Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  začátekpředchozí77 - 86další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obraz médií v československém filmu 1930 až 1949
Kliment, Michal ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Šobr, Michal (oponent)
Rigorózní práce Obraz médií v československém filmu 1930 až 1949 prezentuje roli médií a jejich profesních představitelů v československých celovečerních hraných filmech vyrobených mezi lety 1930 a 1949. Práce si klade za cíl popsat, jakým způsobem tento obraz ovlivňovaly technologické, sociální a politické proměny této doby. Vedlejším záměrem bylo ukázat, jakým způsobem na tehdejší filmové tvorbě participovali soudobí českoslovenští i zahraniční novináři. Úvod vymezuje filmové tituly určené k primární a sekundární analýze této práce. Pro primární analýzu byly vybrány snímky, které významným způsobem zobrazovaly soudobá média (zejména tisk, rozhlas, filmové a agenturní zpravodajství a nastupující vynález televise) či jejich profesní představitele. Pro sekundární analýzu byly vybrány snímky, které zobrazovaly soudobá média či jejich profesní představitele okrajovým způsobem. První kapitola také uvede stručný přehled krátkometrážní tvorby zobrazující média a také snímků, které s mediální tematikou nepřímo souvisí. Druhá kapitola poskytuje historický kontext zkoumaného období s důrazem na sociální, technologické a politické proměny. Třetí část popisuje klíčové reprezentace médií a jejich představitelů ve filmových textech primární analýzy, tj. prezentuje relevantní části obsahu těchto děl. Následující čtvrtá...
Vyprávění v obrazech
Husák, Jiří ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Práce pojednává o historii, metodách a postupech narace ve výtvarném umění od počátků dějin k dnešku. Problematiku příběhu v obraze dělí do dvou kategorií, roviny vnitřního a roviny vnějšího příběhu. Každá z těchto narativních rovin pracuje s jinými postupy, mezi něž patří kompozice, dynamika, rytmus, užití symbolů, indexů a ikonů, ale také míra stylizace a naturalismu. Vedle historických metod sekvenčního obrazového vyprávění se předmětem analýzy stává soudobá progresivní výtvarná forma, komiks. Práce si všímá způsobu komponování, práce s časem a využití tzv. škarpy, nedílné součásti juxtaponované sekvence. Poznatky z analýzy shrnuje vlastní autorská tvorba a didaktické zhodnocení některých narativních principů.
Život 2
Maliňáková, Kamila ; Čermák, Aleš (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Život 2 je „reprezentací“ obyčejných situací, příběhů každodenního života, jejichž podstata ale není na první pohled zcela zřetelná. Je celkem běžné, že se zdání o našem životě ne úplně shoduje se skutečností, mnohdy se od ní ale diametrálně liší. Život 2 představuje právě tu navenek skrývající se, reálnou skutečnost. Výstupem práce je velkoformátový obraz, malba na plátně kombinovaná s instalací, která jako médium využívá malovaný perník.
Malířský tah
Hon, Michael ; Dub,, Petr (oponent) ; Houser, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce nazvaná Malířský tah je demonstrací techniky zhmotnění malířského tahu v prostoru. Těžištěm projektu je práce s technologickým postupem, kdy je barva, či jiný materiál namísto nanášení na podklad povrchem protlačován. Důležitým pojítkem techniky s klasickou malbou je zachování hodnot malířského gesta a určité soustředěnosti. Projekt se zabývá tematizací uměleckého média malby s důrazem na vizuální a haptickou složku obrazu. Cílem je vytvoření malířské techniky, její demonstrace a prezentace v rámci výstavního prostoru.
Zenith House
Roudnická, Michaela ; Zálešák, Jan (oponent) ; Houser, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce Zenith House se snaží najít a zmapovat pozici figurální malby na poli současného umění. Skrze průzkum prací současných malířů, kteří využívají historických vlivů a kompozic polemizuje o vývoji skladby obrazu, dotýká se fenoménu portrétu a současného trendu řemeslného de-skillingu.
Nástroj pro správu obrázků a fotogalerií
Navrátil, Rudolf ; Španěl, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možnostmi dodatečného vkládání metadat do obrázků formou klíčových slov. Popisuje nejvýznamnější existující nástroje, které toto umožňují. Dále zmiňuje a rozebírá běžně používané obrazové formáty, standardy pro ukládání metadat v obrázcích a možnosti jejich indexace. Pojednává o řešení daného zadání a v závěru nastiňuje možnosti dalšího vývoje.
Webové rozhraní pro zpracování obrazu
Wollný, Pavel ; Jošth, Radovan (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce pojednává o tvorbě webového rozhraní pro zpracování obrazu. Definuje základní požadavky na výslednou aplikaci. Zabývá se návrhem klientského rozhraní, serveru a jejich vzájemné komunikace. Následně se věnuje implementaci těchto částí. Systém je postaven na technologiích HTML, CSS, JavaScriptu, PHP a AJAXu. Vlastní zpracování fotografií pak zajišťuje GD knihovna PHP a externí aplikace napsaná za pomoci OpenCV.
Metody zvyšování rozlišení digitálních snímků
Franěk, Pavel ; Fedra, Petr (oponent) ; Mézl, Martin (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je se seznámit s metodami, které umožňují zvýšení rozlišení digitálních snímků. Také realizovat jednotlivé interpolační metody i Super-rozlišení pomocí programu Matlab a poukázání na zhodnocené výsledky. Diskutovat o možnostech použití metod Super-rozlišení pro obrazy s lékařských modalit.
Automatický výběr reprezentativních fotografií
Bank, Tomáš ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce je z oboru počítačového vidění. Zabývá se shlukováním fotografií podle jejich obsahu a dále výběrem dobré reprezentativní fotografie. K dosažení tohoto cíle je v práci popsáno několik metod a přístupů, ze kterých vychází návrh algoritmu. Příkladem použití výsledné aplikace může být výběr reprezentativní fotografie pro rozsáhlá alba.
Převod černobílých dokumentů
Bárnet, Lukáš ; Červinka, Luděk (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zpracováním černobílých, šedotónových dokumentů, tedy převodem z šedotónového obrazu dokumentu na binární. Jsou v ní popsány postupy pro oddělení textu s proměnným jasem od pozadí. V práci jsou použity různé metody pro oddělení popředí od pozadí, takzvaná segmentace obrazu. Jsou zde také porovnány výsledky různých metod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   začátekpředchozí77 - 86další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.