Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 116 záznamů.  začátekpředchozí86 - 95dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv ředitele školy na vzdělávací výsledky žáků
Kindlová, Hana ; Voda, Jan (vedoucí práce)
NÁZEV: Vliv ředitele školy na vzdělávací výsledky žáků AUTORKA: Hana Kindlová KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem této diplomové práce je zkoumání vlivu ředitele školy na vzdělávací výsledky žáků. Cílem práce je navrhnout a ověřit model, jak zjišťovat vliv ředitele školy na vzdělávací výsledky žáků. Základní výzkumná otázka zní: "Jak lze zjišťovat vztah mezi vzdělávacími výsledky žáků a aspekty práce ředitele školy?". Cíle diplomové práce bylo dosaženo následujícím způsobem. Nejprve byly v teoretické části definovány vzdělávací výsledky žáků a na základě studia zahraniční literatury uvedeny oblasti práce ředitelů škol, které mají vliv na vzdělávací výsledky žáků. Ve výzkumné části byl u vybraného výzkumného vzorku výzkumným šetřením (formou interview) a jeho analýzou, syntézou a zhodnocením, zkoumán, popsán a kvantifikován vliv ředitele školy na vzdělávací výsledky žáků. Následně byl určen a zhodnocen vztah mezi hodnotou kvality práce ředitele a vzdělávacími výsledky žáků, dosaženými v testování NIQES 2013 u žáků 5. a 9. ročníků dané školy ve vybraném výzkumném vzorku. V závěru výzkumu bylo zjišťováno, zda existuje v tomto vzorku vzájemná korelace mezi ohodnocením aspektů práce ředitele a kvalitou výsledků žáků školy. Výzkumná hypotéza však...
Vliv ředitele školy na vzdělávací výsledky žáků
Kindlová, Hana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
NÁZEV: Vliv ředitele školy na vzdělávací výsledky žáků AUTORKA: Hana Kindlová KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem této diplomové práce je zkoumání vlivu ředitele školy na vzdělávací výsledky žáků. Cílem práce je navrhnout a ověřit model, jak zjišťovat vliv ředitele školy na vzdělávací výsledky žáků. Základní výzkumná otázka zní: "Jak lze zjišťovat vztah mezi vzdělávacími výsledky žáků a aspekty práce ředitele školy?". Cíle diplomové práce bylo dosaženo následujícím způsobem. Nejprve byly v teoretické části definovány vzdělávací výsledky žáků a na základě studia zahraniční literatury uvedeny oblasti práce ředitelů škol, které mají vliv na vzdělávací výsledky žáků. Ve výzkumné části byl u vybraného výzkumného vzorku výzkumným šetřením (formou interview) a jeho analýzou, syntézou a zhodnocením, zkoumán, popsán a kvantifikován vliv ředitele školy na vzdělávací výsledky žáků. Následně byl určen a zhodnocen vztah mezi hodnotou kvality práce ředitele a vzdělávacími výsledky žáků, dosaženými v testování NIQES 2013 u žáků 5. a 9. ročníků dané školy ve vybraném výzkumném vzorku. V závěru výzkumu bylo zjišťováno, zda existuje v tomto vzorku vzájemná korelace mezi ohodnocením aspektů práce ředitele a kvalitou výsledků žáků školy. Výzkumná hypotéza však...
Ekonomická gramotnost ředitele školy
Blažková, Vlasta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Krutská, Dagmar (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním ekonomické gramotnosti ředitele školy. Téma je zvoleno z přesvědčení o významu kvalitního finančního řízení pro rozvoj školy. Dalším důvodem je fakt, že prakticky neexistuje soubor jednoznačně definovaných povinností a doporučených znalostí v ekonomické oblasti, který by pro ředitele byl vodítkem při jeho práci. Zjištění potřebných informací, definice základních pojmů i zařazení ekonomické stránky řízení školy do legislativního rámce je proto cílem teoretické části práce. Výzkumná část pak zkoumá skutečný stav znalostí a činností ředitelů v oblasti finančního řízení školy. Je zjišťována pociťovaná obtížnost a rizikovost finančního řízení ve vztahu k ostatním manažerským činnostem a srovnatelnost podmínek v různých druzích a velikostech škol. Výstupem práce je definice ekonomické a finanční gramotnosti ředitele školy a jejich obsahové náplně, a dále zjištění úrovně finanční gramotnosti dotazovaných ředitelů. KLÍČOVÁ SLOVA: ředitel školy, ekonomická gramotnost, finanční gramotnost, rozhodovací pravomoc, povinnosti ředitele, delegování povinností, hospodaření, příspěvková organizace, finanční kontrola
Pedagogická činnost ředitele ve vybraných zemích OECD
Ondráková, Helena ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Cílem předkládané bakalářské práce je komparace přímé pedagogické činnosti ředitelů škol základního školství pěti zemí EU: České republiky, Polska, Rakouska, Maďarska a Slovenska. V úvodní části je vymezeno postavení ředitele základní školy v České republice. Praktická část práce se zabývá srovnáním přímé pedagogické činnosti a některých dalších požadavků na ředitele základního školství v Polsku, Maďarsku, Rakousku a na Slovensku.
Pedagogická činnost ředitele ve vybraných zemích OECD
Ondráková, Helena ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Cílem předkládané bakalářské práce je komparace přímé pedagogické činnosti ředitelů škol základního školství pěti zemí EU: České republiky, Polska, Rakouska, Maďarska a Slovenska. V úvodní části je vymezeno postavení ředitele základní školy v České republice. Praktická část práce se zabývá srovnáním přímé pedagogické činnosti a některých dalších požadavků na ředitele základního školství v Polsku, Maďarsku, Rakousku a na Slovensku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Způsob hodnocení ředitelů škol zřizovatelem
Kotěšovská, Hana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá způsoby hodnocení ředitelů škol. Cílem práce bylo zjistit, zda mají zřizovatelé škol stanovenu metodiku způsobu hodnocení ředitele u náhodně vybraného souboru zřizovatelů škol ve Středočeském kraji. První část je zaměřena na popis teoretických poznatků v oblasti moderní personalistiky, zejména popis běžných metod hodnocení pracovníků a seznámení s problematikou školského prostředí. Výzkum je proveden kvantitativním způsobem, druh šetření empirický s využitím dotazníkového šetření, jehož předmětem bylo zjistit, zda zřizovatelé mají stanovenu metodiku způsobu hodnocení ředitelů škol. Práce je rozdělena do dílčích cílů, které zjišťovaly, kdo stanovuje způsob hodnocení ředitelů škol. Byly zjišťovány důvody hodnocení ředitelů škol zřizovateli, nejčastěji používané způsoby hodnocení a co je podle zřizovatele motivujícím faktorem pro ředitele ke zlepšení své pracovní výkonnosti vyplývající z hodnocení zřizovatelem. Následně byla provedena komparace dílčích cílů práce dle typu zřizovatele. Výsledky této práce budou moci být přínosné a mít informativní charakter pro zřizovatele, kteří chtějí se zavedenými způsoby hodnocení pracovat nebo pro ty, kteří je teprve budou zavádět, aby mohli vytvořit systém hodnocení přínosný jak pro zřizovatele, tak pro ředitele škol. KLÍČOVÁ...
Kritéria výběru ředitele ZUŠ v Plzeňském kraji
Egermaierová, Kateřina ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mapováním a komparací kritérií, která nejčastěji používají zřizovatelé základních uměleckých škol v Plzeňském kraji pro výběr ředitele školy. Cílem práce bylo potvrdit nebo vyvrátit výzkumný předpoklad, že zřizovatelé mají předem stanovena kritéria výběru ředitele školy. Jedním z dílčích cílů byla snaha zjistit, zda považují dotazovaní zřizovatelé za potřebné stanovit legislativně konkrétní rámec použitelných kritérií výběru ředitelů škol. Druhým dílčím cílem bylo popsat názor zřizovatelů v tomto regionu na otázku povinnosti získat manažerské vzdělání před vstupem ředitele do funkce. Součástí práce je komparace výsledků výzkumu mezi krajským zřizovatelem a obecními zřizovateli. Práce vychází v teoretické části z oblasti personalistiky, řízení lidských zdrojů, dále kompetencí zřizovatelů a kompetenčního modelu ředitele školy. Praxe přináší výsledky průzkumu, který spočívá v dotazníkovém šetření a doplňujících rozhovorech a ukazuje na určité rozdíly v nahlížení na obsazování postů ředitelů ZUŠ a jejich následné řešení. Zajímavé zjištění přinesl průzkum v oblasti názorů zřizovatelů na manažerské vzdělání ředitelů škol před vstupem do funkce. Toto zjištění představuje, především v době neustále se zvyšujících nároků kladených na ředitele, pozitivní posun směrem ke...
Ředitel základní školy s právní subjektivitou, ekonomika školy a řízení pedagogického procesu
Zachová, Marie ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Práce ředitele základní školy, jejímž zřizovatelem je obec, je velmi náročná pro svou rozmanitost. Ředitel v organizaci vystupuje jako řídící pracovník, pedagog i vykonavatel státní správy. Musí tedy disponovat znalostmi v oblasti ekonomie, práva, personalistiky, vzdělávání a výchovy. Cílem této práce je podchytit pravomoci a odpovědnosti ředitele školy, zmapovat procesy řízení vzdělávacího procesu, ekonomiky školy, řízení provozu a administrace základní školy, jejímž zřizovatelem je obec ve formě příspěvkové organizace a vytvořit optimální organizační strukturu školy. Samotný výzkum je zaměřen na porovnání podílu času, který ředitel základní školy věnuje řízení vzdělávacího procesu, řízení ekonomiky školy, administrativní práci a dalším činnostem při řízení a organizaci školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 116 záznamů.   začátekpředchozí86 - 95dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.