Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 118 záznamů.  začátekpředchozí79 - 88dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postupy rozvíjení čtenářské gramotnosti u předškolních dětí
Lisá, Markéta ; Šormová, Kateřina (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
(česky) Tato práce se zabývá rozvojem čtenářské pregramotnosti předškolních dětí. V první části práce je charakterizován jazykový vývoj dítěte předškolního věku, pojem gramotnost a ostatní pojmy s ním související a také čtenářská pregramotnost. Dále jsou vymezeny vnější faktory mající na ni vliv, tedy faktory rodiny, školy a jejich vzájemné vztahy. V druhé části práce jsou vyhodnoceny výpovědi učitelek mateřských škol, které byly dotazovány pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Cílem práce je zjistit, jaké aktivity rozvíjející čtenářskou pregramotnost jsou v mateřské škole uplatňovány a které materiály jsou v rámci těchto aktivit využívány. Přináší také poznatky o postojích učitelek k několika problematickým oblastem rozvoje čtenářské pregramotnosti a předškolního vzdělávání vůbec. Klíčová slova (česky) předškolní děti, čtenářská gramotnost, pregramotnost, předškolní vzdělávání
Možnosti rozvíjení empatie a altruismu u dětí předškolního věku."
Smoljak, Filip ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
(česky) Empatii a prosociální chování lze u předškolních dětí rozvíjet různými způsoby. Teoretická část práce se zabývá aspekty, které podle odborníků v různém sociálním prostředí a z různých úhlů pohledu hrají nejdůležitější roli. Obsahuje analýzu rámcového vzdělávacího plánu a aktuálně dostupné podpůrné literatury. Práce také uvádí příklady podpory empatie u nás i v zahraničí a popisuje pozorování průběhu všedního dne několika typických tříd mateřských škol. Výzkumná část formou kvalitativního výzkumu shromažďuje poznatky o podpoře dětské empatie v běžné praxi pohledem pedagogů mateřských škol. Popisuje rovněž schopnosti a dovednosti dětí při pomáhání druhým a také jejich limity. Závěrečná část práce se zaměřuje na možnosti rozšíření používaných metod do celého vzdělávacího systému a případné využití získaných poznatků pro prevenci sociálně nežádoucích jevů.
Způsoby zjišťování kognitivních deficitů u dětí předškolního věku
Hronová, Veronika ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá způsoby zjišťování kognitivních deficitů u předškolních dětí. Teoretická část bakalářské práce je nejprve zaměřena poznatky ohledně kognitivní úrovně u dětí v předškolním věku. Následně jsou popsány kognitivní deficity, jež se v tomto věku mohou projevovat. Největší pozornost je věnována diagnostickým nástrojům, které se v České republice využívají k vyšetření předškolních dětí. V práci jsou zmíněny jak klasické standardizované metody, tak metody dynamického vyšetření. Na závěr teoretické části jsou tyto dvě metody srovnány. Empirická část obsahuje návrh výzkumu, jehož cílem je ověřit přínos nově standardizovaného testu dynamického vyšetření ACFS z dlouhodobého hlediska. Klíčová slova: diagnostické metody, kognitivní deficity, předškolní děti, dynamické vyšetření
Rodiče předškolních dětí a očkování III.
Formánková, Petra ; Marešová, Helena (vedoucí práce) ; Pokladníková, Jitka (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra sociální a klinické farmacie Autor: Petra Formánková Školitel: PharmDr. Helena Marešová Název: Rodiče předškolních dětí a očkování III. Klíčová slova: očkování, nežádoucí účinky, nepovinné vakcíny, očkovací kalendář Úvod: Očkování je od nepaměti kontroverzním a velmi diskutovaným tématem. Existují jeho zastánci, ale i striktní odpůrci. Očkování je však doposud nejúčinnější a nejekonomičtější formou boje proti různým onemocněním. Ročně zachrání i několik milionu životů. Cíl: Hlavním cílem mé diplomové práce bylo vyhodnotit výsledky získané dotazníkovým šetřením a zjistit, zda se vzrůstajícím věkem respondentů či vyšším dosaženým vzděláním stoupá či klesá víra v oprávněnost, bezpečnost a účinnost očkování. Dále jsem sledovala rizikovost vzniku nežádoucích účinků na pohlaví dítěte a nejčastější typ nežádoucích účinků, který se po očkování vyskytl. Cílem také bylo zjistit, zda jsou děti očkovány i nepovinnými vakcínami, dále jakou mají rodiče povědomost o očkování a jaké změny by uvítali v rámci očkovacího kalendáře. Metodika: Výzkum probíhal dotazníkovým šetřením. Dotazníky byly rozdány rodičům předškolních dětí v mateřských školách ve Středočeském kraji České republiky. Sběr dat probíhal od dubna do října 2014 celkem v sedmi...
Rodiče předškolních dětí a očkování II.
Klozová, Michaela ; Marešová, Helena (vedoucí práce) ; Pokladníková, Jitka (oponent)
Student: Michaela Klozová Vedoucí práce: PharmDr. Helena Marešová Katedra sociální a klinické farmacie, Farmaceutická fakulta v Hradci králové, Univerzita Karlova v Praze, Česká republika Úvod: Diplomová práce se zabývá postojem českých rodičů předškolních dětí k očkování. Z tohoto pohledu nebyla problematika očkování v České republice dosud hodnocena. Práce přináší přehled základních poznatků o očkování. Cíl: Hlavním cílem práce bylo zhodnotit postoje rodičů k očkování jejich dětí, zmapovat jejich vědomosti a zkušenosti s očkováním a jejich názory na oprávněnost, účinnost a bezpečnost systému očkování v České republice. Dílčím cílem bylo zjistit, jaké změny by v tomto systému uvítali. V neposlední řadě jsem se zajímala o to, zda rodiče nechávají děti očkovat nad rámec povinného očkování. Metodika: Cílený průzkum rodičů předškolních dětí bez rozdílu věku a vzdělání. Pro získání dat byla použita metoda dotazníkového šetření. K zpracování výsledků byl použit počítačový program Microsoft Office Excel 2007. Získaná data byla podrobena frekvenční analýze a byl vypočítán interval spolehlivosti. Průzkum probíhal od září 2012 do listopadu 2013. Dotazník vyplnilo 182 rodičů z 263 oslovených, tj. 69 %. Výsledky: Z průzkumu vyplývá, že 35,7 % respondentů věří stoprocentně v oprávněnost systému očkování....
Rodiče předškolních dětí a očkování I.
Miklasová, Monika ; Marešová, Helena (vedoucí práce) ; Pokladníková, Jitka (oponent)
Rodiče předškolních dětí a očkování I. Autor: Monika Miklasová Vedoucí diplomové práce PharmDr. Helena Marešová Katedra sociální a klinické farmacie, Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové. Úvod: V České republice je očkování dětí jedno z nejvíce diskutovaných témat. Očkování dětí je velmi důležité, protože ty jsou na zdraví a životě ohrožovány nejvíce. Pravidelné očkování vede k dosáhnutí vysoké kolektivní imunity. Předpokladem je vysoká proočkovanost. Cíl: Cílem mé diplomové práce bylo pomocí dotazníků rozdaných v mateřských školách Zlínského kraje zjistit, jaké jsou současné názory rodičů na víru v oprávněnost, účinnost a bezpečnost očkovacího systém v závislosti na věku a vzdělání. Zkoumala jsem informovanost rodičů o daném tématu, nežádoucí účinky a počet dětí naočkovaných nepovinnými vakcínami. Metodika: V průzkumu byla použita metoda dotazníkového šetření. Sběr dat probíhal od října 2012 do dubna 2013. Dotazníky byly rozděleny v mateřských školách Zlínského kraje rodičům, kteří mají předškolní děti. Vybrané dotazníky byly zpracovány metodou frekvenční analýzy. Rozděleny byly podle věkové kategorie, stupně vzdělání, vyhodnoceny programem Microsoft Office Excel. Výsledky byly zaznamenány do tabulek a pomocí nich byly vytvořeny výsečové a sloupcové grafy. Výsledky:...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 118 záznamů.   začátekpředchozí79 - 88dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.