Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,504 záznamů.  začátekpředchozí7495 - 7504  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.36 vteřin. 

Řešení obchodních sporů ze smluvních závazkových vztahů na úrovni EU
Homolková, Lucie ; Švarc, Zbyněk (vedoucí práce) ; Grmelová, Nicole (oponent)
Součástí diplomové práce je nejprve vymezení pojmu obchodního závazkového vztahu (prameny, vznik, smluvní volnost) a způsobů řešení sporů z něj vznikajících v rámci českého právní řádu. Prostřednictvím definování pojmu přeshraničního prvku pak dochází k propojení tématiky možností řešení sporů na úrovni Evropské unie, kde stěžejní část diplomové práce se zabývá příslušností soudu v obchodních věcech, rozhodným právem pro smluvní závazkové vztahy, alternativními možnosti řešení obchodních sporů, jakož i uznáním a výkonem cizího soudního či jiného rozhodnutí. Vyústěním diplomové práce je pak praktický postup soudního řešení sporu mezi tuzemským a zahraničním podnikatelem, na základě kterého dochází k aplikaci teoretických částí.

Microsoft case - two opposing views (Comparison of the US and the EU Treatment)
Holec, Stanislav ; Tichý, Luboš (vedoucí práce) ; Munková, Jindřiška (oponent)
Práce na příkladu firmy Microsoft srovnává právo hospodářské soutěže a spotřebitelů v USA a Evropské unii. Zabývá se antimonopolním právem a spory, které vedla společnost Microsoft v USA a v Evropě.

Právněteoretické a právněfilozofické aspekty formální a materiální pravdy v soudním řízení
Ondřejek, Pavel ; Gerloch, Aleš (vedoucí práce) ; Maršálek, Pavel (oponent)
Ve své práci se pokusím nastínit některé aspekty problematiky zjišťování skutkového stavu, konkrétně problematiku různého pojetí formální a materiální pravdy. Téma je to podle mého názoru aktuální, neboť v současném rychle se měnícím právním řádu České republiky se snaha po urychleném návratu mezi vyspělé právní kultury mnohdy nesetkala se stejným úsilím po teoretickém zdůvodnění té či oné právní úpravy. V zásadě stejný závěr lze učinit podle mého názoru o procesu sbližování českého práva s právem Evropské Unie. Otázkami pojetí formální a materiální pravdy se ve své judikatuře zabýval několikrát i český Ústavní soud, přičemž ne všechny jeho závěry lze bez kritických připomínek přijmout. Jako příklad uvedu nález Ústavního soudu v kauze navrácení zámku Opočno, kde základem odůvodnění ÚS bylo tvrzení, že česká právní úprava občanského soudního řízení neopouští ani ve sporném řízení tzv. zásadu materiální pravdy, jejíž dodržování je předpokladem pro dosažení účelu soudního řízení, totiž zajistit spravedlivou ochranu práv a oprávněných zájmů účastníků řízení.4 Pojetí formální a materiální pravdy s sebou nese přirozeně řadu filosofických aspektů. Samotný pojem pravdy je předmětem zkoumání filosofie, konkrétně filosofické disciplíny ontologie. Problematikou poznatelnosti se zabývá teorií poznání, nazývaná též...

Právní úprava loterií a jiných podobných her
Buldovová, Silvie ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Závěr Záměrem mé práce s názvem Právní úprava loterií a jiných podobných her bylo zejména poskytnout přehled o platných českých právních předpisech upravujících loterie a jiné podobné hry s podáním jejich obsahu a nejzávažnějších nedostatků. Na začátku práce jsem uvedla, jaký byl vývoj právní úpravy této oblasti v průběhu historie, jaká je právní úprava hazardních her v současnosti v ČR a v zahraničí a jak tuto oblast upravuje evropské právo. Zabývala jsem se negativními důsledky hazardu, které postihují dnešní společnost. Dále jsem se věnovala současnému loternímu zákonu a podrobně jsem představila věcný návrh nového loterního zákona, který alespoň částečně ztíží provozovatelům loterií a jiných podobných her jejich činnost, zejména kvůli přísnějším podmínkám povolování provozu loterií a her a zvýšenému finančnímu zatížení. Obce budou mít konečně možnost skutečně více regulovat počty hracích zařízení na svém území a tak snad dojde i ke snížení počtu heren. Doufejme, že nový zákon bude ministerstvem předložen do sněmovny ke schválení co nejdříve. V další kapitole jsem se podrobně věnovala výkonu státního dozoru v podobě povolování a kontroly provozování loterií a jiných podobných her. Popsala jsem, jak probíhá správní řízení o ukládání pokut v případě, že bylo kontrolou zjištěno porušování právních předpisů...

Ochrana osobnosti a veřejnoprávní média
Tušilová, Barbora ; Salač, Josef (oponent) ; Švestka, Jiří (vedoucí práce)
66 12. Závěr V závěru považuji za vhodné shrnout poznatky, ke kterým jsem dospěla při psaní této práce, jejímž cílem bylo popsat, jak vedle sebe fungují dva instituty, které lze řadit mezi klíčové prvky demokratického státu, a to svoboda projevu a ochrana osobnosti. V první části práce jsem se snažila popsat institut práva na ochranu osobnosti, jeho právní zakotvení, základní prvky, možnosti omezení a také prostředky, které lze uplatnit v případě neoprávněných zásahů do tohoto práva. Vycházela jsem z úpravy obsažené v občanském zákoníku, která je pro tuto oblast stěžejní. Tato úprava je doplněna úpravou v dalších zákonech. K této části práce chci poznamenat, že mým cílem nebylo popsat kompletní problematiku práva na ochranu osobnosti, ale mnohem více bylo mým cílem zaměřit se na ty prvky, které jsou podstatné z hlediska vztahu k médiím. Proto se v této práci nevěnuji detailně např. každému dílčímu osobnostnímu právu, neboť např. právo na tělesnou integritu není z hlediska této práce podstatné. Další část této práce je věnována médiím jako takovým. Ve zkratce jsem se snažila vysvětlit pojmy podstatné z hlediska této práce a také právní zakotvení mediálního práva. Protože Česká republika je členem Evropské unie, je i české mediální právo ovlivněno unijní legislativou. Věnovala jsem se proto i směrnici, která...

České vládní legislatvní plánování v letech 1998-2002
Linek, Lukáš ; Čada, K. ; Kabele, J.
Cílem studie bylo odhalit, jak vládní legislativní plánování plní následující koordinační úlohy: distribuci legislativních úkolů a vytváření časového řádu pro plnění plánu; vyrovnání politických zájmů a transformaci právního řádu v době, kdy české právo procházelo širokou proměnou související s harmonizací českého práva s právem ES a reformou českého právního řádu. Empirická studie měla vyšetřovací charakter. Rekonstruuje proces přípravy starších legislativních plánů (1998ů2002) a přípravu nového legislativního plánu (na zbytek roku 2002).

The Internet and copyright - the mode of use and the scope of protection of a work
Osadský, Andrej ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Císařová, Zuzana (oponent)
Práce je zaměřené na problematické aspekty, které vyvstávají v souvislosti s užitím autorského díla na Internetu jako jsou odkazy (především inlining) nebo peer-to-peer sítě. Právní úprava nedává jednoznačnou odpověď na mnohé aspekty a na jejich řešení neexistuje ani jednotný názor v rámci České republiky. Dále je práce zaměřena na směrnice Evropské unie týkající se autorského práva a doporučení Evropské komise, které navrhují jakým směrem by se měla úprava autorského práva na Internetu ubírat.

Business permission for a securities broker
Valúšek, Lukáš ; Kotáb, Petr (vedoucí práce) ; Karfík, Zdeněk (oponent)
Oblast kapitálového trhu je oblastí neustále změny a pokroku. Netýká se jen ekonomických způsobů obchodování, ale i vývoje na poli právní regulace. Pojem stabilního zákona je v této oblasti pojmem neznámým. Česká republika byla po přistoupení k Evropské unii nucena harmonizovat své právo a přizpůsobit se jednotným pravidlům EU. Dalším důvodem obsáhlé reformy regulace podnikání na kapitálových trzích je negativní zkušenost zákonodárců s fungováním subjektů kapitálového trhu. I dohled nad finančními trhy trpěl roztříštěností, který způsoboval neefektivnost státního dohledu.

Majetkové nároky sudetských Němců ve vazbě na Lisabonskou smlouvu: Studie č. 1.198
Syllová, Jindřiška ; Pejchalová Grünwaldová, Vladimíra
Povinnost členských států dodržovat základní práva upravená v Listině EU může Soud EU posuzovat jen tehdy, pokud členské státy jednají v rámci práva EU. Problematika restitucí a další problematika dekretů prezidenta republiky nespadá do práva EU vymezeného ve zvláštních článcích zakládacích smluv a proto nemohou být dekrety a akty vzniklé jejich aplikací Soudem EU posuzovány. Pokud se jedná o možnost vyloučení použití Listiny EU na posuzování aktů v některém členském státu, není Protokol o uplatňování Listiny základních práv Evropské unie v Polsku a ve Spojeném království skutečným nástrojem, který by tuto možnost přinášel. Odst. 2 protokolu naznačuje, že protokol nepředstavuje žádnou výjimku. Protokol pouze říká, že je přijat, „aby se předešlo jakékoliv pochybnosti“. Protokol pouze potvrzuje, že Listina EU nerozšiřuje působnost soudu EU posuzovat národní předpisy a jiné akty, pokud se tyto netýkají uplatňování práva EU. Z tohoto hlediska pouze potvrzuje pojetí, které bylo vysvětleno výše, tedy to, že soud EU nemá pravomoc posuzovat soulad aktu netýkajícího se práva EU s ustanoveními Listiny EU. I když Česká republika nevyjednala stejnou úpravu protokolu, jako má Velká Británie a Polsko, nic to nemění na rozsahu aplikace ustanovení Listiny EU na naše právo. Tomu odpovídá i Prohlášení České republiky k Listině základních práv EU, které bylo připojeno k závěrečnému aktu Lisabonské konference. Z výše naznačeného je možno uzavřít, že dekrety prezidenta republiky nebo akty vzniklé jejich aplikací splňují náležitosti stanovené v čl. 52 Listiny EU pouze tehdy, pokud by se jimi „uplatňovalo“ právo EU. Pokud tomu tak není (přičemž je nutno brát na zřetel i časové hledisko), není Listina EU použitelná a soud EU proto nemůže dekret nebo akt podle ní posuzovat.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

EC Regulation No. 44/2001 on Jurisdiction, Recognition and Enforcement of Judgments in Civil and Commercial Matters
Vrábel, Peter ; Kučera, Zdeněk (oponent) ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce)
Jednotný vnitřní trh, který se začátkem 90. let vydal cestou Maastrichtské smlouvy vystřídal režim společného trhu, představuje čtyři základní svobody, kterými jsou volný pohyb zboží, osob, služeb a kapitálu. Zahrnuje území celé Evropské unie, v které se neuplatňují hranice mezi jednotlivými členskými státy. Nařízení 44/2001 "Brusel I" zabezpečuje jednotný přístup k soudům členských států bez ohledu na státní příslušnost osob.