Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  začátekpředchozí77 - 86další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Intristická motivace a prožitek FLOW u žáků základní umělecké školy
Komárek, Tomáš ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá problematikou prožívání flow a intrinsické motivace u žáků základní umělecké školy (ZUŠ). Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou žáci ZUŠ k hudbě vnitřně motivováni, do jaké míry prožívají při hře na hudební nástroj flow a s kterými psychologickými aspekty tento typ prožívání souvisí. Výzkumný soubor tvořili žáci hudebního oboru ZUŠ Trutnov ve věku 11-18 let (N = 108). Data byla získána pomocí tří dotazníků (Dotazník flow, Dotazník učitel a Dotazník motivace). První dva dotazníky byly vytvořeny pro účely této rigorózní práce, Dotazník motivace byl přeložen z anglické verze dotazníku SIMS (The Situational Motivation Scale). Výzkum prokázal, že žáci ZUŠ se domnívají, že zažívají flow relativně velmi často. U většiny sledovaných proměnných se potvrdila statisticky významná souvislost s flow, výsledky ale ukazují, že se jedná o méně těsné vztahy. Výjimkou byl vztah mezi flow a intrinsickou motivací, kde byla prokázána výraznější souvislost. Neprokázalo se, že by prožitek flow žáků ZUŠ souvisel s hrou v hudebních souborech, s rozsahem domácího cvičení, délkou hry na nástroj nebo pohlavím respondentů. Klíčová slova: flow; intrinsická motivace; hudební psychologie; hudební vzdělávání.
Irská tradiční hudba v české škole
Křivancová, Veronika ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá irskou tradiční hudbou a jejím možným uplatněním v hudební výchově na druhém stupni základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií v České republice. Teoretická část práce informuje o irské tradiční hudbě a historických a geografických podmínkách, ve kterých se rozvíjela. Praktická část se zabývá možnostmi jejího zapojení do školní výuky v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Součástí práce jsou obrazové, zvukové a multimediální přílohy, noty, videa a pracovní listy.
Klavírní tvorba Dmitrije Kabalevského
MEZEROVÁ, Eva
Cílem této diplomové práce je zmapovat život, tvorbu a pedagogický přínos ruského skladatele Dmitrije Borisoviče Kabalevského. Dále bych chtěla přiblížit dětskou klavírní instruktivní literaturu D. Kabalevského, neboť se jedná o velmi vděčný přednesově metodický materiál hojně využívaný na základních uměleckých školách. Součástí práce je metodický rozbor instruktivních skladeb, formální rozbor klavírních sonát a estetický rozbor koncertů.
Skupinová hra v hudební výchově Využití hudebně výrazových prostředků moderní populární hudby v činnostní hudební výchově
Vepřek, Jan ; Sládek, Libor (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Resumé Protože se v dnešní době moderní populární hudba masově šíří a velice rychle se vyvíjí, je nutné, aby na tuto skutečnost reagovali i učitelé hudební výchovy. Ti by měli nabídnout žákům možnost orientovat se v záplavě nově vznikajících hudebních děl moderní populární hudby i v nových hudebně výrazových prostředcích. To lze samozřejmě provést odborným výkladem a poslechem vhodných ukázek, ale domnívám se, že výklad hudební teorie a poslech by měla následovat aktivita z oblasti činnostní hudební výchovy, aby měli žáci možnost novou znalost procvičit a správně pochopit. Proto se má diplomová práce věnuje právě této problematice. Snaží se postihnout možnosti využití skupinové hry s využitím hudebně výrazových prostředků moderní populární hudby a měla by sloužit i jako soubor praktických rad k vytváření úprav pro žáky. V první kapitole jsou vymezeny termíny, z nichž nejdůležitější jsou bezesporu definice moderní populární hudby a vymezení skupiny žáků. Druhá kapitola obsahuje výčet vhodných hudebních nástrojů a jejich popis, speciálně se zaměřuje na nástroje vhodné k vytvoření rytmické skupiny. Jedná se o hudební nástroje z Orffova inventáře i o jiné, technicky ne příliš náročné hudební nástroje. Třetí kapitola se věnuje problematice skupinové hry v hudební výchově, zejména pak rytmické sekci, kterou chápu...
Významné osobnosti ZUŠ Jihlava
Zemanová, Marie ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Stříteská, Leona (oponent)
Autorský abstrakt Tématem bakalářské práce je přehled významných osobností spjatých se Základní uměleckou školou Jihlava. Práce je zaměřena jak na bývalé či současné pedagogy, tak na absolventy, kteří vynikli v umělecké nebo umělecko-pedagogické činnosti v rámci regionu. Největší pozornost bude věnována osobnostem, jejichž význam přesáhl region. Stěžejními osobnostmi, jimž bude věnován v práci největší prostor, jsou: Bohumil Bouda, Bohumír Štědroň, Zdeněk Jílek, Antonín Nosek, Milan Bialas, Vlastimil Bialas, Petr Šandera, Petr Fiala, Antonín Rous, Pavel Jirák, Dana Fučíková, Václav Hoskovec, František Fiala, Hana Škarková, Kateřina Hebelková a Roman Patočka.
Psychologické aspekty prožívání flow u žáků Základní umělecké školy
Komárek, Tomáš ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou prožívání flow a intrinsické motivace u žáků základní umělecké školy (ZUŠ). Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou žáci ZUŠ k hudbě vnitřně motivováni, do jaké míry prožívají při hře na hudební nástroj flow a s kterými psychologickými aspekty tento typ prožívání souvisí. Výzkumný soubor tvořili žáci hudebního oboru ZUŠ Trutnov ve věku 11-18 let (N = 108). Data byla získána pomocí tří dotazníků (Dotazník flow, Dotazník učitel a Dotazník motivace). První dva dotazníky byly vytvořeny pro účely této diplomové práce, Dotazník motivace byl přeložen z anglické verze dotazníku SIMS (The Situational Motivation Scale). Výzkum prokázal, že žáci ZUŠ se domnívají, že zažívají flow relativně velmi často. U většiny sledovaných proměnných se potvrdila statisticky významná souvislost s flow, výsledky ale ukazují, že se jedná o méně těsné vztahy. Výjimkou byl vztah mezi flow a intrinsickou motivací, kde byla prokázána výraznější souvislost. Neprokázalo se, že by prožitek flow žáků ZUŠ souvisel s hrou v hudebních souborech, s rozsahem domácího cvičení, délkou hry na nástroj nebo pohlavím respondentů.
Využití prostředků informačních technologií v hodinách hudební výchovy
Vosyková, Petra ; Holý, Radek (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
Diplomová práce nazvaná Využití prostředků informačních technologií v hodinách hudební výchovy si klade za cíl porovnat různé přístupy k výuce hudební výchovy na střední škole, konkrétně porovnat formu tradiční výuky s výukou vedenou za využití interaktivní tabule, z hlediska jejich vlivu na zapamatování probraného učiva. K ověření předpokládané hypotézy, že využití interaktivní tabule v hodině hudební výchovy má pozitivní vliv na úroveň získaných znalostí studentů, byly vytvořeny podklady pro vyučovací hodiny. Ty zahrnují jednak výukový materiál (přiložen na CDROM), jednak ověřovací testy, na základě kterých bylo možné následně porovnat dosažené výsledky jednotlivých kontrolních skupin studentů. Analýza zjištěných výsledků potvrdila předpokládanou hypotézu; rozdíl, který se mezi kontrolními skupinami objevil, však nebyl natolik velký, aby mohl jednoznačně prokázat, že dosažení lepších výsledků bylo způsobeno právě používáním interaktivní tabule ve výuce. Její pozitivní přínos se však projevil, konkrétně větší mírou zapojení studentů v hodinách a jejich aktivnějším přístupem k probírané látce, což následně pozitivně ovlivnilo i úroveň jejich získaný znalostí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   začátekpředchozí77 - 86další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.