Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,022 záznamů.  začátekpředchozí7013 - 7022  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.61 vteřin. 

Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha. Implementační schéma programu JPD 3 a jeho vliv na příjemce finanční dotace.
Hercegová, Kristýna ; Urban, Luděk (vedoucí práce) ; Kasáková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce ,Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha. Implementační schéma programu JPD 3 a jeho vliv na příjemce finanční dotaceu pojednává o realizaci programů spolufinancovaných ze strukturálních fondů Evropské unie v České republice, konkrétně o programu Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha (JPD 3). Hlavním cílem práce je prokázat, zda existuje provázanost mezi administrativními povinnostmi implementačních orgánů JPD 3 na straně jedné a příjemců finanční podpory z tohoto programu na straně druhé a jakým způsobem pravidla programu JPD 3 ovlivňují příjemce dotace při realizaci konkrétních projektů. Účelem práce je zhodnotit, zda byly implementační orgány na zahájení programu JPD 3 dostatečně připraveny, jestli pravidla programu JPD 3 ovlivňují i samotnou realizaci podpořených projektů, a pokud ano, zda pozitivním, či naopak negativním způsobem. Práce je založena na dvou metodologických přístupech. Prvním z nich je analyticko-deskriptivní metoda, opírající se o primární zdroje a dostupnou literaturu, jež hodnotí nastavení programu JPD 3 z teoretického hlediska. Z důvodu nedostatečných informačních zdrojů bylo nezbytné realizovat také vlastní výzkum, jehož cílem bylo obrátit se přímo na jednotlivé příjemce dotace a na základě jejich...

Klastry jako nástroj podpory podniků, regionů a odvětví na příkladu Moravskoslezského strojírenského klastru
Kotulová, Hana ; Jílek, Josef (vedoucí práce) ; Chowaniec, František (oponent)
Diplomová práce popisuje tvorbu klastrů. Rozebírá životní cyklus klastru od počátečních klastrových iniciativ, průzkumu a mapování odvětví, přes založení klastru a jeho následný vývoj a růst. Jsou popsány nejběžnější formy klastrových uskupení, nejznámější klastry ve světě i metodika identifikace vhodného odvětví. Zmíněna je možná právní forma a vztah k hospodářské soutěži, možnosti financování klastrů a možnost čerpání zdrojů ze strukturálních fondů Evropské unie. Druhá část práce je zaměřena na popis Moravskoslezského strojírenského klastru. Práce zmiňuje studie předcházející vzniku klastru, organizační strukturu a zdroje financování. Shrnuje výhody pro firmy v klastru a přínos pro Moravskoslezský kraj.

Městské regiony v kontextu kohezní politiky EU
Romanová, Martina ; Wokoun, René (vedoucí práce) ; Jetmar, Marek (oponent)
Hlavním cílem této práce je přiblížení problematiky městských regionů a ověření předpokladu, zda jejich podpora ze strukturálních fondů EU ? při respekto- vání principu udržitelného rozvoje ? má potenciál pro ekonomický růst ČR. Jde tedy o analýzu celkových cílů a možností rozvoje městských regionů v kohezní politice EU v období 2007-2013 na základě zkušeností podobně zaměřených podpor, které proběhly např. i ve Velké Británii.

Podpora ochrany životního prostředí z fondů Evropské unie se zaměřením na NUTS 2 Severovýchod
Bílková, Kateřina ; Postránecký, Josef (vedoucí práce) ; Horáček, Jiří (oponent)
V práci je charakterizováno, jak je podporována ochrana životního prostředí z fondů Evropské unie (především strukturálních) v rámci NUTS 2 Severovýchod. Hlavním těžištěm je přitom zkoumání podpory v rámci Iniciativy INTERREG IIIA a Operačního programu Infrastruktura. Iniciativa INTERREG IIIA má z hlediska sledovaného regionu značný význam a to z důvodů zlepšení celkové socioekonomické úrovně příhraničních regionů, protože je znevýhodněn svou periferní polohou.

Zhodnocení vynaložení finančních prostředků z fondů EU na rozvoj turistiky a podnikání v oblasti Moravských vinařských stezek
Ryba, Jakub ; Ševčíková, Michaela (vedoucí práce) ; Doležalová, Antonie (oponent)
Cílem bakalářské práce je analýza vlivu přílivu finančních prostředků ze strukturálních fondů EU na rozvoj turistiky, turistických služeb i počet podnikatelů zapojených do projektu Moravské vinařské stezky v Jihomoravském kraji. V teoretické části práce vymezím vývoj, funkci a nástroje strukturální politiky EU. V praktické části práce vymezím projekt Moravských vinařských stezek. Proč vlastně vzniknul, co si klade za cíl. Dále budu analyzovat a srovnávat dva projekty, jejichž žadateli byli dva rozdílné subjekty. V závěrečné části práce vyhodnotím efektivitu vynakládaných finančních prostředků ze strukturálních fondů a národních zdrojů na vývoj turistiky na základě osobních rozhovorů, provedených plošně a rovnoměrně v celém regionu Moravských vinařských stezek.

Státní fondy se zaměřením na Státní fond dopravní infrastruktury
Krchňavý, Zbyněk ; Marková, Hana (oponent) ; Boháč, Radim (vedoucí práce)
Závěr Doprava, dopravní infrastruktura a hlavně jejich rozvoj jsou nesmírně důležité součásti fungování každého státu. Doprava funguje jako zprostředkovatel kontaktů ekonomických subjektů navzájem a na sebe dále navazuje další, tzv. obslužné činnosti. O dopravě se říká, že je motorem ekonomiky, vytváří podmínky pro ekonomický rozvoj společnosti. Jedním z předpokladů ekonomického růstu každého státu, ba každého regionu, je zajištění potřebné dopravní infrastruktury. Doprava také hraje velice důležitou roli v odstraňování bariér mezinárodního obchodu a v prohlubování mezinárodní a ekonomické spolupráce. Dobrá dopravní infrastruktura je také důležitá pro to, aby mohlo dojít k naplnění tří ze čtyř základních svobod, jež slouží k zabezpečení základních cílů Evropské unie. Jedná se o volný pohyb osob, zboží a služeb. Pro dobré fungování našeho vnitřního trhu je také jednou z priorit dobudování transevropské dopravní sítě, zvláště s ohledem na to, že Česká republika je jedním z důležitých dopravních uzlů v Evropě. Jednou z priorit při budování dopravní infrastruktury je dosáhnout toho, aby doprava dosahovala stále větší míry efektivnosti a konkurenceschopnosti při zachování co možná nejmenšího poškození životního prostředí. Pro to, aby dopravní infrastruktura mohla efektivně pomáhat při ekonomickém a sociálním...

VYUŽITÍ FINANČNÍ PODPORY ZE STRUKTURÁLNÍCH FONDŮ EU V HLAVNÍM MĚSTĚ PRAZE
Tomášková, Markéta ; Staroňová, Lucie (vedoucí práce) ; Kouřilová, Jana (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou Strukturálních fondů EU. Konkrétně se snažím nastínit využití finanční podpory EU v Hlavním městě Praze, které v období 2007-2013 spadá pouze do cíle Regionální konkurenceschopnost a zaměstnanost a nemůže tak, narozdíl od ostatních regionů soudržnosti, využít finanční podpory i z jiných fondů EU. Ve své práci analyzuji možnosti využití dvou operačních programů vyhrazených pouze našemu Hlavnímu městu, tj. Operační program Praha Konkurenceschopnost a Operační program Praha Adaptabilita. V praktické části bakalářské práce hodnotím využití finanční podpory ze Strukturálních fondů EU v Městské části Praha 4, zejména přestavbu značně zchátralého Dominikánského dvora. Jedná se o městskou památku, která již řadu let čeká na potřebnou přestavbu a nové funkční využití. Z důvodu vysoké investice a obtížnosti sehnání soukromého investora Městská část Praha 4 zvažuje využití podpory ze strukturálních fondů EU.

Archivní pomůcky - inventáře: Archiv města Šumburk nad Desnou, Archiv města Tanvald, Archiv obce Velké Hamry. (Příspěvek k problematice obecní samosprávy)
Feige, Jakub ; Dobeš, Jan (vedoucí práce) ; Ebelová, Ivana (oponent)
Hlavní náplní této práce jsou 3 archivní pomůcky - inventáře vytvořené ke třem fondům obecní samosprávy, je~ž jsou uloženy ve Státním okresním archivu v Jablonci nad Nisou. Jedná se o Archiv města Šumburk nad Desnou, Archiv města Tanvald a Archiv obce Velké Hamry. Tyto tři fondy se nacházely v nedůstojném stavu. U všech sice již v minulosti proběhlo zpracování i inventarizace, z důvodu dalších nových přírůstků však původní inventáře zastaraly a nezachycovaly tak skutečný fyzický stav. Rovněž vlivem vývoje archivní teorie neodpovídaly moderním archivním požadavkům. Proto byla jejich reinventarizace přímo žádoucí. Počátky této práce spadají již do února 2004, kdy jsem absolvoval povinou archivní praxi v SOkA Jablonec nad Nisou. Během ní mi byla nabídnuta možnost reinventarizace AO Velké Hamry. Protože mám ke zdejšímu regionu a zejména k této obci bližší vztah, nijak jsem neváhal a příležitost využil. Fond jsem nově uspořádal a vytvořil nový inventář, který již prošel schvalovacím řízením a je platnou archivní pomůckou evidovanou na odboru archivní správy (Číslo listu NAD 0040, evidenční číslo pomůcky 535).

Metodika manažera IT při čerpání finačních zdrojů EU
Brotan, Daniel ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent)
Ve vyspělých zemích je běžné, že firmy využívají veřejných podpor podnikání. Pomocí politiky finančních podpor se Evropská unie snaží o snižování rozdílů ve vyspělosti regionů. S novým programovacím obdobím se malým a středním podnikům v ČR otevřely větší možnosti čerpání finanční podpory ze strukturálních fondů na financování svých projektů, které by se jinak třeba ani nepodařilo realizovat. Cílem této diplomové práce je přiblížit koncept CRM, problematiku jeho financování ze strukturálních fondů, získání přehledu o programech, a zejména metodický postup jak získat podporu. Práce je rozčleněna do následujících sedmi kapitol. V úvodní kapitole je seznámení s tématem práce, zdůvodnění výběru tématu, definování cílů práce a omezení práce. Ve druhé kapitole je podána charakteristika CRM včetně situace na trhu, trendů a významu pro malé a střední podniky. Třetí kapitola se zabývá možnostmi spolufinancování z fondů EU. Další kapitola se soustředí na metodický postup spolufinancování z fondů EU a to včetně přípravy, záměru, žádostí, pokynů či hodnocení. Pátá kapitola detailně popisuje náležitosti projektu. V následující kapitole se nalézá anketa. Závěrečná kapitola shrnuje a hodnotí výsledky celé práce.

Regionální operační programy
Doležalová, Klára ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Svobodová, Z. (oponent)
Cílem této práce je zmapování systému implementace strukturálních fondů Evropské unie v České republice v dosavadním a nadcházejícím programovacím období, s důrazem na dosavadní zkušenosti v rámci Společného regionálního operačního programu a analýzu připravovaných Regionálních operačních programů. Zhodnocení regionálních operačních programů na příkladu jednoho konkrétního regionu.