Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 900 záznamů.  začátekpředchozí881 - 890další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.14 vteřin. 

Moderní přístupy v manažerské komunikaci
Novotný, Lukáš ; Jelínek, Jiří (vedoucí práce) ; Voráček, Jan (oponent)
Úvodní část práce se zabývá základními charakteristikami komunikace, používanými komunikačními modely, analyzuje komunikační proces a popisuje sociální povahu komunikace s využitím manažerských komunikačních sítí uvnitř i vně organizace. Poté práce zmiňuje konkrétní komunikační formy a jejich využití s pomocí ICT technologií. V praktické části jsou nejprve zkoumány komunikační potřeby manažerů a následně analyzovány nároky a požadavky na komunikační strategii. Získané poznatky slouží následně k návrhu konkrétního manažerského komunikačního systému.

Právní spory v audiovizi
Novák, Marek ; OSTROUCHOV, Petr (vedoucí práce) ; VÁLA, Luboš (oponent)
Obsahem práce je stručný přehled právních sporů v oblasti audiovizuální produkce. První kapitola obsahuje úvod do relevantních právních předpisů a definuje právní spory. Krátce jsou zmíněny dopady nadcházející rekodifikace soukromého práva. Druhá kapitola se zaměřuje na rozbor vybraných oblastí sporů, které jsou právně definovány a doplněny příklady z praxe. Stěžejní jsou spory z práv na ochranu osobnosti, práv duševního vlastnictví a smluvních závazků. Třetí kapitola shrnuje některé způsoby řešení sporů, s důrazem na civilní žalobu. V podkapitole o civilní žalobě jsou popsány nejčastější žalobní nároky, s uvedenými praktickými příklady. Okrajově jsou zmíněny i alternativní řešení sporů a institut předběžného opatření v občanském soudním řízení.

Preventivní prohlídky z pohledu sestry
KVÁŠOVÁ, Iveta
Teoretická východiska: Pojem zdraví a nemoc jsou ve společnosti chápány jako dvě ostře oddělené hodnoty. Zdraví ovlivňuje kvalitu života člověka. Preventivní prohlídky slouží k včasnému zjištění ohrožení či poruchy zdraví. U praktického lékaře by měl každý klient jednou za dva roky absolvovat preventivní prohlídku. Novorozenci, kojenci a batolata by do jednoho roku měli lékaře navštívit devětkrát, poté v 18 měsících, ve 3 letech a dále jednou za dva roky. Do osmnácti let života má každý občan právo každý půl rok na stomatologickou preventivní prohlídku, těhotná žena má právo dvakrát v graviditě navštívit zubního lékaře a dospělý člověk jednou ročně. Gynekologickou preventivní prohlídku by měly absolvovat dívky od 15 let každým rokem. Role zodpovědného a aktivního přístupu v prevenci sehrávají praktický lékař a všeobecná sestra, kteří provázejí pacienta v systému zdravotní péče po celý život. Závodní preventivní péče se provádí za účelem posudku zdravotní způsobilosti k práci. Cíl: Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit úlohu sester při preventivních prohlídkách u praktického lékaře pro dospělé. Výzkum byl proveden kvalitativním šetřením formou nestandardizovaných rozhovorů. Nejprve jsme si stanovili tři výzkumné otázky: 1. Jaké informace sestry podávají klientům o preventivních prohlídkách? 2. Jak sestry oslovují klienty k pozvání na preventivní prohlídky? 3.Jakou úlohu zaujímají sestry při provádění preventivních prohlídek? Výzkumným souborem byly sestry u praktických lékařů pro dospělé. Proběhlo celkem 8 rozhovorů v oblasti Humpolec a České Budějovice. Rozhovor samotný obsahoval 13 otázek ( viz příloha 1). Šetření probíhalo v období únor-březen roku 2013. Výsledky výzkumného šetření jsou uvedeny v kapitole 4. Výsledky: V rámci výsledků jsme zjistili, že všechny respondentky jsou středoškolského vzdělání, pouze jedna respondentka má specializaci ARIP. Respondentky se dozvídají nové změny preventivních prohlídek od lékaře, popřípadě absolvují školení a semináře. Většina respondentek odpověděla, že si spousta klientů neuvědomuje rizika nedocházení na preventivní prohlídky, vyjímku tvoří vysokoškolsky vzdělaní, kteří si rizika uvědomují. Dále jsem se dozvěděla, že se klienti informace v souvislosti s nároky na preventivní prohlídky dozvídají ústně od respondentek, lékařů, pomocí letáků, televize, internetu a plakátů na dveřích ordinace. Klientům respondentky podávají základní informace o preventivních prohlídkách, týkající se harmonogramu, domácí přípravy na prohlídku a průběhu vyšetření. Ukázalo se, že v některých oblastech dochází velmi malá procentualita klientů na preventivní prohlídky. Respondentky se snaží přesvědčovat rizikové skupiny lidí, dále klienty nějak zvláště nepřesvědčují. Respondentky zvou klienty na prevence ústní formou, pozvánky už nezasílají, klienti si prevence musí hlídat sami. Na klienty se snaží působit pozitivně a jít vlastním příkladem. Dále vyšlo, že se v ordinaci starají o dostatečný spotřební materiál, a také o hygienicko-epidemiologický režim v rámci prevence. V čekárně mají respondentky na starost osvětu pacientů, kterou jim zařizují dealeři. Závěr: Závěrem lze říci, že všechny výzkumné otázky byly zodpovězeny. Bakalářská práce splnila svůj účel a nyní bude pouze v rukou klientů a sester, jak se budou k preventivním prohlídkám stavět, neboť jak uslyšíte několikrát v mé práci: "Prevence je lepší než léčba."

Determinants of Claims Satisfaction in Insolvency Proceedings in the Czech Republic
Pařízek, Petr ; Skuhrovec, Jiří (vedoucí práce) ; Luňáčková, Petra (oponent)
Tato práce se zabývá hledáním determinant uspokojenosti pohledávek věřitelů v insolvenčních řízeních v České republice, k čemuž využíváme unikátní dataset sestavený z mikrodat z insolvenčního rejstříku, obchodního rejstříku, Minister- stva financí a dalších zdrojů pro více než 2 600 insolvenčních řízení. Pokud je nám známo, je to v České republice první práce věnující se tomuto tématu v takovém rozsahu. Výsledky ukazují několik základních determinant, jako je výše podílu zajištěných pohledávek, nemovitý majetek a hotovost v ak- tivech společnosti, odevzdávání finančních výkazů do obchodního rejstříku, prodej podniku jako celku v průběhu insolvenčního řízení a případy živnostníků. Výsledky však nenaznačují podobný vztah pro audit finančních výkazů či pro stáří dané společnosti. Dále zkoumáme faktory, které mohou mít na uspoko- jenost pohledávek negativní vliv. Mezi signifikantní patří člověk s bydlištěm na úřadu ve statutárním orgánu společnosti, sídlo firmy v "hromadném sídle", označení firmy jako nespolehlivého plátce DPH, spojení s osobami, které mají více záznamů v insolvenčním rejstříku a výrazné navýšení odpisů v období mezi posledními dvěma...

Utváření kompetencí k etickému jednání sester v pregraduální přípravě
Babická, Marcela ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Ústředním tématem práce je etika v ošetřovatelství. Její teoretická část směřuje k výzkumu v oblasti přípravy sester k eticky profesionálnímu jednání prostřednictvím odborného vzdělávání. Hlavním přístupem ke zpracování tématu na obecné úrovni je vytvoření souvislostí mezi normativní etikou s jejími morálními principy a etikou aplikovanou, která podává doporučení pro realizaci principů v praxi. Pro zdůraznění významu vlivu na etiku v ošetřovatelství je uveden vývoj lékařské etiky, vývoj profesní přípravy k etickému jednání lékařů a vztah etiky k právu. Specifičnost oboru je vysvětlena prostřednictvím některých významných témat, jakými jsou utrpení, bolest, umírání, eutanazie a paliativní péče. Ošetřovatelství jako zdravotnické povolání je uvedeno do historických souvislostí prostřednictvím zakladatelky oboru a interpretace myšlenek jejího díla. Historický vývoj je dále sledován v oblastech ošetřovatelství a etiky v ošetřovatelství. . Empirická část práce se pohybuje v problémové oblasti účinnosti metod etické přípravy sester. Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou nároky vzdělávacího systému na eticky profesionální přípravu sester relevantní z hlediska účinnosti procesu vytváření jejich profesionálních postojů a způsobů jednání. Základní metodou výzkumu se stalo dotazníkové šetření. Dotazníky...

Oddlužení - jeden se sanačních způsobů řešení úpadku
Šnoblová, Zuzana ; Smolík, Petr (vedoucí práce) ; Zoulík, František (oponent)
Oddlužení - jeden ze sanačních způsobů řešení úpadku Abstrakt Základním cílem této práce bylo definovat nový institut oddlužení zavedený zákonem č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), který nabyl účinnosti dne 1. ledna 2008. V rámci vymezení platné právní úpravy bylo poukázáno na rozhodování soudů při aplikaci insolvenčního práva a současně byly vytyčeny některé problematické otázky související s novou právní úpravou. Oddlužení je jeden ze sanačních způsobů řešení dlužníkova úpadku. Smyslem oddlužení je umožnit dlužníkům osvobození od placení pohledávek a začít tak nový život bez dluhů. Oddlužení je zaměřeno na řešení tak zvaného spotřebitelského úpadku osob, které nejsou podnikateli. Právě na problematiku osobní působnosti oddlužení je zaměřena jedna z částí této práce. Zda bude dlužníkovi umožněno řešit jeho úpadek oddlužením je zcela na uvážení soudu. Základním předpokladem pro jeho povolení pak je poctivý záměr dlužníka. Dalším předpokladem pak je skutečnost, že dlužník bude schopen uspokojit alespoň 30 % pohledávek jeho nezajištěných věřitelů. Oddlužení může být realizováno dvěma způsoby, a to zpeněžením majetkové podstaty, nebo plněním splátkového kalendáře s tím, že právě druhý způsob je preferovanější variantou. Volba mezi oběma způsoby primárně náleží nezajištěným...

Postavení věřitele v insolvenčním řízení
Bridová, Lenka ; Smolík, Petr (vedoucí práce) ; Zoulík, František (oponent)
Tématem diplomové práce je postavení věřitele v insolvenčním řízení. Cílem této práce je nejen přiblížit postavení věřitele jako jedince nebo jako součást věřitelského orgánu, ale také poukázání na významné změny, kterými byl insolvenční zákon novelizován. Tyto změny především posílily statut věřitele v insolvenčním řízení při uplatňování pohledávky i při kontrole řízení. Diplomová práce je rozdělena do 5 kapitol, v rámci kterých jsou samostatné podkapitoly věnující se konkrétním tématům. První kapitola je představením samotné úpravy insolvenčního práva. Druhá kapitola rozebírá účast věřitele v insolvenčním řízení především z pohledu zákonné podmínky mnohosti věřitelů v podkapitole 2.1. Následuje podkapitola 2.2, která přibližuje počátek insolvenčního řízení, tedy podání insolvenčního návrhu. V rámci této kapitoly je proveden také exkurz do ustanovení o moratoriu, které zajišťuje ochranu dlužníka. Část 2.3 se zabývá uplatňováním pohledávek a na základě toho jejich rozdělením. Podkapitola 2.4 se věnuje problému přezkoumávání a popíraní pohledávek. Poslední podkapitola 2.5 je adresovaná incidenčním sporům a incidenční žalobě. Třetí kapitola je rozdělena do dvou částí, které přibližují především pravomoc dvou základních věřitelských orgánů - schůze věřitelů a věřitelského výboru. Poslední podkapitola...

Insolvenční správce v případě řešení úpadku konkursem
Hriníková, Eliška ; Smolík, Petr (vedoucí práce) ; Winterová, Alena (oponent)
Účelem insolvenčního řízení v případě řešení úpadku konkursem je zjištění přihlášených pohledávek a jejich následné poměrné uspokojení z výtěžku zpeněžení majetkové podstaty. Hlavní činností insolvenční správce při výkonu jeho funkce je přezkoumání přihlášených pohledávek věřitelů, zjištění majetkové podstaty a její následný soupis, správa a zpeněžení. Postavení insolvenčního správce v insolvenčním řízení je komplikovanou problematikou, o které je v našem právním prostředí málo diskutováno ze strany právních teoretiků, a je nutné v mnohých případech vycházet pouze z insolvenční praxe. Cílem práce je především zhodnocení současné právní úpravy týkající se insolvenčního správce a jeho postavení v insolvenčním řízení s ohledem na odbornou literaturu, platnou legislativu a judikaturu. Z diplomové práce zároveň vyplývá komplexnost postavení insolvenčního správce. V úvodu druhé kapitoly je vymezen pojem procesní subjekty insolvenčního řízení a teoretické pojetí funkce insolvenčního správce. Druhá kapitola charakterizuje především postavení insolvenčního správce na základě jeho vztahů s ostatními procesními subjekty. Ve třetí kapitole jsou specifikována základní práva a povinnosti insolvenčního správce. Důraz je kladen především na procesní postavení insolvenčního správce, nicméně je při procesním...

Majetkové nároky sudetských Němců ve vazbě na Lisabonskou smlouvu: Studie č. 1.198
Syllová, Jindřiška ; Pejchalová Grünwaldová, Vladimíra
Povinnost členských států dodržovat základní práva upravená v Listině EU může Soud EU posuzovat jen tehdy, pokud členské státy jednají v rámci práva EU. Problematika restitucí a další problematika dekretů prezidenta republiky nespadá do práva EU vymezeného ve zvláštních článcích zakládacích smluv a proto nemohou být dekrety a akty vzniklé jejich aplikací Soudem EU posuzovány. Pokud se jedná o možnost vyloučení použití Listiny EU na posuzování aktů v některém členském státu, není Protokol o uplatňování Listiny základních práv Evropské unie v Polsku a ve Spojeném království skutečným nástrojem, který by tuto možnost přinášel. Odst. 2 protokolu naznačuje, že protokol nepředstavuje žádnou výjimku. Protokol pouze říká, že je přijat, „aby se předešlo jakékoliv pochybnosti“. Protokol pouze potvrzuje, že Listina EU nerozšiřuje působnost soudu EU posuzovat národní předpisy a jiné akty, pokud se tyto netýkají uplatňování práva EU. Z tohoto hlediska pouze potvrzuje pojetí, které bylo vysvětleno výše, tedy to, že soud EU nemá pravomoc posuzovat soulad aktu netýkajícího se práva EU s ustanoveními Listiny EU. I když Česká republika nevyjednala stejnou úpravu protokolu, jako má Velká Británie a Polsko, nic to nemění na rozsahu aplikace ustanovení Listiny EU na naše právo. Tomu odpovídá i Prohlášení České republiky k Listině základních práv EU, které bylo připojeno k závěrečnému aktu Lisabonské konference. Z výše naznačeného je možno uzavřít, že dekrety prezidenta republiky nebo akty vzniklé jejich aplikací splňují náležitosti stanovené v čl. 52 Listiny EU pouze tehdy, pokud by se jimi „uplatňovalo“ právo EU. Pokud tomu tak není (přičemž je nutno brát na zřetel i časové hledisko), není Listina EU použitelná a soud EU proto nemůže dekret nebo akt podle ní posuzovat.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Testování posturální stabilizace motoriky ve vztahu k bolesti zad a evaluace dysfunkce posturálního řízení motoriky metodou posturální somatooscilografie
Rašev, Eugen ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Véle, František (oponent) ; Novák, Daniel (oponent)
Souhrn: Úvod: Pro objektivizaci strukturálních změn v hybném systému existuje mnoho vyšetřovacích a zobrazovacích metod. Pro vyšetřování stavu řízení stabilizace motoriky chybí spolehlivá jednoduchá metodika, která by umožňovala klinickou i přístrojovou evaluaci bolestí trupu, u kterých se domníváme, že příčina bolesti je v dysfunkci řídících stabilizačních mechanizmů vertikalizované osoby. V této práci zavádím poprvé Posturální Somatooscilografii, která představuje nový způsob posturografie na definovaně instabilní ploše Posturomed, za druhé novou techniku vyšetření "provokačním testem" kráčení/zastavení (step/stand), při kterém se standardně zvýšují nároky na posturální stabilizaci a tedy na způsob spolupráce svalů intersegmentálních a dlouhých povrchových, udržujících posturu pomocí intersegmentální stabilizace ekonomicky či neekonomicky, se vznikem posturálně podmíněné bolesti v přetížených polysegmentálních svalech. Cíl práce: Zjištění odlišností posturální stabilizace motoriky zdravých osob a u osob s bolestí trupu při posturální instabilitě testem na ploše Posturomed. Tato plocha se používá od r. 1993 pro testování posturální stabilizace přesně definovaného stoje na jedné dolní končetině po standardizovaném kráčení na místě, provedeném za účelem definovaného přenášení těžiště těla. Dále jsem hledal...