Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
A hedgehog runs through the sidewalk.
Reisová, Kristína ; Lisá, Markéta (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Hedgehog runs across the sidewalk is a collection of texts about the everyday beauty of the world, about slowness and concentration. These are stories seen, perceived, heard by me. Stories where I stopped or they stopped me. About how the sun and the plant create a shadow, how storks fly in a circle over us, how a badger runs in the dark, how a pine cone falls from a tree, how cats sit in the dark, how they caress a plant over leaves, how a night butterfly sits in the corner of the room the dog watches something in the grass, as a rainbow spot lies on the road, as they find that it rains the least of the trees under the pine tree around, as a cloud of steam hovers over the forest, as tamarinds close their leaves at night, ... I write these texts and transfer them to handmade paper, which I made from collected papers and plants. I pin them story after story with a pin. They then meet together on a round table, where people can meet them and experience them with their eyes and touch.
"Putování na místě"
Balážová, Dana ; Babanová, Adéla (oponent) ; Lisá, Markéta (vedoucí práce)
Práce Putování na místě se zabývá přirozenými způsoby cestování. V práci relativizuji tento pojem a srovnávám ho se slovem putování. Jde mi především o vyvolání dojmu putování v mysli. Používám poměrně statický obraz, který dávám do kontrastu široké škály hudebních motivů a ruchů.
A hedgehog runs through the sidewalk.
Reisová, Kristína ; Lisá, Markéta (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Hedgehog runs across the sidewalk is a collection of texts about the everyday beauty of the world, about slowness and concentration. These are stories seen, perceived, heard by me. Stories where I stopped or they stopped me. About how the sun and the plant create a shadow, how storks fly in a circle over us, how a badger runs in the dark, how a pine cone falls from a tree, how cats sit in the dark, how they caress a plant over leaves, how a night butterfly sits in the corner of the room the dog watches something in the grass, as a rainbow spot lies on the road, as they find that it rains the least of the trees under the pine tree around, as a cloud of steam hovers over the forest, as tamarinds close their leaves at night, ... I write these texts and transfer them to handmade paper, which I made from collected papers and plants. I pin them story after story with a pin. They then meet together on a round table, where people can meet them and experience them with their eyes and touch.
Jazykové hry rozvíjející kompetenci v českém jazyce žáků mladšího školního věku s odlišným mateřským jazykem
Lisá, Markéta ; Škodová, Svatava (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se věnuje didaktické hře ve výuce češtiny žáků mladšího školního věku s odlišným mateřským jazykem. Výstupem práce je soubor didaktických her, který je rozčleněn na tři oblasti: výslovnost, slovní zásoba a gramatika. V první části práce je nejprve charakterizován kognitivní a jazykový vývoj žáka mladšího školního věku, a to především ve vztahu ke hře. Následně je popisována hra a její charakteristiky ve výuce žáků mladšího školního věku, je vymezena jako součást výukových metod a zařazena do kontextu výuky cizích jazyků. Dále se práce teoreticky věnuje situačnímu sylabu, který byl vytvořen pro potřeby praktické části práce. Hry, které jsou představeny v praktické části, jsou adaptacemi her určených pro výuku různých školních předmětů. Tyto hry byly nejprve pretestovány skupinou žáků odpovídajícího věku, na základě zpětné vazby lektorky případně upraveny a následně též zpracovány do podoby metodického popisu.
Postupy rozvíjení čtenářské gramotnosti u předškolních dětí
Lisá, Markéta ; Šormová, Kateřina (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
(česky) Tato práce se zabývá rozvojem čtenářské pregramotnosti předškolních dětí. V první části práce je charakterizován jazykový vývoj dítěte předškolního věku, pojem gramotnost a ostatní pojmy s ním související a také čtenářská pregramotnost. Dále jsou vymezeny vnější faktory mající na ni vliv, tedy faktory rodiny, školy a jejich vzájemné vztahy. V druhé části práce jsou vyhodnoceny výpovědi učitelek mateřských škol, které byly dotazovány pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Cílem práce je zjistit, jaké aktivity rozvíjející čtenářskou pregramotnost jsou v mateřské škole uplatňovány a které materiály jsou v rámci těchto aktivit využívány. Přináší také poznatky o postojích učitelek k několika problematickým oblastem rozvoje čtenářské pregramotnosti a předškolního vzdělávání vůbec. Klíčová slova (česky) předškolní děti, čtenářská gramotnost, pregramotnost, předškolní vzdělávání
"Putování na místě"
Balážová, Dana ; Babanová, Adéla (oponent) ; Lisá, Markéta (vedoucí práce)
Práce Putování na místě se zabývá přirozenými způsoby cestování. V práci relativizuji tento pojem a srovnávám ho se slovem putování. Jde mi především o vyvolání dojmu putování v mysli. Používám poměrně statický obraz, který dávám do kontrastu široké škály hudebních motivů a ruchů.

Viz též: podobná jména autorů
1 Lisá, Milena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.