Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,166 záznamů.  začátekpředchozí7157 - 7166  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.50 vteřin. 

Interkulturní komunikační kompetence. Rozvoj interkulturní komunikační kompetence studentů učitelství anglického jazyka
Uličná, Klára
Interkulturní komunikační kompetence Rozvoj interkulturní komunikační kompetence studentů učitelství anglického jazyka Abstrakt: Cílem předložené dizertační práce je hodnocení rozvoje interkulturní komunikační kompetence u studentů učitelství anglického jazyka v rámci studijního předmětu Intercultural Communicative Competence vyučovaném na Katedře anglistiky a amerikanistiky Univerzity Pardubice. V úvodu vymezujeme terminologii, kterou v průběhu práce konsistentně využíváme. Následně představujeme potřebná teoretická východiska, a to zejména východiska filosofická a lingvisticko-didaktická, která naznačují pozice, z nichž přistupujeme k diskutovanému fenoménu, tj. fenoménu interkulturality, který v současném globalizovaném světě klade nové nároky nejen na pedagogickou praxi, ale i výzkum. V další části práce je pozornost zaostřena na interkulturní výchovu a vzdělávání s klíčovým cílem rozvoje interkulturní komunikační kompetence. Tematizovány jsou současné trendy interkulturní výchovy a vzdělávání s akcentem na specifika výuky anglického jazyka. Stěžejní část teoretické části práce se zaměřuje na konceptualizaci konstruktu interkulturní komunikační kompetence a její následnou didaktizaci, tj. rozvoj a hodnocení. Empirické šetření zahrnuje dvě fáze: první (vedlejší) fáze je zaměřena na uchopení kontextu...

Programy Začít spolu s RWCT v jedné třídě
Větrovcová, Blanka ; Kargerová, Jana (oponent) ; Tomková, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na programy Začít spolu a RWCT v jedné třídě. Zabývá se procesem využívání obou těchto programů při vyučování a učení žáků. Jednotlivé programy rozebírá z hlediska cílů, analyzuje, jak se učí v těchto programech, a hledá možnosti jejich propojení ve výuce. Možnost a vhodnost propojení obou programů byly prověřovány akčním výzkumem, který proběhl v jedné třídě, a to napříč učebními osnovami jednotlivých předmětů. Klíčová slova: cíle vzdělávání, klíčové kompetence, program Začít spolu, program RWCT, propojení programů Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Projektová metoda v programu Začít spolu
Plesná, Ludmila ; Kargerová, Jana (oponent) ; Tomková, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce "Projektová metoda v programu Začít spolu" se zabývá pojetím výuky v kontextu evropského trendu výchovy a vzdělávání. Přibližuje východiska a strategie programu Začít spolu. Zaměřuje se na projektovou metodu a její podoby v uvedeném programu v primárním vzdělávání. Popisuje, jak pomocí akčního výzkumu zkvalitňovat pedagogické působení učitele. Analyzuje postup při vytváření podmínek k funkčnímu uplatňování projektové metody ve vyučování. Řeší některé problémy v souvislosti se zaváděním této metody do výuky. Porovnává různé podoby projektů v programu Začít spolu. Přináší popis několika realizovaných projektů. KLÍČOVÁ SLOVA: projektová metoda, projekt, program Začít spolu, klíčové kompetence, humanistické pojetí vyučování, výchova a vzdělávání orientované na dítě, konstruktivistické pojetí vyučování, kooperativní učení, akční výzkum Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Současné metody výuky prvopočátečního psaní v ČR v porovnání s národním programem VB (Anglie)
Horáčková, Pavla ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl prezentovat současné metody, postupy a trendy v oblasti výuky prvopočátečního psaní na pozadí transformace českého školství. Zabývá se porovnáváním strategií Národního kurikula České republiky a Velké Británie, hledáním nových přístupů a možností, které by mohly obohatit vztah českých učitelů k výuce prvopočátečního psaní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Brno pro oči dětí : výtvarný projekt Pohledy brněnského dráčka
Vítková, Martina ; Cikánová, Karla (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Tématem diplomové práce je město Brno v příbězích a pověstech, se zaměřením na J)P - architektonické, přírodní a kulturní bohatství. Je určena pro děti od 9 do 12 let a měla by sloužit jako podklad pro práci učitelů na základních školách, školách uměleckých, a také rodičům. Výuka probíhá formou vycházek, pracovních činností a následných činností výtvarných. Součástí diplomové práce jsou texty vztahující se k vybraným lokalitám (například pověsti či historická fakta), dále pak navazující pracovní listy a výtvarné řady, které s doplňující fotodokumentací vytváří výtvarný projekt, podněcující tvořivost dětí a jejich otevřený, vnímavý pohled na město Brno. Klíčová slova: Brno, výtvarný projekt, pověsti, drak, Svratka, Svitava, Eliška Rejčka, Stará radnice, Petrov, kostel sv. Jakuba, Špilberk, kostel Nanebevzetí Panny Marie, hrad Veveří, Vila Tugendhat

Gramatické kategorie "jmen" v učebnicích pro cizince - k metodologii výuky češtiny jako cizího jazyka
Zajíčková, Hana ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
V současné době se výuka čeština pro cizince stále více rozšiřuje z akademického prostředí vysokých škol a univerzit jak domácích, tak zahraničních, (podrobně viz Hrdlička, 2000,111-112) na nichž má velmi dlouhou tradici, do sféry vzdělávacích institucí soukromých, které reagují na stále se zvyšující poptávku po výuce. Kromě zahraničních studentů českých univerzit a členů mezinárodních diplomatických sborů potřebují aktivní znalost češtiny také "šéfové" nadnárodních společností, kteří vedou místní pobočky a jejich týmy, i obyčejní imigranti, kteří přicházejí za pracovními příležitostmi a lepšími životními podmínkami. Tato stále rostoucí poptávka po češtině pro cizince upozorňuje na to, že didaktika češtiny jako cizího jazyka je rozpracována pouze v nezřetelných obrysech. Koncepce češtiny jako cizího jazyka je rozpracovaná v podstatě pouze z praktického hlediska, a to v četných učebnicích češtiny pro cizince, které se nejrůznějšími způsoby snaží dosáhnout cílů, jichž si jejich autoři stanovili. Didaktika cizích jazyků je v českém prostředí postulována a zkoumána jako svébytná vědecká disciplína, nicméně se domníváme, že vypracování oborové didaktika češtiny jako cizího jazyka je podmínkou pro ucelení didaktiky cizích jazyků jako teoretické discipliny v českém vědeckém prostředí. K teoretickým východiskům...

Začínající mladý učitel
Jaroš, David ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Resumé Závěrečná práce se ve své teoretické části zabývá osobností učitele a základními stresory, které ztěžují jeho práci a které mohou vést k odchodu ze zaměstnání. V praktické části práce se autor prostřednictvím dotazníkového šetření zaměřil na zjišťování míry zátěže jednotlivými stresory a situacemi, se kterými začínající učitel přichází ve své praxi do styku. Práce vychází z odborné literatury uvedené v závěru práce a z dotazníkového šetření provedeného se 49 respondenty. Bakalářská práce přináší návrhy, jak zmírnit zátěž, která je bohužel přirozenou součástí učitelské profese, popřípadě jak jí předcházet.

Československá zahraniční politika po osvobození 1945. (16. 5. - 31. 12. 1945)
Němeček, Jan ; Kuklík, J. ; Jedličková, Blanka ; Němečková, D.
První svazek nové, třetí řady projektu Dokumenty československé zahraniční politiky přináší dokumenty od poloviny května do prosince 1945, které dokumentují zejména obnovu poválečného Československa, československo-sovětské vztahy (zejména odstoupení Podkarpatské Rusi), československo-polský konflikt na Těšínsku, pomoc ze strany UNRRA a další otázky. Dokumenty jsou publikovány včetně historického a edičního úvodu, seznamu dokumentů, anglických resumé a jmenného rejstříku.

Zavedenie eura na Slovensku
Gregová, Martina ; Laláková, Eva (vedoucí práce) ; Malý, Jiří (oponent)
Len niekoľko rokov po založení EMU došlo k ďalšiemu významnému kroku v európskej integrácii ? rozšíreniu EU o najväčší počet krajín, kedy k 1. máju 2004 sa do Únie spolu s ďalšími deviatimi krajinami integrovala aj Slovenská republika. A práve zavedenie eura bude po vstupe do EU ďalším významných míľnikom v podmienkach Slovenska. Kedže menový kurz ako taký predstavuje dôležitú veličinu v ekonomickom dianí, úvodná časť práce je venovaná vymedzeniu základných pojmov a súvisiacich toeretických prístupov. Pokračuje priblížením vývoja výmenného kurzu slovenskej koruny od roku 1993 až po súčasnosť pomocou analýzy pohybu tak nominálneho ako reálneho kurzu. Ďalšie časti sústreďujú pozornosť predovšetkým na samotný proces prijatia jednotnej meny a jeho zabezpečenia zo strany štátnych inštitúcií. Samostatná časť je venovaná rozboru jednotlivých foriem konvergencie ekonomiky na čo naväzuje záverečná časť práce venovaná analýze procesu približovania sa s pohľadu SR.

Náměty pro globální rozvojové vzdělávání dětí mladšího školního věku s užitím metodiky projektového vyučování
TRNKOVÁ, Michaela
Cílem diplomové práce je vypracování vlastního návrhu výukového materiálu, včetně metodické příručky, věnujícího se možnostem využití tématiky globálního rozvojového vzdělávání ve výuce na 1. stupni ZŠ. Praktické výstupy práce budou vztaženy na konkrétní příklady z tématického celku Globální problémy (vycházejícího z Národní strategie globálního rozvojového vzdělávání pro období 2011 - 2015 v ČR) a zpracovány dle metodiky a zásad projektového vyučování.