Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vidění, fotografie a nové éry technologií
Stecker, Marcel ; PETŘÍČEK, Miroslav (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Americký malíř Ed Ruscha pracoval od svých studií na Chouinard ART Institutu v Los Angeles i s fotografií. V roce 1963 vydává knihu Twentysix Gasoline Stations s fotografiemi benzinových pump na trase mezi Los Angeles a Oklahomou. Moje diplomová práce pojednává o době a souvislostech, v nichž Ruschova kniha vznikla. Uvádí je do kontextu studené války a její atmosféry. Na začátku seznamuji čtenáře s americkým individualismem a vývojem a strategií automobilismu v USA. Zaměřuji se na ranou tvorbu Ed Ruschy, představuji detailní pohled na období jeho studií v Los Angeles. V souvislosti s tím uvádím historický kontext cesty z Oklahomy do Kalifornie, který považuji za velmi důležitý. Zkoumám přístup Ed Ruschy k umění, jeho vymezení vůči mainstreamu, který do Kalifornie proudí z New Yorku. Kniha Twentysix Gasoline Stations vznikla tři roky po Ruschových studiích, je tedy vnímána jako rané dílo. Představuji příklady z roadside imagery 30. a 40. let a ukazuji jejich podobnosti a styčné plochy s pohledem Ed Ruschy. Teritorium studie rozšiřuji uvedením eseje Paula Virilia Estetika mizení, kde autor popisuje velmi zajímavý vztah mezi automobilismem a kinematografií. Přes jeho úvahy se dostávám zpět k Ed Ruschovi a objevuji mezi jeho fotografiemi a obrazy vztahy, o kterých píše Paul Virilio. Atmosféru doby podporuji zmínkou o roadmovies jako explicitním propojení obou významných fenoménů společnosti. V závěru shrnuji argumenty a vyzdvihuji dílo Ed Ruschy v otázce estetizovaného a neestetizovaného obrazu a prezentace umění knižní formou, která v tu dobu byla zcela nová.
1963/1966 - JFK, Zvětšenina, technický o braz, smrt, fetiš a paranoia
Ivanov, Nikola ; POSPISZYL, Tomáš (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Práce metodou kompaparativní studie analyzuje významové a estetické paralely mezi dokumentací atentátu na JFK a filmem Blowup, přičemž první polovina je zaměřena na faktickou část problematiky, druhá spíše esejistickou formou rozvíji syntézu obou témat s množstvím dalších odkazů v obecnějším kontextu médií (především fotografie a filmu) a ve vztahu ke společným premisám: záznam smrti, voyeuristické tendence diváka/tvůrce obrazů masové reprodukce, limity perceptivních schopností rozlišovat realitu a fikci apod.
About collage
Savič, Urška ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (vedoucí práce) ; MĚŘIČKA, Jan (oponent)
This dissertation's intention is a research of collage technique since the first documented assemblage in history up to its admittance into the realms of art in the early 20th century when it gradually expanded within the European avant-garde movements. Special emphasis is put on the role of photography when used as source material. The photo-collage and first works discovering its possibilities are in fact the leitmotif of this text. At the same time the outlines of a wider picture surrounding the appearance of the technique are depicted as well. The principle of collage is a heritage of the avant-garde movements. When they came to an end, the collage did not fade away with them. Quite the opposite it became one of the prevailing techniques employed by artists through out the second half of the century. Even though the dissertation does not include a detailed explanation of these post-avant-garde collages, they are presented in the frame of the technique continuity that brings us to the present position of collage.
Kresba v prostoru komentovaný rozhovor se Stanislavem Kolíbalem
Hejtmánek, Dominik ; Jeřábková, Edith (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Práce se věnuje významné osobnosti českého umění 20. století Stanislavovi Kolíbalovi. Text obsahuje autentický rozhovor s autorem z června 2014. Rozhovor je proložen komentáři a rozdělen do tematických částí: Minimalismus ,Východ a Západ, Proměny umění, Prostor, místo a přenositelnost uměleckého díla, Fotografické zobrazení výtvarného díla, Originál a kopie, Teorie umění. Práce se zabývá názory a postoji umělce nejstarší tvořící generace.
Reflexe ekonomických krizí ve fotografii
Diringerová, Alžběta ; CZUMALO, Vladimír (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Diplomová práce se zabývá hlubším pohledem na fenomén ekonomických krizí v kontextu sociální fotografie. Jádrem práce je srovnání projektu FSA z 30. let 20.století a současných fotografických projektů zabývajících se současnou krizí. Kromě vybraných fotografů z FSA analyzuji přístup fotografické dvojice německých emigrantů Hansel Meith a Otto Hagela a německého autora Augusta Sandera k sociální problematice té doby .V druhé části se věnuji novým formám, které v dnešní době funkci sociální fotografie nahrazují. Dále popisuji tři vybrané soubory současných autorů, kteří reagují na současnou ekonomickou krizi tvaroslovím umělecké fotografie.
Recyklace fotografie
Ketmanová, Karolina ; GRYGAR, Štěpán (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou metody recyklace fotografie v umění. Recyklací je míněno užívání přejatých fotografií a jejich použití jako materiálu při tvorbě nového uměleckého díla. Metoda je zde rozebírána na příkladu díla umělce Christiana Boltanskiho, který ji používá soustavně od konce 60. let až do současnosti.
Photography and Poetry
Lin, Chiawen ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
How do photography and writing, two different medium have effects on each other? This thesis is based on this question The main idea of the thesis is to delineate the relation between poetry and photography. Several photographic works will be giving as examples and have analyses. It is divided into five chapters, first part is the introduction. Second chapter would be the background knowledge of the two mediums. Third chapter will be the case analyses of Japanese photographer-Masao Yamamoto. In the fourth chapter will be a discussion of photography examples which are influenced in a more metaphor way. Finally the fifth chapter is the conclusion of the thesis, to summarize how poetry and photography are interacted with each other in the history and creation.
Photography: Cost and Value
Kholodayev, Alexey ; GRYGAR, Štěpán (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
The thesis aims to explore the relation between such notions as quality and cost in photography on the art market today by means of looking into it through historical background related to the topic, analysis of the notions of cost and value, their features, market mechanisms and tendencies and via practical analysis of the works of two most prominent artists: Andreas Gursky and Cindy Sherman.
Technický obraz ve sbírkách
Havlínková, Tereza ; MUSILOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Práce "Technický obraz ve sbírkách" se zaměřuje na systém manipulace, archivace a expozice současného statického materializovaného obrazu v českých sbírkových institucích. Od teoretických pohledů na proměny a problematiku současného stavu systematických sbírek současné fotografie v tomto textu dojdeme až k základům aktuálních a používaných technologických možností tisku a adjustace. Cílem této práce je nahlížení fyzického technického obrazu vzhledem k jeho archivaci, obchodovatelnosti a exponovatelnosti, zachycení technologických a povahových změn, které tuto mediální kategorii, označovanou také jako fotografie, provází.
Fotokopie ve výtvarném umění
Dernerová, Dora ; KINTEROVÁ, Markéta (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem fotokopie a jejího použití při tvorbě uměleckých děl.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.