Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  začátekpředchozí75 - 84  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Malířův rok
Kachlíková, Barbora ; Pospiszyl,, Tomáš (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Na svojí diplomové práci jsem pracovala na art rezidenci v Gedoku ve Stuttgartua práce je tedy tím ovlivněná. Magisterská práce se sestává 15 - 20 prací. Zvolené médium pro vypracování je malba a technika olej na plátně. Série nemá jednotnérozměry, velikosti pláten se pohybují od 80x90 cm do 200x200cm.
Muzeum moderního umění - Bejrút
Minenko, Sergey ; Kolcunová, Pavlína (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem soutěžní práce je návrh muzea moderního umění v kulturní části města Bejrút. Pozemek pro muzeum moderního umění se nachází v historickém centru v okrese Achrafieh Bejrút naproti Národního muzea. Tato stavba by měla splňovat sociální, společenskou a kulturní odpovědnost. Návrh by měl potvrdit historický význam této lokality a stávajících okolních kulturních institucí, které jsou součástí stabilního urbanismu města.
Vztahy současného volného a užitého umění
Smetana, Filip ; Ptáček, Jiří (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vztahy mezi současným volným a užitým uměním. Zkoumá zejména možnosti obousměrného prostupování a přesahů těchto oblastí. V diplomové práci se snažím dotýkat hraničních bodů mezi sochou, malbou, kresbou a designem V diplomové práci se zabývám tématem nástěnného reliéfu. Ve své práci vždy využívám konceptuálních principů, přičemž jsou tyto principy často navenek nejasné. Pomocí konceptuálních klíčů a kontextů se snažím vytvářet estetické kvality uměleckých artefaktů. V praktické diplomové práci pomocí nástěnných plastik pracuji se skládáním obrazu. Umělecká díla často mohou měnit svou povahu a jejich vnímání pomocí odlišného kompozice, adjustace, či kontextu s okolím. V práci pracuji s možností chápat každý, jednotlivý umělecký prvek jako součást širšího celku. Diplomová práce se skládá z reliéfních nástěnných plastik. Skladba dílců tvoří obklad celé stěny, popř. sloupu. V diplomové práci kombinuji jednotlivé reliéfy podle konkrétního klíče.
Český a globální trh výtvarného umění (s akcentem na kritickou reflexi českých a zahraničních autorit)
Dvořák, Olga ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; David, Jiří (oponent) ; Němeček, Jan (oponent)
Disertační práce zkoumá umělecké dílo jako velmi specifický luxusní produkt, který je obtížně definovatelný a tržně uchopitelný. Objektivně daná nejistota trhu s uměním se ukázala být v problematickém vztahu k investiční funkci uměleckého díla. Cena současného výtvarného díla jako produktu je nestálá a navíc netransparentní, vzhledem k jejímu utajení ji nelze ekonomicky sledovat a na globální úrovni se tvoří většinou pomocí marketingového nástroje, komerčního veletrhu s uměním. Hlavním cílem práce je odkrytí specifik trhu výtvarného umění. Sekundárním cílem je zjistit, jak je na globálním trhu zastoupeno české současné umění, jaké existují bariéry pro vstup českých subjektů na tento trh a jaký vztah k marketingu mají jednotliví aktéři trhu. Pro dosažení cíle autorka provedla široký sekundární výzkum zahraniční literatury a dále dva primární výzkumy. V kvalitativním výzkumu metodou expertního dotazování se zaměřila na české odborníky několika různých profesí. Následný rozsáhlý kvantitativní výzkum, včetně statistického zpracování, zjišťoval názory expertů z významných výtvarných institucí celého světa a jejich povědomí o českém současném výtvarném umění. Přínosem práce jsou zejména doporučení pro české umělce a komerční galerie, jak proniknout na globální trh. Vedle tohoto praktického přínosu se práce zabývá i přínosem pro vědu, jelikož zkoumá a poskytuje informace z oblasti, která není v českém prostředí dostatečně sledována ani prezentována na kvalitní úrovni. Zaměření autorky na pedagogický přínos je zřejmý, jelikož se uvedené problematice již několik let věnuje v rámci pravidelných přednášek o marketingu umění na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Sběratelství moderního a současného umění v České republice: Jeho charakteristika a vliv na trh s uměním.
Dvořáková, Valérie ; Janištinová, Anna (vedoucí práce) ; Prokůpek, Marek (oponent)
Práce komplexně charakterizuje aktuální stav českého trhu se současným a moderním uměním, a to skrze fenomén sběratelství. Zvláštní důraz je kladen na specifika současného mladého umění v kontextu sběratelství a trhu umění a specifika investování. Teoretická část vychází z dosavadní ne příliš rozsáhlé literatury a charakterizuje základní mechanismy a teoretické procesy na trhu s uměním. Praktická část je založená na kombinaci statistik parametrů trhu s uměním a expertních rozhovorů s profesionály z oboru, a klade si konkrétní praktické otázky ke zkoumání reálné podoby těchto procesů. Práce dochází k závěru, že teoretické předpoklady ani zahraniční praxe v mnoha ohledech neodpovídají praxi v českém prostředí, které lze charakterizovat jako silně konzervativní.
Marketingový potenciál veletrhů se současným uměním
Zbořilová, Lenka ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Kolouchová, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na marketingový potenciál veletrhů se současným uměním. Cílem práce bylo analyzovat potenciál veletrhů se současným uměním, zda je pro české galerie výhodné se na veletrzích se současným uměním prezentovat. Co jim daná prezentace přináší, je analyzováno komparací rozhovorů s galeristy. Práce se zabývá postavením veletrhu jako jedním z nástrojů komunikačního mixu, který slouží k naplňování marketingových a komunikačních cílů. Vpráci jsou představeni jednotliví účastníci trhu s uměním. Je provedena analýza účasti české galerie na veletrhu se současným uměním. Jsou identifikovány bariéry účasti českých galerií a navrženo zmírnění či odstranění těchto bariér.
Prezentace současného umění v kontextu muzea umění
Prokůpek, Marek ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Janištinová, Anna (oponent)
Cílem této diplomové práce je prozkoumání možností prezentace výtvarného umění s důrazem na současné výtvarné umění v kontextu muzeí umění. Před samotným rozborem tématu muzeí umění a prezentace umění jsou v práci vymezeny základní pojmy vztahující se k tématu. Čtenář se může v počátku práce seznámit s historickým vývojem muzeí umění od počátků až k dnešní podobě této instituce. Následně jsou v práci uvedeny aspekty vztahující se k prezentaci výtvarného umění, jako jsou prostory muzea umění a vývoj jejich designu. Jedna kapitola práce je věnována i osobnosti kurátora, který hraje v prezentaci umění významnou roli. Základ muzea umění tvoří umělecké sbírky, které jsou transformovány do dlouhodobých expozic, na druhou stranu by se muzeum mělo zabývat i produkcí dočasných výstav, které v posledních desetiletích hrají v prezentaci výtvarného umění významnou roli. Při samotné prezentaci jsou důležité i způsoby instalace výtvarných děl. Všechny tyto aspekty jsou v práci teoreticky popsány a podpořeny příklady z muzejní praxe. V poslední části, věnující se Veletržnímu paláci, jsou teoretická východiska aplikována na konkrétním příkladě největší sbírkotvorné instituce v našem prostředí.
Hyperrealistické tendence v tvorbě Theodora Pištěka
DOUBRAVOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce se zabývá jednou z výrazných tvůrčích etap českého malíře Theodora Pištěka. Ten v sedmdesátých a osmdesátých letech dvacátého století vytváří malby se silným hyperrealistickým rukopisem. Práce se zaměřuje na otázku východisek a vlivů, které mohly vést k tomuto způsobu Pištěkovy tvorby. K této analýze jsou použity komparace s díly amerických hyperrealistů, ale také srovnání s českými současníky autora. Bakalářská práce se snaží na základě srovnání definovat základní principy a výtvarná témata Pištěkovy hyperrealistické tvorby. Součástí je pokus o srovnání Pištěkových děl s obrazy několika vybraných autorů z Pištěkovy generace. V závěru práce je poukázáno na postavení hyperrealistické tvorby na současné české výtvarné scéně.
Fotografie - médium světla a času anebo současného umění?
Stecker, David ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Grygar, Štěpán (oponent) ; Šimlová, Štěpánka (oponent)
Existuje něco takového jako specifické hodnoty fotografie, které vycházejí ze samotné podstaty tohoto média? A pokud ano, mohou se tyto hodnoty uplatnit i v dnešním uměleckém světě nebo se jich fotografie, aby obhájila své pozice v tomto proměnlivém a konkurenčním prostředí, musí vzdát a hledat a pracovat s jinými, které nevycházejí z její podstaty? Je vůbec perspektivní v dnešní době hledat něco tak archaického jako ontologii jednotlivých médií? Možná ano.
Civilizační problematika 21. století
STRAKA, Jakub
Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Praktická část představuje sérii maleb, v nichž se autor zabýval transkripcí osobních prožitků a dojmů ze světa poznamenaného lidským fenoménem. Teoretická část pojednává o hledání cesty k finálnímu uměleckému výstupu a o podnětech, které vedly k uměleckému vyjádření na dané téma. V kontextu hledání vhodných výrazových prostředků pro finální umělecký výstup, se zde autor zamýšlí nad různorodostí uměleckých přístupů a prostředků používaných k prezentaci civilizační problematiky ve světě umění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   začátekpředchozí75 - 84  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.