Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí9 - 18dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kartuziánská modlitba
Kutarňa, Andrej ; Ventura, Václav (vedoucí práce) ; Červenková, Denisa (oponent)
Andrej Kutarňa Kartuziánská modlitba Diplomová práce 2011 Anotace Tato diplomová práce s názvem "Kartuziánská modlitba" se snaží shromáždit a uspořádat soubor informací o duchovním světě kartuziánského řádu. Jejím cílem je odhalit klíčové charakteristiky života modlitby, jak jej chápali členové kartuziánského řádu v jeho rané i nedávné historii a jak jej představili ve svých dílech. V úvodě tato práce odkrývá širší kontext kartuziánské modlitby a zaměřuje se na způsob života kartuziánských mnichů a na to, co je pro tuto mnišskou tradici specifické. Současně se pokouší poukázat na některé možné zdroje inspirace v starších tradicích. Dále se pak věnuje tématům samoty a ticha, jež jsou těmi prvky, které formují kartuziánskou modlitbu do podoby jednoduchosti a střízlivosti, ve které si však udržuje jemnou rovnováhu mezi komunitním a poustevnickým životem, jakož i mezi velkým tichem a živým vnitřním dialogem. Druhá část této práce se snaží poodhalit vnitřní dynamiku modlitby a role, jež hrají ticho, liturická a osobní modlitba a meditace Písma v úsilí o dosažení sjednocení s Bohem, které je současně cílem i plodem života modlitby. Vedle toho rovněž přibližuje další plody modlitby jak pro mnicha samotného tak pro zbytek lidstva.Byť nelze mluvit o "kartuziánské spiritualitě" jako takové, zdá se, že bohatství...
Téma samoty ve Sto rocích samoty od Gabriela Garcíi Márqueze
Iltisová, Andrea ; Poláková, Dora (vedoucí práce) ; Zaťko, Roman (oponent)
(česky) Bakalářská práce se zaměřuje na téma samoty či osamění v románu Sto roků samoty od Gabriela Garcíi Márqueze. Zabývá se především odlišením samoty a osamění a pak srovnáním samoty jedince a samoty společnosti. Je nezbytné zmínit stručný obsah díla a pro porovnání také reálnou situaci Latinské Ameriky, jež se velmi odráží v díle G. G. Márqueze. Nejdůležitěším motivem je v práci samota, která se dotýká každé postavy z díla a čtenáře provází celou knihou. Dotýká se každého čtenáře i osobně v reálném životě a proto jsem se tomuto tématu věnovala.
Postavy v románech El túnel Ernesta Sábata a Aura Carlose Fuentese
Veselá, Helena ; Poláková, Dora (vedoucí práce) ; Marešová, Jaroslava (oponent)
(česky) Tato bakalářská práce se zabývá hlavními postavami dvou románů hispanoamerické literatury 20. století. Prvním z nich je Túnel od Ernesta Sábata a druhým Aura od Carla Fuentese. Úvodní část práce stručně shrnuje životy a zásadní díla těchto autorů, další úsek se snaží teoreticky popsat literární postavu a nabízí několik možných postupů jejího dělení. V praktické části se zabývá samotným rozborem postav a snaží se aplikovat zmíněné postupy dělení. U románu Túnel, se zaměřuje na jeho dva hlavní protagonisty a vývoj jejich vztahu. V Auře potom především na fantastické proměny postav. Závěrečná část práce nabízí přehled několika společných a rozdílných rysů hrdinů obou románů.
Jak se senioři vyrovnávají se samotou: komparativní studie copingových strategií
Hottková, Lucie ; Grygar, Jakub (vedoucí práce) ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá copingovými strategiemi, které senioři využívají k vyrovnání se se svou samotou. Práce vychází z dvaceti polostrukturovaných rozhovorů se seniory z domova seniorů a se seniory žijícími sami ve vlastním bydlení, které jsou následně vystaveny komparaci. Práce vychází z typologie samoty Roberta Weisse (sociální, emocionální) a dosavadního vědění o vztahu mezi zdravím a samotou a copingovými strategiemi. Hlavním zjištěním diplomové práce je, že prožívání samoty se nijak výrazně neliší mezi dvěma zkoumanými skupinami seniorů, což je v rozporu se závěry dosavadních výzkumů, a že zdraví se ukázalo být důležitým aspektem pro obě skupiny. Dalším zjištěním je, že se nepodařilo nalézt vztah mezi množstvím copingových strategií, které senioři využívají, a jejich samotou. Samota seniorů v souvislosti s konceptem copingových strategií, navíc v komparaci seniorů žijících v domově seniorů a ve vlastním bydlení, je téma, které v českém kontextu zatím nezískalo příliš pozornosti. Diplomová práce proto přispívá do diskuze nad tím, jak se v kontextu českého prostředí senioři vyrovnávají se svou samotou, jaké copingové strategie k tomu využívají a jaké odlišnosti či podobnosti panují mezi dvěma zvolenými skupinami seniorů.
Not So Close That Breck
Smrekovský, Adam ; Jančík, Alexandr (oponent) ; Šrámek, Jan (vedoucí práce)
Jak přestat pracovat, a začít chytat psi, a žít sám na kopci a chodit dolu jen, kdy potřebuješ chytnout psa. Ale to tě taky přestane bavit a ty začneš přemýšlet o životu na vesnici. A tak utečeš před koncem světa na vesnici.
Život na samotě
Jankovichová, Ludmila ; Fabián, Ondřej (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Odpoveď na to čo je to Zaježová môže byť jednoduchá. Zaježová sú lazy. Vonkajším svetom-spoločnosťou-je Zaježová vnímaná predovšetkým ako alternatívna komunita ľudí , ktorí žijú v spolužití s prírodou a “Zaježová” sa takto “sama” prezentuje. Osobne si myslím, že Zaježovú definujú hlavne silné individuality ľudí, ktorí sú schopní o sebe povedať a prezentovať, že žijú v komunite. V neposlednom rade, Zaježová je miestom, kde som prežila veľkú časť svojho detstva, pretože moji rodičia patrili k týmto silným individualitám a rozhodli sa žiť život “na samote”. Moja práca sa snaží zachytiť to čím je Zaježová skrz rôzne médiá, vrátane architektúry. Výstupom je sada netypických turistických máp a návrh premeny bývalej hasičskej stanice na galériu.
Život na samotě
Jankovichová, Ludmila ; Fabián, Ondřej (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Odpoveď na to čo je to Zaježová môže byť jednoduchá. Zaježová sú lazy. Vonkajším svetom-spoločnosťou-je Zaježová vnímaná predovšetkým ako alternatívna komunita ľudí , ktorí žijú v spolužití s prírodou a “Zaježová” sa takto “sama” prezentuje. Osobne si myslím, že Zaježovú definujú hlavne silné individuality ľudí, ktorí sú schopní o sebe povedať a prezentovať, že žijú v komunite. V neposlednom rade, Zaježová je miestom, kde som prežila veľkú časť svojho detstva, pretože moji rodičia patrili k týmto silným individualitám a rozhodli sa žiť život “na samote”. Moja práca sa snaží zachytiť to čím je Zaježová skrz rôzne médiá, vrátane architektúry. Výstupom je sada netypických turistických máp a návrh premeny bývalej hasičskej stanice na galériu.
Prostor, kde budeme společně sami
Jiříčková, Adéla ; Čech, Viktor (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Míjení a setkávání či hledání společného prostoru, kde budeme společně nebo kde budeme společně sami. Je možné aspoň na malou chvíli vstoupit do světa toho druhého? Hledání sebe sama společně s hledáním toho druhého. Poznáme hranici, když ji překročíme? Tato práce by se měla zaměřit a) na zkoumání prostoru, b) zkoumání prostoru v nás a c) střet, dotyk, přibližování a vzdalování se (na fyzické i psychické úrovni) dvou prostorů - prostoru soukromého a veřejného - jejichž hranice se v dnešní době stírají. Tento tematický okruh je aplikován i na oblast výtvarného umění (zejména na díla akčního umění) a jeho východiska se zohledňují ve vlastní tvůrčí práci. KLÍČOVÁ SLOVA subjektivita, intersubjektivita, prostor, tělo, samota, tenze
Role výchovy v překonávání osamělosti
Moravčíková, Ivana ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Práce se zabývá výchovou ve smyslu dialogického vztahu mezi vychovatelem a vychovávaným. Věnuje se charakteru tohoto vztahu a zabývá se jeho vlivem na pocity osamělosti. Práce vychází z textů personalistických filosofů (M. Buber, G. Marcel, E. Levinas, K. Vrána) a zajímá se nejen o to, jak na dialogický vztah nahlíží, co se týká jeho podstaty, ale především se zaměřuje na to, co zapříčiňuje jeho naplnění anebo uvržení do osamělosti. Ukazuje se, že mezi naplňujícími vztahy a osamělostí existuje nepřímá úměra, zároveň je ale důležité zjištění, že určitá míra naší osamělosti je přirozená a je tak docela nemožné ji odstranit. Každému z vybraných filosofů této práce je věnována jedna kapitola, v níž je představen z hlediska biografického a následně je věnováno místo jeho filosofii. Zároveň se v celé této práci projevuje snaha najít pro personalistickou filosofii cestu, která by směřovala k procesu výchovy, příp. až do školního prostředí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí9 - 18dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.