Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 120 záznamů.  začátekpředchozí80 - 89dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Simulační model levitačního magnetu a magnetického ložiska
Stuchlý, Karel ; Bárta, Jan (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vypracovat literární rešerši na téma konstrukce a možnosti simulace aktivních magnetických ložisek. Fyzicky bude toto magnetické ložisko součástí čerpadla čerpající mléko v potravinářském průmyslu. Klasická mazná ložiska by mohla tekutinu znehodnotit. V rámci práce je provedena simulace levitačního elektromagnetu v programu ANSYS Simplorer a Maxwell. Následně jsou poznatky této simulace aplikovány na simulaci dvouosého magnetického ložiska, které je odsimulováno.
Spirální šnekový dopravník
Horák, Michal ; Jonák, Martin (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této bakalařské práce je návrh a konstrukční řešení vodorovného bezosého spirálového dopravníku pro dopravu cukru na dopravní vzdálenost 7,5 m. Úvodní část je zaměřena na teorii o spirálním dopravníku a dopravovaném materiálu, dále následuje určení hlavních rozměrů, návrh pohonné jednotky a funkční výpočet dopravníku. V příloze je zpracovaná pozadovaná výkresová dokumentace a konstrukční řešení dopravníku.
Metodika přestavby převodovky vozidla
Svoboda, Petr ; Ramík, Pavel (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh přestavby manuální automobilové převodovky za účelem zvýšení její únosnosti a efektivnosti pro použití v závodním automobilu. Obsahuje obecně platnou metodiku a následnou realizaci přestavby na konkrétní převodovce osobního automobilu.
Monitorování vibrací na valivých ložiscích
Langr, Pavel ; Klusáček, Stanislav (oponent) ; Štohl, Radek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice měření a diagnostiky vibrací na valivých ložiscích. První část se soustředí na vysvětlení základních pojmů, definuje co jsou vibrace, ložiska a jak v důsledku poškození ložisek vibrace vznikají. Druhá část této bakalářské práce se zabývá diagnostikou vibrací z pohledu normy ČSN ISO 10816 a popisuje základní principy a pravidla, která je nutné podle této normy dodržet. Ve třetí části se práce zabývá seznámením s instrumentací firmy IFM electronic spol. s r. o. sloužícím pro diagnostiku vibrací. Poslední část je věnována návrhu a realizaci laboratorní úlohy sloužící k praktickému seznámení s problematikou vibrací valivých ložisek.
Návrh silničního spřaženého mostu na obchvatu Bytomi
Uhl, Milan ; Marván, David (oponent) ; Nečesal, Petr (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce bude návrh spřaženého mostu o čtyřech polích. Diplomant prověří dvě varianty návrhu – konstrukci spojitou a konstrukci o čtyřech prostých polích.
Měření konstrukčních rozměrů rotoru asynchronního stroje
Tobolák, Petr ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Tato práce popisuje problematiku skenování rotorů asynchronních motorů pomocí 3D skeneru. V úvodu se zabývá teorií asynchronních motorů, možnými poruchami těchto strojů a v neposlední řadě i problematikou 3D skenování. Přímo se zaměřuje na praktické zpracování měřených rotorů a jejich nutné úpravy programem GEOMAGIC. Zahrnuje diagnostiku odchylek skenovaných prvků rotorů s modelem vytvořeném v programu AUTODESK INVENTOR a možné důvody jejich vzniku.
Využití metody akustické emise pro zpřesnění diagnostiky vzniku poškození radiálních ložisek
Hort, Filip ; Pazdera, Luboš (oponent) ; Hájek, Karel (oponent) ; Samek,, Jiří (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá studiem možnosti využití metody akustické emise, jako nástroje pro zpřesnění identifikace vzniku poškození radiálních ložisek. Práce obsahuje porovnání různých metod hodnocení poškození ložisek při laboratorních zkouškách. Dále je zohledněno i použité vazebné prostředí mezi stykovými plochami snímačů a snímaných povrchů. Praktická část zahrnuje představení experimentální stanice a provedených konstrukční úprav. Hlavní část práce tvoří podrobně rozebrané příklady tři typů experimentálních zkoušek, které simulují možné poruchy ložisek a jejich projevy ve snímaném signálu. Součástí je také vypracovaná metodika zkoušení s doporučenými hodnotami pro nastavení společného měření signálu AE, vibrací a teploty.
Odstředivá brzda motoru pro pneumatikový válec
Vít, Jakub ; Kamarýt, Martin (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je návrh odstředivé brzdy pro zabránění přetočení spalovacího motoru u pneumatikového válce. V první části své diplomové práce se zabývám stávajícími a obdobnými systémy bránícími přetočení motorů. Ve druhé části práce se zabývám vlastním návrhem odstředivé brzdy. Ten zahrnuje základní funkční, pevnostní, tepelný výpočet, návrh jednotlivých komponent a zhotovení výkresové dokumentace dle zadání.
Návrh systému vertikálního pohonu elevátoru, včetně možností jeho řízení pro skladovací systém LLH
Tichý, Jiří ; Dlesk, Daniel (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je konstrukční návrh řešení vertikálního pohonu elevátoru pro skladovací systémy LLK – Schwerlast. Práce obsahuje technickou zprávu a výkresovou dokumentaci. Technická zpráva se zabývá problematikou skladování a manipulace tyčového materiálu, způsoby řízení a manipulace skladovacích systémů a návrh konstrukce. V konstrukční části je řešen návrh pohonu a jeho hlavních částí. Hlavní části pohonu jsou zkontrolovány pomocí pevnostního výpočtu. Výkresová dokumentace je tvořena z výkresu sestavy, výrobních výkresů a svařence rámu.
Optimalizace uložení ložisek převodovky domíchávače
Górnisiewicz, Tomáš ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Nohál, Libor (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá návrhem a optimalizací ložisek v převodovce pro domíchávač. Převodovka je důležitou komponentou autodomíchávače, jelikož slouží k pohonu a uložení bubnu. Hlavní pozornost je v této práci věnována návrhu a optimalizaci geometrie ložiska výstupní hřídele, což je klíčová a nejvíce zatížená komponenta převodovky. Ložisko bylo navrhováno při uvažování dvou základních kritérií – dynamické radiální únosnosti a kontaktního napětí v kontaktu valivého elementu a oběžných drah. Byl sestaven optimalizační algoritmus, pomocí kterého lze na základě standardního ložiska ve dvou fázích navrhnout nové ložisko, jež je specializováno pro uložení výstupního hřídele v převodovce pro domíchávač.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 120 záznamů.   začátekpředchozí80 - 89dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.