Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proměna Karlína v kontextu teorie Marca Augého o ne- místech
Šmídová, Markéta ; Váša, Ondřej (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá nejdynamičtěji se rozvíjející pražskou čtvrtí Karlínem. V kontextu teorie Marca Augého o ne- místech řeší primárně proměnu Karlína po povodních v roce 2002 a její důsledky. Pro snadnější orientaci v problematice je nejprve nastíněna teorie Marca Augého a historie Karlína. Následuje praktická část, která poukazuje na produkci ne- míst. Na pozadí industriálního dědictví poukazuji na konverzi průmyslových budov a vznik nových administrativních center, která vykazují znaky ne- místa. Výstavba nových office center nastartovala proces nového vývoje Karlína. Charakter tohoto procesu a směr, kterým se Karlín ubírá, je prezentován na konkrétních příkladech. Všímám si především změny ve struktuře nově otevřených podniků- obchodů a gastronomických zařízení. V poslední části diplomové práce se zmiňuji o typickém výrazu ne- místa v Karlíně- o metru a jeho okolí. Cílem práce je poukázat na to, že přeměna Karlína souvisí s produkcí ne- míst. Klíčová slova: administrativní budovy, Karlín, konverze, Marc Augé, metro, ne-místa, office centra, průmyslové budovy.
Rozvoj nových dopravních prostředků v pražské hromadné dopravě (1918-1939): realizované a nerealizované projekty
Vávra, Radek ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Štemberk, Jan (oponent)
Práce se zabývá tématem městské hromadné dopravy v Praze v období 1918-1939 se zaměřením na nové dopravní prostředky, které rozlišuje na realizované (autobusy a trolejbusy) a nerealizované projekty (podzemní dráha). Cílem je rozšířit dosavadní poznání o vzniku a rozvoji nových dopravních prostředků a zhodnotit úspěšnost těchto prostředků. Kromě nových údajů hledá mezi projekty vzájemné souvislosti a zasazuje vývoj do celkového kontextu. Úvodní kapitola přibližuje předcházející vývoj v pražské hromadné dopravě. Další se věnuje tramvajové dopravě, ve sledovaném období nejpoužívanějšímu prostředku. Hlavní částí práce jsou kapitoly zabývající se autobusovou dopravou, trolejbusovou dopravou a plány podzemní dráhy. Tyto kapitoly se zaměřují na okolnosti vzniku projektů, na příčiny, které vedly k jejich realizování či nerealizování, na další vývoj a na celkovou úspěšnost projektů, založenou mj. na statistických datech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Ke křesťanskému proudu v českém literárním undergroundu: Tvorba Ivana Martina Jirouse
Sobotová, Anna ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Ke křesťanskému proudu v českém literárním undergroundu: Tvorba Ivana Martina Jirouse Bakalářská práce se zabývá představením křesťanského proudu v českém literárním undergroundu se zaměřením na osobu a dílo Ivana Martina Jirouse. Text práce je rozvržen do pěti částí. První kapitola přibližuje politickou a společenskou situaci v Československu v letech 1948-1989. Druhá část definuje pojmy podzemí a underground a stručně představuje vybrané autory řazené do křesťanského proudu českého literárního undergroundu. Třetí část se soustředí na osobnost Ivana Martina Jirouse, jeho život a jeho pojetí víry. Čtvrtá a pátá kapitola se zaměřují na analýzu básnické a prozaické tvorby Ivana Martina Jirouse. Bakalářská práce se tedy snaží na základě analýzy vybraných děl Ivana Martina Jirouse přiblížit český underground 70. a 80. let 20. století, a to především jeho křesťanský proud v literární tvorbě.
Mediální obraz rockové hudby v československém tisku v období normalizace
Husák, Martin ; Končelík, Jakub (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Rigorózní práce "Mediální obraz rockové hudby v československém tisku v období normalizace" definuje základní atributy a specifika mediálního zobrazení rockové hudby v letech 1969-1989 s vysvětlením faktorů, které determinovaly interpretační východiska oficiální a neoficiální (samizdatové) hudební publicistiky. Operacionalizace výzkumu dále reflektuje význam a postavení rockové hudby v socio-kulturním vývoji Československa, systém kontroly a řízení médií a jeho vliv na kvalitativní vývoj hudební publicistiky na příkladu periodického tisku za použití orálně historického výzkumu a deskriptivních i komparativních metod. Přijaté závěry jsou v konečné fázi podpořeny analýzou a interpretací vybraných kulturních a hudebních událostí dle způsobu jejich medializace ze strany oficiálních a samizdatových periodik.
Biblické motivy v textech české pop music 60. a 70. let dvacátého století
Makovcová Demartini, Lenka ; Bartoň, Josef (vedoucí práce) ; Brož, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Biblické motivy v české pop music 60. a 70. let dvacátého století: Funkce a užití biblických motivů v textech písní pop music na pozadí původní biblické výpovědi" nejprve v první kapitole uvádí teoretický rámec tématu: vymezuje pojmy, stanovuje kritéria a představuje metodu výběru použitých motivů a písňových textů. Dále objasňuje postavení české pop music v kulturně-politickém kontextu daného období, který je relevantní součástí tématu. Nastiňuje také odbornou reflexi obdobných témat a poukazuje na funkci a užití biblických motivů v jiných hudebních žánrech (rock, folk a underground) s důrazem na to, jak se žánrová odlišnost promítá do jejich využití. Následující čtyři kapitoly jsou sondami do dané problematiky v žánru pop music, které zároveň odrážejí jeho vnitřní dynamiku: druhá a třetí kapitola představuje různé typy a skupiny biblických motivů (obecné motivy, modlitby, biblismy a biblické postavy) a zkoumá jejich funkční užití v různých písňových textech v porovnání a s uvedením jejich původního biblického zakotvení a významu. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na funkci vrstvení biblických motivů v textu a zároveň reflektuje pro tento žánr charakteristické přebírání zahraničních titulů a jejich odraz v české textové verzi. Pátá kapitola představuje původní české texty, které jsou...
Mýty české hudební alternativy osmdesátých let
Jonssonová, Pavla ; Jurková, Zuzana (vedoucí práce) ; Horský, Jan (oponent) ; Maderová, Blanka (oponent)
Dizertační práce "Mýty české hudební alternativy osmdesátých let" představuje antropologický pohled na fenomén paralelní kultury v limitující situaci. Na základě životopisných vyprávění, doplňujících rozhovorů a dat získaných z jiných typů pramenů jsou konstruovány "mýty" o sedmi významných postavách české alternativní scény. Jde o insiderskou etnomuzikologickou intepretaci, založenou na konceptech mýtu Mircea Eliadeho a Bronislawa Malinowského jako opakujícího se a příkladného vzorce jednání. Popsané osobnosti, Jazzová sekce (Prométheus), Miroslav Wanek ("cesta hrdiny") Karel Babuljak ("hledání ztraceného ráje"), Pavel Zajíček (Odysseus), Mikoláš Chadima ("rebel"), Oldřich Janota (Hermés) a Marka Míková (Psýché), představují některé hlavní trendy tvůrčích procesů české hudební alternativní scény osmdesátých let pomocí mýtu jako metafory. Metafora je zde chápána jednak v pojetí Timothyho Rice, tedy jako organizační princip našeho myšlení, a jednak jako osvětlující obraz.
Dopad nošení nevhodné obuvi a strategie fyzioterapie k nápravě vybraných poruch
MALÍNSKÁ, Veronika
Následující bakalářská práce se skládá z části praktické a části teoretické. Teoretická část je zaměřena na základní informace z anatomie nohy, kineziologie a vyšetření chůze. Do této části jsem zařadila i negativní dopad nošení bot a vybrané přístroje, se kterými jsem pracovala v praktické části své práce. Pro tuto bakalářskou práci jsem zvolila dva cíle. Prvním cílem je vyhledat adekvátní možnosti fyzioterapie u pacientů nosících nevhodnou obuv. Druhým cílem je navrhnout cvičební jednotku a vytvořit edukační materiál pro autoterapii u pacientů nosících nevhodnou obuv. Pro výzkum jsem si vybrala skupinu pěti dívek ve věku 22 - 25 let, které používají různé druhy obuvi (obuv na podpatku, obuv, ve které nejčastěji chodí, zdravotnickou obuv, obuv Barefoot a naboso). Terapeutický plán jsem vybírala tak, aby byly jednotlivé skupinové schůzky od sebe odlišné a pacientky měly větší výběr cviků, kterým se mohou věnovat i po skončení terapie. Pro domácí cvičení jsem vybrala osm cviků, kdy každý cvik měly provést 20x a celou sestavu cviků opakovat 3x denně. Cviky jedné série odpovídaly přibližně 5 - 10 minutám domácího cvičení. Z výsledků výzkumu vyplývá, že cvičení má pozitivní účinek na chůzi, stabilitu těla a rozložení váhy na obě dolní končetiny. U pacientek došlo ke zlepšení kineziologie chůze, kdy správně dochází k odvíjení chodidla a na konci stojné fáze je odraz palce. Ke zlepšení stability došlo především v obuvi na podpatku, ve zdravotnické obuvi a v obuvi, kterou běžně nosíme. Pacientky mají po výstupním vyšetření lepší rozložení váhy na dolních končetinách. Jejich prsty jsou ve výraznější abdukci, všechny prsty mají kontakt s podložkou a u jedné pacientky došlo ke zlepšení ploché nohy. Výsledky práce mohou být využity v klinické praxi pro ostatní fyzioterapeuty nebo pro potřeby výuky. K bakalářské práci je přiložen leták, který může sloužit jako edukační materiál pro pacienty, pro veřejnost, která se zajímá o zdraví, pro rodiče malých dětí, pro které je vývoj dětské plosky velice důležitý.
Jazyk a styl undergroundové dětské literatury
Kubová, Kateřina ; Mareš, Petr (vedoucí práce) ; Vaňková, Irena (oponent)
Kubová, Kateřina: Jazyk a styl undergroundové dětské literatury: diplomová práce. Praha, Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace, 2011. Vedoucí diplomové práce: Prof. PhDr. Petr Mareš, CSc. Cílem této práce je postihnout jazykové a stylové rysy specifické pro undergroundovou literaturu určenou dětem. V první části práce se věnuji specifikům literární tvorby pro děti a pojmu dětský aspekt jako měřítku, s jehož pomocí následně analyzuji vybrané texty. Dále představuji vybrané autory a jejich tvorbu pro děti. Jazyková a stylová analýza vychází převážně z příručky Současná stylistika, která se mj. věnuje charakteristice jednotlivých jazykových rovin uměleckého textu. Rozboru podrobuji texty pro děti vytvořené hlavními představiteli českého kulturního undergroundu 70. a 80. let 20. století, Egonem Bondym a Ivanem Martinem Jirousem. Na závěr rozebírám jazyková a stylová specifika samizdatového sborníku Čert má kopyto…, který tvoří souhrn undergroundové literatury určené dětem, a na základě analýz stanovuji texty, jež splňují zároveň kritérium "dětskosti" i undergroundové poetiky, a tudíž právem nesou označení undergroundová literatura pro děti. Klíčová slova: dětská literatura, underground, styl, dětský aspekt.
‚Jiné světy' žen Jazzové sekce v období tzv. normalizace
Hynková, Martina ; Havelková, Hana (vedoucí práce) ; Oates - Indruchová, Libora (oponent)
MARTINA HYNKOVÁ: ‚JINÉ SVĚTY' ŽEN JAZZOVÉ SEKCE V OBDOBÍ TZV. NORMALIZACE ABSTRAKT V diplomové práci se zabývám fenoménem Jazzová sekce, zájmovou organizací, která sdružovala na základě dobrovolnosti širokou jazzovou obec a aktivně působila v letech 1971 - 1986. Konkrétně si kladu za cíl rozkrýt proměnu a dynamiku činností a rolí členek Jazzové sekce, a to za pomoci zodpovězení výzkumné otázky: Jaké strategie pře/žití volily členky Jazzové sekce v období tzv. normalizace? Výzkumnou metodou se mi stala biografická metoda, kdy jsem uskutečnila a analyzovala šest rozhovorů s bývalými členkami Jazzové sekce, které jsem získala epizodickým narativním interview. Výzkumem jsem odkryla strategie pře/žití v období tzv. normalizace v podobě vstupu do společenství Jazzové sekce, vykonávanými činnostmi pro její fungování, výjezdy do zahraničí za kulturními událostmi, spojení s disentem a žití ve dvou světech. Vytvářené jiné světy členek Jazzové sekce se tak staly strategií pře/žití samy o sobě.
Česká hudební publicistika zaměřená na rockovou hudbu v období normalizace
Husák, Martin ; Končelík, Jakub (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent)
Diplomová práce "Česká hudební publicistika zaměřená na rockovou hudbu v období normalizace" reflektuje postavení a význam české hudební (rockové) publicistiky v rámci struktury a vývoje celého normalizačního mediálního systému prostřednictvím orálně historického výzkumu založeném na autentických svědectvích jejích protagonistů. Definuje výchozí předpoklady (ideologické, politické, sociokulturní etc.) pro porozumění podmínek, za jakých se mohla hudební (rocková) publicistika institucionalizovat a rozvíjet v závislosti na konfrontačně se vyvíjejícím postoji komunistické moci k rockové hudbě obecně. Dalším metodickým prostředkem k naplnění stanovených cílů je deskriptivní a komparativní perspektiva, na základě které je vzájemně konfrontována oblast oficiální a samizdatové časopisecké produkce na příkladu vybraných periodik. Mezi neopomenutelné kategorie v rámci komparativní analýzy patří také další kvalitativní aspekty hudební publicistiky (personalizace, profesionalizace, každodennost redakční práce). Přijaté závěry jsou v konečné fázi podpořeny analýzou a interpretací vybraných kulturních a hudebních událostí dle způsobu jejich medializace ze strany oficiálních a samizdatových periodik.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.