Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  začátekpředchozí79 - 88dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití interaktivní tabule v základní škole praktické
NOVÁK, Tomáš
Tato práce se věnuje vzdělávání žáků v základní škole praktické dle změn, které probíhají ve školství a to v oblasti využívání interaktivní tabule při jejich vzdělávání a samotnému přínosu využití interaktivní tabule při výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem je interaktivní tabule při výuce využívaná, a zda je její použití účelné z hlediska specifických potřeb žáků s lehkým mentálním postižením. Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmu mentální postižení, jeho etiologii, specifikům a hlavně kognitivním funkcím lidí s mentálním postižením. Dále je nastíněn systém českého speciálního školství věnujícího se žákům s lehkým mentálním postižením. Interaktivním tabulím, jejich druhům, programům, využití a vzdělávacím kurzům pedagogů jsou věnovány poslední kapitoly. V praktické části autor popisuje cíle práce a metody výzkumu, které použil. Výzkumný soubor byl uskutečněn v základních školách praktických především v hodinách, kdy byla použita interaktivní tabule při výuce. Zvolen byl kvalitativní výzkum realizovaný pomocí metod strukturovaného pozorování a dotazování, technikou polostandardizovaných rozhovorů. Zjištěné informace byly dále tříděny metodou otevřeného kódování. Následně byly diskutovány výsledky obou metod získávání informací, ze kterých byly vyvozeny závěry. Zásadním zjištěním výzkumu, který odpovídá na stanovené výzkumné otázky je, že interaktivní tabule jsou ve školách používány často, ale selektivně a účelně různými způsoby. Příprava těchto hodin je časově náročnější, proto ne každý vyučující interaktivní tabuli využívá. Žáci jsou motivovaní pro práci na interaktivní tabuli, ve většině případů je práce na interaktivní tabuli velmi vhodná. Takřka ve všech případech je interaktivní tabule používaná vždy jen jedním uživatelem, tedy pro ostatní je to opět jen frontální metoda výuky. Při mém pozorování vyvstalo z mé strany několik návrhů, které jsem prodiskutoval s vyučujícími.
Aplikace muzikoterapie speciální pedagogiky pro i-CT Framework
Bártů, Tomáš ; Šátek, Václav (oponent) ; Fiala, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje vývoj aplikace pro účely muzikoterapie se zaměřením na kytaru v prostředí speciálního vzdělávání mentálně postižených osob. Práce se zabývá problematikou vývoje podobně zaměřených aplikací, analýzou již existujících aplikací, návrhem nové aplikace a implementací tohoto návrhu. Výsledná aplikace navazuje na návrhové principy projektu " Počítačové terapie " a využívá vzniklý rámec i-CT Framework zjednodušující tvorbu aplikací pro uvedené prostředí. Vývoj je zaměřen na multiplatformnost s podporou operačního systému Android a iOS, přičemž byla provedena verifikace v prostředí osob s mentálním hendikepem. V závěru práce je popsána odezva cílových uživatelů s mentálním postižením a jejich lektorů.
Aplikace AAK speciální pedagogiky pro i-CT Framework
Čajánek, Martin ; Šátek, Václav (oponent) ; Fiala, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu potřeb komunikace ve speciální pedagogicepři práci s osobami s mentálním postižením a na aplikaci, která danou problematiku řeší. Vyvíjená aplikace umožňuje sestavování vět pomocí výběru obrázkových symbolů reprezentujících slova, či jejich vlastní tvorbu a následnou hlasovou syntetizaci hotové věty. Je určená pro mobilní zařízení se systémy Android a iOS, byla vyvíjena v souladu s návrhovými principy počítačové terapie a slouží jako nadstavba pro i-CT Framework, rámec zastřešující a zjednodušující práci s aplikacemi určené pro speciální pedagogiku.
Inkluze a její předpokládané sociálně-ekonomické dopady na základních školách v ČR v roce 2016
Krákora, Jan ; Barák, Vladimír (vedoucí práce) ; Krebs, Vojtěch (oponent)
Bakalářská práce se zabývá inkluzí na základních školách v České republice a snaží se odhadnout předpokládané sociálně-ekonomické dopady. V teoretické části práce jsou definovány pojmy, jako je integrace a inkluze, jsou předloženy informace o současném legislativním nastavení týkající se vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a v neposlední řadě práce představuje norský a finský systém speciálního vzdělávání. Praktická část nejprve přichází na základě makroekonomických dat s výsledky, že inkluze můžeme mít pozitivní ekonomické dopady při dostatečné investici peněžních prostředků a vhodně nastavených podmínkách. Další část práce pomocí vlastního dotazníkového šetření přichází se zjištěním, že právě podmínky nejsou v České republice pro inklinované osoby tohoto procesu vhodně nastaveny.
Rozvoj komunikačních dovedností u integrovaných žáků 1. stupně ZŠ
Odstrčilová, Kateřina ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá speciálně pedagogickou problematikou vzdělávání integrovaných žáků 1. stupně základní školy. Klade si za cíl analyzovat komunikativní dovednosti u žáků s různými speciálními vzdělávacími potřebami. Dílčím cílem diplomové práce je zjistit rozvoj jednotlivých jazykových rovin u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami na prvním stupni základní školy dle příběhu z učebnice, kterou běžně ve výuce využívají. Teoretická část je východiskem pro splnění stanovených cílů. Věnuje se komunikaci, řeči a jejímu rozvoji, individuálnímu vzdělávacímu plánu. V praktické části byla použita metoda kvalitativního charakteru - kazuistiky žáků 1. stupně ZŠ s různými speciálními vzdělávacími potřebami.
Specifické potřeby neslyšících při studiu na vysokých školách v České republice
Kretíková, Andrea ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku vzdělávání osob se sluchovým postižením na vysokých školách v České republice. Důraz je kladen na specifické vzdělávací potřeby osob se sluchovým postižením, které jsou při studiu na vysoké škole naplňovány podpůrnými službami. Práce konkrétně řeší, jak jednotlivé typy podpůrných služeb, tak i centra pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami při vysokých školách, které tyto služby nabízí. Výzkumné šetření, provedené formou online dotazníku, zjistilo, že využívání podpůrných služeb ze strany studentů je frekventované a zároveň, že kvalita služeb nabízených centry pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami se jeví jako velmi vysoká. Šetření také sledovalo využití modifikace maturitní zkoušky ve vztahu s využitím modifikace příjímacích zkoušek na vysoké školy studenty se sluchovým postižením. Vytvořený online dotazník v českém znakovém jazyce poskytuje účinnou zpětnou vazbu neslyšících studentů k centrům pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami. Klíčová slova: centra pro podporu studentů se specifickými potřebami, neslyšící student, podpůrné služby, sluchové postižení, specifické vzdělávací potřeby, vysokoškolské studium.
Možnosti podpory osvojování cizího jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v mladším školním věku
Kramářová, Dana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Rigorózní práce s názvem Možnosti podpory osvojování cizího jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v mladším školním věku reaguje na potřebu změny tradičního přístupu ve výuce cizího jazyka u žáků se specifickými obtížemi. Cílem práce je zmapovat využití metodického programu určeného pro podporu osvojování učiva v anglickém jazyce u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami mladšího školního věku a ověřit přínos metodického programu v praktické výuce. Dílčím cílem je také zhodnocení podpůrného programu při osvojování učiva anglického jazyka a na základě ověřovaného metodického programu aplikovaného v rámci běžných učebních hodin, navržení doporučení pro praktickou jazykovou výuku. Teoretickými východisky jsou současné poznatky o problematice specifických vzdělávacích obtíží žáků mladšího školního věku. Výzkumná část je založena na analýze zjištěných problematických oblastí žáků a analýze osvojených znalostí anglického jazyka u žáků výzkumného vzorku, na základě kterých byl žákům experimentální skupiny cíleně předkládán podpůrný metodický program, jehož součástí je vypracovaný didaktický materiál zaměřený na podporu osvojení učiva anglického jazyka. Analýza výsledků výstupní zkoušky osvojených znalostí žáků experimentální skupiny byla zaměřena na zmapování posunu dosažených jazykových znalostí,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   začátekpředchozí79 - 88dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.