Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 695 záznamů.  začátekpředchozí686 - 695  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 

Podívám se a vidím 2005: základní subjektivní a objektivní faktory ovlivňující vnímaní sexuálně explicitních materiálů
Chochola, Martin ; Weiss, Petr (vedoucí práce)
K DISERTAČNÍ PRÁCI Mgr. Martin Chochola PSAV2005 : Základní subjektivní a objektivní faktory ovlivňující vnímání sexuálně explicitních materiálů 2010 SSOOUUHHRRNN Práce "Podívám se a vidím: základní subjektivní a objektivní faktory ovlivňující vnímání sexuálně explicitních materiálů" postihuje aktuální problematiku vnímání existence, prezentace a distribuce vizuálních a audiovizuálních sexuálně explicitních materiálů v České republice. V teoretické části zasazuje psychologický význam těchto materiálů a jejich chápání do kontextu vývoje společenského uspořádání, politiky, technického vývoje, náboženství, práva, sociologie a psychologie. Praktická část se formou mapujícího výzkumu zaměřuje na základní subjektivní i objektivní faktory, které naše vnímání sexuálně explicitních materiálů přímo ovlivňují, a představuje čtveřici těchto prokazatelně působících faktorů: Jedná se o faktor sociodemografických charakteristik konzumenta, jeho postojů vůči sexuálně explicitním materiálům, obsahu konkrétních sexuálně explicitních materiálů a formu jejich prezentace či distribuce. Práce dále nastiňuje možnosti, v jakých konkrétních aplikačních oblastech lze s představenými faktory dále pracovat, nebo kde již jsou tyto faktory...

Historie a použití sebeobrany
Janča, Jakub ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Název: Historie a použití sebeobrany Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá historií vzniku a vývojem sebeobranných technik v bojových uměních a úpolových sportech ve světě, vzájemným působením a faktory, jež ovlivňují vývoj a průběh sebeobranné situace od technických podmínek po dodržení zákonem stanovených pravidel, aby byl zachován status sebeobranného, zákonem povoleného (legálního) jednání. V textu je dále naznačeno cvičení výcviku sebeobranných technik a základní nácvik úpolových prvků aplikovaných v sebeobraně. Jako zdroj informací byla použita vhodná odborná literatura a internetové stránky zabývající se aplikovatelností různých poznatků do problematiky sebeobrany. V práci docházíme k závěru, že bojové dovednosti provázejí člověka už od nepaměti a spolu s ním se i vyvíjejí. Průprava v sebeobranných systémech se nám může stát cestou k osobnímu sebezdokonalení. Klíčová slova: historie, sebeobrana, úpoly, taktika, technika, psychologie

Nabídka vzdělávacích kurzů, seminářů a programů pro pěstouny nestátních organizací: Středisko náhradní rodinné péče, Rozum a cit a Fond ohrožených dětí
Třešková, Zuzana ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Mašát, Vladimír (oponent)
Cílem práce bylo nalezení odpovědi na to, zda je nabídka vzdělávacích kurzů, seminářů a programů v oborech pedagogika, speciální pedagogika, psychologie, pediatrie apod., programů zaměřených na rozvoj osobnosti pěstouna, akcí s volnočasovými aktivitami nebo relaxační pobyty pěstounů sdružených ve třech vybraných organizacích na území Hl. města Prahy dostatečná nebo nedostatečná a zda je o tyto pořádané akce mezi pěstouny zájem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Sebevědomí v perspektivě dětí - pojetí a projevy
Křížová, Ivana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Jablečníková, Olga (oponent)
česky Tato práce si klade za cíl popsat dětské chápání pojmu sebevědomí a jeho projevů a porovnat je s tím, jak pojímá sebevědomí odborná psychologie. Tyto představy jsem zkoumala u dvou tříd žáků 6. ročníku druhého stupně základní školy za pomoci dotazníku. Cílem je nalézt překryvy a odlišnosti v pojetí sebevědomí dětmi a odbornými teoriemi. Pro pochopení teoretických souvislostí tématu jsem se seznámila s teoriemi sebepojetí Pavlíny Janošové, Viery Bačové, Daniely Sedláčkové, Zdeňka Heluse a Petra Weisse, jejichž pojetí poté porovnávám s pojetím dětí.

Využití zážitkové pedagogiky při systematické práci s žákovskou skupinou
Ušáková, Veronika ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent)
Využití zážitkové pedagogiky při systematické práci s žákovskou skupinou Cílem práce bylo vytvořit a realizovat podpůrný stimulační program pro skupinu žáků se specifickými poruchami učení zaměřený na podporu pozitivního sebepojetí a sebehodnocení, které bývá vlivem školní neúspěšnosti snížené, dále na rozvoj sociálních dovedností žáků. Podpůrný stimulační program vychází z teoretických poznatků v oblasti zážitkové pedagogiky, sociální psychologie a psychologie osobnosti. Klíčová slova Podpůrný stimulační program, zážitková pedagogika, sebepojetí, sebehodnocení, sociální dovednosti, specifické poruchy učení.

Červená Karkulka: kdo je to, ten vlk?
Táborská, Lucie ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Český abstrakt: Název práce: Červená Karkulka: kdo je to, ten Vlk? Autorka: Lucie Táborská Katedra: Katedra psychologie Vedoucí bakalářské práce: Doc. Miloš Kučera, CSc. E-mail vedoucího bakalářské práce: Milos.Kucera@seznam.cz Abstrakt: Bakalářská práce "Červená Karkulka - kdo je to, ten Vlk?" se věnuje celosvětově známé pohádce O Červené Karkulce. Práce sestává ze tří základních částí. V úvodní z nich autorka pojednává o historickém pozadí vývoje pohádky. Nejprve jsou zmiňovány původní orální verze známé z celého území Evropy i jiných částí světa (Asie, Afrika). Pro západní kulturu jsou však nejvýznamnější literárně zaznamenané příběhy v podání Charlese Perraulta a bratří Grimmů. Druhá část se zaměřuje na význam a interpretaci postavy Vlka v příběhu. Hlavního antagonistu lze vnímat jakožto maskulinní postavu (typ svůdníka, temná strana otcovské postavy, agresivní mužství), nebo jako postavu femininní (matka, babička, Velká matka). Oba přístupy mají nezanedbatelný počet zástupců, o jejichž stručný přehled se autorka pokouší. Závěrečná sekce práce poskytuje náhled na dva základní přístupy k interpretaci pohádky - přístup vnímající příběh jako "varovný" a druhý, považující ho za příběh "iniciační". Zatímco v prvním případě má pohádka děti varovat před nebezpečenstvím a ukazovat správnou cestu, druhý vnímá v...

Vývoj hodnotové orientace studentů Zdravotně-sociální fakulty Jihočeské univerzity v průběhu jejich studia
BERÁNKOVÁ, Jana
Výzkum hodnot má velký společenský význam, i proto se mu věnuje stále větší pozornost. V minulosti jsme se mohli setkat s příliš úzkým vymezením předmětu sociální psychologie jako vědy o postojích. Dnes bychom mohli považovat za jedno z hlavních témat sociální psychologie hodnoty a proces hodnocení. Hodnoty podmiňují chování sociálních skupin a jednotlivců, proto se předpokládá, že v blízké budoucnosti se empirický výzkum a teoretické zpracování hodnot stanou jedním z nejhlavnějších úkolů společenských věd. Platnost hodnot a celého hodnotového systému závisí na společenských cílech, se změnou společenského řádu se mění cíle, které si společnost vytyčuje, a tedy také systém hodnot. Proto s každou změnou společenské formace nastává také přehodnocení hodnot. Ale i uvnitř dané společenské struktury dochází ke změnám hodnot v souvislosti s následujícím společenským vývojem a změnou společenských potřeb. Výzkum hodnot je spojen s velkými metodologickými i metodickými potížemi, celá řada psychologických metod aplikovaných v zahraničních výzkumech vychází z rozdílných společensko {--} ekonomických podmínek. Za optimální řešení lze považovat výběr nejrozšířenější metody (test Allport {--} Vernon {--} Lindzeyův) v české modifikaci, kterého bylo použito ve výzkumu hodnot vysokoškolské mládeže v Ostravě jako hlavní výzkumné metody. Metoda i přes své nedostatky je vhodná pro zjištění základních trendů v hodnotové zaměřenosti studentů vysokých škol. V dnešní medializované době se o problematice životních hodnot mladých lidí hodně mluví, diskutuje a píše. Tato diplomová práce se zabývá problematikou hodnotové orientace studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a zkoumá také faktory, které životní směrování ovlivňují. V teoretické části se zabývám problematikou filozofické, sociologické a psychologické koncepce hodnot, kulturou a hodnotovým systémem, klasifikací hodnot a samotnou hodnotovou orientací, potřebami a postoji souvisejícími také s problematikou hodnot, problematikou hodnot v různých typech výzkumů, výzkumy hodnotového zaměření u mládeže a metodami zkoumání hodnot. V závěru teoretické části uvádím také výsledky výzkumu hodnot jiných autorů. Praktická část je věnována výzkumu hodnotové orientace, který probíhal na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích v oboru odborný pracovník v ochraně veřejného zdraví. Výzkum zkoumal vztahy a postoje studentů k hodnotám citovým, společenským i materiálním. Ke shromažďování dat a údajů pro výzkumnou část byla použita metoda dotazníkového šetření.

Design detektoru kovu a rentgenu zavazadel
Fridrichová, Eva ; Paliatka, Peter (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Předmětem Diplomové práce je Design detektoru kovu a rentgenu zavazadel. Práce se zabývá navržením rámového detektoru kovu a rentgenu zavazadel se zaměřením na vizuální působení, dodržením všech funkčních prvků a zpracování konceptu konstrukce. Cílem práce je při řešení problému spojit složky vzhledu, techniky a ergonomie do jednotného designu. Celková analýza problematiky vede k navržení rámového detektoru kovu a rentgenu zavazadel. Tyto přístroje dohromady tvoří kompaktní systém s jednotným designem. Zároveň se oba přístroje dají použít zvlášť. Design tohoto systému přístrojů je v práci řešen z hlediska ergonomie, psychologie, techniky a estetiky.

Využití emocí strachu v sociálním marketingu
Šenková, Simona ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Hrkal, Marek (oponent)
Bakalářská práce "Využití emocí strachu v sociálním marketingu" se zabývá zjištěním vhodné míry strachu v sociálních kampaních, které se snaží změnit postoje a chování lidí. Teoretická část definuje základní terminologii z oblasti marketingové komunikace, sociální psychologie a srovnává realizované studie na danou tematiku. V praktické části byl proveden vlastní výzkum, který porovnával reakci účastníků experimentu na různé intenzity strachu. Zjištěné výsledky byly srovnávány nejen mezi odlišnými intenzitami použitého strachu, ale byly analyzovány i postoje žen a mužů. Závěrečná část práce interpretuje dosažené výstupy a navrhuje další postupy v této oblasti.

Grafický výukový systém
Farbiak, Peter ; Seeman, Michal (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Cílem teoretické části této bakalářské práce je uvést čtenáře do základů psychologie učení, principů programování a algorimtizace, tvoření a stavby grafického užívatelského rozhraní. Praktická část se zaměřuje na vytvoření programu, který pomocí přidávání grafických objektů demonstruje principy základních algoritmických struktur.