Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 164 záznamů.  začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podnikatelský plán projektu Sport in Prague
Škop, Vojtěch ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Název: Podnikatelský plán projektu Sport in Prague. Cíle: Cílem diplomové práce je především zpracování podnikatelského plánu k projektu Sport in Prague, který se zabývá podnikáním ve sportovním turismu v Praze. Na základě analýz následně stanovit rozhodnutí, zdali se vyplatí uvedené aktivity rozvíjet, případně jakým směrem. Metody: Podnikatelský plán byl sestaven na základě rešerše literatury týkající se tohoto problému. V diplomové práci bylo použito několik metod, díky kterým práce dosáhla svých cílů. Hlavní metodou byla zvolena forma dotazníku, který se primárně zaměřoval na respondenty v podobě náhodných turistů navštěvujících Prahu. Další metody zahrnuté v práci jsou analýzy incomingového cestovního ruchu, konkurence a finanční analýza. Výsledky: V práci bylo zpracováno několik analýz, z jejich výsledků vyplývá, že projekt může být ziskový a má smysl na něm dále pracovat. Dále bylo zjištěno, které služby eliminovat, které naopak podpořit a jak nastavit propagační kampaň. Klíčová slova: Podnikatelský plán, turismus, propagace, sport, podnikání
Paris in the French, Czech and American tourist guidebooks (1918-1939)
Rudová, Lenka ; Ira, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kubišová, Vlasta (oponent) ; Verdier, Nicolas (oponent) ; Czoch, Gábor (oponent)
v českém jazyce Tato diplomová práce se zabývá turistickými průvodci o Paříži vydanými ve Francii, Československu a Spojených státech amerických mezi lety 1918-1939. Zkoumá, jak bylo francouzské hlavní město prezentováno a do jaké míry se tato reprezentace lišila v závislosti na zemi, kde byl průvodce vydán. První dvě kapitoly se zabývají moderní historií turismu do doby mezi dvěma světovými válkami a utvářením nejdůležitějších kolekcí turistických průvodců. Analytická část zkoumá za použití komparativní perspektivy tři hlavní aspekty: itineráře zahrnuté v průvodcích, doporučená turisticky neopomenutelná místa a ucelené obrazy Paříže. Výzkum ukázal, že země vydání měla pouze omezený vliv na obsah průvodců; ty spíše respektovaly již ustálená pravidla daného žánru. Klíčová slova: turismus, turistický průvodce, Paříž, meziválečné období, reprezentace, obraz města
Etnografie několikadenního autobusového zájezdu: role tour leadera ve formování zkušenosti turistů
Meliashkevich, Illia ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Kábová, Adriana (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá tématem několikadenních poznávacích autobusových zájezdů a roli tour leadera. Teoretickým jádrem práce je interdisciplinární pojetí turismu jako specifického asambláže praktik používajících zvláštní turistický postoj k lidem, objektům, praktikům druhých a sebe samému. Koncepce třetího prostoru umožňuje překročení definice turisty ve vztahu k tradičním dichotomiím (já - druzí, doma - mimo domov aj.), turista se tak spíše jeví metaforou obou s těchto protikladů, současně prvním a druhým. Turistické zkušenosti v rámci práce jsou považované za psychologický fenomén, jehož součástmi jsou očekávání turistů, vnímání turistických události a vzpomínky účastníků zájezdu. Cílem práce je prozkoumat průběh formování turistických zkušenosti ve specifických podmínkách několikadenních autobusových zájezdů s Běloruska do zemí EU, a odhalit role tour leadera v tomto procesu. Klíčová slova: autobusový zájezd, tour leader, turismus, zkušenost turisty, antropologie turismu
Hosté a hostitelé: turistické interakce v istrijském penzionu Lucia
Garajová, Jolana ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Kábová, Adriana (oponent)
Práce zkoumá, jak probíhají interakce mezi hostiteli a hosty v istrijském penzionu a jakými turistickými obrazy a představami (tourism imaginaries) jsou tyto interakce konstruovány a produkovány. Práce zaostřuje proces tzv. glokalizace, ve kterém se lokální a globální prolínají, a ukazuje, že globální je s lokálním úzce spjaté (Salazar, 2005), že globální nejen ovlivňuje, ale stává se lokálním a naopak. (Leite, Graburn v Jamal, Robinson ed., 2009) Práce dále ukazuje, že globální i lokální má schopnost se podílet na vzniku nových významů v kontextu turismu. V penzionu dochází k nepřetržitému potýkání různě mocných turistických představ, ve kterém se lokální snaží redefinovat místo a lidi. (Salazar, 2012) Na hostitele proto nelze nahlížet jako na pasivní oběti představ svých hostů, ale jako na aktivní vyjednavače, kteří svou pozici na poli turismu neustále vyjednávají. Klíčová slova: globalizace, turismus, lokální, globální, glokalizace, hosté, hostitelé, turistické představy a obrazy (imaginaries), identita, kosmopolitismus, turistický rozvoj Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Ferdinand Velc a jeho přínos pro Bosnu a Hercegovinu
Čorič, Nadja ; Nedvědová, Milada (vedoucí práce) ; Žíla, Ondřej (oponent)
Tématem bakalářské práce je segment česko-bosenských kulturních styků. Práce si klade za cíl nastínit obraz Ferdinanda Velce a jeho kulturní přínos pro Bosnu a Hercegovinu na samém počátku 20. století. V této práci je vytvořen portrét jeho mnohostranné a intenzivní činnosti. Ferdinand Velc je zde představen jako malíř, pedagog, fotograf, publicista, autor prvního českého průvodce po Bosně a Hercegovině a autor první bosensko-hercegovské bibliografie. Bakalářská práce je zpracována na základě sekundární literatury a dobových tiskových materiálů.
Ekoturismus a udržitelnost v CHKO České republiky
Jonák, Michal ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Ulčák, Zbyněk (oponent)
Předmětem zkoumání této diplomové práce je rozkrytí vazeb mezi ekoturismem a udržitelností. Konkrétně se tato práce zaměřuje na teoretický potenciál ekoturismu a jeho schopnost vytvářet podmínky pro dlouhodobou udržitelnost. Teoretický potenciál ekoturismu je konfrontována s názory odborníků v rámci polostrukturovaných rozhovorů, které jsou následně analyzovány metodou rámcové analýzy. Kompatibilita ekoturismu a udržitelnosti je poté detailněji zkoumána v případové studii CHKO Slavkovský les, jež ukazuje, že je možné za určitých podmínek očekávat rozvoj udržitelnosti prostřednictvím ekoturismu (turismu). Z této případové studie také vyplývá, že je možné vytvořit zjednodušený teoretický model, který je při vhodných úpravách možné aplikovat na vhodná chráněná území České republiky. Detailnější výzkum jednotlivých aspektů udržitelnosti v ekoturismu by mohl pomoct vytvořit přesnější a konkrétnější model udržitelnosti ekoturismu pro chráněná území. Tento model by následně mohl poskytnout spolehlivější rámec k analýze potenciálu jednotlivých chráněných oblastí využít ekoturismus jako rozvojový nástroj. Klíčová slova: turismus, ekoturismus, udržitelný cestovní ruch, udržitelnost, udržitelný rozvoj, chráněná území, rámcová analýza
Dřív to byla vesnice, všichni jsme se znali: kvalitativní výzkum změn na Malé Straně z pohledu obyvatel
Dvořáková, Klára ; Grygar, Jakub (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o starousedlících, kteří žijí na Malé Straně, v historickém centru Prahy. Zaměřuje se na změny, které obyvatelé vnímali v průběhu svého života. Práce vychází z literatury a kvalitativního výzkumu v podobě biografických rozhovorů. V teoretické části se věnuji pojmům identita, turismus, gentrifikace, genius loci, procesům probíhajícím ve městech a stáří, které napomáhají pochopení změn identifikovaných v analytické části. Analytická část je rozdělena do sedmi oddílů, zabývám se v nich změnami atmosféry Malé Strany, jejích obyvatel, prostředí k životu, domovního a bytového fondu, změnami lidí, kteří mi vyprávěli své příběhy a globálnějšími změnami, které měly na Malou Stranu vliv. V práci je také popsáno, jaké problémy a jaké výhody života na Malé Straně jsou pro komunikační partnery a partnerky zásadní.
Analýza komunikačních aktivit turistické destinace Litomyšl
Hronová, Veronika ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Strielkowski, Wadim (oponent)
Předmětem bakalářské práce Analýza komunikačních aktivit turistické destinace Litomyšl je analýza a deskripce komunikačních aktivit města Litomyšl. Práce se rovněž zabývá komunikačními aktivitami jiných subjektů zapojených do cestovního ruchu v dané oblasti. Cílem této práce je popsat prostředí turistické destinace a kriticky zhodnotit komunikační aktivity s pomocí analýzy SWOT. Na základě těchto informací bude vypracováno doporučení komunikačních aktivit do budoucna.
Marketingová komunikace města Terezín a jeho projektu "Terezín - oživení historických památek"
Rýslerová, Petra ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Předmětem této bakalářské práce na téma Marketingová komunikace města Terezín a jeho projektu "Terezín - oživení historických památek" je deskripce a analýza komunikačních aktivit města Terezín a zároveň projektu "Terezín-oživení historických památek". Na projekt byla městu v roce 2010 poskytnuta půlmiliardová dotace z fondů EU a jeho vývoj bude mít vliv na budoucí podobu cestovního ruchu Terezína. Cílem bylo zmapovat současnou podobu marketingové komunikace města a také Památníku Terezín, který má na starost podstatnou část místních památek včetně jejich propagace. Na základě odborných zdrojů, vlastního výzkumu a dotazníkového šetření byl marketingový mix pevnosti Terezín jako celku podroben kritice a byla navržena doporučení. Ta vycházejí ze skutečnosti, že Terezín aktuálně pracuje na obnově a rozvoji místních turistických tras a atraktivit, jejichž komunikační aktivity jsou teprve připravovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 164 záznamů.   začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.