Název:
Kritéria výběru ředitele ZUŠ v Plzeňském kraji
Překlad názvu:
Criteria for selecting the director Art School in the Pilsen region
Autoři:
Egermaierová, Kateřina ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá mapováním a komparací kritérií, která nejčastěji používají zřizovatelé základních uměleckých škol v Plzeňském kraji pro výběr ředitele školy. Cílem práce bylo potvrdit nebo vyvrátit výzkumný předpoklad, že zřizovatelé mají předem stanovena kritéria výběru ředitele školy. Jedním z dílčích cílů byla snaha zjistit, zda považují dotazovaní zřizovatelé za potřebné stanovit legislativně konkrétní rámec použitelných kritérií výběru ředitelů škol. Druhým dílčím cílem bylo popsat názor zřizovatelů v tomto regionu na otázku povinnosti získat manažerské vzdělání před vstupem ředitele do funkce. Součástí práce je komparace výsledků výzkumu mezi krajským zřizovatelem a obecními zřizovateli. Práce vychází v teoretické části z oblasti personalistiky, řízení lidských zdrojů, dále kompetencí zřizovatelů a kompetenčního modelu ředitele školy. Praxe přináší výsledky průzkumu, který spočívá v dotazníkovém šetření a doplňujících rozhovorech a ukazuje na určité rozdíly v nahlížení na obsazování postů ředitelů ZUŠ a jejich následné řešení. Zajímavé zjištění přinesl průzkum v oblasti názorů zřizovatelů na manažerské vzdělání ředitelů škol před vstupem do funkce. Toto zjištění představuje, především v době neustále se zvyšujících nároků kladených na ředitele, pozitivní posun směrem ke...THE SUMMARY: This bachelor thesis deals with the survey and comparisons of the criteria often used by the founders of Primary Art Schools for the selection of headmasters in Plzen region. The aim of this bachelor thesis was to confirm or disclaim the research hypothesis whether the founders have predetermined criteria for the selection of headmasters. One of the partial aims was to find out if the questioned founders took a set of concrete legislative frame of required criteria for the selection of the headmasters into account. The second partial aim describes the founder's opinion of the issue considering the headmaster's requirements to obtain manager education before their office ingression in the region. The next part deals with the comparison of research results between the regional and municipal founders. The thesis is based on the theoretical part of the human resources management, the founder's authority and the headmaster's authority model. The empirical part displays the research outcomes, which are based on a questionnaire survey and additional interviews. Furthermore, it points out certain differences in the perception and solution of filling the posts of headmasters at Primary Art Schools. The research brought about an interesting findings in the field of the founder's views in terms of the...
Klíčová slova:
kompetenční model ředitele školy; konkurzní řízení; kritéria výběru; výběrový proces; zřizovatel; ředitel školy; Škola; bankruptcy proceedings; competency model headmaster; founder; headmaster; School; selection criteria; selection process