Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení
Bajer, Jan ; Sládek, Libor (oponent) ; Hornungová, Jana (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na zhodnocení finanční situace vybraného podniku Kronospan CR, spol. s r.o. za období 2015 až 2019 pomocí metod finanční analýzy. Stav je posouzen na základně metod finanční analýzy, které jsou rozebrány v teoretické části práce a následně užita v praktické části. Na základě výsledků vybraných metod budou tyto informace využity pro návrh zlepšení finanční situace společnosti.
Systém hudebního vzdělávání v Austrálii se zaměřením na primární a sekundární stupeň
Čápová, Alena ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Sládek, Libor (oponent)
Autorský abstrakt Záměrem této diplomové práce je zpřístupnit poznatky o australském vzdělávacím systému a postavení předmětu hudební výchova v soustavě vyučovacích předmětů. Australský vzdělávací systém má svá specifika. Z hlediska mezinárodních srovnávání testů je velmi dobře hodnocen. Z toho důvodu může být podnětným také pro české prostředí. V této práci jsou popsány kroky, které vedly k nynější podobě výuky hudební výchovy v Austrálii. Rozbor kurikulárních dokumentů pak přibližuje současný stav. Postavení hudební výchovy se v australském vzdělávacím systému neustále posiluje. Do tohoto procesu je zapojena odborná i laická veřejnost. Hudba se stává nedílnou součástí vzdělávání. Vyústěním této práce je srovnání australského vzdělávacího systému s českým. Na základě výsledků jsou navrhována doporučení pro českou praxi.
Skupinová hra v hudební výchově Využití hudebně výrazových prostředků moderní populární hudby v činnostní hudební výchově
Vepřek, Jan ; Sládek, Libor (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Resumé Protože se v dnešní době moderní populární hudba masově šíří a velice rychle se vyvíjí, je nutné, aby na tuto skutečnost reagovali i učitelé hudební výchovy. Ti by měli nabídnout žákům možnost orientovat se v záplavě nově vznikajících hudebních děl moderní populární hudby i v nových hudebně výrazových prostředcích. To lze samozřejmě provést odborným výkladem a poslechem vhodných ukázek, ale domnívám se, že výklad hudební teorie a poslech by měla následovat aktivita z oblasti činnostní hudební výchovy, aby měli žáci možnost novou znalost procvičit a správně pochopit. Proto se má diplomová práce věnuje právě této problematice. Snaží se postihnout možnosti využití skupinové hry s využitím hudebně výrazových prostředků moderní populární hudby a měla by sloužit i jako soubor praktických rad k vytváření úprav pro žáky. V první kapitole jsou vymezeny termíny, z nichž nejdůležitější jsou bezesporu definice moderní populární hudby a vymezení skupiny žáků. Druhá kapitola obsahuje výčet vhodných hudebních nástrojů a jejich popis, speciálně se zaměřuje na nástroje vhodné k vytvoření rytmické skupiny. Jedná se o hudební nástroje z Orffova inventáře i o jiné, technicky ne příliš náročné hudební nástroje. Třetí kapitola se věnuje problematice skupinové hry v hudební výchově, zejména pak rytmické sekci, kterou chápu...
Osobnosti kytary, jejich přínos světové hudbě a kytarové hře
Bělohoubek, Martin ; Sládek, Libor (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Kytara v poslední době patří k nejpopulárnějším nástrojům. Její vliv zasahuje do mnoha zemí, v nichž našla domov. Hlavními žánry, kde se tento hudební nástroj vyskytuje, jsou blues, country a rock. Je patrné, že bez její existence by tyto styly nevznikly. Práce se zabývá vlivem kytary a kytarových hráčů na dějinný vývoj těchto stylů, zkoumá technické prvky hry jednotlivých kytaristů a zasazuje je do dějin žánrů. Zvláštní kapitola je věnována riffu, melodickému úryvku, který zásadním způsobem ovlivnil myšlení rockových hudebníků. Kytaristé se postupně stali hrdiny, přitahující k sobě masy posluchačů, proto se jejich popularita v současné době využívá v reklamním průmyslu ke zvýšení prodejnosti produktů, a z toho důvodu je zde obsaženo téma reklama. Závěrečné kapitola této práce je věnována praktickému využití nástroje v hodinách hudební výchovy a předkládá návrhy kytarových doprovodů k písním.
Hudební kluby dnešní Prahy
Nový, Josef ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Sládek, Libor (oponent)
Autorský abstrakt Cílem této práce je zmapovat historii a současnou situaci pražských hudebních klubů, vypracovat přehled a charakteristiku klubů ve čtvrtích Žižkov a Smíchov a nabídnout čtenářům ucelené informace o poloze, interiéru, žánrové polarizaci a krátce popsaných dějinách jednotlivých klubů. Také se pokusíme identifikovat společné a rozdílné znaky klubů ve dvou vybraných čtvrtích. K problému se úzce váže historie vzniku hudebních klubů od kramářských písní a kupletů přes staropražské šantány a kabarety až po kluby jak je známe dnes, kterou se budeme také zabývat. V první polovině bakalářské práce se zastavíme u definice hudebního klubu a náhledu do historie těchto kulturně-sociálních zařízení v Praze. Po éře profesionálně skládaných kramářských písní a kupletů se jejich první skutečnou obdobou zdají být šantány, které později musely uvolnit místo kabaretům, přestože se tehdy ještě nejednalo o podniky ryze hudebního zaměření. Vývojem přes obě světové války a dobu komunismu se pak dostáváme až do porevoluční Prahy. Druhá část práce je věnována praktickému výzkumu pražských hudebních podniků. Pro výzkum byly vybrány čtvrti Žižkov a Smíchov. Po krátkém úvodu jsou uvedeny důležité informace o jednotlivých klubech, strukturované rozhovory s produkčními a u klubů s delší tradicí také krátký exkurz do...
Hodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení
Bajer, Jan ; Sládek, Libor (oponent) ; Hornungová, Jana (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na zhodnocení finanční situace vybraného podniku Kronospan CR, spol. s r.o. za období 2015 až 2019 pomocí metod finanční analýzy. Stav je posouzen na základně metod finanční analýzy, které jsou rozebrány v teoretické části práce a následně užita v praktické části. Na základě výsledků vybraných metod budou tyto informace využity pro návrh zlepšení finanční situace společnosti.
Hudební kluby dnešní Prahy
Nový, Josef ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Sládek, Libor (oponent)
Autorský abstrakt Cílem této práce je zmapovat historii a současnou situaci pražských hudebních klubů, vypracovat přehled a charakteristiku klubů ve čtvrtích Žižkov a Smíchov a nabídnout čtenářům ucelené informace o poloze, interiéru, žánrové polarizaci a krátce popsaných dějinách jednotlivých klubů. Také se pokusíme identifikovat společné a rozdílné znaky klubů ve dvou vybraných čtvrtích. K problému se úzce váže historie vzniku hudebních klubů od kramářských písní a kupletů přes staropražské šantány a kabarety až po kluby jak je známe dnes, kterou se budeme také zabývat. V první polovině bakalářské práce se zastavíme u definice hudebního klubu a náhledu do historie těchto kulturně-sociálních zařízení v Praze. Po éře profesionálně skládaných kramářských písní a kupletů se jejich první skutečnou obdobou zdají být šantány, které později musely uvolnit místo kabaretům, přestože se tehdy ještě nejednalo o podniky ryze hudebního zaměření. Vývojem přes obě světové války a dobu komunismu se pak dostáváme až do porevoluční Prahy. Druhá část práce je věnována praktickému výzkumu pražských hudebních podniků. Pro výzkum byly vybrány čtvrti Žižkov a Smíchov. Po krátkém úvodu jsou uvedeny důležité informace o jednotlivých klubech, strukturované rozhovory s produkčními a u klubů s delší tradicí také krátký exkurz do...
Skupinová hra v hudební výchově Využití hudebně výrazových prostředků moderní populární hudby v činnostní hudební výchově
Vepřek, Jan ; Sládek, Libor (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Resumé Protože se v dnešní době moderní populární hudba masově šíří a velice rychle se vyvíjí, je nutné, aby na tuto skutečnost reagovali i učitelé hudební výchovy. Ti by měli nabídnout žákům možnost orientovat se v záplavě nově vznikajících hudebních děl moderní populární hudby i v nových hudebně výrazových prostředcích. To lze samozřejmě provést odborným výkladem a poslechem vhodných ukázek, ale domnívám se, že výklad hudební teorie a poslech by měla následovat aktivita z oblasti činnostní hudební výchovy, aby měli žáci možnost novou znalost procvičit a správně pochopit. Proto se má diplomová práce věnuje právě této problematice. Snaží se postihnout možnosti využití skupinové hry s využitím hudebně výrazových prostředků moderní populární hudby a měla by sloužit i jako soubor praktických rad k vytváření úprav pro žáky. V první kapitole jsou vymezeny termíny, z nichž nejdůležitější jsou bezesporu definice moderní populární hudby a vymezení skupiny žáků. Druhá kapitola obsahuje výčet vhodných hudebních nástrojů a jejich popis, speciálně se zaměřuje na nástroje vhodné k vytvoření rytmické skupiny. Jedná se o hudební nástroje z Orffova inventáře i o jiné, technicky ne příliš náročné hudební nástroje. Třetí kapitola se věnuje problematice skupinové hry v hudební výchově, zejména pak rytmické sekci, kterou chápu...
Osobnosti kytary, jejich přínos světové hudbě a kytarové hře
Bělohoubek, Martin ; Sládek, Libor (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Kytara v poslední době patří k nejpopulárnějším nástrojům. Její vliv zasahuje do mnoha zemí, v nichž našla domov. Hlavními žánry, kde se tento hudební nástroj vyskytuje, jsou blues, country a rock. Je patrné, že bez její existence by tyto styly nevznikly. Práce se zabývá vlivem kytary a kytarových hráčů na dějinný vývoj těchto stylů, zkoumá technické prvky hry jednotlivých kytaristů a zasazuje je do dějin žánrů. Zvláštní kapitola je věnována riffu, melodickému úryvku, který zásadním způsobem ovlivnil myšlení rockových hudebníků. Kytaristé se postupně stali hrdiny, přitahující k sobě masy posluchačů, proto se jejich popularita v současné době využívá v reklamním průmyslu ke zvýšení prodejnosti produktů, a z toho důvodu je zde obsaženo téma reklama. Závěrečné kapitola této práce je věnována praktickému využití nástroje v hodinách hudební výchovy a předkládá návrhy kytarových doprovodů k písním.
Systém hudebního vzdělávání v Austrálii se zaměřením na primární a sekundární stupeň
Čápová, Alena ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Sládek, Libor (oponent)
Autorský abstrakt Záměrem této diplomové práce je zpřístupnit poznatky o australském vzdělávacím systému a postavení předmětu hudební výchova v soustavě vyučovacích předmětů. Australský vzdělávací systém má svá specifika. Z hlediska mezinárodních srovnávání testů je velmi dobře hodnocen. Z toho důvodu může být podnětným také pro české prostředí. V této práci jsou popsány kroky, které vedly k nynější podobě výuky hudební výchovy v Austrálii. Rozbor kurikulárních dokumentů pak přibližuje současný stav. Postavení hudební výchovy se v australském vzdělávacím systému neustále posiluje. Do tohoto procesu je zapojena odborná i laická veřejnost. Hudba se stává nedílnou součástí vzdělávání. Vyústěním této práce je srovnání australského vzdělávacího systému s českým. Na základě výsledků jsou navrhována doporučení pro českou praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 SLÁDEK, Lukáš
5 Sládek, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.