomto románu dynamičnosti. Toto rozkolísání obvykle pevně daných složek či vlastností vyprávění vytváří nový prostor pro vznik komiky. Komika v tomto románu je také inspirována teorií asociace, a naopak, inspirovala pozdější teorie komična a humoru.
Měření virality faktorů v reklamě
Konvalinková, Monika ; Linhart, Zdeněk (vedoucí práce) ; Jeřábek, Zbyněk (oponent)
Bakalářská práce měří změnu postoje a míru zapamatování produktu a služby u humorné reklamy, která je komparována s informativní reklamou. V teoretické části jsou k tomu vymezeny pojmy jako reklama, humor v reklamě, postoje a paměť. V praktické části je pomocí dotazníkového šetření zkoumána změna postoje a míra zapamatování u dvou reklam, které jsou komparovány. Jedná se o humornou televizní reklamu od T-mobile a informativní reklamu od O2. Obě reklamy jsou konkurenty na trhu, propagují tedy podobné služby a cílí na stejný sortiment zákazníků. V práci je cíleno na studenty. Výsledky výzkumu jsou použity k návrhu na vylepšení reklam, které definují možné nedostatky obou spotů, co se týče zapamatovatelnosti značky a služby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 116 záznamů.   začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.