Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí8 - 17další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam dítěte pro rodinu v proměnách času
Ročková, Barbora ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Záměrem diplomové práce bylo reflektovat pojetí dítěte v historické perspektivě s důrazem na poznání měnících se podmínek současného dětství s cílem hlubšího porozumění dnešnímu dítěti předškolního věku. V teoretické části jsme sledovali především proměny pojímání hodnoty dítěte a dětství v různých historických epochách (od počátku dějin lidstva až po současnost), přínos dítěte pro rodinu z hlediska jejích funkcí a vliv dítěte na život jednotlivých členů rodiny. Praktická část byla realizována jako kvalitativní výzkum (prostřednictvím písemných úvah o dětství, rozhovorů o rodině, dětských kreseb a tvořivé dílny v mateřské škole) a představovala aktuální sondu do světa předškolních dětí z pohledu rodičů, prarodičů i samotných dětí. Z písemných úvah, rozhovorů a radostné atmosféry tvořivé dílny v mateřské škole vyplývá, že současní rodiče a prarodiče si svých dětí vysoce cení jako významné životní hodnoty: děti představují smysl jejich života, přinášejí jim citové uspokojení a jistotu, přispívají k jejich stimulaci, činorodosti a rozvoji, znamenají reflexi jejich vlastního života, jsou pro ně radostí i starostí zároveň a napomáhají kontinuitě jejich života ve vztahu k budoucnosti i minulosti. Podle většiny rodičů a prarodičů se dětství v průběhu posledních několika desetiletí výrazně proměnilo. V...
Rodiny ohrožené sociálním selháním v Karlovarském kraji
Trutnovská, Romana ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Práce se zabývá rodinami ohroženými sociálním selháním v Karlovarském kraji. Cílem práce je přiblížit sociální situaci v Karlovarském kraji, zmapovat síť sociálních služeb pro rodiny ohrožené sociálním selháním a zjistit s jakými nejčastějšími problémy tyto rodiny bojují. Výsledkem jsou doporučení pro SOS dětskou vesničku v Doubí u Karlových Varů, které služby pro ohrožené rodiny by bylo vhodné na základě výše uvedených poznatků realizovat. Teoretická část diplomové práce přibližuje pojem ohrožená rodina a na základě zahraničních zkušeností uvádí principy, jak s těmito rodinami pracovat. Předmětem praktické části je Studie proveditelnosti realizována Sdružením SOS dětských vesniček, která zjišťovala potřebnost sociálních služeb pro ohrožené rodiny a děti v Karlovarském kraji, kde Sdružení uvažuje o realizaci programů podpory rodin.
Střídavá péče o dítě po rozvodu rodičů
Hejtmánková, Lenka ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Diplomová práce má povahu teoretické studie. Charakterizuje střídavou péči o děti po rozvodu rodičů jako nejvhodnější porozvodové uspořádání. Tento předpoklad vychází z vývojových změn evropské rodiny od dob francouzské revoluce, vývoje rodinného práva a důležitých aspektů rodinného práva, dále z potřeb dítěte, definice mateřské a otcovské lásky. Tuto hypotézu podporují i výsledky zahraničního výzkumu, které porovnávají život dětí v různém porozvodovém uspořádání. Následně práce pojednává o mediaci jako o vhodné možnosti pomoci rodičům dospět k takovému řešení, které bude vyhovovat všem zúčastněným stranám sporu. Na závěr jsou uvedeny případové studie.
Vytvoření vhodných podmínek pro integraci dítěte s autismem v MŠ
Veselá, Božena ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vytvořením podmínek pro integraci dítěte s autismem v MŠ. Teoretická část obsahuje dosavadní poznatky k danému tématu. Cílem práce je zmapovat potřeby dítěte. Stanovuji si vhodnou metodu, kterou je pozorování. Provádím analýzu výsledků pozorování. Vyplývají z ní potřeby dítěte, a to dopomoc druhé osoby a potřeba nácviku komunikace. Zjištěných výsledků pak využívám v praxi, při úpravě prostředí, strukturalizaci času a při nácviku sociálních a komunikačních dovedností. V závěru práce provádím hodnocení integrace a stanovuji doporučení pro jeho další vzdělávání. Klíčová slova autismus, triáda postižení, pervazivní vývojová porucha, strategie a metody výuky, integrace, asistence, vhodné podmínky, potřeby dítěte
Názory současných matek na výchovu a vzdělání dětí mladších tří let
Baxová, Alena ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce s názvem "Názory současných matek na výchovu a vzdělání dětí mladších tří let" mapuje a popisuje služby denní péče o děti do tří let v České republice v kontextu rodinné politiky našeho státu a Barcelonských cílů. Přibližuje i současné vzdělávací možnosti dětí mladších tří let ve vybraných státech Evropské unie s ohledem na jejich rodinnou politiku. Součástí diplomové práce je výzkumné šetření zaměřené na problematické otázky týkající se výchovy a vzdělání dětí do tří let, jehož cílem bylo zjistit, jaké jsou konkrétní názory a postoje výzkumného souboru 75 matek s dětmi do tří let, vůči rodinné a nerodinné péči v regionu Mladá Boleslav a okolí. Současně se zaměřuje na to, jaké možnosti rané péče o děti matky nejčastěji využívají a jaké důvody je k tomu vedou. Praktickou částí diplomové práce bylo rovněž zjišťováno, povědomí matek o možnostech denní péče o děti do tří let, včetně jejich osobního postoje k jeslím. Harmonizace pracovních a rodinných rolí je v současné době diskutovaným tématem nejen u nás, ale i v celoevropském měřítku. Vedle stoupající míry porodnosti a vysokého poddílu zaměstnaných žen, hraje klíčovou roli i nastavení českých rodin na dvojí příjem, což je stále častěji spojováno s nedostatkem institucí pečujících o děti do tří let. Výzkumným šetřením byly zjištěny...
Vzájemné propojování dramatické a výtvarné výchovy
Blažková, Veronika ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MARTÍNKOVÁ, Nina (oponent)
V diplomové práci se věnuji tématice propojování výtvarné a dramatické výchovy. Toto zaměření orientuji na praktické ověřování funkčnosti propojení obou oborů v přípravném výtvarném ročníku na ZUŠ, který jsem realizovala během dvou let. V úvodní teoretické části přibližuji obor výtvarné výchovy a jeho principy, pojmenovávám jeho limity a vymezuji vzájemný vztah oboru výtvarného s oborem dramatickým. V praktické části popisuji průběh výtvarně-dramatických lekcí inspirovaný třemi literárními předlohami. Cílem diplomové práce je poskytnout ukázku cesty, kterou lze pomoci dramatické výchovy řešit hendikepy výtvarného oboru.
Začleňování jedince do sociální skupiny v různých životních situacích ve vybraném regionu
Šámalová, Zuzana ; Varvažovská, Pavla (vedoucí práce) ; Tomáš, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou začleňování jedince do sociální skupiny v různých životních situacích v Plzeňském kraji. Především se věnuje formám pomoci, která je dětem při odchodu z dětského domova poskytována krajem, resp. dětským domovem zřizovaným Plzeňským krajem. Diplomová práce analyzuje názory veřejnosti na problematiku začleňování dětí z dětského domova do společnosti, zjišťuje postoje samotných dospívajících jedinců, vedoucích pracovníků a zaměstnanců sociálních zařízení. Dále analyzuje problematiku v rámci rozvoje Plzeňského kraje. Cílem práce je navrhnout možnosti jak začlenit jedince bez rodiny do sociálních skupin v různých etapách života v Plzeňském kraji. Teoretická část diplomové práce pojednává o období socializace dítěte a absence rodiny, jakožto hlavního činitele socializace. Popisuje systém náhradní výchovy v České republice, život dětí v dětském domově a programy týkající se problematiky odchodu z dětského domova. Terénní šetření je provedeno s účelem dosáhnout cíle, dílčích cílů práce a následně interpretovat jejich výsledky. V závěru práce jsou shrnuty výsledky získané při zpracování této práce a následné doporučení pro zřizovatele dětských domovů, tedy pro Plzeňský kraj. Pro splnění hlavního cíle je navržena možnost jak začleňovat jedince do sociálních skupin a to formou nové pracovní pozice sociální průvodce.
Mateřská škola jako bezpečný prostor
LISTOPADOVÁ, Lucie
Předmětem této bakalářské práce bylo prozkoumat mateřskou školu z pohledu dětí. Zjistit co má vliv na to, aby se v ní děti cítily v bezpečí, a to především z hlediska psychologického. Především bylo také zkoumáno, co je garantem klidu, pohody a jistoty dětí v mateřské škole. Teoretická část je tvořena historickou retrospektivou vývoje předškolní výchovy a pohledu na dítě. Dále pohledem vývojových psychologů a stručným přehledem potřeb dětí očima psychologa a optikou Rámcového vzdělávacího programu. Praktickou část pak tvoří průzkum požadavků dětí na školku. V práci bylo ověřováno, zda pro děti je ve školce skutečně důležité to, co my dospělí za důležité považujeme.
Zkušenosti pěstounů a poručníků se zajišťováním povinného kontaktu dítěte s jeho původní rodinou
HLOUCALOVÁ, Irena
Tato bakalářská práce popisuje skutečnosti, které provázejí pěstounskou péči a poručnictví, přičemž důraz je kladen na zákonnou povinnost zajišťovat kontakt dítěte s jeho původní biologickou rodinou.Teoretická část práce začíná historickými mezníky náhradní rodinné péče ve světě i u nás. Poté nastiňuji stav v současnosti. Popisuji instituce zabývající se náhradní rodinnou péčí. Praktická část této bakalářské práce je zpracována kvalitativní metodou pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pěstouny a poručníky. Vytvořila jsem výčet nejčastěji zmiňovaných základních potřeb pěstounů a poručníků i dětí v pěstounské péči a názorů pěstounů a poručníků týkajících se zmiňované oblasti. Tato práce by mohla být využita jako materiál pro práci intervenčních center náhradní rodinné péče i pro další odborníky zabývající se touto oblastí náhradní rodinné péče, popřípadě jako inspirační a motivující materiál pro žadatele o náhradní rodinnou péči.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí8 - 17další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.